Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 14:39

Hier inmiddels ook van De Friesland overgestapt naar StadHolland en Anderzorg, omdat ze daar betere vergoedingen bieden :)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 15:24

Ik ben overgestapt van de Friesland naar Interpolis.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:19

LadyMadonna schreef:
Yup, door de kabinetscrisis van vorige week.
Onnodig bij onze polissen, zijn 1 van de grootste van nl, leg dat ook aan de klanten uit, maar de eigen keuze polis geeft ze een veiliger gevoel...
Tja.... Ze betalen er wel meer voor, "maar dat is dan maar zo"
Vind het toch zonde van hun geld

Ik niet werk ook bij een tussenpersoon en sluiten verzekeringen af bij verschillende zorgaanbieders.
Vind het ook een goed advies om te kiezen voor een restitutie polis.

Het zit hem niet in alle ziekenhuizen gecontracteerd hebben, maar ook in de kleine lettertjes vergoedingen voor behandelingen bijv. maar 80% vergoeden dus eigenlijk sturen naar het ziekenhuis waar ze wel een contract mee hebben voor die speciale behandeling.

Ik wil niet gestuurd worden door niemand niet, Als ik medicijnen voorgeschreven krijg wil ik het merkmedicijnen en niet het medicijn met het werkende middel.
Ik wil naar mijn eigen apotheek en mijn ziekenhuis als het nodig is.. en dat recht moet iedereen gewoon behouden..

Pmarena
Stad Holland is ook erg goed, mooie declaratie mogelijkheden, jammer dat ze op alternatief gebied weinig vergoeding bieden..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:43

Rinskee, als oudere mensen mij bellen en ik heb gecontroleerd dat de zorgverleners waar zij komen, in hun omgeving, allen volledig gecontracteerd zijn, vind ik het idd zonde van hun geld om een restitutie polis te nemen.
Zit je ergens waar je 50 km of meer moet rijden om gecontracteerde zorg te kunnen krijgen vind ik het een ander verhaal.
Maar goed, natura polissen bestaan al jaren, werken al jaren met gecontracteerde zorg. Daarin is niets verandert. Alleen door de kabinets crisis zijn mensen er ineens onnodig bang van.
Zeker voor ouderen is de zorg al ingewikkeld zat. Op deze manier wordt het er niet duidelijker op voor ze, en tja sorry, dat vind ik sneu

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 00:49

Persoonlijk vind ik dat een suf advies. Dat ze oud zijn wil niet zeggen dat ze nooit ergens komen. Al mijn opa´s en oma´s hebben een restitutie polis. Die hebben we voor ze aangevraagd (allemaal geen computer dus tja). Juist omdat ze ouder zijn, wil ik dat ze nooit na hoeven denken over dit soort dingen.

Mijn oma ging van de zomer paar weekjes op de camping staan met me nichtje. Kneust vervolgens d'r pols en wilde bij de apotheek wat voorgeschreven pijnstillers halen. Apotheek doet moeilijk omdat ze geen contract hebben met die verzekering. Vervolgens wordt ik gebeld of dat wel goed gaat komen. Dan is het heerlijk dat ik kan zeggen, "Ja hoor, gewoon bonnetje vragen en dan krijg je het zonder problemen terug van de verzekering".

Overigens merk ik een duidelijke lijn in het feit dat steeds minder zorgverleners contracten hebben. Dan heb ik het over fysio, apotheek enzo.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 08:19

Mensen worden niet 'onnodig bang' ineens van deze crisis, mensen staan ineens stil bij wat het inhoudt. En men wil blijkbaar gewoon die vrije keuze hebben.
De zorg is inderdaad al ingewikkeld genoeg, maar daarom zou ik net als Veulen84 juist een restitutiepolis adviseren. Want dán is het makkelijk, gewoon overal naar toe. Niks niet uitzoeken wat wel en niet kan. Ik heb áltijd een restitutiepolis gehad, vrije keuze van behandelaar is hier redelijk heilig.

Van de week gesprekje met mijn fysio, Achmea wil graag dat hij een pluscontract afsluit. Want, daar worden de patiënten beter van. Mijn fysio heeft zijn wenkbrauwen eens opgetrokken en gevraagd of zijn behandelingen daar op miraculeuze wijze meer effect van gaan krijgen en heeft het dus niet gedaan. Want de behandeling wordt er 7 euro duurder van, verzekeraar krijgt méér inzicht in wat behandelaar doet (en eigenlijk gaat het er dan om dat behandelaar goed kan rapporteren, zelfs als zijn behandelingen waardeloos zijn, zolang zijn rapporten maar goed zijn is het oké), er gaat méér tijd in rapporteren zitten (en dus minder tijd naar de patiënt), ze moeten lid worden van een of ander controlebedrijf.... Maar de behandelingen worden er echt niet anders van.
Zo wordt de zorg dus kunstmatig duur gemaakt en de enige die er voordeel van heeft is de verzekeraar. Ik ben blij dat mijn fysio inzag dat patiënten er echt niet beter van worden en het dus niet gedaan heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:04

Rinskee schreef:
LadyMadonna schreef:

Pmarena
Stad Holland is ook erg goed, mooie declaratie mogelijkheden, jammer dat ze op alternatief gebied weinig vergoeding bieden..

Juist niet, ik heb juist voor de goede vergoeding van o.a. chiropractie voor StadHolland gekozen :j
Ik vind het sowieso idioot dat dat bijna overal onder "alternatieve behandelingen" valt.... bij de meeste verzekeraars ook een hele matige vergoeding, StadHolland was daarin het beste voor mij +:)+

Die vergoeden in het pakket dat ik heb gekozen niet slechts rond de 40 euro per behandeling met een maximum tot een paar 100 euro, maar zeggen gewoon: je mag voor 500 euro verbruiken, hoe je het besteed moet je zelf weten. Dus als ik een paar behandelingen van elk 55 euro nodig heb, dan vergoeden ze die gewoon helemaal tot het maximum van 500 euro :)

En ondanks dat ze zeggen dat ze niet aan kortingen doen via collectieven enzo (wat ik een heel goede instelling vindt +:)+ ) heb ik toch nog 1 collectiefje gevonden waardoor het toch nog een paar tientjes per jaar scheelt dus dat is toch ook weer mooi meegenomen :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 16:00

Ik loop even tegen een 'dingetje' aan bij DSW, misschien dat iemand het weet?

Bij het afsluiten, staat er een optie om je eigen risico gespreid te betalen. Huh?
http://www.dsw.nl/Consumenten/zorgverze ... aardengber

Houd dit nou in, dat ik of 37,- pm éxtra betaal? Of dat ik in één keer even m'n eigen risico op moet hoesten?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:02

Je betaalt 10 x 37,50 per maand extra, en als je je eigen risico niet opmaakt krijg je aan het einde het teveel betaalde bedrag weer teruggestort

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 16:07

Dus toch wel. Zucht. Dan betaal ik alsnog 140,- per maand :')
*neust nog verder*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:08

Dat is bij iedereen zo als je het eigen risico gespreid wil betalen. Dat moet je niet bij je premie optellen, want het eigen risico is echt bij alle verzekeringen gelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:38

Meraki schreef:
Dus toch wel. Zucht. Dan betaal ik alsnog 140,- per maand :')
*neust nog verder*

dat is gewoon optioneel he :)
Dat is voor mensen die graag hun eigen risico gespreid betalen ipv in 1 keer als er een keer echt wat loos is .
Wil jij gewoon je eigen risico betalen naar gelang je er gebruik van maakt dan kies je dus gewoon niet hoor dat gespreid betalen :)
Heb je wel gekozen voor gespreid betalen van het eigen risico en blijkt aan het eind van het jaar geen eigen risico te hebben gebruikt of naar de helft krijg je het ook weer met dezelfde gang terug.
De gespreid betalen optie is mogelijk bij meerdere verzekeraars trouwens maar wel altijd een optie.
Wil je het niet, doe je het lekker niet ;) ik betaal ook gewoon op het moment dat ik het gebruik bij dsw
Of ik ga het nog omzetten...maar dat moet ik nog even bekijken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:15

Is er hier ook iemand met een mening over PNO?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:35

Hoort bij Multizorg, is ook een vd betere volgens mij.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:36

Heb ook gekeken naar PNOzorg. Biedt goede dekking voor alternatief en heeft een pakket met onbeperkt fysio. Dat is echter wel een duur pakket van zo'n 160 euro, dus ik heb nooitvoor deze verzekeraar gekozen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:51

Ik ben nu bij CZ verzekerd. Wil voor komend jaar weer hetzelfde pakket. Alleen ik zie dat als ik deze via de consumentenbond afsluit ik € 5,03 korting krijg. Kun je via de consumentenbond ook oversluiten als je al die verzekering hebt? (beetje warrig opgeschreven)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:06

Ladymadona, dat mag een advies zijn, maar mijn mening is dat vrije keuze het belangrijkste advies is, altijd al zo geweest wil iemand perse een natura polis dan kan dat maar wijs ik ze wel op de nadelen leg ik dit vast en dit jaar zijn er heel veel van die klanten die toch liever 3 euro meer betalen en gebruik willen maken van een restitutie polis.

Pmarena, klopt alleen gebruik ik jaarlijks meer dan € 1000,- aan alternatieve kosten en die mogelijkheid bieden ze helaas niet.., helaas vallen veel dingen eronder.

Mag, dat kan dan kom je gewoon op een ander collectief contract..

Meraki, je hoeft de keuze van vrijwillig eigen risico gespreid te betalen pas aan te vinken als je zeker weer dat je het komende jaar dit helemaal gaat verbruiken. Het is een gunst zodat je niet in een keer €375,- hoeft te betalen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:42

Citaat:
Juist niet, ik heb juist voor de goede vergoeding van o.a. chiropractie voor StadHolland gekozen :j
Ik vind het sowieso idioot dat dat bijna overal onder "alternatieve behandelingen" valt.... bij de meeste verzekeraars ook een hele matige vergoeding, StadHolland was daarin het beste voor mij +:)+

Die vergoeden in het pakket dat ik heb gekozen niet slechts rond de 40 euro per behandeling met een maximum tot een paar 100 euro, maar zeggen gewoon: je mag voor 500 euro verbruiken, hoe je het besteed moet je zelf weten. Dus als ik een paar behandelingen van elk 55 euro nodig heb, dan vergoeden ze die gewoon helemaal tot het maximum van 500 euro :)

En ondanks dat ze zeggen dat ze niet aan kortingen doen via collectieven enzo (wat ik een heel goede instelling vindt +:)+ ) heb ik toch nog 1 collectiefje gevonden waardoor het toch nog een paar tientjes per jaar scheelt dus dat is toch ook weer mooi meegenomen :)

Maar gebruik je dat aanvullende pakket verder ook nog?
Puur nieuwsgierig omdat je dat er niet bij zegt.
Ik weet niet waar jij gaat, maar ik vind geen chiropracterbehandeling onder de 55 euro, dat is dus op na 9 behandelingen. En dan heb je ondertussen ruim 600 euro premie betaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:10

Rinske: Aha, ja dat is nog lastiger dan inderdaad, dat zullen er niet zo gek veel zijn denk...en al helemaal niet voor een goede prijs... die zoveel vergoeden in de alternatieve hoek. Is wel makkelijker kiezen dan denk ik, niet zoveel keus :P Of valt dat nog mee?

Diesel: Ik zocht echt specifiek voor iets van rond de 500 euro of inderdaad zo tegen de 10 behandelingen chiropractie :j

Omdat ik veel aan het sjouwen en tillen ben geweest altijd en de afgelopen jaren ook i.v.m. verbouwing, ging mijn bekken elke keer scheef staan en dan ging de rest mee... best wel last van rug- en nekklachten dus waarvoor ik enkele keren per jaar naar de chriropractor ging, die de boel dan weer goed recht zette. Ben je maar 10 minuten binnen maar het is me toch een opluchting elke keer :oo

En ben nu 30 weken zwanger, dus in principe rond maart bevallen... :=

Daarom wilde ik nu veel beter verzekerd zijn, moet toch maar afwachten waar ik dan nog tegenaan ga lopen qua zorgkosten, voor mezelf maar natuurlijk ook voor die kleine, wie weet wordt dat wel een tobbert die veel zorg nodig heeft :(:) Sowieso krijg ik met deze verzekering dan de eigen bijdrage kraamzorg vergoed.

En door zwangerschap en bevalling verweekt er natuurlijk het 1 en ander en de chiropractor werd al helemaal enthousiast want na een bevalling schijn je een poosje de tijd te hebben om een steeds scheef trekkend bekken met goed "er bovenop zitten" echt goed te corrigeren. Dus daarvoor (en voor evt. complicaties) wilde ik graag een goede vergoeding voor chiropractie :j

En ook fysio enzo, kan ook wel nuttig zijn met zo'n bevalling en kleintje :)
Vandaar StadHolland en het AV Zorg Riant pakket. Heb ook lenzen en daarvoor vergoeden ze 300 euro per 3 jaar, dus da's ook weer mooi meegenomen :)

En heb ook 500 euro vrij besteedbare tandartskosten erbij genomen, kan ook wel van pas komen gezien wij in de familie nogal slijtende tanden hebben en daar eigenlijk ook wat aan moet gebeuren komend jaar...

Dus ik haal die extra kosten er wel makkelijk uit verwacht ik :o
Betaal iets minder dan 150 euro per maand straks.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:07

Pff.. al die zorgverzekeringen! Ik begin door het bos de bomen eindelijk te zien. Maar wie weet heeft hier nog iemand een goede tip :).
Voor mij is belangrijk dat ik een hoge vergoeding voor fysio en alternatieve geneeswijzen kan krijgen. (Beide +/- € 850 / € 1000) En dan daarbij natuurlijk het liefst zo veel mogelijk vergoed per behandeling per dag.
Daarbij een tandartsvergoeding van 100 % bij € 250 is normaliter voldoende. (Heb nooit gaatjes of dergelijk gehad, ga alleen 2 x per jaar op controle)
Hoef niet persee volledig vrije keus te krijgen maar enige keus is toch wel fijn.
Zit momenteel te kijken tussen Avero Achmea (via Independer) en Zilverkruis Achmea via de KNHS.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:12

Pff ik lees even mee, zie ook door de bomen het bos niet meer.
Op vergelijkingsites kom ik het beste uit bij IK! Iemand daar ervaring mee? Ik ken het namelijk niet.
Ik zoek iig dekking voor 9 of 12x fysio en goede tandartsdekking, 250 of 500 euro ben ik nog over aan het dubben.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:22

@ Goof, ik zit net bij ONVZ te kijken https://web.onvz.nl/aanvraag. Komt wel iets duurder in premie uit de bus maar tot nog toe wel de beste vergoedingen die ik gezien heb :).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:31

Pattypaard schreef:
@ Goof, ik zit net bij ONVZ te kijken https://web.onvz.nl/aanvraag. Komt wel iets duurder in premie uit de bus maar tot nog toe wel de beste vergoedingen die ik gezien heb :).

Thanks, ik ga even kijken!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:36

Pattypaard schreef:
Pff.. al die zorgverzekeringen! Ik begin door het bos de bomen eindelijk te zien. Maar wie weet heeft hier nog iemand een goede tip :).
Voor mij is belangrijk dat ik een hoge vergoeding voor fysio en alternatieve geneeswijzen kan krijgen. (Beide +/- € 850 / € 1000) En dan daarbij natuurlijk het liefst zo veel mogelijk vergoed per behandeling per dag.
Daarbij een tandartsvergoeding van 100 % bij € 250 is normaliter voldoende. (Heb nooit gaatjes of dergelijk gehad, ga alleen 2 x per jaar op controle)
Hoef niet persee volledig vrije keus te krijgen maar enige keus is toch wel fijn.
Zit momenteel te kijken tussen Avero Achmea (via Independer) en Zilverkruis Achmea via de KNHS.

Avéro Achmea Keuze Zorg Plan, Aanvullende dekking Excellent en tand Start zou ik voor gaan als ik jou zo hoor. Maar als je slechts twee keer naar de tandarts gaat zou je ook voor kunnen kiezen om geen tandverzekering te nemen je geeft aan dat je bijna nooit gaatjes hebt en alleen voor controle gaat dit kost je hooguit 60 euro in het jaar, dan kan een tandverzekering niet uit.

ONVZ is ook erg goed, vrije keuze van zorgverleners om in een hogere aanvullende dekking te komen is er wel een strengere selectie, maar als je er eenmaal verzekerd bent zit je super!

Adviseer zoveel mensen maar ben er voor ons zelf nu eindelijk ook over uit mijn man gaat naar Stad Holland en ik blijf lekker zitten bij Aevitae collectief Avéro Achmea

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:46

@Goof: en bij Anderzorg dan, met een aanvulling als Jong? Is dan niet een 100% tandartsdekking, maar voor het verschil in premie kan je wel heel wat kosten maken ;).