Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 08:58

Hallo :)
Ik kom me ook melden hier, als dat mag :o ... Ben sinds 1 januari (semi-)gestopt met roken, ook oa mbv E-sigaret.. op zich gaat het wel, maar waar ik echt wel van geschrokken ben is dat ik bijna 5kg aangekomen ben .. ;( En het lijkt nog meer te worden... :n

Omdat het verhaal gaat dat je zwaarder kan worden als je stopt met roken, heb ik juist heel erg op mn voeding gelet. Geen lollys, dropjes of andere zooi en ik ben begonnen met hardlopen. Maar tot mn schrik word ik echt alleen maar dikker..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zit het echt tussen mn oren? Ik zou er nl bijna weer van gaan roken... ^)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:23

Ik heb gistermorgen 8.00 m'n laatste sigaret opgestoken. Heb een gigantisch pesthumeur nu }:) :D Slik Champix, maar heb niet het idee dat dat echt iets doet, snak echt naar een sigaret.

teun

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:44

Je hebt toch hopelijk wel al een paar dagen champix geslikt?
Roken zit natuurlijk ook tussen de oren, je kunt het niet alleen aan de Champix overlaten.
Succes, ik heb het ook met Champix gedaan. Ben pas na twee weken Champix gestopt, omdat ik er niet nog niet aan toe was. Ondertussen bijna17 maanden van het roken af.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:04

Ja uiteraard, gister was dag 8 dus de eerste dag dat ik mocht stoppen. Snap dat het tussen m'n oren zit, maar had verwacht dat die hunkering er nu niet zou zijn. Iig niet zoals nu terwijl ik gewoon in een college zit. Misschien teveel verwacht...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:05

LizMD,je moet in je hoofd klaar zijn om te stoppen,anders werkt het niet. Niets verwachten,juist alles loslaten en WILLEN stoppen met roken,klinkt heel simpel gezegd natuurlijk.

Voor mij is het bijna een jaar geleden,zonder voorbereidingen,gewoon midden op de dag gekapt en nooit meer 1 aangeraakt. Wel heel lang naar toe gehikt omdat ik er ECHT klaar mee wilde zijn.
Heb wel ooit eens het boek gelezen van Allen Car,en moet zeggen dat dat me er wel doorheen heeft gesleept,het onthouden WAAROM je wil stoppen. Ook,en juist op de moeilijke momenten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:40

Uiteraard wil ik het, anders had ik überhaupt geen poging gedaan... Daar vond ik roken nog steeds veel te lekker voor.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:56

11 maart 2013 ben ik opgenomen voor een hartoperatie.... toen ben ik gestopt met roken. Ik heb (en nog) een vreselijke K tijd gehad en was zo sterk om niet te roken. Mijn moeder is overleden, niet gaan roken .. affin, veel gebeurd en toen.. zomaar, een shaggie gedraaid van mijn man. En verrek.. het smaakte heerlijk |o -O- Na ruim een half jaar niet gerookt te hebben was ik weer begonnen.. Trut die ik ben!!!
Het ergste vond ik dat ik weer hoestend de ochtend begon.. gatver!
Afgelopen zaterdag ben ik weer gestopt. Ik heb zo'n nep sigaret gekocht maar eigenlijk vind ik dat kolder, want dan stop je eigenlijk niet dan vervang je het 1 voor het ander. Maar goed.. dat is mijn mening... Ik ben dus weer rookvrij sinds zaterdag en nu blijf ik het volhouden...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:34

Wat goed dat je opnieuw gestopt bent pipo!

Hier ook nog steeds geen sigaret gerookt, bijna een week ondertussen. Ik droom er wel over en voel me dan héél schuldig als ik wakker word :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:54

Ik heb de 1e X ook geen problemen gehad met de drang naar.. helemaal niet gelukkig en nu weer niet.
Het was voor mij moeilijk om daadwerkelijk te stoppen... heel wat avonden tegen mezelf gezegd morgen stop ik en dan kom je uit bed en wat doe je?? Juist ja weer zo'n ding draaien en buiten aansteken. Verdorie.. En zaterdag kon ik het gewoon.. (had ik echt een vreselijke dag, maar t heeft me wel geholpen)
Verder stopt mn dochter en schoonzoon met me mee en een vriend ik heb dus een groepsapp opgezet voor degene die het even moeilijk heeft. Dan app je en je heb het te druk om aan een sjaggie te denken haha

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:15

Pipo je kunt het, echt, het is mij dan onder minder grappige omstandigheden ook gelukt en oh wat ben ik blij dat ik niet meer loop te kuchen enz.
Sterkte en succes en peptalk kan ik je geven :(:)

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:24

Och Pipo, ik herinner het je nog van vorig jaar uit een ander topic, wat ontzettend jammer dat je het niet vol hebt gehouden. Maar ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Komt vast goed !
Ik ben nu op een week na een jaar gestopt (21/02) en helemaal geen drang of behoefte meer.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:17

Hee super hoor Polderke!
Ik vond mezelf ook zooon vreselijke trut dat ik weer begonnen was. Maar goed dat was de warmloop ronde haha. nu gaan we voor t eggie en 1 ding .. ik weet nu dat ik gewoon echt niet moet draaien of 1 moet opsteken ook niet voor de gezelligheid, want dan ga ik voor gaas ;)

Hee Geral.. jij ook hier haha

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:48

Citaat:
nu gaan we voor t eggie en 1 ding .. ik weet nu dat ik gewoon echt niet moet draaien of 1 moet opsteken ook niet voor de gezelligheid, want dan ga ik voor gaas

Kop op Piep , je hebt zo'n stom peukie toch niet nodig.

Sinds mijn accidentje rook ik niet meer , was heel moeilijk , heeft me heel wat vloeken gekost ,
was stinkend jaloers op elke roker die ik zag ,-en ik zag ze overal- , maar ik ben zo blij dat ik het tot op heden volgehouden heb.
Niet naar kijken , niet stiekem 1tje om t af te leren , gewoon geen ééntje meer
Als ik het kan , kun jij het zeker .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:30

hee kaatje.. nee ik heb het ook nie nodig! was een half jaar gestopt... maar goed daarom dus geen peukie meer om bv gezellig mee te doen.. ik dacht dat ik sterk genoeg was.. not dus!
Ik heb t een half jaar gedaan dus sterk genoeg.. ja! denken dat je een gelegenheidsroker kan worden ... nee never meer!!!! puppiepower!!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:25

Citaat:
denken dat je een gelegenheidsroker kan worden ... nee never meer!!!! puppiepower!!!

Yiehaaaa :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:52

Ik meld me ook... Rook nu zo'n 5 jaar, heb al zo'n 20 stoppogingen gedaan maar likt me maar niet.. Nu zo'n sisha-pen liggen met smaakjes en nocltine (minder dan in een peuk) maar die haalt naar mijn gevoel m'n keel open.. Was afgelopen week 2 dagen gestopt.. Niks aan geraakt en vandaag liep ik toch weer rechtstreeks de appie in... Na dit pakje dus maar wéér een poging doen tot stoppen..

Het vervelendste vind ik nog de momenten waar je standaard een peuk op steekt.. Wachten op de tram/ bus/ rr, naar school lopen, van school weer weg, pauzes en ga nog maar even door. Ik houd het wel vol om in de pauzes niet te roken, maar zodra ik uit school/ werk kom steek ik er meteen weer een op...

ZO MOEILIJK!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:08

ik meld me ook maar. ben nu alleen een weekend roker. doordeweeks gestopt lukt me al aardig maar denk dat als ik weer naar school ga (heb tussenstop) dat ik weer als een ketter begin

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:22

Ik meld me ook weer. :o
Sinds gister geen sigaret meer gerookt. Nu dus (volgens mijn app 1 dag en 10 uur gestopt haha :') )
Tot nu toe gaat het goed. Het enige waar ik last van heb ik dat ik zo verschrikkelijk veel hoofdpijn heb..
Ik ben tegelijkertijd ook nog eens bezig met gezond eten en afvallen en ik moet zeggen: ik vind het heerlijk. :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:33

jee neem je niet een beetje teveel hooi op je vork? afvallen, roken en gezond eten allemaal tegelijk???
Okee ik weet dat je heus wel een wortel kan nemen , maar even een dropje in je kwaak doen als je hhet erg lastig heb is ook wel erg lekker.

Ik heb hier en daar een beetje gezondigd. -O- Als ik het echt echt echt moeilijk heb neem ik een trekje van mijn mans Shaggy. Gebeurt niet vaak hoor, heel soms. Ik word er namelijk ook nog s beroerd van haha. Sla mij dus maar dood waarom ik het doe.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:15

@pipo tuurlijk neem ik in zulke situaties wel een zuurtje oid. Maar ik ga geen bakken chips meer naar binnen werken en ik zorg ervoor dat ik elke dag 2 stuks fruit eet en genoeg water drink.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:38

Oh , schrok al..algehele onthouding hihi

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:14

Ik ben nu al vanaf 3 januari geheel over op de e-sigaret (nog wel met nicotine), maar ondanks dat het misschien niet helemaal stoppen is, wat ben ik er blij mee!!! Ik heb al heel wat geld uitgespaard inmiddels en ik heb mijn longinhoud weer helemaal terug, ik ruik alles weer en mijn conditie gaat hard vooruit, dus eigenlijk alle voordelen van compleet stoppen, behalve dat ik mijn gewoonte nog een beetje onderhoud met de e-sigaret.

Ik ben een maand of 4 geleden gestopt met mijn redbull verslaving (die was denk ik wel net zo dramatisch als de rookverslaving, ik dronk 8-12 blikjes per dag en dat meer dan 10 jaar lang) en nu dus een e-roker geworden. Het volgende plan is gezonder leven (dus ook wat afvallen). Ik hoop dat me dat ook nog gaat lukken in 2014, dan ben ik helemaal blij.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:42

Wat heb ik het nu moeilijk..
Ik heb zoveel zin in een sigaret. Nouja eigenlijk heb ik geen zin in een sigaret maar smeekt mn lichaam gewoon om die smerige nicotine.. Bah :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:56

Nou jas aan en lekker even een rondje gaan lopen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:13

Gewoon stug iets anders gaan doen en aan iets anders gaan denken.

Ik ben vandaag 2 weken gestopt. Na de eerste paar dagen gaat het me eigenlijk wel goed af. Afentoe met vlagen nog trek, maar is echt te verwaarlozen. Volgend weekend m'n eerste feestje/stapavond weer, zal best raar zijn zo zonder sigaretten!