Endometriose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:40

Oeh dat is wel begrijpelijk VeniVidi! Hopelijk gaat het dit keer gewoon goed! Ik zal voor je duimen! :(:)

Goeie combinatie inderdaad bobje26! Bij echte pijn helpt bij mij ook niets, ook die diclofenac die ik nu moet slikken werkt niet. Maar beter iets dan niets, ik begin namelijk morgen met mijn stage. En dat is wel echt een stage waar ik van droomde dus ik ben nu echt als de doods dat mijn Endo(??) roet in het eten gaat gooien. Ik ga morgen mijn stagebegeleider inlichten, leuk, zo op mijn eerste dag -O-.

Anoniem

Re: Endometriose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:58

Ah ja! Ik heb hiernaast nog een collegeen afwijking waardoor ik ongeveer 10/12 uur slaap op een dag nodig heb (extreem moe) en een hele hoop andere dingen. Voorheen kon ik uit school een dutje doen tot het avond eten en dan wat leuks en dan slapen. Met stage gaat dat niet dus af en toe zit ik echt op het randje van in slaap vallen maat mensen begrijpen het gewoon niet !
Als ik bv zeg, ja ik ben heel moe, wil ik liever naar huis om te slapen. Maar mensen denken gewoon 'oh die heeft niet goed geslapen' maar ik ben gewoon écht moe 2.0. Zelfde geldt voor endo helaas. Mensen snappen niet hoe het is om zulke pijnen en 'afwijkingen' te hebben.. :(

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:26

Ik heb inmiddels al een tijdje de uitslagen.. Ze zagen niets op de MRI. Kleine haardjes kunnen ze nog niet uitsluiten maar ze denken nu dus dat ik geen Endometriose heb, de (pijn) klachten die ik in de eerste instantie had worden waarschijnlijk veroorzaakt door iets anders, de klachten zijn vervolgens waarschijnlijk verergert door de Endo behandelingen die ik gehad heb.

Ik ben er nog steeds confused van. Het werd me ook super droog verteld, alsof ik geen recht had om boos te zijn. Ik moet nog steeds een vervolgafspraak maken om de volgende stappen te gaan bespreken. Kon daar niet echt de motivatie voor vinden :=. Zeker nu ik begonnen ben op stage, wat super hectisch is. Heb echt geen zin in nog meer medische rompslomp.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:07

TammyVN schreef:
Ik heb inmiddels al een tijdje de uitslagen.. Ze zagen niets op de MRI. Kleine haardjes kunnen ze nog niet uitsluiten maar ze denken nu dus dat ik geen Endometriose heb, de (pijn) klachten die ik in de eerste instantie had worden waarschijnlijk veroorzaakt door iets anders, de klachten zijn vervolgens waarschijnlijk verergert door de Endo behandelingen die ik gehad heb.

Ik ben er nog steeds confused van. Het werd me ook super droog verteld, alsof ik geen recht had om boos te zijn. Ik moet nog steeds een vervolgafspraak maken om de volgende stappen te gaan bespreken. Kon daar niet echt de motivatie voor vinden :=. Zeker nu ik begonnen ben op stage, wat super hectisch is. Heb echt geen zin in nog meer medische rompslomp.

Mag ik vragen bij welk ziekenhuis? En waar denken ze nu aan?

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:10

Mijn operatie datum is trouwens bekend... Inplaats van 12 weken wachten, ben ik via de spoedlijst over krap drie weken aan de beurt.....

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:12

VeniVidi, ze weten niet waardoor ik in de eerste instantie zoveel pijn had, maar ze denken wel dat de klachten erger zijn geworden door de behandelingen die ik in de afgelopen jaren gehad heb. Dus dat is helemaal top. (Note de sarcasme! :+)

Oeh spannend, dat is snel ineens!! Zie je er tegenop?

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:45

Ja zie er heel erg tegenop.... Omdat het vorig jaar zo verkeerd is gegaan waarschijnlijk

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:36

Ik kom even binnen vallen op het topic.
Sorry even geen zin om terug te lezen maar ook ik heb endometriose :(
Ben hier aan 4 keer geopereerd en nu zit mijn hele onderbuik weer vol met verklevingen en haarden.
Mijn urineleider is niet eens meer te zien en verder zit bijna alles verkleefd tot aan mijn lever aan toe.
Had er eigenlijk nooit aan gedacht om op bokt te kijken of er daar mensen waren met endo.... tot vandaag.
Hoe doen jullie dat, je leven met endo combineren met paarden?

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:39

Ik heb mijn paard helaas moeten verkopen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:43

Ik lees nog elke keer trouw mee maar reageer te weinig, sorry.

Hier staan de pony's meer stil dan dat ik er iets mee kan doen, mijn man helpt me heel goed met het mesten en opruimen van de zooi anders had ik ze ook nooit kunnen aan houden.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:27

Ik heb een shet staan.
Nu staat ie bij een vriendin aan huis die zelf ook een shet heeft.
Zij verzorgt hem super op de dagen dat ik dit zelf niet kan.
Op dagen dat ik het enigzins kan dan probeer ik ook zoveel mogelijk te helpen.
Verder rij ik nog een tinker als het gaat wat helaas niet vaak is. Eigenlijk vaker niet dan wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:41

Ik ben nu in het VU voor een afspraak.. Even wat dingetjes op een rijtje krijgen!

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:37

Succes

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:18

Overmorgen eindelijk de operatie waar ik naar uit heb gekeken, maar ook doodsbang voor ben..
Dikke tranen nu even, net mijn hond opgehaald om naar het pension te brengen... Komt nu wel erg dichtbij

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:34

Succes! Hoop dat het allemaal goed gaat.

Esther_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:36

Heel veel sterkte
Ik zal een kaarsje voor je branden

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:12

vraagje voor de mensen die lucrin hebben (gebruikt) zit nu in mijn 2e jaar op dat spul en ben nog nooit zo dik geweest-dus zou er graag mee stoppen Merk dat ik nu echter na 3 maanden (had de spuit dus al moeten laten zetten) nog steeds niet die helse pijn terug heb, wellicht kan ik dus ook stoppen. Overweeg dus om te stoppen....maar als ik weer zou gaan menstrueren dan ben ik weer terug bij af.

Gyn bellen, weet ik, maar dat mens werkt overal parttime en ik ben telefonisch niet bereikbaar vanwege mijn werk + dat het moeilijk praten is met 5 mannen bij mij op kantoor :+ zo heb ik ook nog altijd geen uitslag van de botscan die ik zonodig moest nemen van haar 4 mnd geleden!

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:05

Al 2 jaar aan de Lucrin! Dat zou Ik niet volhouden. Ik heb de eerste keer er 6 mnd aangezeten en de 2e keer 3 mnd maar ik doe het nooit meer :n
De 1e keer werd ik erg ontzettend emotioneel door. Er hoefde maar iets te gebeuren en ik liep te janken of ik liep mij zo op te fokken dat ik het liefst de boel had verbouwd :o
2de keer sliep ik slecht en was ik regelmatig een stuk chagrijn }:)

Ook nadat ik er mee gestopt ben, zijn sommige veranderingen niet meer weggegaan -O-

Moet nu alleen de pil altijd doorslikken en zelfs dan heb ik gewoon om de max 4 weken een doorbraakbloeding. Ben begin van het jaar gewoon een tijd gestopt met de pil omdat ik om de twee weken een doorbraakbloeding kreeg. Zonder de pil zat er meer tijd tussen de bloedingen 8)7

Heb afgelopen april een echo gehad en was toen een maand of 4 van de pil af en bij mij was het beeld niet veranderd. Ik zou je gyno bellen en overleggen of je de pil niet gewoon kan doorslikken. Wellicht moet je dan een paar keer extra terugkomen voor controles. Maar zolang op de Lucrin lijkt mij ook niet gezond.
Kan je niet even van je werkplek af, als de gyno belt?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:35

Ik herken dat emotionele, dat is nu wel over. En niet slapen (zelfs met slaaptabletten!) zelfs met de slaaptabletten slaap ik maar 4-5uur per nacht. Maar de pijn werd steeds minder en is nu eigenlijk bijna weg, dat is ook onbetaalbaar, kon echt niets meer.
Pil doorslikken (maakt niet uit welke) werkt niet bij mij, dan ben ik continue ongesteld. Ik had ook Livial erbij voor de bijwerkingen maar daar werd ik nog zieker van, dus mee gestopt.

IK heb nu geen opvliegers meer, geen pijn, geen hartkloppingen meer, maar dus wel 25kg overgewicht op constant dieet en heel veel beweging sowieso door mijn werk, ik zou er uit moeten zien als Twiggy (bij wijze van spreken) :+ maar die lucrin....

Weglopen van mijn werkplek met de telefoon werkt niet met die gyn, ik zou dan echt een lege vergaderzaal in moeten (en ik weet nooit wanneer ze belt + dat je op de raffinaderij geen mobiele telefoon mee kan nemen, zijn streng verboden vanwege explosiegevaar en de besturingssystemen) we zitten in mobiele werfketen en je kunt elkaar niet echt ontlopen :D

Ik had al overgangsverschijnselen toen ik er mee begon, ben nu 44jr dus ik hoop dat ik nu ook echt in de overgang ben als ik zou stoppen.

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:46

Ik volg even.

Ik heb nu ruim 3 maanden vreselijk veel pijn in mijn buik, echo gehad, daar is iets op te zien, CT erna, hier was niets zichtbaar. Gyn geweest, ook zij kon inwendig niets vinden.
Nu heb ik een verwijsbrief gekregen naar een internist, hier stond op verdenking endometriose. Wat kan ik nu precies verwachten, en hoe gaat het verder? De pijn is niet te houden, zeker nu de menstruatie weer op gang kwam en nu dus aan het menstrueren ben, is het echt vreselijk.

Excuses dat ik zo ineens uit het niets binnen kom vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:26

Inwendige echo gehad?

Een internist zal minder met endo kunnen dan een gyn, voor mijn gevoel..

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:30

Ja, zowel uitwendig als inwendig.

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:31

bobje26 schreef:
Inwendige echo gehad?

Een internist zal minder met endo kunnen dan een gyn, voor mijn gevoel..

Ja, zowel uitwendig als inwendig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:18

Denk dat de beste stap dan een kijkoperatie is. :)

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:29

@WithinGirl: Ik denk ook dat een kijkoperatie je dan de meeste antwoorden geeft. Bij mij was eerder ook niets op de echo's te zien. Ik moest uiteindelijk geopereerd worden omdat ik 2 grote cystes op mijn eierstokken had

@Mist: Dan snap ik dat weglopen van je werkplek geen optie is. Wel vervelend dat je nooit weet wanneer je gyno belt. Ik kan gewoon een belafspraak maken met de mijne en dan belt ze tussen bijv. 13:00 en 13:30.