Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendyenbram schreef:Dat vind ik dus zo raar, Dat moeders die hun kind de fles geven, bij voorbaat al zeggen "slechte moeder ben ik he?"
het is dus echt een juk die je je zelf oplegt.
niemand zegt dat je een slechte moeder bent als je je kind fles geeft. En niemand zegt dat je een goede moeder bent als je borst geeft.
. En in het echte leven zijn er ook echt wel genoeg mensen die je niet goed genoeg vinden als je geen bv wil geven. Anders had die kraamverzorgster er ook zo geen drama van gemaakt dat ts de fles wil geven
. Rapperijder schreef:En daar kreeg ik me toch een preek! Het kwam er zo ongeveer op neer dat mensen die niet bereid zijn om hun tepels tot filet americain te laten malen ontaarde moeders zijn die beter niet aan kinderen beginnen.
StalNollie schreef:ik vind het overdreven hoor dat ze zich aangevallen voelt ik ben zelf kraamverz dus kom zowel fv als bv tegen. en beide moeten zich altijd verantwoorden dat zal altijd zo blijven, of je nu borst of fles geeft.
ik zelf hoor van de gezinnen echt niet het extreme van de ts als de fles gaan geven. dus misschien is ts alsnog niet enorm duidelijk of hoort men haar met een ondertoon dat ze het toch jammer vond dat het bij de eerste niet ging zoals ze misschien gehoopt/gedacht had.
ik lees namelijk de opening ook niet gelijk als van help ik wil dit echt niet meer. maar mischien ben ik daar te positief voor.
nogmaals ts lees de overige post eens door er word je niks verwijt. dat staat nergens. jou keuze
wendyenbram schreef:En toch is het een juk die je jezelf oplegt, Als jij heel rustig je standpunt zegt zonder daar een verwijt in te leggen, is er niemand die zegt dat je slecht bent. Tja dat ze het je toch nog eens vragen of je echt geen bv wil geven, zie ik geen verkeerd iets in. als jij dan gewoon alsnog Nee zegt is dat toch goed?
pb weet ik niks van want die zijn niet openbaar. en die kraamverzorgster MOET het vragen, en een keer her vragen. dat is haar werk. als ze eenmaal zeker weet dat je fles geeft noteert ze dat en is het klaar.
en in het echte leven is het net als op het forum, vragen mag toch? als jij gewoon nee zegt oke. maar zodra je gelijk in de aanval gaat, dan kun je reacties terug verwachten.
Waarom mogen mensen die bv geven en daar voor zijn niks zeggen, En mogen diegene die voor flesvoeding zijn wel van alles roepen?
Zie mijn lijstje over feiten. dat is gewoon zo! Maar als alle flesmoeders roepen dat ze geen bv KUNNEN geven vanwege te weinig melk, dan wordt dat een fabel die hardnekkig de wereld in gaat. en als dan iemand onkundig is en start met bv, en ze zien er in de kraamweek maar 30 cc uitkomen is het eerste wat ze zeggen "ik stop, want ik heb te weinig melk"
en zo houd je dat in stand, en daarom geven veel bv moeders tegengeluid, Niet om jou te zeggen dat je verkeerd bezig bent als je de fles geeft. Maar wel voor diegene die wel graag bv wil geven, en stopt omdat ze denkt dat er te weinig melk is.
(en ja ik weet dat er bij enkele vrouwen idd te weinig voedzame melk wordt aangemaakt, dus bovenstaande niet direct weer uit gaan melken, met verwijten zie je wel weer een bv goeroe die me niet geloofd)
Kwanyin schreef:Wendyenbram, lees de posts van TS nog eens en je zal lezen dat het echt niet gaat om goedbedoelde adviezen maar regelrechte dwang. OA dit:Rapperijder schreef:En daar kreeg ik me toch een preek! Het kwam er zo ongeveer op neer dat mensen die niet bereid zijn om hun tepels tot filet americain te laten malen ontaarde moeders zijn die beter niet aan kinderen beginnen.
gaat echt niet over iemand die zegt "ben je wel zeker?". Was het maar zo dat je gerespecteerd werd maar er zijn er genoeg die bv heilig vinden en jou slecht als je je kind al dat "goeds van de bv" niet wil geven.
StalNollie schreef:waarom wilde je in eerste instantie aan je kindje wel bv geven.?
wat een onzin je eerste zin, een merrie hoeft niet perse dood te zijn wil een veulen moederloos zijn?
ik vind je erg negatief over alle hulpverlening want ze zullen toch wel niet luisteren. tja zoek een andere vk of hulp en vraag vooral geen kverzorgende aan
mijn ervaring van alle gezinnen die ik gehad heb of collega's heb ik er nog nooit 1 zo extreem gehoord als in jou situatie.
Rapperijder schreef:wendyenbram schreef:En toch is het een juk die je jezelf oplegt, Als jij heel rustig je standpunt zegt zonder daar een verwijt in te leggen, is er niemand die zegt dat je slecht bent. Tja dat ze het je toch nog eens vragen of je echt geen bv wil geven, zie ik geen verkeerd iets in. als jij dan gewoon alsnog Nee zegt is dat toch goed?
pb weet ik niks van want die zijn niet openbaar. en die kraamverzorgster MOET het vragen, en een keer her vragen. dat is haar werk. als ze eenmaal zeker weet dat je fles geeft noteert ze dat en is het klaar.
en in het echte leven is het net als op het forum, vragen mag toch? als jij gewoon nee zegt oke. maar zodra je gelijk in de aanval gaat, dan kun je reacties terug verwachten.
Waarom mogen mensen die bv geven en daar voor zijn niks zeggen, En mogen diegene die voor flesvoeding zijn wel van alles roepen?
Zie mijn lijstje over feiten. dat is gewoon zo! Maar als alle flesmoeders roepen dat ze geen bv KUNNEN geven vanwege te weinig melk, dan wordt dat een fabel die hardnekkig de wereld in gaat. en als dan iemand onkundig is en start met bv, en ze zien er in de kraamweek maar 30 cc uitkomen is het eerste wat ze zeggen "ik stop, want ik heb te weinig melk"
en zo houd je dat in stand, en daarom geven veel bv moeders tegengeluid, Niet om jou te zeggen dat je verkeerd bezig bent als je de fles geeft. Maar wel voor diegene die wel graag bv wil geven, en stopt omdat ze denkt dat er te weinig melk is.
(en ja ik weet dat er bij enkele vrouwen idd te weinig voedzame melk wordt aangemaakt, dus bovenstaande niet direct weer uit gaan melken, met verwijten zie je wel weer een bv goeroe die me niet geloofd)
Heb jij mijn posts eigenlijk wel gelezen? Ik wil hier niet het zoveelste BV versus FV reltopic, maar ideeen over mijn probleem nl het gebrek aan respect voor mijn bewuste keus voor FV. Als het iemand interesseert wil ik best wat vertellen over mijn ervaringen en hoe ik tot mijn besluit gekomen ben, maar dat wil niet zeggen dat dat besluit niet vast staat.
Ik begrijp ook niet waarom jij vindt dat ik fabels de wereld in stuur. Ik zeg niets over hoe anderen volgens mij BV moeten geven, of niet moeten geven. Ik vertel alleen maar hoe het bij mij gegaan is. Als dat verhaal niet past in het mooie roze plaatje dat jij van BV hebt, dan spijt me dat maar het is wel de waarheid.
) stelde je een vraag hoe je de discussie zou kunnen voorkomen.
StalNollie schreef:maar ts dat vraag ik al 2 keer. waarom wilde je je eerste wel bv geven.
ieder kind is namelijk anders aan de borst of fles. het hoeft nu helemaal niet zo te gaan.
en nogmaals je dikt het erg aan hoor dat iedereen als een dolle tegen je tekeer gaat wat betreft bv of kv.
ik heb het nog nooit zo ervaren of meegemaakt.
word de keuze niet gerespecteerd dan zou ik toch op zoek gaan naar een ander die dat dus wel doet.
tigra dat zinnetje waarin je zegt dat mensen lezen wat ze willen lezen is dat ook niet wat meerdere en niet alleen de bv mama's doen. ts leest ook het gedeelte wat ze wil lezen. en de rest trekt ze in het negatieve, voorbeeld van dat veulen is helemaal niet negatief bedoeld maar valt niet bij ts in haar straat en draait er een heel andere verhaal van
Rapperijder schreef:StalNollie schreef:waarom wilde je in eerste instantie aan je kindje wel bv geven.?
wat een onzin je eerste zin, een merrie hoeft niet perse dood te zijn wil een veulen moederloos zijn?
ik vind je erg negatief over alle hulpverlening want ze zullen toch wel niet luisteren. tja zoek een andere vk of hulp en vraag vooral geen kverzorgende aan
mijn ervaring van alle gezinnen die ik gehad heb of collega's heb ik er nog nooit 1 zo extreem gehoord als in jou situatie.
Ik wilde eerst BV geven omdat me dat handig, fijn en goed voor mijn kind leek. Het bleek geen van die 3 dingen te zijn.
Wat is er dan zo extreem aan mijn situatie? Heb jij nog nooit een client gehad die vanaf dag 1 FV wilde geven? Dat vind ik sterk. En waarom zou ik geen KV mogen aanvragen?
En als een veulen moederloos is, dan is de merrie toch dood?

An_J schreef:Simpel, jij bent de mama en een gelukkige mama (zonder postnatale depressie) is even belangrijk!
Ik heb mijn dochter nooit bv gegeven, met simpele reden dat ik het totaal niet zag zitten. Egoistisch? Dat weet ik niet én wat een ander ervan vindt... lekker belangrijk.
Mijn dochter is groot geworden op Nutrilon, die met veel liefde werd gegeven door mama, papa, oma, opa, nichtje, tante...
Mijn kind heeft geen eczeem, geen allergiën, is zelden ziek, heeft geen chronische snotneuzen en een prima weerstand.
Jouw leven, jouw gezin, jouw kind... zo simpel is het.
Geniet ervan.

je moet jezelf niet onnodig pijnigen e.d. ik vind dat het volledig jou keus is, heeft niemand wat over te zeggen