Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:08

Veel weer lekker begonnen met het mooie weer zo te lezen :D

Zo, ik heb mij. Skeelers n beschermers. Nu alleen nog een afgelegen weg waar ik niet voor banketstaaf sta. Ik vertrouw op mijn beschermers ... Ben meer bang voor het gênante aspect :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:15

ik doe skateboarden, telt dat ook? :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:34

vandaag rondje 20 kilometer gedaan, helaas de laaste 6 kilometer en ramp gebroken boutje :(

en dus geen slippers of schoenen bij me, uit eindelijk laaste stukje maar gaan lopen

nu ff opzoek na onderdelen voor me skate's

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:29

Wat was er gebroken? lijkt me eng, straks whop wieltje eraf

Ik heb vandaag ook weer geskeelerd, 25 km

Vorige keer was ik gevallen := toen ging ik 40 km en laatste paar meter voor m'n huis op m'n smoel. Ik moest een noodrem maken en daaaa ging niet zo goed. Ik had zelf niks maar mijn telefoonscherm was wel aan diggelen en mijn broek ooook. Wel een week spierpijn gehad haha.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:48

me asje was dus los getrilt heel vaag want alles zat muur vast :(

je moet ook blijven staan he :P

na ik weet nu hoe belangrijk het is iets bij je te hebben van schoenen enzo vandaag gemerkt had niks bij me

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:46

Oo lijkt me best eng als het zo opeens los trilt.
Wel nog heel thuis gekomen?

Ik heb eigenlijk ook nooit schoenen mee. Heb alleen me mobiel en huis sleutel mee als im skeeleren. Toch is aan gaan denken om een lekkere rugtas tekopen voor dat soort dingen.
Wat voor tas zit lekker tijdens het skeeleren?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:40

ja laaste stukje op me sokken, had toch graag slippers bij me gehad.

ik heb en tas van de aldi gekocht 10 euro 2 weken terug
is klein weet niet of slippers er in passen maar wat drinken en slippers kan je eventueel ook vast binden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:30

Jeetje, dat lijkt me eng :oo goede om idd slippers mee te nemen oid.

Ik heb gisteren mijn eerste skeelersessie gehouden :') ... Naar een boeren landweggetje gefietst waar geen auto's mogen komen en waar normaal, als ik er hardloop, geen kip te bekennen is.
Helaas waren er met het mooie weer meer mensen die een afgelegen plekje zochten om hun sport te beoefenen want het stikte echt van de hardlopers, wielrenners en andere skeeleraars.

Stond ik daar heel erg te kneuzen met mijn nieuwe skeelers :D . Heb uiteindelijk een half uur/3 kwartier stuntelig rondjes staan skeeleren, en uiteindelijk ging het wel steeds beter ( 'maar' 1x gevallen, thanks god voor kniebeschermers :') ) , maar nog steeds niet echt fantastisch. Ik had wel heel wat bekijks, en zelfs een man die keihard riep dat ik écht vol moest houden want de aanhouder wint :D :D ...

Achja, beetje awkward, maar ik wil het nog steeds heel graag leren dus ik ga me vandaag maar weer even over mijn gene heen zetten ( en een rustiger tijdstip uitzoeken :') ) :D :D ..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:55

Ooh, ik ga morgen naar Spanje, skates gaan mee!
Is een superlange (rustige) boulevard (naast de zee dus!) word sochtends vroeg dus een mooi rondje doen, hoop ik :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:20

ja mijn skate is weer gemaakt gelukkig ;)

was van nieuwegein na de meern wezen skate en in het park kwam ik er achter dus dan was nog eindje

oefenen oefenen al doende leer je het wel is ff wennen

ohhhh ben jaloers mag ik mee in de koffer na spanje :P

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:23

Haha, koffers mogen maximaal 20 kilo wegen, dus dat word al moeilijk.
En dan moet je meer dan 24 uur erin opgepropt zitten, we gaan met de bus :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:26

hmmm ja dat weeg ik niet, is wel beetje meer natuurlijk.

wel erg leuk hoelang ga je?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:29

Ach wat jammer dan, dan kan het helaas niet..

ongeveer 9,5 dagen intotaal. 7 dagen daar met heen en terug reis :)
We zitten net 5 km van Peniscola af, dus op een paar hotels na heb je alleen maar akkerland erachter.
We zitten vlak aan zee en dus ook de boulevard *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:32

monique1983 schreef:
ja mijn skate is weer gemaakt gelukkig ;)

was van nieuwegein na de meern wezen skate en in het park kwam ik er achter dus dan was nog eindje

oefenen oefenen al doende leer je het wel is ff wennen

ohhhh ben jaloers mag ik mee in de koffer na spanje :P

Als ik bij mijn ouders ben kunnen we wie weet ooit nog samen skeeleren :D ( heb 13 jaar in de meern gewoond :wow: ) !

Wat leuk! Skeeleren in spanje, zo'n boulevard is wel chill!

Ik heb vandaag weer een uurtje geoefend. Nu was het wel rustig :') heb de slag wel te pakken, durfte al een klein beetje vaart te maken, maar toen ik een scherp bochtje probeerde te maken was het %) #) met m'n kin op het asfalt. Gelukkig maar een hele lichte onzichtbare schaafwond :D dus morgen weer lekker verder oefenen!
Vind het echt nog eng wel, vooral bang dat ik achterover kletter en mijn stuitje breek. Bestaan er gee kontbeschermers ofzo :') ?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:36

Oo lijkt me okk wel lekker skeeleren in Spanje. Boulevard skeerled meestal heel lekker. Iedergeval die in Zandvoort wel :)

Maar hoe overleef je het zo lang in de bus :0?

Menio, aww ben je net pas begonnen met skeeleren? Of gewoon al een tijdje niet gedaan. Gelukkig viel je verwonding mee

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:46

Haha ik overleef 't wel hoor, doe het al sinds ik bij mama in de buik zat :')
Ik denk eerder gezegd dat ik het niet overleef dat ik geen wifi heb de eerste en laatste dag..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:49

oh menio ja wil best keer samen gaan ;) ik was tot de starbucks gegaan vanaf nieuwegein.

hoelang moet je in de bus zitten dan?
lijkt me en lange rit, maar je moet er wat voor over hebben.

je heb vast super mooi weer daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:01

kosseh schreef:
Oo lijkt me okk wel lekker skeeleren in Spanje. Boulevard skeerled meestal heel lekker. Iedergeval die in Zandvoort wel :)

Maar hoe overleef je het zo lang in de bus :0?

Menio, aww ben je net pas begonnen met skeeleren? Of gewoon al een tijdje niet gedaan. Gelukkig viel je verwonding mee

Dit was de tweede keer. Dus lekker stuntelen :') ben nooit zo'n held met dit soort dingen.
Ik ben er net achter dat er wel degelijk beschermingsbroekjes zijn, dus die gaat lekker op het lijstje ( wel duurder dan de rest van mijn skeelerset bij elkaar, naar ach :Y) )

Bus is altijd even bikkelen, maar ik vind het altijd sneller gaan dan je denkt. Reis je s nachts over overdag?

En dan weet ik wel hoe je ongeveer geskeelered bent, vanaf de starbucks naar n'gein. Over dat landweggetje naast de snelweg? Richting die plas ( naam even kwijt)? mijn paard stond daar in dat gebied ongeveer. Ze staat nu achter de starbucks richting harmelen :D dat is idd wel een mooi pad om te skeeleren denk ik :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:19

Ik wil ook echt serieus gaan skeeleren weer, daarvoor wil ik nieuwe skeelers kopen, maar hebben jullie advies welke winkel een goede is? Het liefst omgeving den bosch, ik wil best wat verder rijden ervoor (of nou ja, mijn vader haha) maar het liefste natuurlijk we, in de buurt :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:27

ik ben over de nedereindse weg na achter gegaan, daar na rechts zo daar na de starbucks ;)

niet die langs de snel weg, dat is en waardeloos kuilen pad helaas :(

kunnen wel en keer afspreken daar bij de stoplichten, ik red dat wel na daar te komen, en dan nog en stukje samen te gaan.

of we gaan keer stiekem na de nedereindse berg :P dat skate sowieso super:)

floriske ga eens kijken bij de http://www.decathlon.nl/
die zijn ook wat leuker vaak in de prijs zitten in best dus niet heel ver voor je lijkt me

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:38

monique1983 schreef:
oh menio ja wil best keer samen gaan ;) ik was tot de starbucks gegaan vanaf nieuwegein.

hoelang moet je in de bus zitten dan?
lijkt me en lange rit, maar je moet er wat voor over hebben.

je heb vast super mooi weer daar.

Is inderdaa een lange rit. Maar het zit erop voor je het weet! Is ook gaaf om alles te zien hoor :) En het is erg gezellig, als je een beetje een leuke chaffeur en steward/ess hebt. Het is intotaal 24 uur, ongeveer 16 uur reiden als het verkeer tegen zit. Maar er zitten ook stops tussendoor!
Het is ook super mooi weer! Steeds rond de 25 graden :)

@Kosseh, we gaan morgen ochtend vroeg weg. Hele dag door en dan savonds en snachts, volgende dag rond de zelfde tijd daar.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:57

@monique: dankje!
Ik zat ook na te denken of ik misschien voor een lage schoen wil gaan, wat is jullie ervaring daarmee? Zit dat fijner bij langere afstanden of ga je daarmee sneller/heb je meer controle?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:47

Oh, geniet van je vakantie xBerber, klinkt heerlijk!

Monique1983, vervelend dat de bout er uit was getrild, maar gelukkig ben je niet ten val gekomen. Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, de bout in de achterkant van mijn frame was er uitgetrild. Sindsdien neem ik ook altijd braaf de sleutel mee om ze weer vast te schroeven.

Menino, lekker door blijven oefenen, het komt vanzelf, en je leert met vallen en opstaan. :Y)

Floriske, ik rijd met lage schoenen, en mijn ervaring is dat je door de extra vrijheid rondom de enkels inderdaad meer snelheid kunt maken en meer controle hebt. :) Wel is het verstandig om goed om je enkels te denken, er komt veel op je enkels aan en in het begin moet je er om denken dat je niet te veel/te ver wilt. Ik heb de eerste dagen ook meerdere keren op een dag een klein stukje gereden in plaats van in één keer een flink stuk te willen, dat is gewoon niet fijn voor je enkels. Maar als je eenmaal de overstap naar lage schoenen hebt gemaakt, wil je niet meer terug (mits je enkels het redden natuurlijk). Heb je al een bepaald model in gedachten?

Ik heb er weer een hele fijne training op zitten. :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 06:09

Oehh ik ga vanmiddag kijken voor nieuwe skeelers, mijn oude zaten niet lekker meer en ik wil grotere wieltjes (heb 72 mm)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:50

M'n tweede dag hier in spanje zit erop, en de skeelers zijn niet aangeweest. Bdn veelste duizelig en gedesorienteerd. Hoop dat t morgen neter is, het word heerlijk weer!