Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kayleigh_ schreef:FemkeUtah, als ik je een tip mag geven... Ga meer eten. Je BMR (verbranding in absolute rust) is namelijk al 1480 kcal. Met al jouw bewegen erbij doe je je lijf zwaar tekort als je al langere tijd maar rond de 1300 kcal per dag eet.
Ik zou minimaal 1800 kcal nuttigen in jouw geval.
FemkeUtah schreef:Kayleigh_ schreef:FemkeUtah, als ik je een tip mag geven... Ga meer eten. Je BMR (verbranding in absolute rust) is namelijk al 1480 kcal. Met al jouw bewegen erbij doe je je lijf zwaar tekort als je al langere tijd maar rond de 1300 kcal per dag eet.
Ik zou minimaal 1800 kcal nuttigen in jouw geval.
Je mag zeker een tip geven, graag zelfs!
En waarschijnlijk heb je ook gelijk ik hoor dat van meerdere mensen, maar ik zou niet weten wat ik meeeer zou moeten eten, en vind het eerlijk gezegd ook '' eng '' omdat ik bang ben als ik meer eet dat ik aankom,stom
xNathaliee schreef:Dan staat het een beetje krom maar in het geval dat je je koolhydraten wil vermijden zou je wat eiwitrijker kunnen eten omdat je daar sneller een verzadigder gevoel van krijgt.
Vandaag heb ik het zo gepland:
O: smoothie van 200 gram spinazie, 1 banaan en 1 mango
T: appel
T(voor het sporten): 2 meergranen? boterhammen met kipfilet
T(na het sporten): een banaan
L: 250 gram halfvolle straciatella kwark
T: eiwitshake
A: spinazie en kipfilet in panikisaus
T: ?
Na het sporten een banaan, daar zitten ook khd in maar juist om ervoor te zorgen dat je suikerspiegel na het sporten niet ineens omhoog schiet, en daarna weer daalt zodat je trek krijgt, heb ik een banaan ingepland.
Of ben ik daar ook niet goed in geïnformeerd?
Kayleigh_ schreef:Om spieren op de bouwen heb je juist ook koolhydraten nodig.
Mijn lijstje vandaag:
O: Smart protein shake, 250 gram verse ananas, 250 gram verse aardbeien
L: Drie eieren gebakken in 20 gram kokosolie (anders te weinig vet), 250 gram champignons
T: Combat crunch bar cookie dough
A: Wokken voor papa's verjaardag -> vis en groenten om schade te beperken
T: Whey Delicious shake gemaakt met 250 ml halfvolle melk, 250 gram verse aardbeien
Verder drink ik veel water. Tussen ontbijt en lunch ga ik 1,5 uur buffelen in de gym.
Je spieren teren op koolhydraten, dus wanneer jij gaat trainen heb je koolhydraten nodig. Tenzij je je spieren liever kwijtraakt. Eiwitten zijn nodig voor het herstel en de opbouw van spierweefsel, dus voor- en na de training is dat ook de bouwstof waar je spieren om schreeuwen.
Danique_G schreef:Straciatella kwark??? Waar kopen??