Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:38

Dat orienterend fertiliteits onderzoek hebben wij 25 juli afgerond :) en daar kwam bij ons een percentage uit wat de kans is dat we binnen een jaar op eigen kracht een zwangerschap tot stand gaan brengen. Op basis daarvan gaan wij nu het IUI traject in. Wij begonnen met bloed prikken bij mij en semenonderzoek bij mijn man. Mijn man heeft ook een testisonderzoek gehad door de uroloog waaronder bijvoorbeeld ook een echo. En ik naast het bloedprikken een inwendige echo, twee uitstrijkjes (ook meteen BMHK) en een HSG.
Bij ons geen echte reden gevonden waarom het tot nu toe niet gelukt is. Wat zoals Spullen zegt aan de ene kant wel fijn is maar aan de andere kant ook wel lastig omdat je niet echt wat concreets hebt.

Veel succes! Ik hoop op het beste voor jullie.

Mootje1980 veel succes vanmiddag, voor jou vandaag helemaal een spannende dag! Geniet van jullie zoon!!

chocobroodje

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:46

Huisarts zei wel dat ze vaak in de praktijk zag dat als er niks uit kwam (en er dus geen reden is om niet zwanger te worden) koppels vaak ook wat ontspannen waardoor het dan toch opeens wel lukt... Laten we het hopen :j

Spannend zeg! Jij zal blij zijn als je hem straks lekker vast kunt houden :j

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 09:57

Daar ben ik het maar gedeeltelijk mee eens. Je kan ook juist meer opbouw van druk hebben, omdat je weet dat er niks mis is, dus dat het toch gewoon zou moeten kunnen lukken...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:36

Ik weet het ook niet, maar het klonk wel aannemelijk. Maar het kan idd 2 kanten op, ik denk dat ze het gewoon goed bedoelde ;) Was nog een jonge meid en (helaas) de invalster van mijn vaste huisarts :j

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:39

Het klinkt ook niet gek hoor, maar kan inderdaad twee kanten op werken. Denk dat, dat ook heel erg afhangt van de persoon die het betreft. En daarnaast ook zoveel mensen, zoveel ervaringen.

Zo zet ik hier net neer dat ik wacht op mijn menstruatie en zo dient het zich aan. Ik ga zo maar even bellen dus!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:34

Vanmiddag om 14.15 uur is Desney ter wereld gekomen. Hij doet het super.

Vorig jaar 6 augustus had ik mijn eerste afspraak voor de onderzoeken en nu een klein jaar later ligt mijn wondertje naast me. Zo dankbaar! Meiden... Ik gun het jullie en echt waar: hoop doet leven!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 03:59

Gefeliciteerd meis! Gaat t ook goed met jou? Geniet ervan!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:06

Gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:15

Hoe gaat het met de meiden hier?

Ik had niet meer gereageerd, sorry! Het gaat helemaal prima. Fijn thuis bijkomen van de ks. Was een geplande vroege ks uit medische overweging en behalve dat hij wat jong is (veel slapen en eigenlijk te moe om te eten enbte groeien) is hij vandaag eindelijk wat aangekomen. Ben echt trots op mijn mannetje.

Ik gun dit jullie zo! Desney is eruit gehaald door de gyn die op oudejaarsdag constateerde dat ik zwanger was toen ik eigenlijk daar kwam voor onderzoek naar de miskramen. Ik zeg niet dat het altijd goed komt maar hoop is er voor iedereen! Heel veel liefs.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:27

Dat is fijn om te horen! En dat aankomen is een heel goed teken natuurlijk! Bijzonder verhaal, mooi hoe het kan lopen :j. Geniet!

Ik moet maandag weer naar het ziekenhuis. Afgelopen maandag een echo gehad om te kijken hoe het baarmoederslijmvlies is en aankomende maandag weer een echo om te kijken hoe groot de folikel(s) zijn. Als die 18mm is dan mag ik een pregnylspuit zetten en zal ik binnen 48 uur de eerste inseminatie hebben als het semen van mijn man van voldoende kwaliteit is. Best spannend allemaal!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:40

Ik zou gisteren voor het eerst zijn gegaan maar mijn hond is zodanig ernstig ziek dat ik de afspraak een klein weekje heb verplaatst.. Nu mag ik woensdag komen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:42

Wat is er met je hond aan de hand? Klinkt niet lekker... :(:). En succes voor volgende week natuurlijk!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:49

Wat fijn dat het goed gaat Mootje!

Oeeeh Lennox, spannend hoor! Ik duim voor je meis!

He getver chocobroodje, wat heeft je hond? En idd natuurlijk heel veel succes volgende week

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:10

Wat hij exact heeft weet ik nog niet, hij is gisterochtend opgenomen in de kliniek maar mag vanmiddag naar huis. Hij had 40.4 graden koorts en iig een hele hevige blaasontsteking, maar er is gisteravond nog bloed getrokken en daar krijg ik straks de uitslag van als ik hem ophaal. Hij was echt enorm ziek... Dus ik ben heel benieuwd wat er uit het bloed is gekomen, ik vermoed aan hoe de assistente sprak dat ze wel iets gevonden hebben..

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:31

Dankjewel Spullen!

Jeetje dat klinkt heftig. Wel lekker dat hij weer mee naar huis mag vanmiddag, ook een goed teken denk ik! Ik vind het altijd verschrikkelijk als mijn hond wat heeft, ben dan ook echt een overbezorgde muts hahaha. Maar het is gewoon echt familie en al jaren mijn maatje, ik zou dus net als jij, ook alle afspraken hebben verzet voor mijn hond :j. Hoop dat hij snel opknapt en beterschap!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:46

Jeetje, idd heftig zeg. Hier ook hoor, de beesten gaan voor :) Duim voor je dat ie snel opknapt en dat ze hem kunnen helpen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 07:52

@CHocobroodje: hoe is het met je hond? en je zkh bezoek natuurlijk :)

@Lennox: hoe waren de echo's?

Hier alles rustig, geen nieuws...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:39

Hondje gaat gelukkig steeds beter, hij is nog niet de oude maar gaat goed voorruit. Het ziekenhuis is even tot na de vakantie geplanned. Dan krijgt mijn man makkelijker vrij van zijn werk. We hebben het komende 1,5 week ook erg druk dus was moeilijk inplannen. Maar we gaan er zeker straks weer mee verder :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:16

Hoe is het met je TS?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 22:46

Hey, lief dat je het vraagt. Het gaat goed hoor, ben er momenteel niet zo mee bezig (behalve dat IEDEREEN in mijn omgeving zwanger is), maar de afgelopen tijd niet op commando geklust. Net ongesteld geworden, dus we gaan eind september weer een poging doen denk ik.

Jij succes chocobroodje!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:48

Ha dames, Ik heb hier nog 16 ovulatie test-strips liggen. Kan ik er iemand een plezier mee doen?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:33

We zijn weer begonnen met klussen. Ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik er door omstandigheden niet zo mee bezig ben en denk dat dat juist goed is.

Wat voor merk is dat Mootje?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:00

Het zijn eenvoudige dipsticks van 123test.nl.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 09:36

Ik heb geen goede ervaringen met die dipsticks :( maar kan ook komen omdat ik gewoon raar ben.

Zit nu te wachten op mn ongesteldheid, volgende ronde gaan we weer een poging doen. :o

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:01

Met hulp van het ziekenhuis? Succes in ieder geval weer, ik hoop dat het snel raak is bij jullie! :D

Wij zouden vorige cyclus voor de eerste keer starten met IUI, dat is helaas afgebroken door de gynaecoloog omdat ze vond dat er te weinig activiteit in de follikels zat en daarnaast zag ze op een echo iets afwijkends in het baarmoederslijmvlies. Moest dus wachten op mijn menstruatie en daarna een waterecho. Op de waterecho was gelukkig niets geks te zien. Omdat ik een cyclus had van 44 dagen, niet normaal voor mijn doen, hebben ze ook besloten dat ik met clomid moet beginnen. Vorige week 5 dagen clomid geslikt en afgelopen maanden moest ik voor een echo. Twee actieve follikels waarvan één 15 mm en nu moet ik morgen weer. Als het meezit kan ik dan morgenavond de pregnyl spuiten en dan is vrijdag de inseminatie. Ook weer even spannend dus.