Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:37

Wat opvalt is best een grote hoeveelheid fruit. Hier zitten veel suikers in. Beste is 2 stuks fruit aanhouden en het liefst in de ochtend. Zelfde geldt voor je koolhydraten.

Vloeibaar ontbijt is geen probleem, maar probeer daar wel vezels aan toe te voegen zoals havermout oid.
Groente kun je onbeperkt eten, een bakje komkommer en tomaat voor de middag tussendoor vult vaak goed en mag je onbeperkt eten.

Als je 4 boterhammen voor de lunch eet neem dan geen aardappel bij je avondeten. Neem dan een grotere portie groente ipv van aardappel.

Mijn schema van vandaag bijvoorbeeld;
O; 700ml groene shake (spinazie, 1 banaan, water, 1 theelepel cacaopoeder, 1 schep eiwitpoeder, lijnzaadolie en agavesiroop)
T; 2 mandarijnen
L; 500ml kwark met kaneel en appel
T; granenreep
T; handje noten/pitten/zaden
A; quinoa salade (quinoa, tomaat, ui, paprika, dadels en kip)
T; eiwitshake

B; sportschool 45min full body, 1u dressuurtraining, kantoorwerk
D; 3 koppen koffie, water, groene thee

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 14:46

Dus dat zou betekenen, in de ochtend een smoothie met fruit en dan als tussendoortje nog 1 stuk fruit.
Qua koolhydraten eet ik alleen brood wanneer ik een hele dag aan het werk ben, dat is de woensdag altijd. Normaal eet ik dus kwark ipv brood.
Ik heb een hele tijd een halve komkommer in de middag gegeten maar dat vulde niet echt en ik denk als ik elke dag meer komkommer neem dat me gaat vervelen. Overigens lust ik weinig rauwkost, tomaten of wortelen lust ik niet om zo te eten. Is zo'n smoothie wel vullend als ontbijt? Ik vind die van mij niet heel vullend, zit hooguit 2 uurtjes er 'vol' van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:49

Mij is tijdens mijn afspraak verteld dat groenten en fruit helemaal niet slecht is. Ik moet juist uit fruit mijn koolhydraten halen (carbs = zelfde als suikers). Dus met twee stuks fruit lukt me dat niet.

Ik eet verder geen brood of havermout of andere producten zoals dat. Ik haal mijn vezels uit groenten bijv.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:56

Idd. Klinkt moeilijker dan het is.

Ja ik kan de hele dag teren op de smoothie als ik dat wil, ik doe er al bijna 2u over om em naar binnen te werken :+

Wel jammer idd dat rauwkost wat moeilijker is. Ik maak meestal een rauwkostsalade van een paar uitjes, augurk, komkommer, tomaatjes en olijfjes. Dat houdt het wel lekker.
En een eitje tussendoor, lust je dat wel?

Als je merkt dat je echt nog zoekende bent is het goed om misschien een keer een dietist te raadplegen.
Als je een dietist op zoekt is het goed om een eetdagboek bij te gaan houden voor een aantal weken en ook te beschrijven wat je doelen zijn en wat je aan beweging doet. Je geeft de dietist hiermee inzicht over je eetgewoonte en beweegpatroon. In je basisverzekering is de dietist voor 4u vergoed.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 15:00

Een ei kook ik wel vaker ja of ik maak een omelet van eiwit met spinazie :D Maar daar moet ik wel de 'tijd' voor hebben. Ik ga niet een kwartier eerder opstaan om een ei te bakken, ik vind 6 uur al vroeg genoeg :Y) Maar goed dat is maar 1 dag in de week, de rest van de week heb ik wel meer tijd. Het enige uit het rijtje rauwkost van jou wat ik lust is komkommer haha, en augurken ook wel maar daar moet ik net zin in hebben. Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar een dietist, afgelopen vrijdag eigenlijk ook al alleen die mail is nooit aangekomen vanwege een verkeerd mail adres. Zag inderdaad dat bij mij in de basisverzekering 3 uur wordt vergoed. Goede tip op alles even bij te houden in een dagboek!

Btw, what about rijstwafels? Met pindakaas of kipfilet oid ? Wel gezond, maar vult het?

xNathaliee

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 08:10

Had vandaag een groene smoothie met spinazie maar vind de spinazie veel te overheersend..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:27

xNathaliee schreef:
Had vandaag een groene smoothie met spinazie maar vind de spinazie veel te overheersend..

Veldsla is er ook lekker doorheen!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 08:31

Ik had er 200 gram in gedaan, misschien ook een optie om er wat minder in te doen. Veldsla ga ik ook eens proberen :) Nog een tip met wat ik dat het beste kan mixen? Qua fruitsoorten? Had vandaag spinazie, banaan en mango.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:55

Ik vind zelf dat het dan wat te zoet word allemaal, dus ik doe er dan nog iets van een sinaasappel of grapefruit door met wat limoensap. Geeft net wat meer frissigheid.

Had gister een smoothie van: veldsla (geen idee hoeveel, lekker vol handje :+ ), 80/100 gram mango, 2 mandarijntjes (sinaasappels waren op), schepje whey, limoensap en een halve avocado. Die avocado en wheym maakte het lekker romig, maar miste pit van het zuurdere fruit.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:32

Oja, nou misschien anders yoghurt er door heen? Een smoothie moet mij niet tegenstaan. Die smoothie van vanochtend staat nog op me bureau. Vanochtend thuis een aantal slokjes genomen en dan op werk op 8 uur begonnen. Nu ben ik net over de helft van me fles :=

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:52

Mijn gegevens:
Leeftijd: 20
Kilo: 70-73 ( schommel altijd een beetje)
Streefgewicht: 65
Lengte: 1.70
Doel: strak lichaam.
Aantal cal wat ik gemiddeld eet: Volgens mijn eetmeter app,: gemiddeld 1300 kcal.

Maandag overdag; paardrijden
Maandag avond; Fitniss ( Cardio, kracht)
Dinsdag avond; Fitniss ( Cardio, kracht)
Woensdag avond; paardrijden
Donderdag avond; paardrijden of fitniss ( net waar ik zin in heb )
Vrijdag avond; Weekend houden
Zaterdag overdag; Paardrijden
Zondag ochtend ; paardrijden of fitniss ( waar ik zin in heb, of beide, of niks :') )

Ik heb een tijd koolhydraat arm proberen te eten, dit werkt goed maar viel tijdens het sporten bijna om vd flauwheid. Nu zoekende wat bij mij past... vandaar dat me dit topic aanspreekt voor motivatie maar ook zeker voor tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:58

FemkeUtah, als ik je een tip mag geven... Ga meer eten. Je BMR (verbranding in absolute rust) is namelijk al 1480 kcal. Met al jouw bewegen erbij doe je je lijf zwaar tekort als je al langere tijd maar rond de 1300 kcal per dag eet.

Ik zou minimaal 1800 kcal nuttigen in jouw geval.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:59

Ik probeer nu ook in de avond mijn aardapelen en rijst te laten staan. De koolhydraten wil ik door middel van andere voeding dan rijst, aardapelen of brood binnenkrijgen. Wat je zou kunnen doen voor het sporten is gewoon meer te eten, dan kun je denken aan iets eiwitrijks of iets waar weinig koolhydraten inzitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:02

Dan vind ik dat je slecht geïnformeerd bent Nathalie, juist rondom je training moet je je koolhydraten innemen. Dus voor je gaat trainen kun je gerust aardappelen of rijst eten (pasta beperken). Na je training schreeuwen je spieren ook om voeding = eiwitten en koolhydraten.

De rest van de dag je koolhydraatinname beperken en zo eiwit- en vetrijk mogelijk eten.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:05

Kayleigh_ schreef:
FemkeUtah, als ik je een tip mag geven... Ga meer eten. Je BMR (verbranding in absolute rust) is namelijk al 1480 kcal. Met al jouw bewegen erbij doe je je lijf zwaar tekort als je al langere tijd maar rond de 1300 kcal per dag eet.

Je mag zeker een tip geven, graag zelfs!
En waarschijnlijk heb je ook gelijk ik hoor dat van meerdere mensen, maar ik zou niet weten wat ik meeeer zou moeten eten, en vind het eerlijk gezegd ook '' eng '' omdat ik bang ben als ik meer eet dat ik aankom, :+ stom

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:08

Dan staat het een beetje krom maar in het geval dat je je koolhydraten wil vermijden zou je wat eiwitrijker kunnen eten omdat je daar sneller een verzadigder gevoel van krijgt.
Vandaag heb ik het zo gepland:
O: smoothie van 200 gram spinazie, 1 banaan en 1 mango
T: appel
T(voor het sporten): 2 meergranen? boterhammen met kipfilet
T(na het sporten): een banaan
L: 250 gram halfvolle straciatella kwark
T: eiwitshake
A: spinazie en kipfilet in panikisaus
T: ?
Na het sporten een banaan, daar zitten ook khd in maar juist om ervoor te zorgen dat je suikerspiegel na het sporten niet ineens omhoog schiet, en daarna weer daalt zodat je trek krijgt, heb ik een banaan ingepland.
Of ben ik daar ook niet goed in geïnformeerd?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:09

FemkeUtah schreef:
Kayleigh_ schreef:

Je mag zeker een tip geven, graag zelfs!
En waarschijnlijk heb je ook gelijk ik hoor dat van meerdere mensen, maar ik zou niet weten wat ik meeeer zou moeten eten, en vind het eerlijk gezegd ook '' eng '' omdat ik bang ben als ik meer eet dat ik aankom, :+ stom

Ik heb precies hetzelfde :j
Ik denk dat ik dat ook te horen ga krijgen van de dietist aankomende dinsdag. Maar als zij het ook zegt dan is het misschien een motivatie om meer te eten. Ik heb het al zoooo vaak gehoord en ook vaak geprobeerd meer te eten maar kom dan al snel op slechte calorieen ipv gezonde. :') Dan schrap ik die liever maar dan eet ik wel minder.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:10

xNathaliee schreef:
Dan staat het een beetje krom maar in het geval dat je je koolhydraten wil vermijden zou je wat eiwitrijker kunnen eten omdat je daar sneller een verzadigder gevoel van krijgt.
Vandaag heb ik het zo gepland:
O: smoothie van 200 gram spinazie, 1 banaan en 1 mango
T: appel
T(voor het sporten): 2 meergranen? boterhammen met kipfilet
T(na het sporten): een banaan
L: 250 gram halfvolle straciatella kwark
T: eiwitshake
A: spinazie en kipfilet in panikisaus
T: ?
Na het sporten een banaan, daar zitten ook khd in maar juist om ervoor te zorgen dat je suikerspiegel na het sporten niet ineens omhoog schiet, en daarna weer daalt zodat je trek krijgt, heb ik een banaan ingepland.
Of ben ik daar ook niet goed in geïnformeerd?

Dit schema spreekt me ook wel aan, in de zin van ; dit zal wel vullen op een dag!
Alleen banaan kan ik helaas niet tegen :') je eet er ook best veel, kan dat geen kwaad?
Ik kan daar namelijk niet tegen ivm mijn darmen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:15

Voor mij is dit juist een 'karig' lijstje, in de zin van normaal eet ik meer koolhydraten (sowieso in de avond) en meer dingen waar suiker in is toegevoegd. Ik denk dat het best een prima lijstje is voor als je vet wil verliezen. Ik wil eigenlijk ernaast spieren gaan opbouwen maar daar moet je veeeel meer voor eten. Heb nu de stap genomen om eeeerst die vetjes weg te werken en wanneer ik me wat lekkerder in me vel voel kunnen die spieren altijd nog worden gekweekt. Overigens blijf ik wel lekker krachttraining doen want dat vind ik gewoon leuk :D
Het hongergevoel op sommige momenten neem ik maar voor lief. Het zit 9 van de 10x tussen je oren en me maag is ook gewend om anders te eten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:25

Om spieren op de bouwen heb je juist ook koolhydraten nodig.

Mijn lijstje vandaag:

O: Smart protein shake, 250 gram verse ananas, 250 gram verse aardbeien
L: Drie eieren gebakken in 20 gram kokosolie (anders te weinig vet), 250 gram champignons
T: Combat crunch bar cookie dough
A: Wokken voor papa's verjaardag -> vis en groenten om schade te beperken
T: Whey Delicious shake gemaakt met 250 ml halfvolle melk, 250 gram verse aardbeien

Verder drink ik veel water. Tussen ontbijt en lunch ga ik 1,5 uur buffelen in de gym.

Je spieren teren op koolhydraten, dus wanneer jij gaat trainen heb je koolhydraten nodig. Tenzij je je spieren liever kwijtraakt. Eiwitten zijn nodig voor het herstel en de opbouw van spierweefsel, dus voor- en na de training is dat ook de bouwstof waar je spieren om schreeuwen.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:28

Kayleigh_ schreef:
Om spieren op de bouwen heb je juist ook koolhydraten nodig.

Mijn lijstje vandaag:

O: Smart protein shake, 250 gram verse ananas, 250 gram verse aardbeien
L: Drie eieren gebakken in 20 gram kokosolie (anders te weinig vet), 250 gram champignons
T: Combat crunch bar cookie dough
A: Wokken voor papa's verjaardag -> vis en groenten om schade te beperken
T: Whey Delicious shake gemaakt met 250 ml halfvolle melk, 250 gram verse aardbeien

Verder drink ik veel water. Tussen ontbijt en lunch ga ik 1,5 uur buffelen in de gym.

Je spieren teren op koolhydraten, dus wanneer jij gaat trainen heb je koolhydraten nodig. Tenzij je je spieren liever kwijtraakt. Eiwitten zijn nodig voor het herstel en de opbouw van spierweefsel, dus voor- en na de training is dat ook de bouwstof waar je spieren om schreeuwen.

Dus eigenlijk zowel voor als na het sporten, eiwitrijke voeding? Of bij ons op de sportschool hebben ze ook protein shake?

en brood, eten jullie brood?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:30

Straciatella kwark??? Waar kopen?? :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:31

@ Kayleigh, daarom wil ik nu de focus eerst leggen op vet verliezen. Spieren kweken (en daar naar eten) wil ik doen als ik me zekerder voel over mijn lichaam.

Ik probeer niet teveel brood te eten. Ik eet het vaak op de werkdagen omdat dat makkelijker mee te nemen is dan kwark (die eet ik nooit helemaal op en als ik het terug mee moet nemen ben ik bang dat het gaat morsen in me tas). Toevallig eet ik vandaag 2 sneetjes, ik werk tot 12 en ga vanuit werk gelijk door naar de sportschool. De rest van de dagen eet ik eigenlijk geen brood.

Een eiwitshake zou ik ná het sporten nemen, omdat je spieren dat nodig hebben na eent training zoals Kayleigh al zei.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:32

Danique_G schreef:
Straciatella kwark??? Waar kopen?? :Y)

Het is van het merk melkunie, ik koop het bij een supermarkt die niet in heel Nederland bestaat (Dekamarkt) maar misschien dat andere supermarkten het ook verkopen. Dit is de laatste week overigens dat ik het neem, wil vanaf volgende week overgaan op vanillekwark met een el cacaopoeder (van de week gehad en was echt top!)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:34

Brood is best oké, als je gewoon Eem prima broodje koop en niet teveel eet is er niets aan de hand. Het is ook vaak het beleg wat het slecht maakt. (Werk met brood)

Eet zelf geen brood, kan er niet tegen. Met name wit brood niet. Buikpijn tot de max dan. Kan alleen heel donker eten, maar dat vind ik niet erg lekker en het moet van de bakker. Te duur dus. Geen zin in die moeite. Ik at het dus al niet meer voordat het cool werd 8-)