Het gaat bij mij wel iets verder dan gescheurde banden helaas Heb niet voor niets 5 dgn in het ziekenhuis gelegen. Mijn voet was dusdanig geluxeerd dat je zo in m'n enkelgewricht kon kijken met uitstekende botten enzo. Groot nadeel lijkt de beschadiging van het kraakbeen te zijn - en dat zou ook niet meer herstellen liet ik me vertellen? De verwachting is mede daarom niet dat ik over een paar weken of maanden weer rondhuppel. De arts heeft me gewaarschuwd rekening te houden met blijvende beperking van het gewricht.
Maar! Ik ben heel graag het succesverhaal hoor! Al heb ik de beugels ook maar vast als kadotip aan mijn man geappt net
Wat had je gedaan dan Chubby? Bij mij was het in het begin: drukverbandje en gescheurde enkelbanden. Helaas bleek later pas dat die enkel aan puin lag. Vandaar ook nu pas een operatie. Maar we gaan voor een goed herstel! Ik loop ook geen kilometer met die krukken en halverwege de trap verzuurt mijn goede been. Wat een gedoe.
Van narcose schijn je inderdaad best lang moe te kunnen zijn. Daarom heb ik er beide keren niet voor gekozen (en wil ik het de volgende keer ook niet). De pijn blijft inderdaad echt heel hinderlijk ja. Soms heel zeurend, en dan ineens een stiekeme scheut. Ik deed het eerst altijd koelen als het zo aanhield. Maar ik heb ontdekt dat warmte eigenlijk veel meer verdooft.
Chubby, oef kraakbeenschade heb ik ook. Dat heelt inderdaad niet tot heel slecht. Hoewel de ene arts zich er bij mij heel druk over maakte, en de ander helemaal niet. Enfin door de kraakbeenschade verhoogde kans op artrose. Maar volgens de fysio hoeft een stukje bewegingsbeperking geen gevolgen te hebben voor je leven. Zolang je weet wat de beperking is, is er bijna overal een oplossing voor tegenwoordig. (de optimist).
Fijn dat jullie ondanks alles toch vooruitgang hebben. Chubby oeh dat klinkt niet best. Wat had je gedaan.
Ik heb ik augustus die injectie gehad nadat de orthopeed eigenlijk niet wist wat er nou aan de hand was. Dacht in eerste instantie dat ik daar geen profijt van had dus heb ik ook nog zooltjes aan laten meten. Eind oktober werd het dus weer erger (dus toch wel reactie gehad op die injectie). Enkel bleef zeg maar weer hangen. Dus hup weer naar de fysio die de leukste oefeningen verzon waarbij ik verschillende keren ben omgevallen en nog steeds doe. Ondanks dat ik de oefeningen leuk vind ben ik er nog niet over uit of het helpt. Ik rij inmiddels ook met licht verende beugels en een breder voetstuk.
Die had ik ook inderdaad maar daarmee neem je de oorzaak niet weg. Ik heb nu een wnd die vastplakt aan het gips. Hebben jullie daar ervaring mee? Doet echt pijn.
Oh ik zou morgen even een belletje naar de gipskamer doen. Waarschijnlijk door het wondvocht is je gips gaan plakken. Het schoonst lijkt mij dat ze dan je wond opnieuw verbinden en dan nieuw gips.
Veulen84
Geplaatst: 29-12-14 00:39
Ja, dat heb ik ook gehad. Heel naar en pijnlijk. Je kunt proberen een stofzuiger op het gips te zetten of met een fohn er wat lucht onder te blazen. Maar ik kreeg te horen dat ik het meteen paar dagen wel over zou gaan en dat ik even door heen moest.
En was dat ook zo? Want dan bijt ik wel even door.
Momo2
Geplaatst: 29-12-14 00:44
Hoop voor je op een voorspoedig herstel Pauline, en van die wond geen ervaring mee.. Ze hebben bij mij toen wel gezegd, dat als dat zo was de wond wat onrustig kon zijn? of wondvocht, wat er door heen lekt. Misschien even bellen voor wat meer duidelijkheid, wat je er aan kan doen ?
Helaas zit ik zelf nu ook in het gips van lies tot enkel, in totaal ongeveer al bijna 6maand
Pauline: Ja, ging na paar dagen over. Weet niet precies wanneer het overging. Zat toen nog in mijn extreem gammele periode. Weet nog wel dat daarna de jeuk kwam.
Momo2: Zo van je lies tot je enkel? Wat heb je gedaan dat je daar 6 maanden voor hebt gekregen? Ik heb 3 dagen zo hoog gehad voordat ze het onder me knie mocht. Wat een ellende was dat.
Pauline
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-14 00:50
Omg echt? Waarom dan?
Momo2
Geplaatst: 29-12-14 00:57
In januari ben ik van een paard gevallen, en daardoor is er een stuk bot in mijn knie afgebroken en hing nog aan een klein stukje bot, dat hebben ze toen vastgezet. Zou 6 weken gips krijgen, duurde wat langer en is toen 8/9 weken in totaal geworden. Alleen nu ben ik in de herfstvakantie heel stom van een trappetje (van 2 treden ) gevallen, en daardoor is dat stuk bot helemaal afgebroken, dus die hebben ze er uit moet halen. Alleen dat stuk bot was toch groter dan verwacht dus zat er een mega gat in mijn knie en dus heb ik geen stevigheid meer, daarom hebben ze gaten geboord in het bot erom heen, zodat dat zich gaat opvullen met kraakbeen, zodat ik wel iets meer stevigheid heb straks met lopen, en om dat goed te laten herstellen mag ik mijn knie niet buigen, dus daarom weer 8/9 weken gips.
Maar heb je geen pijn dan? En frustratie en zo? Acht weken, wat een hel. En dan twee keer. Oooooh...held. Helden want de meesten hier zijn dapperder dan ik.
Nee heb totaal geen pijn, en frustraties wel maar kan er vrij weinig tegen beginnen, 1 ding scheelt kan overal tegen aan trappen zonder dat ik het voel Het ergste vind ik die klote fragmin spuitjes.
Daar begin ik maar niet aan, enkel is echt heel fragiel. Misschien is dat ook wel de frustratie nu, het doet gewoon echt pijn rondom en in en op die enkel. Die spuitjes vind ik niet zo erg, vet genoeg
Oh de trap lukt bij mij eigenlijk nog wel prima, de 1e keer was even wennen, omdat ik hem toen helemaal niet mocht belasten, in het begin houd je je braaf daaraan maar daarna begon ik wel eens te smokkelen, zo'n gedoe om met krukken de trap op te gaan
Echt? Ik kon echt niet staan op een trap met gips. Dus ik hinkelde de trappen op met 2 krukken, af was een stuk enger. Dat wat jij deed met 2 treetjes, daar ben ik 2 maanden in het gips bang voor geweest. Van dat hinkelen worden je armen wel lekker sterk. Toen ik geen gips meer had was traplopen wel beter.
Maar bij jou zit het gips ook helemaal om je voet toch? Dan is dat wel logisch, Maar bij mij is mijn voet nog gewoon vrij zegmaar, dus daar word het ook wel makkelijker van. En ook wel een groot deel van wennen, en die armen sterk, dat wel, maar neemt snel af, of in het begin die ellendige spierpijn bij je sleutelbenen elke keer als je een stap vooruit zet met je krukken