Body & Fitshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Body & Fitshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:41

Mailen! Vind dat ook echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:57

Heb net een berichtje gedaan of dit normaal is (op de verpakking staan de verhoudingen goed aangegeven), en zo ja, dat ze hun site wel eens mogen aanpassen. Daar beloven ze nog altijd 15 gram eiwitten per reep (dus smaakt lijkt niet uit te maken, zou ook niet moeten).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:27

Je hebt er meer aan om gewoon een berichtje naar Body & Fit te sturen op FB. Daar werd bij mij altijd snel (binnen een paar uur) en netjes op gereageerd. Daar schiet je uiteindelijk meer mee op dan er op een paardenforum over klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:45

Guttegut, dat bericht naar Body & Fit was al gedaan hoor. Het staat me vrij er hier ook melding van te maken toch?

Anyway, blijkbaar een fout op het etiket. Het aantal vezels is verwisseld met het aantal proteïnen. Dan zou het wel kloppen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:50

Guttegut? :')

Natuurlijk staat het je vrij hier melding van te maken, ik geef alleen maar aan dat je daar waarschijnlijk meer mee op schiet :).

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:00

Zat net de noten met honing erover te eten, jammie die zijn lekker !
Maar zijn ze ook nuttig ?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 17:01

Noten an sich zijn wel gezond, maar in de honing die erover zit, zit wel gewoon suiker. Zelf eet ik ze wel.. nomnom lekker!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:03

pb

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:11

Ik krijg net een mailtje over de superfood drink mix.
Wat vinden jullie nou van zoiets?
Ik zoek eigenlijk een makkelijke manier om wat extra vitamines enzo binnen te krijgen. Gezien mijn gezondheid niet echt top is. Ik slik al meer als een maand extra vitamines, maar ik merk er de ballen van.
Het is gewoon als extra zetje bedoeld, zou dit helpen denken jullie?
Verder eet ik gevarieerd, gezond, 3 maaltijden op een dag, met een of 2 tussendoortjes, en een stuk fruit per dag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:15

Meer groente toch gaan eten en in de ochtend eventueel een smoothie maken met 2 groentes en 1 stuk fruit...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:29

Ik heb 'sochtends geen tijd voor uitgebreide ontbijt rituelen. Ik werk op een stal, en ontbijt in 5 minuten met 1 of 2 plakken brood, of 'volkoren' ontbijtgranen, of cornflakes.
Ik eet hier ook wat de pot schaft, altijd groente erbij, waarvan ik vaak 2 keer opschep.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:30

Een smoothie maken en opdrinken kan je ook in 5min en dan heb je dus al weer fruit en evt. Groenten op.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:34

Oja, ik heb ook niks om een smoothie mee te maken.
Geen groente en fruit, en geen blender oid.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:46

Dat is toch aan te schaffen? Je vraagt of die superfood drink mix iets is, we geven je een alternatief die wellicht een stuk beter is, maar die sla je af.
Moet jij weten hoor :) je kan een smoothie ook maken met een staafmixer van €10, 1 banaan, yoghurt/kwark en eventueel nog ander fruit/groenten. Kost echt net zoveel tijd als boterhammen maken en smoothie kan je zelfs de avond ervoor maken, hoef je het alleen nog maar op te drinken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:48

Ik woon bij andere mensen in huis, en verdien hier geen geld.
Dus 'even' dingen aanschaffen, en groente en fruit blijven kopen, dat komt allemaal op mn spaargeld aan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 10:12

Geen tijd voor ontbijt is echt bullshit. Als je graag wil dan sta je gewoon wat eerder op. En het helpt ook om 's avonds al zo veel mogelijk klaar te zetten.

Ik drink als ochtend tussendoortje een smoothie met fruit en eet 's avonds voldoende groente. Zo'n superfood mix geloof ik niet zo in eerlijk gezegd :=, maar ieder z'n ding natuurlijk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:18

Denk dat die superfood drinks meer kosten dan je denkt.... en groente en fruit kosten bij de lidl niet heel veel ;)
Blender heb je ook zo aan geschaft :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:39

Plus dan heb je variatie. Eenzijdige voeding wordt je lijf ook niet heel blij van lijkt me. En geen tijd hebben is alleen een excuus. Zijn genoeg mensen including myself die s ochtends een half uur eerder opstaan voor maaltijd voorbereiding en goed ontbijten. En ik ben ook wel om 7 uur de deur uit ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:11

Ja precies, en het is super makelijk!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:20

Koop boerenkool, gooi de zak in de vriezer en haal er iedere dag een handje uit, banaan en water en klaar is je low-budget smoothie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:32

dancer_ schreef:
Micellar cassein en de isolaat perfection hebben weer te weinig eiwitten. (22-25% geloof ik). Dat betekend dat ze ook na het vorige 'te weinig eiwitten probleem' niet echt vooruit zijn gegaan. Lees dat veel mensen willen overstappen maar vind b&f juist zo fijn: ruim aanbod, niet extreem duur en snel geleverd.

Het verbaast me dat niemand hier echt van schrikt of dit ziet als oplichting. Als ik dat vergelijk met de topics op dutchbodybuilding.com van is er een wereld van verschil (http://forum.dutchbodybuilding.com/f266 ... nl-379318/)

B&F verkoopt producten waarvan ze claimen dat er 90% eiwitten en 4% koolhydraten in zitten. Uit onafhankelijke labtests blijkt nu dat de verhoudingen 70% en 10% zijn, respectievelijk. Aangezien mensen deze producten kopen om zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen en daarbij de koolhydraten inname laag te houden is het erg kwalijk dat de verhoudingen zo scheef liggen. Misschien zijn ze niet extreem duur, maar dat komt mede doordat je totaal niet krijgt wat je wilde hebben.

SteffiiY schreef:
Ja vind ik ook, ze proberen het nu met man en macht op te lossen en mensen lopen alleen maar te zeuren en B&F de grond in te stampen.

Misschien zijn ze B&F de grond aan het instampen omdat ze mogelijk jarenlang opgelicht zijn (onbewust of met medeweten van B&F). Dat lijkt mij ook wel reden om flink kwaad te worden.

Kayleigh_ schreef:
Mensen denken geld terug te kunnen krijgen/claimen en ze veranderen in bloeddorstige beesten. Echt heel triest.

Mensen zijn mogelijk jaren lang opgelicht en willen daarvoor gecompenseerd worden. Waarom vind je dat raar?

Kayleigh_ schreef:
Of mensen die beweren 'gains' te missen door een beetje minder eiwitten, haha, die mogen per direct terug naar school :')

Op school zal je leren dat je spieren eiwitten nodig hebben om te herstellen. Een tekort aan eiwitten zal ervoor zorgen dat je niet volledig hersteld en daardoor "gains" zal missen. Ik begrijp niet helemaal wat er zo raar aan die claim is.

Kayleigh_ schreef:
Vind ik ook! Bij hoeveel voedingsmiddelenleveranciers weet je nou werkelijk wat je krijgt? Ik denk dat tegenwoordig bijna geen enkele leverancier precies weet wat ie levert. Fouten worden gemaakt. B&F had ook niks kunnen laten weten, behalve dat ze het product aanpassen waardoor niet alle smaken beschikbaar zijn. Juist deze openheid siert ze enorm vind ik!

Dit klinkt een beetje als de omgekeerde wereld. Dus jij wilt zeggen dat leveranciers maar gewoon wat getallen en ingredienten op labels printen? Daar zijn strenge richtlijnen voor en steekproefsgewijs wordt dit onderzocht door de keuringsdienst van waren.

De openheid siert ze wel, maar kwam niet vanzelf. Dit is naar buiten gekomen via dutchbodybuilding.com waar wat mensen, op eigen kosten, labtests hebben laten uitvoeren. B&F heeft alles proberen te ontkennen maar toen het te groot werd hebben ze het hun heen laten komen en kortingen gegeven aan klanten.
En nu blijkt dat ook andere producten een veel slechtere samenstelling hebben dat ze op de etiketten claimen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:41

Blablabla huilen. Ik blijf er gewoon bestellen :j Vind de service prima.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:45

Nou inderdaad, het is maar waar je druk om kan maken. Hier goede resultaten met veel producten van body en fit dus er zal wel iets goeds aan zijn ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:26

Ik vind het kwalijk, maar ook met scheve verhoudingen had ik een pracht lijf. Kwestie van op goede voeding vertrouwen ipv op een shake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:01

Kiwipitje schreef:
Blablabla huilen. Ik blijf er gewoon bestellen :j Vind de service prima.

Of je er blijft bestellen is volledig aan jou, maar het "blablabla huilen" vind ik wel een extreem rare reactie. Dat leest als dat al die mensen maar niet zo moeten lopen te zeuren.

Al die mensen die dachten iets te kopen voor een redelijke prijs en een veel slechter product kregen. Mensen die op zoek zijn naar gezonde producten om bijvoorbeeld af te vallen en opgezadeld werden met een product dat voor 8% uit suiker bestaat en veel minder proteine bevat dan op de labels staat.

Zou je ook zo reageren als je er morgen achter komt dat je peperdure leren rijlaarzen van nepleer zijn? Of dat het peperdure krachtvoer voor je paard bijna volledig gemaakt is van goedkoop voer en alle ingredienten die ze beloven er niet in zitten? Blablabla, huilen :(