Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:07

Ik heb ook een dopper, na 'n jaar kwam ik er pas achter dat er een glaasje bij zat :')
Maar m'n water zit altijd in m'n tupperware flesje
Afbeelding

@Tam, ik zag op de app van jou, dat ik zelf maar 1,4 liter hoef te drinken :Y) Hou het toch maar op m'n 2 liter :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:24

Ik probeer sinds een poosje al ook om meer te gaan drinken. Ik denk dat ik als ik niet oplet op een dag aan de 0,5 liter water kom. Niet helemaal goed dus :+

Ik heb een 1,5 liter fles water gekocht, en deze vul ik elke dag in de ochtend. Aan het einde van de dag moet die minstens leeg zijn. Daarnaast drink ik meestal 1 glas sinaasappelsap per dag, en soms nog een glas of 1-2 thee. :j

Dat gaat me op zich best goed af. Ik probeer vaak ook om de fles toch voor 8 uur 's avonds leeg te hebben, anders moet ik 's avonds en 's nachts veel te erg naar de wc, haha.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:27

Stel gezonde mensen ook, die AV eigenaren _O-

Ik word wel een beetje gek van al dat plassen hoor, ik denk dat ik zo 6-8 keer per dag naar de wc moet :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:30

Probeer vandaag mijn water inname ook te verhogen maar wat Tammy ook zegt, loop continu naar de plee :') Doe het ook deels door middel van thee en dan met name Pu Erh thee. Hiermee schijn je makkelijk af te vallen en worden de afvalstoffen zo HOPSA je lijf uitgevoerd.
Klink heerlijk toch :)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... -thee.html

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:31

:') Ja ontzettend. Ik moest ook al lachen toen ik jullie allemaal tegenkwam.

Pff ja ik moet wel zeggen dat het vele naar de wc gaan wel wat afneemt met de tijd. Alsof je lichaam er toch aan went.

Overigens hoor ik veel mensen die moeite hebben met veel water drinken omdat er geen smaakje aan zit. Mijn ervaring daarmee is dat het went. Als je gewend bent om frisdrank te drinken, dan lijkt water gruwelijk smaakloos omdat er geen suiker en chemische stoffen in zitten. Daar raak je aan gewend. Als je de frisdrank steeds minder drinkt en steeds meer overschakelt naar water, merk je dat water hoe langer hoe makkelijker te drinken is, en dat je bovendien steeds minder behoefte hebt aan frisdrank.

Als ik een week of 1-2 ineens veel sapjes drink enzo merk ik ook dat het moeilijker is om mijn water weg te drinken. Maar dat went dan wel weer :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:32

Ik gooi nu wat stukjes limoen in m'n water, collega wees mij er op dat dat slecht is voor je tanden, maar kan me niet voorstellen dat het zo drastisch is, gezien ik het water gelijk opdrinken :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:34

Ik doe op dit moment nog gewoon wat limonade in mijn water. Puur water krijg ik echt niet weg :n Met een beetje limonade zit ik makkelijk op 2L per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:34

Het kan wel ontzettend schadelijk zijn voor je glazuur. Zou hem niet al te zuur maken (dus weinig limoensap op veel water) en als hij te zuur is uitgevallen altijd met een rietje drinken. Ik spreek uit ervaring jammer genoeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:36

Ik heb vandaag 1 kop chocomelk en 1.5 liter water op. :D
Edit: ik drink nu sinds 1 week 1.5-2.5 liter water per dag, maar ik zie helaas nog niet echt verbeteringen aan mijn huid o.i.d.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:51

ik sprak vandaag een collega die dit al héél lang doet en die zei dat je huid vrij snel opknapt, maar dat het langer duurt voor je wallen verdwijnen. Geduld en gewoon doortanken dus dames :+ :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:57

leeneliefje schreef:
Probeer vandaag mijn water inname ook te verhogen maar wat Tammy ook zegt, loop continu naar de plee :') Doe het ook deels door middel van thee en dan met name Pu Erh thee. Hiermee schijn je makkelijk af te vallen en worden de afvalstoffen zo HOPSA je lijf uitgevoerd.

klinkt goed! Is hij lekker? En waar haal je het?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:58

Ik heb een drinkfles van de Intratuin, hij is best fijn en in leuke kleurtjes :D Ik begin nu pas aan mijn eerste fles... oeps

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:00

X_Michelle_X schreef:
leeneliefje schreef:

klinkt goed! Is hij lekker? En waar haal je het?

Ik heb het nu van een collega, die heeft het meegenomen uit Polen.
Ik neem aan dat je het bij biologische winkels kan kopen, en wellicht via internet bestellen.
Het is niet iets wat je makkelijk bij de AH kan kopen geloof ik.

Ik heb het idee dat het echt werkt, het afvallen nog niet eens zo zeer maar voor mijn spijsvertering.
Mijn collega is mede hierdoor 40 kilo kwijt!! *\o/*

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:01

Limoen en citroen in je water is wel slecht voor je glazuur, ik doe het ook weleens maar drink het dan altijd met een rietje.
's Ochtends pers ik altijd sinaasappels en dat drink ik ook met een rietje omdat die zuren ook schadelijk zijn voor je glazuur.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:03

Maar hoeveel geeft een schijfje af in het water als je het water direct opdrinkt?

Afvallen, ehh nee, doe maar niet, dat gebeurd momenteel al zonder moeite :=

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:04

Letizia schreef:
Maar hoeveel geeft een schijfje af in het water als je het water direct opdrinkt?

Afvallen, ehh nee, doe maar niet, dat gebeurd momenteel al zonder moeite :=

Volgens mij geeft het gelijk al wel sap af.
Alleen merk je het pas echt als je het vruchtvlees uitknijpt, dan komt alles er pas goed uit.
Gezien je een citroen al in een schijf hebt gesneden zal er sowieso al een beetje uitkomen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:06

Dus ca 1% limoensap in je flesje water is al slecht voor je glazuur? Meer zal het nl niet wezen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:09

Ik gebruik een Brita waterfles. Zit een halve liter in en het water wordt gefilterd.

( waar staat de afkorting AV voor? Zie m een paar keer voorbij komen in dit topic)

Ben al wel meer gaan drinken maar twee ltr lukt me nog niet. Hoef inmiddels ook al minder naar de wc gelukkig.

Heb nu ook een app en die geeft ieder uur een geluidje. Dat helpt echt want als ik dat hoor dan drink ik weer wat. Ben er toch wel achter gekomen dat ik erg weinig dronk op een dag.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:01

AV is Arabisch Volbloed, wij hebben een huiskamertopic en komen elkaar nu allemaal hier tegen :))

Ik doe soms ook een schijfje citroen in mijn water, een beetje zuur is momenteel wel goed voor me omdat ik het idee heb dat ik tegen een blaasontsteking aan zit.

Ik heb trouwens als flesje gewoon een colaflesje van de Lidl of een spa flesje :+ ik doe er een dag of 4 mee en daarna gooi ik het weg.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:10

Vind Letiets d'r tupperwareflesje ook erg leuk.
Vandaag bij het melken gewoon m'n fles vergeten.... Gelukkig zat ik al op de 2,7l voordat ik dat ging doen, net ff lekker glas gedronken en nu dus mn doel voor de dag weer bereikt.

Vandaag wel bizar veel naar de wc gemoeten, eerste keer sinds ik ermee begonnen ben (dit is dag 6)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:11

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:12

Tammy_ schreef:
Ik doe soms ook een schijfje citroen in mijn water, een beetje zuur is momenteel wel goed voor me omdat ik het idee heb dat ik tegen een blaasontsteking aan zit.

Helpt dat ja? (:

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:23

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:35

leeneliefje schreef:
Tammy_ schreef:

Helpt dat ja? (:

ooit ergens gelezen, maar veel water drinken is sowieso heel goed daarvoor. spoelt alles lekker door :Y)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:52

Ik ga nu het laatste beetje opdrinken en dan heb ik de anderhalf gehaald. Niet heel tevreden mee maar het is beter dan helemaal niets :)