Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:41

En Manzano, nog over de drempel gegaan? Mandarijn, goed dat je het weer oppakt.

Hoe combineren jullie het (vele) sporten met thuis, werk, gezin? Ik vind het lastig, vooral nu mn energie laag is en ik nog een handvol klachten heb. Dit is mijn wekelijkse schema;

Ma; 7 tot 15u werken, 15.20u thuis, 15.25 manege zoon, 18.15-18.30 thuis (dan of eerst eten dan sportschool of andersom, bij optie 1 moet ik wel pushen om te gaan)
Di; 7 tot 16.00 werken, boodschappen, 17.15 thuis, 17.30 manege zoon, 20.00 thuis (2x pmn, andere 2x evt sportschool)
Woe; kids naar school, half uur thuiswerken, manege, douchen, kids ophalen, 12.15 thuis 12.45 tennis jongste, 14.15 thuis, 14.30 koken, middelste eten, 15.30 turnen middelste brengen, 16.15 thuis, eten warmen 17.00 oudste voetbal. Om 18u zoon of dochter halen (voor bei gelukkig een carpool) (als vriend soms thuis is kan ik om 19.00 sporten)
Do; werken 7 tot 14.30, kids ophalen, wassen, poetsen, koken, eten, kids naar bed. Om half 9 op de bank:-)
Vr; 8.15 kids school, 8.30 sporten, 10.00 thuis, douchen, 1/2u thuiswerken, kids ophalen. Vanaf 4u herhaling van woe
Za ochtend, meestal rond lunch terug van voetbalwedstrijd oudste, rest vd dag eropuit, huishouden oid
Zo; sporten 9-10 uur of 10-11 of smiddags maar dan zijn we vaak weg of moet ik de kids alleen thuis laten, vind ik niet fijn, al heb ik het zondag wel gedaan.

Zien jullie handige sportlogica? Ik zoek een sportrooster wat echt gaat werken en wat ik kan volhouden. Ik hoor ook tegenstrijdige verhalen over hoeveelheid sporten, om de dag? Ander zegt weer cardio en kracht om de dag afwisselen. Maar dan weet ik al helemaal niet wat voor sporten ik kan doen.

Ik dacht aan; zo spinning of fitnees. Ma funxtion, spinning, yoga, pilates of fitness,. Di spinning of fitness (2x pmnd) woe ochtend paardrijden (evt avond 2x mnd nog fitness/funxtion) vrijdag funxtion

Zoiets en dan volhouden:-)

manzano

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:46

Hahaha nee......... liep uit op werk, was pas laat thuis en zat pas om 8 uur met een bord eten op de bank.
Daarna kon ik me er niet meer toe zetten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:48

http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercompensatie
Iedere dag krachttraining van dezelfde spiergroepen lijkt me niet handig :)
Ik ga 2 à 3 keer per week en train dan alle gewenste spiergroepen. Ik zorg wel dat er steeds minstens een dag tussen de krachttrainingen zit.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:49

Je hebt wel gelijk hoor Gianti, zo ben ik wel begonnen. Muesli, rijstwafel, banaan, ontbijtkoek als ontbijt, smiddags salade, 1x pwk gebakken ei zonder brood en 1x tosti, avondeten, normaal maar minder en heb je mn nov en dec uitslagen gezien, doorgeslagen idd. Alles van chocolade was weer helemaal terug in mn leven, tot vandaag!

Soms moet je gewoon even met je neus op de feiten gedrukt worden. Koeken (hele pakken), zakken chips, ik ga ermee stoppen vanaf nu. De gewone gezellige dingetjes, borrelen, lunchen blijf ik doen maar het onnodige snaaien niet meer. Vermoeidheid/weinig energie speelt daarin ook een grote rol.

Op naar januari!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:53

bedankt roodzonnetje! Manzano, al een nieuwe afspraak ingepland, het duurde bij mij heel lang voordat ik over de drempel ging, maar kom op, je kan het!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:11

Drunksheep schreef:
Veel verschil hoor Zoe, maar dat is ook een deel de houding enzo die je aanneemt op de 'na'-foto's. Zoals bij de tweede foto ben je een stuk meer uitgestrekt, dus is niet zo gek dat je daar nog slanker lijkt haha.

Ja klopt mijn armen zijn inderdaad een beetje raar, maar vond het zoals op de eerste foto niet handig omdat je dan toch niet zo goed je hele buik ziet, dus vandaar de pose, had achteraf de eerste liever ook zo gemaakt maar daar kan ik nu niet meer zoveel aan veranderen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:15

Mama3 schreef:
Je hebt wel gelijk hoor Gianti, zo ben ik wel begonnen. Muesli, rijstwafel, banaan, ontbijtkoek als ontbijt, smiddags salade, 1x pwk gebakken ei zonder brood en 1x tosti, avondeten, normaal maar minder en heb je mn nov en dec uitslagen gezien, doorgeslagen idd. Alles van chocolade was weer helemaal terug in mn leven, tot vandaag!

Soms moet je gewoon even met je neus op de feiten gedrukt worden. Koeken (hele pakken), zakken chips, ik ga ermee stoppen vanaf nu. De gewone gezellige dingetjes, borrelen, lunchen blijf ik doen maar het onnodige snaaien niet meer. Vermoeidheid/weinig energie speelt daarin ook een grote rol.

Op naar januari!

zorg je wel voor dat je genoeg wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt? je gaat eerder snaaien ook als je honger hebt :) en gun je ook eens per week een bak chips op de bank :P hou je het ook makkelijker vol! en zorg dat je 's ochtends met de banaan begint.. zijn suikers die lichaam snel opneemt :)

snel even kijken waar ik mn vet percentage hier kan meten.. moet echt in de gaten houden dat ik niet te laag kom...

nu in ieder geval met bak vla op de uni _O- moet nog even leren vla omzetten in kwark.. maar ik hou niet van kwark :(

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:21

Ja ik heb inderdaad ook een cheatdagje per week, zondag is toch altijd zo'n luie dag dus dan sport ik niet en let ik even iets minder op m'n eten :) en elke avond voor het slapen gaat een chocolaatje O:) een beetje leuk moet het natuurlijk wel blijven! Als ik altijd alleen maar gezond moest eten weet ik nu al van mezelf dat ik het niet vol zou houden :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:44

_Zoe schreef:
Als ik altijd alleen maar gezond moest eten weet ik nu al van mezelf dat ik het niet vol zou houden :P

Ja precies! Het moet bij mij wel echt een leefstijlverandering zijn die ik op langere termijn ook vol kan blijven houden :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:49

Mama3 schreef:
En Manzano, nog over de drempel gegaan? Mandarijn, goed dat je het weer oppakt.

Hoe combineren jullie het (vele) sporten met thuis, werk, gezin? Ik vind het lastig, vooral nu mn energie laag is en ik nog een handvol klachten heb. Dit is mijn wekelijkse schema;

Ma; 7 tot 15u werken, 15.20u thuis, 15.25 manege zoon, 18.15-18.30 thuis (dan of eerst eten dan sportschool of andersom, bij optie 1 moet ik wel pushen om te gaan)
Di; 7 tot 16.00 werken, boodschappen, 17.15 thuis, 17.30 manege zoon, 20.00 thuis (2x pmn, andere 2x evt sportschool)
Woe; kids naar school, half uur thuiswerken, manege, douchen, kids ophalen, 12.15 thuis 12.45 tennis jongste, 14.15 thuis, 14.30 koken, middelste eten, 15.30 turnen middelste brengen, 16.15 thuis, eten warmen 17.00 oudste voetbal. Om 18u zoon of dochter halen (voor bei gelukkig een carpool) (als vriend soms thuis is kan ik om 19.00 sporten)
Do; werken 7 tot 14.30, kids ophalen, wassen, poetsen, koken, eten, kids naar bed. Om half 9 op de bank:-)
Vr; 8.15 kids school, 8.30 sporten, 10.00 thuis, douchen, 1/2u thuiswerken, kids ophalen. Vanaf 4u herhaling van woe
Za ochtend, meestal rond lunch terug van voetbalwedstrijd oudste, rest vd dag eropuit, huishouden oid
Zo; sporten 9-10 uur of 10-11 of smiddags maar dan zijn we vaak weg of moet ik de kids alleen thuis laten, vind ik niet fijn, al heb ik het zondag wel gedaan.

Zien jullie handige sportlogica? Ik zoek een sportrooster wat echt gaat werken en wat ik kan volhouden. Ik hoor ook tegenstrijdige verhalen over hoeveelheid sporten, om de dag? Ander zegt weer cardio en kracht om de dag afwisselen. Maar dan weet ik al helemaal niet wat voor sporten ik kan doen.

Ik dacht aan; zo spinning of fitnees. Ma funxtion, spinning, yoga, pilates of fitness,. Di spinning of fitness (2x pmnd) woe ochtend paardrijden (evt avond 2x mnd nog fitness/funxtion) vrijdag funxtion

Zoiets en dan volhouden:-)

Ja Mama3, het is pittig maar als je wilt sporten moet je er iets voor over hebben.
Ik kan je vertellen dat ik een drukker schema in de week heb dan jij maar probeer toch 4x in de week naar de sportschool te gaan en 2x per week te zwemmen.
Soms sta ik om 22.30 nog in de sportschool :(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:49

ja ik heb nu momenteel ook terugzak moment als om eetstyle gaat hoor _O- maar merk het bij mij niet aan mijn gewicht, maar aan mijn energie.. schommel nu onwijs in mijn suikerspiegel...

ik ben meestal pas rond half 9 thuis van uni, ga direct vanuit les sporten.. en eet dus ook laat :( maarja, gewoon goede tussendoortjes etc

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:03

Gianti schreef:
Mama3 schreef:

Op naar januari!

zorg je wel voor dat je genoeg wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt? je gaat eerder snaaien ook als je honger hebt :) en gun je ook eens per week een bak chips op de bank :P hou je het ook makkelijker vol! en zorg dat je 's ochtends met de banaan begint.. zijn suikers die lichaam snel opneemt :)

snel even kijken waar ik mn vet percentage hier kan meten.. moet echt in de gaten houden dat ik niet te laag kom...

nu in ieder geval met bak vla op de uni _O- moet nog even leren vla omzetten in kwark.. maar ik hou niet van kwark :(

Ook niet met honing en fruit? Ik houd er ook niet van maar met fruit is het wel te eten hoor.
Verder houd ik me aan mn eetschema en heb ik eigenlijk geen honger of lekkere trek tussendoor behalve laatst (de tijd vd maand :') ) Zaterdag is normaal de dag dat ik niet zo op mn eten let. Ook handig ivm verjaardagen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:06

ben allergisch voor meeste soorten fruit en honing _O-

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:57

Mooie foto's Zoe, wat een vooruitgang!
Mama3: druk schema, maar met wat puzzelen kom je er vast uit..
Ik heb ook dat ik soms om half 9 's ochtends op school ben, en dan druk ben tot ik om half 9 uit de sportschool kom.. Dan nog eten enzo. (valt nog mee als ik sommige andere reacties hier lees)
Maar ik denk dan bij mezelf dat ik liever een uur (meestal anderhalf of 2) naar de sportschool ga dan in diezelfde tijd een film kijk of tv kijk ofzo (wat mijn meeste studiegenoten dus doen..).

Nu het toch over eten gaat..
Volgen jullie een bepaald schema ofzo?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:17

Ik volgde bodysupport. Ik volg nog wel dat principe (3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes) maar wel op mijn eigen manier. Minder zuivel, 2 dagen geen vlees, 2 dagen vis en ik probeer zoveel mogelijk vers te eten. ( geen pakjes/zakjes, daar zit veel suiker/e nummers in). Bij bodysupport moet je toch veel met pakjes en zakjes gebruiken. Ik vul het eten in een eetdagboek van het voedingscentrum in, puur om te kijken of ik voldoende vitamines binnen krijg en voor mijn calorieën. Volg jij een schema?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:32

Ik heb niet echt een schema. Ik probeer wel zoveel mogelijk gezond te eten en ook geen pakjes te gebruiken (om de redenen die jij ook al gaf..) maar ik vind het af en toe wel lastig.
Vanochtend zijn we wat laat opgestaan, dus we hadden een beetje haast.. Toen werd het ontbijt een eierkoek.. en de lunch hebben we bij la place gedaan (een zalmburger, om het enigszins gezond te houden) en dan zo allebei nog werken en daar eten we meestal ook niet heel gezond (ik werk bij de mac donalds..).
Op zulke dagen vind ik het echt lastig om gezond te eten. Deels omdat mijn vriend er bij is en hij heel erg van het makkelijk eten is en deels ook omdat we dus niet op tijd opstaan en ik dan geen tijd meer heb om iets gezonds te maken.
Als hij er niet is lukt het me vaak een stuk beter :') maar ook nog niet altijd..
Dus ik ben benieuwd wat jullie doen, misschien kan ik er wat van leren :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:33

Vooral het zonder pakjes koken vind ik zo lastig :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:38

SeffiY, probeer de site van puurgezond.nl eens. Daar heb ik echt heel veel aan gehad in het begin. Veel goede recepten. Zoek lekkere recepten op internet, zonder pakjes en zakjes en maak een lijstje van de recepten die je bevallen :)
Wat betreft het vinden van een balans tussen thuis, werk en sport: dat luite mij dus absoluut niet toen ik naar de sportschool ging. Nu thuis gelukkig een stuk beter :)

Had vandaag echt gruwelijk de pest. Had besloten dat mijn vernieuwde versie (zoals ik nu grap over mezelf) de stap "make-up" zou gaan doorlopen, maar mijn ervaring bij de douglas zorgde niet echt voor inspiratie en zelfvertrouwen, eerder het tegenovergestelde, blurgh. Had mezelf dus een vrije dag beloofd, maar besef me nu dat dat een slechte reden is, dus ik ga zo iig mijn crossfit schema doen van vandaag.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:42

Je ging naar de douglas voor advies? Daar ben ik ook geen voorstander van hoor,blegh!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:45

Had wat advies gevraagd in het make up topic en die adviseerde me naar de douglas in utrecht te gaan naar de MAC counter. Maar toen ik stond rond te kijken werd ik al gestrikt door een dame van douglas en later was mijn ervaring met de MAC verkoper ook niet denderend.
Waar zou jij kijken voor advies in zo'n geval?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:48

Zonder pakjes koken is soms ook lastig hoor en soms als we haast hebben doen we het ook nog wel maar dat is heel zelden.
Ik zorg eigenlijk dat ik altijd een stuk fruit of snacktomaatjes in mn tas heb voor de zekerheid. Ik moet zeggen ontbijten lukt me altijd wel goed en gezond, lunch ook wel, ook qua tijd. Alleen soms tussen werk en sportschool maar daarvoor die fruit in mn tas ;)
Het is even wennen in het begin maar daarna gaat het automatisch.

Goede tip Secricible, van die site.
Jammer van die negatieve ervaring. Hadden ze het te dik op gedaan of totaal andersom?
Heel goed dat je nog gaat sporten! Daarna zal je je vast iets beter voelen.
Misschien een keer leuk om naar een visagist te gaan voor een make-up? Ik ben zelf ook niet zo te spreken over de Douglas(totaal mijn smaak niet, qua make-up) maar ik ben sowieso een miep als t om make-up door anderen aanbrengen gaat.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:53

secricible schreef:
Had wat advies gevraagd in het make up topic en die adviseerde me naar de douglas in utrecht te gaan naar de MAC counter. Maar toen ik stond rond te kijken werd ik al gestrikt door een dame van douglas en later was mijn ervaring met de MAC verkoper ook niet denderend.
Waar zou jij kijken voor advies in zo'n geval?

Zoek je echt een advies hoe je make-up moet opbrengen of meer welke kleuren/producten je moet gebruiken?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:55

Even quote uit make up topic:

secricible schreef:
Nou, dat was niet echt de positieve ervaring waar ik op gehoopt had -O-

Binnen werd ik vrij snel gestrikt door een dame van douglas. Heb maar gewoon uitgelegd hoe en wat en uiteraard werd ik meteen naar de duurste spullen geleid die ze had en werd me een cream van 50e geadviseerd. Diverse hints gegeven dat ik toch iets goedkopers wilde voor de eerste keer "ja, maar dan heb je wel echt iets goeds!" Vervolgens wilde ze het aanbrengen, nou prima. Dus ik gaf aan dat ik niks op had.
"Maar je gebruikt toch wel dagcreme :wow: "
Ehm, nee, ook niet.... Zelfvertrouwen onder tussen diep onder 0.
Nou, product was verder prima, nog een keer aangegeven dat ik het een hoop geld vond en er over wilde denken.
Nog een rondje door de winkel gelopen, tot bij die hoek van mac. Daar uiteindelijk een gesprekje aangeknoopt en uitgelegd. Ik dacht "dan spring ik er zelf maar in" en grapte dat ik vandaag had geleerd dat ik dagcreme moest gaan gebruiken. Waarna ik weer de blik kreeg en een preek. Pff, toen was ik er eigenlijk wel klaar mee.. Aangegeven dat ik interesse had in een bepaalde bbcream, waarna hij vroeg waarom geen foundation. Nou, omdat ik dat eigenlijk net too much vond. Volgend mij vond hij dat maar vreemd, maar goed.
Uiteindelijk adviseerde hij een hele andere bbcream, waar ik wel over te spreken was en die heb ik uiteindelijk meegenomen. Maar kan niet zeggen dat ik nu enthousiast en geinspireerd die winkel uit kwam...

Heb dus uiteindelijk een bbcream van MAC, een nivea dagcreme, blush en nieuwe mascare gekocht. Ga wel eens tuttelen van het weekend :)

Overigens heb ik beide keren een proefmonster gevraagd, maar daar deden ze niet aan.

Dus meer de omgang dan het aanbrengen. Ik laat morgen visagie doen bij mijn kapster en ga met haar ook wel ff kijken naar hoe en wat. Wil gewoon een luchtige snelle dag make up voor op mijn werk. En ik gebruik nu dus niks (nee, zelfs geen dagcreme dus -O- )

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:56

Ja ik zou je dan ook een visagiste aanraden. Ik heb dit toen ook gedaan(ik kende haar van mijn bruids make-up) en weet sinds dien precies hoe en wat en zit in het weekend heerlijk te freubelen!

Voorheen droeg ik enkel alleen maar mascara en sinds kort ga ik iedere dag als poppetje naar mijn werk hihi(overdreven natuurlijk, ik ben het niet gewend dus voel me soms een poppetje)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:01

douglas in utrecht is flut! mijn aanrader is bijenkorf in adam en ici paris (niet die in utrecht). Ik weet ook wel een en ander van make up af, wil je best eens helpen :) al is het over pb :)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 12-12-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt