Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:12

Moos99 schreef:
Blijkbaar kunnen ze bij de tandarts de andere verstandskiezen (die niet dwarsliggen) wel gewoon eruit halen? Ik snap het ook niet. Ik ben dooooodsbang in ieder geval. Ik krijg deze week meer info

Ik was ook doodsbang voor het verwijderen van mijn (verstands)kiezen. Zijn er in totaal 6 uitgegaan, eerst de ene kant, enkele weken later de andere kant en het viel me álles mee. Ik heb me echt druk gemaakt om niks, alleen de verdovingen vond ik wat vervelend. Het herstel heb ik totaal geen last van gehad. Ik zou als ik jou was wel proberen te regelen dat de kaakchirurg alle kiezen verwijderd en niet 1 bij de KC en de rest bij de tandarts. KC is vaak wat kundiger en wordt 9/10 vergoed. De tandarts meestal niet. Geloof me als ik je zeg dat het mee valt. Het valt echt mee. :')
Bij de KC krijg je ook wat zwaardere pijnstilling mee mocht je er toch last van krijgen. Ik heb toen voor 5 dagen pijnstilling mee gekregen en maar 1 dag (voor de zekerheid) gebruikt.

Happiness91

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:23

ja bij mij moesten onderste kiezen door de KC. Maar mocht van mn tandarts boven ook meteen laten doen daar. scheelt enorm. KC word ind. vergoed. al betaal je wel een groot deel van je eigen risico. Dat deed meer pijn dan het trekken van die tanden! haha

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:30

Klavervier schreef:
en dyphusion, nog een hele waslijst of valt het mee?

Geen idee, 3 kwartier van tevoren belde ze af.. Dinsdag in de herkansing.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:35

Dyphusion schreef:
Klavervier schreef:
en dyphusion, nog een hele waslijst of valt het mee?

Dat is ook wat! Te bedenken dat als we zelf niet op zn minst 24 uur van te voren afbellen we de volle pond moeten betalen! Nou hopelijk maakt ze het dinsdag goed!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:52

Klavervier schreef:
Dyphusion schreef:

Dat is ook wat! Te bedenken dat als we zelf niet op zn minst 24 uur van te voren afbellen we de volle pond moeten betalen! Nou hopelijk maakt ze het dinsdag goed!

Precies! Ik ga dinsdag dus ook even mijn ongenoegen uiten en vragen aan de ortho zelf hoe laat ie vandaag weg is gegaan, want anders hadden ze ook al eerder kunnen bellen. Het is al allemaal duur genoeg..

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:25

Klavervier schreef:
Wow wat tof dat die van jou er al uit mag Moska! Ben je tevreden over hoe alles nu staat?

Ja, ik ben tevreden, had nooit verwacht dat het zo zou gaan staan. Het lijkt echt zoveel mooier dan voor ik een beugel had, Heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik niet eerder aan begonnen ben. En bijkomend voordeel is dat mijn tanden elkaar niet meer raken als ik mijn kiezen op elkaar zet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:12

Whaaa over 2 uur wordt mijn bovenbeugel geplaatst. En dan ben ik voor de komende 2 jaar lelijk.
Dat is eigenlijk het enige waar ik mij druk om maak, best raar.
Onderbeugel zie je helemaal niks van dus die maakt mij niet uit. Maar mijn boventanden zie je altijd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:24

Dat lelijk valt wel mee hoor. Mensen zien dat je aandacht besteed aan je gebit en straks ben je dubbel zo mooi. Het is het mij allemaal waard. Succes met de blaren straks.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:08

Ik vind mijzelf echt niet lelijker geworden met beugel hoor! En ik vind dat ook bij andere beugelbekkies niet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:25

Ik vind een beugel juist lelijk staan. Nog niemand gezien waar ik het niet lelijk vond.. helaas. Maarja gelukkig is het eind wel mooi, hoop ik.

Heb er nog geen last van. Alleen nog wennen dat er iets tegen je wang aan drukt..

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:54

Ik vind mijn beugel ook niet bepaald mooi maar hoor van iedereen uit mijn omgeving dat ze het niet eens meer zien, zo zijn ze er al aan gewend.

Ik 'klaagde' enige tijd geleden nog over mijn beugel maar inmddels zijn er positieve berichten! Ik verwacht dat ik nog zo'n 2 maanden aan het beugelen ben! Over een maand gaan ze de helft van de draden doorknippen en mijn kiezen met elastieken nog wat meer naar elkaar toe proberen te zetten. Hoop dat ik daar wel wat mee kan eten.

Heb je een foto van het resultaat Moska? Ben benieuwd!
Sterkte en succes morgen Dyphusion.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:08

Dankjewel! Ben eens benieuwd wat hij morgen nog allemaal heeft aan te merken.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:29

Vandaag dus het verdere traject besproken. Het ging de goede kant uit! Mag ook wel na bijna 2 jaar :') Er zijn natuurlijk wel nog (kleine) verbeterpunten, maar de doorverwijzing naar de kaakchirurg en de logopedist is binnen. *\o/* Wel balen dat ik meer richting de kerstvakantie moet denken met mijn operatiedatum. -O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:33

Dyphusion schreef:
Vandaag dus het verdere traject besproken. Het ging de goede kant uit! Mag ook wel na bijna 2 jaar :') Er zijn natuurlijk wel nog (kleine) verbeterpunten, maar de doorverwijzing naar de kaakchirurg en de logopedist is binnen. *\o/* Wel balen dat ik meer richting de kerstvakantie moet denken met mijn operatiedatum. -O-

Jeej! Goed nieuws!
Ik heb hetzelfde probleem. Eind dit jaar rond kerst word ik geopereerd. -O-

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:35

_Ekenna schreef:
Dyphusion schreef:

Jeej! Goed nieuws!
Ik heb hetzelfde probleem. Eind dit jaar rond kerst word ik geopereerd. -O-

Gelukkig wel!
Daar gaat het kerstdiner. :') Hoe lang zit die van jou er nu al in dan?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:07

Precies. Of de oliebollen en appelbeignets met oud & nieuw. :')
Die van mij zit er sinds uh.. 13 oktober vorig jaar in.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:13

Of de nonnevotten. :o Ik vervloek die 6 weken vloeibaar eten nu al.
Ah dat valt op zich nog wel mee dus.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:38

nou ik heb echt veel respect dat jullie die operatie onder gaan! Ik vond verstandskiezen trekken al een verschrikkelijk herstel.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:16

Als het herstel van mijn operatie net zo gaat als het herstel van mijn verstandskiezen, dan teken ik er meteen voor!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:53

Inderdaad respect! Hopelijk verloopt alles voorspoedig met de operaties.

MoskaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:58

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zo zag het er een jaar geleden uit

Afbeelding

En vanaf vandaag ziet het er zo uit!

Afbeelding

Ik ben heel blij met het resultaat! Heb nu onder een spalkje en krijg voor boven nog een soort hoesje. Deze is vandaag aangemeten en komt maandag. Maar voor nu eerst wennen aan dat gladde gevoel :D Is het nodig om te zeggen dat ik al heel veel selfies heb gemaakt? :+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:42

Wauw! Wat ziet het er mooi uit Moska!
Ik zou waarschijnlijk ook de hele dag selfies gaan maken! :D :+ *D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:26

Prachtig geworden Moska! *D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:07

Wauw, prachtig!

Ben dan wel niet 18+, maar heb wel een beugel voor ongeveer 9 maanden.
Hij zou 1,5 jaar in moeten zitten (misschien maar 1 jaar als ik geluk had), ga vandaag naar de ortho, moet ik opeens foto's maken..
Gedaan, wat zeggen ze? Hij mag er vrijdag uit!
Nog steeds helemaal verbaasd. Had verwacht dat hij er nog een half jaar in zou zitten..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:36

Ziet er goed uit Moska. Snap heel goed dat je veel selfies maakt.

Ondertussen zit bij mij boven en onder de beugel er in. Boven nu 2 weken onder al weer 2 maanden.
Donderdag zijn de laatste 2 verstandskiezen getrokken. Minder last dan bij de andere.
Enn nu nog een jaar uitzitten tot de operatie.