Personal Body Plan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orion456

Re: Personal Body Plan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:57

ik vind 'duur' erg relatief. Als je het geld neit hebt en student bent is het duur ja. Als je ziet wat je ervoor krijgt en bedenkt dat als je een personal trainer zou inhuren en voedingsdeskundige zou je het 4 dubbele kwijt zijn. Dus het is maar wat je ervoor over hebt. En dat sommigen de coaching niet fijn vinden......daar ben je helemaal zelf bij. Als het je niet bevalt bespreek dat dan, en geef aan wat je wilt en nodig hebt. Slap zeggen dat het niks is en er niks aan doen, vind ik echt dom en ligt dan dus niet aan PBP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:43

Maar je krijgt ook helemaal geen personal trainer, en die voedingsschema's zijn ook niet zo bijzonder.. Je bent al minimaal bijna 500 euro kwijt, en dan moet je nog je sportschool abonnement betalen. Ja, Best duur.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:05

tja, ik vind het niet duur dus ik heb me opgegeven. als je dat wel vindt, dan moet je je niet opgeven. ieder zn ding.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:23

Ik ben zelf helaas na 2 maanden al afgehaakt. Het werkt simpelweg niet voor mij.

Zelf kreeg ik het idee dat het allemaal helemaal niet zo persoonlijk is als dat het word aangeprezen. Het enige waar ik op gecoached werd was de voeding. Dat ik mijn eiwitten niet haalde. Achteraf bleken deze veel te hoog te staan en nadat hier eens een vraag over op de FB pagina werd gesteld werd dit dan ook aangepast.

Training schema's zijn wel heel fijn. Korte trainingen van Max een uur en snel resultaat. Naar mijn idee alleen ook weer niet persoonlijk,want er kon niks in aangepast worden op het gebied van oefeningen.

Ik snap heel goed dat het voor sommige mensen wel werkt. Voor mij simpelweg niet omdat ik geen tijd heb om 3 dagen per week in de sportschool te staan. Het invullen van voeding en de rode balkjes gaven mij een heel naar gevoel. Daarnaast omdat ik dus het gevoel kreeg dat het allemaal minder persoonlijk is dan ze doen overkomen.

Voor mensen die wel de discipline hebben, enorm veel respect.

Voor de personen die twijfelen, vraag jezelf goed af wat je zoekt en of PBP dat kan bieden.

Nogmaals dat het voor mij niet werkt wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is. ;)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:17

Ik kan me aan het vorige bericht aansluiten. Trainingen zijn prima, maar kun je voor een ander bedrag ook bij zat anderen krijgen. Qua voeding krijg je macro's en bij mij werd er ook alleen gecoached op voeding. Ik ben er nu (2e halfjaar zonder coach) pas achtergekomen dat de macro's niet klopte. En dat alle macro's elke x moeten worden aangepast.. Wat is daar dan zo persoonlijk aan? Nee ik had er echt meer van verwacht. Toen ik eraan begon ging ik mijn macro's tellen en sloeg daar helemaal in door. Laat het nu gewoon los en dat scheelt zoveel stress. Zonder coach doorgegaan omdat de prijs voor alleen een trainingschema wel prima is. Maar hierna ga ik wel stoppen :j

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:27

Ik heb mijn macros ook aangepast gekregen. Ik ben pas 3 weken bezig maar voelde me de laatste week erg moe en suf, beetje flauw ook. Toen ik dit bij mijn coach aangaf, vertelde zij dat dat niet goed is, dus heb meer KH gekregen op trainingsdagen. Nu gaat het beter. Ik ga nog eens vragen hoe ze berekenen wat je aan kcal en marco's mag. Want dat zal ook wel erg verschillende p.p zijn.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:36

Zijn er nog bokkers PBP doen? En hoe bevalt het jullie momenteel? Ik wil heel graag mezelf gaan aanmelden maar vind het behoorlijk veel geld. Al kost de sportschool ook veel. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:47

Als je echt top of the line persoonlijke begeleiding wil hebben zou ik eerder naar Guy Droog gaan. PBP is een formule. Hartstikke leuk hoor, maar niet persoonlijk.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:56

Dat gaat helaas wel heel erg boven m'n budget als student zijnde.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:02

Als je PBP gaat doen, heb je evengoed een abo bij de sportschool nodig. Ik zou gaan voor een abo en voedings- en trainingsadvies vragen bij bv healthadviesbreda. Dat komt op hetzelfde neer als PBP maar dan zonder fancy app en torenhoge marketingkosten...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:06

Flowq schreef:
Dat gaat helaas wel heel erg boven m'n budget als student zijnde.

Ach er zijn ook nog trainers als ik :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:09

Mrijn schreef:
Als je PBP gaat doen, heb je evengoed een abo bij de sportschool nodig. Ik zou gaan voor een abo en voedings- en trainingsadvies vragen bij bv healthadviesbreda. Dat komt op hetzelfde neer als PBP maar dan zonder fancy app en torenhoge marketingkosten...

Tegenwoordig is er een Home PBP. Die zou ik dan gaan volgen, anders ging het sowieso niks worden.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:31

Ik vond het totaal niet persoonlijk. Tussentijds nog van coach veranderd, maar niets motiverends.

Weggegooid geld voor mij, hoorde ook dat elke coach zo'n 30 mensen coacht, dus dan moeten ze interne motivatie hebben om je echt te helpen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:46

Zijn er ook nog positieve ervaringen? :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:52

ik heb er wel positieve ervaring mee. zo persoonlijk als ze beloven dat het is, is het niet, maar dat kan ook niet als je van een afstand gecoached wordt. als je zelf actie onderneemt in wat je wil en nodig hebt (en niet afwacht tot pbp raadt wat jij nodig hebt en dat maar moet aanvoelen vanaf grote afstand), dan vind ik dat ze heel erg proberen om het zo persoonlijk op je af te stemmen als kan. IK heb er veel aan gehad aan de trainingsschemaś, dat ik nu met een doel id sportschool sta en weet wat ik aan het doen ben en waarom. Ik heb veel aan de voedingslessen gehad, dat ik nu weet waarom ik eerder niet afviel of aankwam en nu weet wat ik moet zelf om af te vallen of aan te komen. IK heb nu net mn 2e half jaar afgerond. heb 1e half jaar met coach en 2e half jaar zonder gedaan. de coach vond ik fijn omdat ze me erdoorheen hielp elke keer als ik dacht nu is het verloren en lukt het niet meer en ik moet het opgeven. zij vertelde me dan elke keer dat dit bij gedragsverandering hoort en dat het een lang proces is en dat je moet volhouden. zonder coach vond ik het een stuk zwaarder dan ik had gedacht. Echt veel moeilijker om zelf de motivatie erin te houden en door te gaan waar ik 1e half jaar mee bezig was. ik miste toch beetje stok achter de deur, maar ik denk ook : ik moet het een keer zelf kunnen doen. als ik altijd maar die stok achter de deur nodig heb id vorm van coach dan kan ik het nooit zelf, dus ik moet zelf die stok achter de deur maken.
Ik vond het bij mijn wensen en verwachtingen passen en ik heb gekregen wat ik nog miste, maar kan me voorstellen dat die methode niet bij iedereen past. maar wat ze wel erg benadrukken is dat je moet doen wat bij jou past en als dat niet PBP is, geen man overboord, dan moet je iets anders zoeken. ER zijn vele wegen naar Rome en door uit te proberen kom je erachter wat bij jou past. dat vind ik wel goed van ze. Maar je moet er zelf actief in staan en zelf initiatief nemen en ik denk dat veel mensen de verwachting hebben dat als ze zich inschrijven voor PBP dat het dan wel goed komt en dat programma je naar de doelen helpt, maar je moet het toch echt zelf doen. Het programma is een middel maar niet de reden dat je je doel gaat halen of niet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:52

Mrijn schreef:

Je kunt tegenwoordig @home doen! Ideaal.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:58

Ik volg het ook, zit nu in week 6. Je moet ook zelf willen dat is wel bij dit programma. Coachen zijn allemaal verschillend, de een is heel fanatiek de ander wat minder. En als je niet tevreden ben kun je wisselen. Je kunt dit ook gewoon bij je coach aan geven :P

Zelf heb ik pbp gekozen om nog even de laatste puntjes op de i te zetten qua voeding.
Sportschema's vind ik handig en ze zijn effectief. Ik ben tevreden als is het soms fijner als je coach wat meer persoonlijk is maar goed zoals hier boven gezegd wordt sommige hebben er maar een paar maar er zijn er ook die 90 man onder d'r hoede hebben en dan is het persoonlijke er snel vanaf gok ik :P

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:54

Ik volg ook PBP, de @home versie. Ben wel eens met de persoonlijke benadering van hierboven, maar je coach staat ook niet naast je als je sport. Ik merk dat ik daarnaast ook af en toe gewoon niets te melden heb aan mijn coach, omdat ik met een vriendin en mijn zus overleg (die al pbp volgen/hebben gevolgd). Hoewel mijn coach verder hartstikke vriendelijk is en goede tips geeft als je een obstakel tegenkomt. Het is fijn om meer over je voedingssamenstelling te leren en bij mij leverde het in ieder geval na de eerste maand al mooie resultaten op.

Let wel dat bij de @Home versie minder variatie in oefeningen mogelijk is, omdat je zelf geen sportmateriaal in huis hebt. Is niet erg in mijn geval, maar sommigen vinden het saai om telkens vergelijkbare dingen te doen. Het is ook de enige reden waarom ik twijfel of ik er nog een tweede periode (zonder coach) zal doen, omdat ik dan zelf wel een selectie oefeningen kan bedenken om mee door te gaan (adhv de dingen die ik tot nu toe heb geleerd). Het niet willen aanpassen van je schema ben ik niet mee eens. Ik kreeg in de beginfase last van mijn knie en heb dit duidelijk aangegeven. Toen kreeg ik variatie tips via mijn coach (die dat in overleg doet met de trainers/bewegingsdeskundige). Als je scherp oplet, kan je zelf ook de variatie in een oefening vinden (zeker in de vergelijkbare zaken die ik krijg aangeboden: bv. squats in meerdere vormen/houdingen). Enige punt is wel dat je het tegen je coach moet zeggen, ze kunnen het namelijk niet ruiken.

En stel je woont in de buurt van Amsterdam (of in Amsterdam). Dan kun je gratis sporten in hun sportschool. Mocht je toch liever voor de sportschoolversie gaan.

Lees je vooral in over de verschillende mogelijkheden en kijk wat bij je past. Uiteindelijk moet je zelf er voor willen gaan - hoewel vreemde ogen (van een coach) dwingen - anders stuiter je net zo hard terug in je oude gewoontes.

EDIT: mocht je nog een handige app nodig hebben om je eten te tracken, dan kan ik my fitness pal aanraden. Die vind ik fijner werken dan de pbp app. Verder zijn er 2 voedingsmanieren: handpalm en track van macro's (de beruchte rode balkjes). Ik vind het fijn om van de macro's te leren (bij de handpalm methode deed ik maar wat, terwijl mijn zus weer bij die methode zweert). Ik denk dat je op beide manieren iets kan leren over hoeveel eten je tot je neemt. Dus laat je niet afschrikken door de doorslaan verhalen. Er is altijd nog een andere optie. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:03

Is er nog iemand actief?

Na jaren twijfelen mezelf toch maar aangemeld.

Toen ik twee jaar geleden er naar heb gekeken was ik super fit en slank.

Maar door een ongeluk met mijn pony heb ik bijna een jaar lopen modderen met een hele zware blessure aan mijn been. Ik ben toen van super veel sporten naar helemaal niks gegaan en ben ik mega zwaar geworden en ben ik nog steeds inactief. Ik wil zo ook niet in de sportschool gaan staan en fysiek en mentaal gaat het niet zo chill op het moment.

Dus heb ik ondanks de twijfels mezelf toch maar aangemeld voor de @home en 2x trainen per week. Meer sporten kan altijd nog..... Ipv er mega vol in gaan om hard te vallen kies ik nu voor rustig opstarten.

Wie gaat er ook beginnen? De kosten hielden me altijd tegen maar goed je kan het alleen maar ervaren door het te doen.

Ik wil weer terug op gewicht komen en fit en energie terug krijgen waarna ik dus weer kan gaan paardrijden.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:45

Ik heb er nu 3x aan gedaan. 2x normale en de 3e keer Personal Mommy plan. Laatste keer echt spijt van, omdat ik had verwacht dat ze echt gerichte oefeningen voor na de bevalling zouden geven, maar deze laatste keer was gewoon precies 't zelfde als de 1e en 2e keer. Zonde van mijn geld vond ik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:19

En de eerste twee keer was je wel tevreden? Anders verleng je niet zou ik denken.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:23

Zonnetje81 schreef:
En de eerste twee keer was je wel tevreden? Anders verleng je niet zou ik denken.

1e keer was ik erg tevreden! 2e keer werd het al een stuk commerciëler en minder persoonlijk dus twijfelde ik al wel voor de 3e keer, maar omdat ze een 'nieuw' plan voor mama's hadden gemaakt was ik wel erg benieuwd hoe dat dat zou zijn.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:52

Ik neem zelf het plan niet meer af, maar ik heb al mijn trainingsschema's vanaf dag 1 gekopieerd (handige tip ;)). Dus ben voor mezelf gewoon door gegaan en opnieuw met alle trainingsweken gestart. De coach voegde voor mij toch niet veel toe (ook omdat ik meerdere mensen in m'n omgeving heb die het ook doen, dus dan ga je daarmee overleggen). En de oefeningen veranderden ook weer niet zoveel door de maanden heen als je @home doet. Dus daarom durfde ik wel alleen verder, mijn doel blijft fatburning op dit moment. Dus dat past dan ook qua trainingsschema.

Moet wel eerlijk toegeven dat dit plan echt heeft geholpen. Ik ben nu bijna een half jaar voor mijzelf bezig en heb echt wel een levensstijl verandering door kunnen voeren. Ik val nog steeds af (wel iets minder snel dan tijdens het plan, maar ik doe het ook iets minder strict + zit heel dichtbij mijn streefgewicht) en weet wel hetgeen wat ik heb geleerd toe te passen. In dat opzicht zijn het dus praktische handvaten die je krijgt en heeft het voor mij positief uitgepakt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:34

Oh leuk klinkt positief. Jij hebt ook home gedaan? Ik denk steeds die duffe oefeningen thuis doen vast niks. Maar wil nu even niet naar de sportschool.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:38

Ja ik heb ook @home gedaan. Had geen zin om naast het heen en weren naar de paarden ook nog eens naar een sportschool te moeten. ;)

Het blijft natuurlijk een combinatie van eten + sporten, maar die (af en toe duffe) oefeningen hebben zeker effect!