Ik had laatst een oproep gekregen, had alleen geen tijd om te gaan. Toen zeiden ze dat ik dan wel mocht komen als mijn oproepkaart verlopen was omdat ze mensen nodig hadden. Ik durf alleen nog niet alleen te gaan Dit wordt mijn 3e keer.
Een beetje laat, maar ik ben ook donor. Ik geef bloed, doneer af en toe een stuk haar (inmiddels een keer of 4) en na mijn dood mogen ze mijn hele lijf hebben.
Mooi om iets voor de wereld te kunnen doen.
sandorra
Geplaatst: 26-08-15 10:47
Ik ben ook bloeddonor (plasma A+). Inmiddels meer als 60x gegeven.....kleine moeite..... Heb van dichtbij meegemaakt wat gedoneerd bloed doet voor iemand die ernstig ziek is......dus goede reden om zelf over de naald angst/ prikangst heen te komen. Ik kijk bij het prikken nooit.... Zodra de naald zit is het goed.....
Ik heb voor de eerste keer een oproep gekregen voor het bloed doneren, ik zou dan 's middags kunnen, maar 's avonds moet ik werken, dus komt net niet uit deze keer.
Kan je na het bloed doneren gewoon auto rijden of is het handig om dat niet te doen? Ik heb geen idee hoe ik er op ga reageren namelijk.
Je kan in principe gewoon auto rijden, want je moet toch eerst even wachten voor je weg mag. Maar ik vond het zelf wel fijn dat ik de eerste keer niet alleen was.
Ik zou wel willen bloed doneren, maar ik ben heel bang voor naalden.. Over orgaan donatie ben ik nog niet over uit.. Heb voorlopig maar ingevuld dat familieleden mogen kiezen.
Vandaar dat ik ben begonnen met m'n haar te doneren. Mijn haar groeit zeer snel en ik verwacht dat ik het eens in de 2 jaar kan laten afknippen. Daar komen geen naalden aan te pas en ik hoef eerst niet dood te gaan voordat ze wat aan mij hebben. Zo doe ik toch nog wat goeds.
Anoniem
Geplaatst: 24-09-15 19:03
Yaay weer oproep , na 2x afzeggen ivm verkoudheid ben ik tot op heden niet verkouden -klopt af- Voel hem wel weer aankomen dus hopelijk red ik het nu wel letterlijk
Gisteren voor de derde keer bloed gegeven, waarvan er tussen de één na laatste keer en gisteren 2 jaar zat.. Maar goed aangeprikt en ik heb zelfs een sleutelhanger met mijn bloedgroep gekregen
Alle bloeddonoren bedankt! Ik mag zelf geen donor zijn, vanwege het zelf krijgen. Ik ben erg blij geweest met het bloed (2 zakken) wat ik toen gekregen heb.
Ik heb onlangs een brief van Sanquin gekregen waarin ik werd gevraagd of ik plasma wil gaan geven ipv bloed. Ik twijfel nog.... Het idee dat ze een gedeelte uit mijn bloed filteren en vervolgens de rest weer terug stoppen... bleh, vies idee! Daarnaast is de intensiteit ook hoger (nou is 6 keer per jaar wel te overzien, maar toch).
JenW
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-15 12:49
bobje26 schreef:
Alle bloeddonoren bedankt! Ik mag zelf geen donor zijn, vanwege het zelf krijgen. Ik ben erg blij geweest met het bloed (2 zakken) wat ik toen gekregen heb.
Kleine moeite bobje! , wij of ik heb genoeg over kleine moeite
Splash mwah het lijkt me niet vies , duurt wel langer .. Lastige keus
Ging vandaag ouderwets goed , voor mijn doen was bloeddruk wat laagjes (114/78 als ik me niet vergis , nog goed genoeg) . Maar geen probleem , heb vanwege mijn 5ste donatie een bidon mee naar huis genomen
En een mooie dag je aan te melden als bloeddonor en stamceldonor dacht ik! Dus net gedaan. Ben erg benieuwd hoe en wat vanaf het aanmelden nu gaat gebeuren.
Van mij mogen ze daarnaast ook alles hebben als ik kom te overlijden.