Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drunksheep schreef:Veel verschil hoor Zoe, maar dat is ook een deel de houding enzo die je aanneemt op de 'na'-foto's. Zoals bij de tweede foto ben je een stuk meer uitgestrekt, dus is niet zo gek dat je daar nog slanker lijkt haha.
Mama3 schreef:Je hebt wel gelijk hoor Gianti, zo ben ik wel begonnen. Muesli, rijstwafel, banaan, ontbijtkoek als ontbijt, smiddags salade, 1x pwk gebakken ei zonder brood en 1x tosti, avondeten, normaal maar minder en heb je mn nov en dec uitslagen gezien, doorgeslagen idd. Alles van chocolade was weer helemaal terug in mn leven, tot vandaag!
Soms moet je gewoon even met je neus op de feiten gedrukt worden. Koeken (hele pakken), zakken chips, ik ga ermee stoppen vanaf nu. De gewone gezellige dingetjes, borrelen, lunchen blijf ik doen maar het onnodige snaaien niet meer. Vermoeidheid/weinig energie speelt daarin ook een grote rol.
Op naar januari!
Mama3 schreef:En Manzano, nog over de drempel gegaan? Mandarijn, goed dat je het weer oppakt.
Hoe combineren jullie het (vele) sporten met thuis, werk, gezin? Ik vind het lastig, vooral nu mn energie laag is en ik nog een handvol klachten heb. Dit is mijn wekelijkse schema;
Ma; 7 tot 15u werken, 15.20u thuis, 15.25 manege zoon, 18.15-18.30 thuis (dan of eerst eten dan sportschool of andersom, bij optie 1 moet ik wel pushen om te gaan)
Di; 7 tot 16.00 werken, boodschappen, 17.15 thuis, 17.30 manege zoon, 20.00 thuis (2x pmn, andere 2x evt sportschool)
Woe; kids naar school, half uur thuiswerken, manege, douchen, kids ophalen, 12.15 thuis 12.45 tennis jongste, 14.15 thuis, 14.30 koken, middelste eten, 15.30 turnen middelste brengen, 16.15 thuis, eten warmen 17.00 oudste voetbal. Om 18u zoon of dochter halen (voor bei gelukkig een carpool) (als vriend soms thuis is kan ik om 19.00 sporten)
Do; werken 7 tot 14.30, kids ophalen, wassen, poetsen, koken, eten, kids naar bed. Om half 9 op de bank:-)
Vr; 8.15 kids school, 8.30 sporten, 10.00 thuis, douchen, 1/2u thuiswerken, kids ophalen. Vanaf 4u herhaling van woe
Za ochtend, meestal rond lunch terug van voetbalwedstrijd oudste, rest vd dag eropuit, huishouden oid
Zo; sporten 9-10 uur of 10-11 of smiddags maar dan zijn we vaak weg of moet ik de kids alleen thuis laten, vind ik niet fijn, al heb ik het zondag wel gedaan.
Zien jullie handige sportlogica? Ik zoek een sportrooster wat echt gaat werken en wat ik kan volhouden. Ik hoor ook tegenstrijdige verhalen over hoeveelheid sporten, om de dag? Ander zegt weer cardio en kracht om de dag afwisselen. Maar dan weet ik al helemaal niet wat voor sporten ik kan doen.
Ik dacht aan; zo spinning of fitnees. Ma funxtion, spinning, yoga, pilates of fitness,. Di spinning of fitness (2x pmnd) woe ochtend paardrijden (evt avond 2x mnd nog fitness/funxtion) vrijdag funxtion
Zoiets en dan volhouden:-)
Gianti schreef:Mama3 schreef:Je hebt wel gelijk hoor Gianti, zo ben ik wel begonnen. Muesli, rijstwafel, banaan, ontbijtkoek als ontbijt, smiddags salade, 1x pwk gebakken ei zonder brood en 1x tosti, avondeten, normaal maar minder en heb je mn nov en dec uitslagen gezien, doorgeslagen idd. Alles van chocolade was weer helemaal terug in mn leven, tot vandaag!
Soms moet je gewoon even met je neus op de feiten gedrukt worden. Koeken (hele pakken), zakken chips, ik ga ermee stoppen vanaf nu. De gewone gezellige dingetjes, borrelen, lunchen blijf ik doen maar het onnodige snaaien niet meer. Vermoeidheid/weinig energie speelt daarin ook een grote rol.
Op naar januari!
zorg je wel voor dat je genoeg wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt? je gaat eerder snaaien ook als je honger hebten gun je ook eens per week een bak chips op de bank
hou je het ook makkelijker vol! en zorg dat je 's ochtends met de banaan begint.. zijn suikers die lichaam snel opneemt
![]()
snel even kijken waar ik mn vet percentage hier kan meten.. moet echt in de gaten houden dat ik niet te laag kom...
nu in ieder geval met bak vla op de unimoet nog even leren vla omzetten in kwark.. maar ik hou niet van kwark
secricible schreef:Had wat advies gevraagd in het make up topic en die adviseerde me naar de douglas in utrecht te gaan naar de MAC counter. Maar toen ik stond rond te kijken werd ik al gestrikt door een dame van douglas en later was mijn ervaring met de MAC verkoper ook niet denderend.
Waar zou jij kijken voor advies in zo'n geval?
secricible schreef:Nou, dat was niet echt de positieve ervaring waar ik op gehoopt had![]()
Binnen werd ik vrij snel gestrikt door een dame van douglas. Heb maar gewoon uitgelegd hoe en wat en uiteraard werd ik meteen naar de duurste spullen geleid die ze had en werd me een cream van 50e geadviseerd. Diverse hints gegeven dat ik toch iets goedkopers wilde voor de eerste keer "ja, maar dan heb je wel echt iets goeds!" Vervolgens wilde ze het aanbrengen, nou prima. Dus ik gaf aan dat ik niks op had.
"Maar je gebruikt toch wel dagcreme"
Ehm, nee, ook niet.... Zelfvertrouwen onder tussen diep onder 0.
Nou, product was verder prima, nog een keer aangegeven dat ik het een hoop geld vond en er over wilde denken.
Nog een rondje door de winkel gelopen, tot bij die hoek van mac. Daar uiteindelijk een gesprekje aangeknoopt en uitgelegd. Ik dacht "dan spring ik er zelf maar in" en grapte dat ik vandaag had geleerd dat ik dagcreme moest gaan gebruiken. Waarna ik weer de blik kreeg en een preek. Pff, toen was ik er eigenlijk wel klaar mee.. Aangegeven dat ik interesse had in een bepaalde bbcream, waarna hij vroeg waarom geen foundation. Nou, omdat ik dat eigenlijk net too much vond. Volgend mij vond hij dat maar vreemd, maar goed.
Uiteindelijk adviseerde hij een hele andere bbcream, waar ik wel over te spreken was en die heb ik uiteindelijk meegenomen. Maar kan niet zeggen dat ik nu enthousiast en geinspireerd die winkel uit kwam...
Heb dus uiteindelijk een bbcream van MAC, een nivea dagcreme, blush en nieuwe mascare gekocht. Ga wel eens tuttelen van het weekend
Overigens heb ik beide keren een proefmonster gevraagd, maar daar deden ze niet aan.