[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:08

Tea tree olie erop. :j

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:21

Spoelen met zout oplossing.

Voordelen van een navelpiercing:
- mooi
- geen problemen mee met werk, het is makkelijk te bedekken
- veel soorten sieraden
- over het algemeen is een navelpiercing goed geaccepteerd, alsin mensen zullen je er niet over veroordelen.
- je kunt hem eruit halen als je het zat bent
- makkelijk schoon te houden

Nadelen van een navelpiercing:
- elke piercing doet 'pijn' met het zetten
- het kost geld
- het kan ontsteken
- je kan een stipje eraan overhouden als je m eruit haalt
- aan het begin zitten highwaisted broeken niet lekker, het is gevoelig
- je kunt een tijdje niet zwemmen -> oplossing: in de winter zetten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:23

Jennifuur schreef:
Voordeel van een piercing is dat wanneer je hem echt beu bent, je hem eruit kan halen en het dicht groeit.

Er uit halen, ja. Dichtgroeien? Nee niet altijd. Mijn oorbel gaatjes (16 en 5 jaar oud) zullen nooit meer dicht groeien. Mijn oudste piercing, een helix van zo'n 15 maanden oud, zal ook niet meer helemaal dichtgroeien denk ik. De andere wel, maar die zijn nog behoorlijk nieuw. :-)

Vochtbultjes niet doorprikken! Daar wordt het niet beter van. Lekker laten zitten, hoe lelijk ze ook zijn. Goed schoon en droog houden, zo min mogelijk aan zitten pielen en dan gaat ie vanzelf weg.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:25

_Ekenna schreef:
Jennifuur schreef:
Voordeel van een piercing is dat wanneer je hem echt beu bent, je hem eruit kan halen en het dicht groeit.

Er uit halen, ja. Dichtgroeien? Nee niet altijd. Mijn oorbel gaatjes (16 en 5 jaar oud) zullen nooit meer dicht groeien. Mijn oudste piercing, een helix van zo'n 15 maanden oud, zal ook niet meer helemaal dichtgroeien denk ik. De andere wel, maar die zijn nog behoorlijk nieuw. :-)

Vochtbultjes niet doorprikken! Daar wordt het niet beter van. Lekker laten zitten, hoe lelijk ze ook zijn. Goed schoon en droog houden, zo min mogelijk aan zitten pielen en dan gaat ie vanzelf weg.

Oh, sorry, in mijn ervaring wel! Mijn helix is volledig dichtgegroeid. Oorbelgaatjes nooit inderdaad, nu je het zegt. Raar eigenlijk.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:58

Alvast bedankt voor de vele antwoorden op mijn vraag! :D
Moesten er nog mensen enkele voor- of nadelen van een navelpiercing hebben, jullie mogen dit nog altijd posten :9

Ik heb toch nog enkele vraagjes:
1) Ik heb enkel rijbroeken die tot m'n navel komen en ik lees dat die mogelijk zouden kunnen irriteren... Zijn er ook modellen die wat lager komen? ;)
2) Als ik die laat zetten, zie je die dan door spannende topjes? Ik vermoed dat je ze niet ziet door normale kledij? Ik ben alleszinds een grote fan van crop topjes en bikini's en draag dit regelmatig dus de mensen zullen ze sowieso zien (wat ook de bedoeling is uiteraard *D)!
3) Moest ik door één of andere reden bijkomen (in gewicht), zou die mogelijke navelpiercing kunnen uitgroeien? Ik doe aan paardrijden, joggen & soms fitness, dus echt dik worden zit er niet in :P

Nogmaals bedankt!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:04

Heb geen navelpiercing, maar wel rijbroeken die gewoon op mn heupen vielen. En voor zwangerschap heb je speciale piercings, dus moet goedkomen denk ik:)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:08

Nee hoor, je kan er zelfs zwanger mee worden, daar heb je dan ook weer speciale (langere) sieraden voor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:15

Ik heb een hele diepe navel, maar die was helemaal geplopt op het einde van mn zwangerschap.
Ik weet dat er speciale sieraden voor zijn, maar weet niet of het voor iedereen werkt.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:48

Zijn er ook bepaalde 'soorten' (vormen) van navels waarbij het minder/meer pijn zou doen? Ik ben een enorme fan van jacuzzi's, en thuis heb ik er éen :) Deze is zonder chloor, en biologisch enal, dus hier mag ik wel nog in? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:59

Nee de eerste weken worden baden ten strengste afgeraden Dus dat geld voor alle baden, ook gewoon in bad gaan.
Laatst bijgewerkt door Lous op 31-10-14 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:00

JulieP schreef:
Zijn er ook bepaalde 'soorten' (vormen) van navels waarbij het minder/meer pijn zou doen? Ik ben een enorme fan van jacuzzi's, en thuis heb ik er éen :) Deze is zonder chloor, en biologisch enal, dus hier mag ik wel nog in? :)

Zou het niet doen wanneer ie net gezet is. Daarna is 't geen probleem natuurlijk. Wel gewoon goed schoon en droog houden.

JulieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:01

Lous schreef:
Nee de eerste weken word afgeraden te baden. Dus in bad gaan ook niet.

Ow :( ik knap erg af op douche's ed... Maar aangezien ik die piercing echt graag wil heb ik dat er wel voor over :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:37

Leuk topic dit! Ik ga morgen voor een snakebite, ene kant zit er al nu de andere kant nog! heel lang getwijfeld maar ik wil het zo graag haha! en mocht het geen gezicht zijn gaat ie er gewoon weer uit :)

Morgen hebben ze flinke korting dus dan is het nog aantrekkelijker haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:35

JulieP schreef:
Alvast bedankt voor de vele antwoorden op mijn vraag! :D
Moesten er nog mensen enkele voor- of nadelen van een navelpiercing hebben, jullie mogen dit nog altijd posten :9

Ik heb toch nog enkele vraagjes:
1) Ik heb enkel rijbroeken die tot m'n navel komen en ik lees dat die mogelijk zouden kunnen irriteren... Zijn er ook modellen die wat lager komen? ;)

Gewoon de knoop losmaken en de rand van je rijbroek omslaan. Zo deden wij het vroeger! Eventueel vast zetten met een grote veiligheidsspeld als je rits helemaal open schiet tijdens het rijden.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:41

JulieP, ik heb een navelpiercing. Die heb ik 6 jaar geleden laten zetten en ik kan toch zeggen dat ik inmiddels een paar centimeter langer ben en sowieso 20 kilo ben aangekomen, en hij is niet uitgegroeid. Hij is gewoon met mijn vet meegegroeid zeg maar :D Ik wil wel graag afvallen, zodat hij ook weer mooi komt te zitten zeg maar :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:13

Het kan idd gewoon goed gaan. Elke navel is anders en niet alle piercers kijken even goed naar de navel voor het piercen. De kans op uitgroei is groter als je nog in de groei zit.Maar hij hoeft dus niet altijd uit te groeien.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:40

Ik had toendertijd een paar heuprijbroeken van Harry Horse. Nu heb ik broeken van Mondoni en die zijn wel hoger. Zolang ik er geen met hangertje in heb zitten zit de broek meestal gewoon net laag genoeg dat ie niet blijft hangen. Hangt er toch een hangertje aan probeer ik het in mn navel te "verstoppen" maar hij blijft dan idd wel veel gemakkelijker hangen en trekt m dan vaak ook wat naar beneden waardoor het bovenste balletje gaat irriteren enzo.
Daarnaast heb ik met rijbroeken 9 vd 10 keer mn shirt in mn broek en dan lijkt het ook al wat mee te vallen..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:57

Ik zit nu bij de piercer te wachten voor 1 tepelpiercing. Het is maar een kleine studio, zit wel met mn rug naar de rest toe straks, maar omdat ik geen afspraak heb gemaakt gaat hij de shop niet sluiten, en t is behoorlijk druk. Ik schijt 'm echt 7 kleuren. _O-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:42

_Ekenna schreef:
Ik zit nu bij de piercer te wachten voor 1 tepelpiercing. Het is maar een kleine studio, zit wel met mn rug naar de rest toe straks, maar omdat ik geen afspraak heb gemaakt gaat hij de shop niet sluiten, en t is behoorlijk druk. Ik schijt 'm echt 7 kleuren. _O-

Spannend! Kan me voorstellen dat je het eng vind, lijkt me ook vreselijk pijnlijk tbh :') Hoe is het ondertussen?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:27

Hij zit er in!
Men.. wat een rot steek is dat zeg! Die deed wel echt even pijn. Maar ben blij dat ik t gedaan heb! Vond het ook helemaal niet zo awkward eigenlijk, ook al stonden er nog zo'n 7 andere klanten 2/3 meter achter me. :')
Denk dat die tweede er ook nog wel een keer gaat komen. Maar eerst deze even laten genezen. :D
Heb 'm nog niet eens gezien trouwens... :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:49

_Ekenna schreef:
Hij zit er in!
Men.. wat een rot steek is dat zeg! Die deed wel echt even pijn. Maar ben blij dat ik t gedaan heb! Vond het ook helemaal niet zo awkward eigenlijk, ook al stonden er nog zo'n 7 andere klanten 2/3 meter achter me. :')
Denk dat die tweede er ook nog wel een keer gaat komen. Maar eerst deze even laten genezen. :D
Heb 'm nog niet eens gezien trouwens... :')

Aahhh kan ik me voorstellen, jemig! Had je een mannelijke of vrouwelijke piercer? Ja precies, elke vrouw heeft nou eenmaal borsten hahah :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:52

Jij hebt lef!
Mijn vriend zou het ook dolgraag bij mij zien (bij beide tepels) maar ik weet het nog niet zo goed en mag dan zeker eerst nog wel een portie lef kweken denk ik :')

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:53

Stoer hoor, in zon volle shop!
Hopelijk blijft ie lief en is ie zo genezen :)
Ben ook wel benieuwd man of vrouw?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:10

Bij een man!
Heb bij hem al mn piercings laten zetten en ik was echt heel erg zenuwachtig om mn shirt uit te doen, ik ben niet zo zeker over mn tietjes. :D Toen ie eenmaal uit was had ik nergens last meer van.. behalve dan de angst voor de pijn van de naald. :')
Ellen, ik had het veeeeel erger verwacht, heb me écht druk gemaakt om niks. :')

Maar wat issie gaaf! Alleen een beetje grote balletjes.. 5 mm. die wil ik uiteindelijk wel vervangen door kleinere. (Heb dus een staafje, 1.6. Tepels pierct hij sowieso alleen met staafje)

Hij is trouwens ook de enige piercer in Nederland en 1 van de 6 in Europa die speciale chips implanteert. Das gaaf! Daar kan je dus uiteindelijk gewoon mee pinnen, je computer mee beveiligen, dus geen wachtwoord meer nodig en andere technische snufjes.. Best wel handig..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:20

Naja ondanks dat mn vch alleen maar huid is verschoot ik ook van de "pijn" :P
Ben vooral bang voor de pijn en of dat ik evt mn tepel eraf ruk :')
En evt litteken weefsel later..
Bloot gaan heb ik verder niet zoveel moeite mee.