Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:51

Dank suus, evony en coconut.

Vast trainingsmaatje is wel fijn Suus :j

Mooi dat je handschoenen dan nog niet teruggebracht hebt evony. Ik heb liever strakke handschoenen dan te losse. Mijn maat is 12 oz, in de sportzaal van mijn werk liggen alleen 16 oz en dat is echt veel te groot en bokst voor geen meter.... Leuk dat je training zo goed ging.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:52

Ik heb 10 haha. Maar wil over een tijdje wel met 12. Extra training haha :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:18

Zoek maar eens op YouTube naar ufc, dat is mma :) Ronda Rousey is een van de bekendste vrouwelijke vechters in de ufc.
Waar je bij kickboksen blijft staan(al zijn er varianten waarbij je elkaar mag vloeren) gaat mma ook naar de grond. Het staat voor mixed martial arts en dat is het ook echt. Het wordt ook met andere handschoenen gedaan en er gelden andere regels.
Naast dat je net als met kickboksen een wedstrijd op punten of k.o. Kunt winnen, kun je ook winnen met een klem/verwurging waarbij je tegenstander (meestal) op tijd aftikt :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:30

Evony schreef:
Wat is het verschil met mma en kickboksen?

Akecheta: met hulp krijg ik ze aan blijkt sinds gisteravond! Kreeg de tip van mijn instructeur om eerst even te trainen zonder bandages (met sporttape om mn polsen) zodat ze iets ruimer worden.

MMA staat voor Mixed Material Arts, dit betekend meerdere vechtsporten gemixt dus, er mag veel meer bij MMA.

Haha ja dat is waar ook, in het begin zitten ze echt strak soms! een van me maatjes had echt pijn daardoor laatst :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:41

Vaak de vraag over blessures hier voorbij zien komen, en ik heb altijd gezegd dat het wel mee viel... Ik heb nu mijn rechter onderarm gebroken.... :') Gisteren zijn er 4 schroeven en een ijzeren plaatje in gezet... nu herstellen, maar 2 maanden zeker niet sporten :(

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:57

Ah nee, wat balen Suus! Hoe is t gebeurd? Met kickboksen of door je andere hobby?
Veel beterschap in ieder geval!

Ik ben nog steeds met revalideren bezig. Stiekem af en toe thuis proberen of het draaien op mijn voet al gaat, maar mijn knie is er nog niet aan toe helaas. Gaat gelukkig wel steeds beter. Vanmorgen voort het eerst met toestemming van de fysio kunnen beginnen met opbouwen voor joggen. Kleine pasjes, goed veren, korte stukjes, recht ondergrond, maar t begin is weer gemaakt. En nu maar hopen dat ik ook weer kan gaan kickboksen. Mis het enorm.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:36

oliebol Suus hoe is dat gebeurd?

Hier nog blessure vrij. Alleen een zere elleboog. Gister elleboog stoten geoefend op de zak :+
Verder bevalt het nog steeds erg goed :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:48

Hoge ronde trap niet goed geblokt, het was vol op de mat en zag hem niet aankomen waardoor ik verkeerd blokte :(

Ik mis het sporten nu al!! Mijn lichaam is moe en heeft slaap nodig maar mentaal ben ik een ADHDer, kan me energie niet kwijt...! :):)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:35

Auw! Sterkte!!
Ongelukkig geblokt of was de trap ook heel hard?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:47

Mixje90 schreef:
Auw! Sterkte!!
Ongelukkig geblokt of was de trap ook heel hard?

Dankje!
Beiden, ik keek net opzij of er ruimte naast mij was, daardoor zag ik de trap niet op tijd en toen was het raak. Geen brute kracht maar gewoon goeie techniek van mijn maatje..!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:54

Vervelend Suus!

Ik heb vanavond weer training, zin in :):)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:22

Ik wil me graag aanmelden in dit topic en er tevens een beetje leven in blazen :)

Naar aanleiding van het topic dat ik net aangemaakt heb: [MWS] Wie van onze bokkers doet aan kickboxen?

Ik heb dus as donderdag mn eerste training. Ben zo ontzettend benieuwd hoe ik het ga vinden

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:35

Met kickboksen heb ik geen ervaring, maar ik vol sinds een paar weken wel bokslessen! En dat bevalt heeel goed :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:56

Leuk Maureen :D Hoe was je training?

Doubtless, boksen is misschien ook wel wat voor mij. Ik doe Kickboksen maar juist het trappen is mijn zwakke punt :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:15

As donderdag heb ik mijn eerste training pas

Ben wel een beetje zenuwachtig...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:33

Thesserd, ik kan t alleen maar aanraden :D alleen de spierpijn he... :')

Maureen; komt vast goed joh!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:05

Hé wat leuk! Ook ik meld me. Ik ga morgenochtend mee doen met een kickboks les voor de eerste keer. Vind het wel heel spannend.

Heb al een behoorlijke poos niet meer gesport. Alleen maar naar m'n werk fietsen, maar dat helpt ook niet echt voor een conditie haha. Ook zou ik graag weer wat afvallen of in ieder geval wat strakker worden.
Heb wel zin in morgen maar ben toch een beetje zenuwachtig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:44

Doubtless ja pfff met kickboksen heb ik altijd al van die verzuurde armen/schouders :')

BiBiQ; leuuuk! Kickboksen is mega zwaar, conditioneel ook dus dat strakker worden gaat zeker lukken als je er een beetje normaal bij blijft eten haha.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:29

Vandaag de eerste kickboks les gehad. Een groepje met alleen maar mannen haha.

Conditie van mij is echt 0. Warm up met rondjes rennen redde ik al niet. Zo suf haha. Maar dat komt vanzelf wel.
Ik vond het in ieder geval erg leuk. Iedereen hielp me erg goed en gaven zoveel mogelijk tips. Voelde aan het eind al m'n spieren. Stond helemaal te trillen hahaha. Heb het in ieder geval goed gedaan.

Nu nog de spullen aanschaffen. Handschoenen en beenbeschermers. En hand bandages en bitjem Vond die leen handschoenen en beenbeschermers een ramp.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:01

Haha echt zo herkenbaar! Zowel de 0 conditie, als alles voelen entrillen en de rampzalige leenhandschoenen enzo _O-

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:10

Ben nu onderweg naar Arnhem om m'n eigen spullen te kopen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 00:57

Thesserd schreef:
Leuk Maureen :D Hoe was je training?

Doubtless, boksen is misschien ook wel wat voor mij. Ik doe Kickboksen maar juist het trappen is mijn zwakke punt :')

Komt vanzelf wel.
Ik ben links zo zwak als wat, maar gaat steeds beter

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:33

Heb de les van afgelopen donderdag helaas af moeten zeggen dus deze donderdag ga ik er echt voor :)

Ben alleen nog steeds een beetje bang...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:35

Naomi, klopt gaat ook wel steeds beter! :D Maar als ik bijv. ga sparren merk ik dat ik liever spar met alleen boksen, dan met kickboksen. Komt ook omdat ik er nog zo veel bij na moet denken, denk ik. Het geven van trappen en proberen te blokken van trappen neemt mijn gehele hersencapaciteit in :')

Maureen_M Jammer. Maar waarom ben je bang? Het is echt hartstikke leuk! :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:20

Niet echt bang maar ik heb veel last van faalangst, daarom hoop ik dat dit ook een beetje gaat helpen bij het tegen te gaan

Ik ben bang dat ik het niet "goed genoeg" doe en uitgelachen word enz.