Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:26

Ik dacht al inderdaad je te herkennen uit het topic ahah. Ach hier kom je iedereen overal tegen haha.

Bedankt iedereen voor de teksten.
Ik waardeer dat echt, ik zal nog even uit moeten zoeken wat voor mij het beste werkt, misschien zijn schema's wel heel handig en gewoon mijn portomonee thuis laten is al een goed begin om niet in de verleiding gebracht te worden. Als ik eenmaal op het goede pad zit, gaat het ook allemaal wel.

*gaat weer verder met verslag*
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 05-05-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:28

Cindeeh schreef:
Ik dacht al inderdaad je te herkennen uit het topic ahah. Ach hier kom je iedereen overal tegen haha.

Bedankt iedereen voor de teksten.
Ik waardeer dat echt, ik zal nog even uit moeten zoeken wat voor mij het beste werkt, misschien zijn schema's wel heel handig en gewoon mijn portomonee thuis laten is al een goed begin om niet in de verleiding gebracht te worden. Als ik eenmaal op het goede pad zit, gaat het ook allemaal wel.

Maak een eetschema en houd je daar ook aan.
Ga lekker met een kop thee aan tafel zitten en maak voor de komende 3 of 4 dagen een eetschema.
Ook makkelijker met boodschappen doen en ben je uiteindelijk ook goedkoper uit omdat je dingen kunt hergebruiken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:30

Raponsje schreef:
Wat betreft gezond "willen" eten.
Je wil het of je wil het niet.
Het is helemaal niet erg om een keer een zwak zondig momentje te hebben, dat gebeurt en is niet erg.
Maar zorg dan dat je daarna het gezonde eten weer op pakt.

Maak een schema voor jezelf en verplicht jezelf daar aan te houden.
Ontbijt - gezond tussendoortje - lunch - gezond tussendoortje - avond eten - gezond tussendoortje.
Maak van te voren een planning met dingen die je op je werk kunt eten die gezond zijn zodat je dat al gepland hebt en niet uit wanhoop naar iets ongezonds grijpt.

Voor iemand die op een 'normale' manier functioneert (excuus voor het gebruik van dit woord, weet even geen beter en wil zeker niet zeggen dat ADD'ers minder normaal zijn hoor, maar kan anders het verschil niet aangeven) klopt dit. Maar met ADD of andere problemen is het echt zo simpel niet. 'Jezelf verplichten' is iets wat je wel moet kunnen. En zoals een blessure kan voorkomen dat je kunt sporten, kan ADD een handicap zijn bij het controleren van jezelf of bij het leren aanhouden van een schema. Als ADD of ADHD met schema's op te lossen viel, hadden deze kinderen (en dan heb ik het vooral over de scholieren waar ik zelf mee werk) een stuk minder moeite met functioneren. Dat is echt, echt geen onwil, maar onvermogen. Natuurlijk moeten zij juist wel een schema maken, maar het leren om zich daar aan te houden vergt tijd, aanpassingsvermogen en in veel gevallen begeleiding van een derde. Als bokt die derde kan zijn, super natuurlijk. Maar 'maak een schema en verplicht jezelf...' en dan denken dat dat werkt voor al die mensen, dan heb je echt de invloed van zo'n stoornis niet begrepen denk ik.
Reactie is niet specifiek naar Raponsje bedoelt trouwens hoor, maar ik vind het gewoon enorm rot als er tegen de mensen die zoiets hebben gewoon even wordt gezegd 'nou dan wil je gewoon niet graag genoeg' want zo werkt het echt lang niet in alle gevallen.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:34

Zo net voor de 1e keer level 2 gedaan, nou als ik daar niet strakker van wordt dan weet ik het niet haha. Kon sommige dingen al met Natalie meedoen, dus daar was ik wel blij mee.

Ik merk dat ik onbewust beter op mijn eten let, al heb ik afentoe nog wel eens een vreetbui maar eet wel beter dan voordat ik met shredden begon.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:51

_Esther_87_ schreef:
Raponsje schreef:
Wat betreft gezond "willen" eten.
Je wil het of je wil het niet.
Het is helemaal niet erg om een keer een zwak zondig momentje te hebben, dat gebeurt en is niet erg.
Maar zorg dan dat je daarna het gezonde eten weer op pakt.

Maak een schema voor jezelf en verplicht jezelf daar aan te houden.
Ontbijt - gezond tussendoortje - lunch - gezond tussendoortje - avond eten - gezond tussendoortje.
Maak van te voren een planning met dingen die je op je werk kunt eten die gezond zijn zodat je dat al gepland hebt en niet uit wanhoop naar iets ongezonds grijpt.

Voor iemand die op een 'normale' manier functioneert (excuus voor het gebruik van dit woord, weet even geen beter en wil zeker niet zeggen dat ADD'ers minder normaal zijn hoor, maar kan anders het verschil niet aangeven) klopt dit. Maar met ADD of andere problemen is het echt zo simpel niet. 'Jezelf verplichten' is iets wat je wel moet kunnen. En zoals een blessure kan voorkomen dat je kunt sporten, kan ADD een handicap zijn bij het controleren van jezelf of bij het leren aanhouden van een schema. Als ADD of ADHD met schema's op te lossen viel, hadden deze kinderen (en dan heb ik het vooral over de scholieren waar ik zelf mee werk) een stuk minder moeite met functioneren. Dat is echt, echt geen onwil, maar onvermogen. Natuurlijk moeten zij juist wel een schema maken, maar het leren om zich daar aan te houden vergt tijd, aanpassingsvermogen en in veel gevallen begeleiding van een derde. Als bokt die derde kan zijn, super natuurlijk. Maar 'maak een schema en verplicht jezelf...' en dan denken dat dat werkt voor al die mensen, dan heb je echt de invloed van zo'n stoornis niet begrepen denk ik.
Reactie is niet specifiek naar Raponsje bedoelt trouwens hoor, maar ik vind het gewoon enorm rot als er tegen de mensen die zoiets hebben gewoon even wordt gezegd 'nou dan wil je gewoon niet graag genoeg' want zo werkt het echt lang niet in alle gevallen.

Ik heb zelf ADHD en een schema maken en jezelf dwingen je daar aan te houden werkt hoor.
Niet 100% vlekkeloos maar als je al 75% van de dag goed voor elkaar hebt met zo'n schema dan ben je echt al een heel eind en komt de rest vanzelf.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:56

Dag 18 zit erop! Ondanks een zeurende schouder alles kunnen doen. Cooling down ging het lastigst, kon mijn arm niet zo ver uitrekken richting teen :P

Ik let ook meer op eten/drinken. Was tijd terug al gestopt met cola als normaal drinken(zeker liter per dag) en drink nu zeker 2 liter water per dag, zeker op werkdagen. Elke dag iig banaan en wat voor fruit ik verder in huis haal. Als echt snacktussendoortje tarwebiscuit zonder suiker(volgens verpakking).

Op verjaardagen ofzo drink ik wel gewoon glaasje fris, en 1 keer per week blijf ik toch richting snackbar gaan.

Moet er wel echt tijd voor maken om te shredden, maar dagelijks werkt wel fijner, anders ben ik al sneller geneigd om dagen over te gaan slaan.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:57

Ik heb vandaag met gevaar voor eigen leven mijn hometrainer ding weer van boven gehaald. Hij staat nu in de huiskamer zodat ik er niet omheen kan! :D
Heb echt een enorme dip en veel teveel gegeten de afgelopen dagen, heb dat ieder jaar twee keer. Een keer met kerst en met mn verjaardag, dan zoek ik troostvoer. Dan blijf ik ook eten en stop ik niet meer. -O-
Nu dat ding weer beneden staat en Evy op mn mp3 heb moet ik er overheen komen.

k_m

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:09

Hallo! Ik wil hier ook heel graag mee beginnen, maar ik heb momenteel m'n ribben lichtjes gekneusd en vertrek over een week naar berlijn voor een week. Ik geloof dat ik best kan wachten met te beginnen of niet?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:22

_Esther_87_ schreef:

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, oke serieus niet. Ik vind het moeilijk om uit te leggen hoe of wat en praat dan vaak onzin, dus vind het fijn dat er mensen zijn die dit voor mij kunnen doen. :o

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:49

Zat nu een beetje te bedenken wat ik morgen zal eten, ik heb nu uiteraard geen tijd meer voor boodschappen dus moet nu even improviseren met de dingen die ik in huis heb.

O: 1 bolletje met kaas, sla, komkommer, tomaat
1 volkoren boterham met smeerkaas/kipfilet/sandwichspread/kaas of zoiets (dat is het beleg wat ik momenteel in huis heb)

T: banaan en een bakje druiven

L: 1 bolletje met kaas, sla, komkommer, tomaat
1 volkoren boterham met smeerkaas/kipfilet/sandwichspread/kaas of zoiets (dat is het beleg wat ik momenteel in huis heb)
1 appel

T: Schaaltje magere yoghurt met vers/diepgevroren fruit

D: Salade met gerookte kipfilet, ijsbergsla, komkommer, tomaat, pijnboompitten, augurk, ei (en nu nog opzoek naar een gezonde, lekkere dressing)
Toetje: Ik ga die fruitsorbet maar eens proberen.

Is dit een beetje in de goede richting denken?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:53

Ik snap precies het punt wat Esther bedoelt, maar je moet er ook voor oppassen dat een stoornis niet iets wordt waar je je achter kunt verschuilen. "Ik kan dat niet, want..." Je kan het sowieso wel, alleen door je stoornis is het iets moeilijker. Dus hetzelfde geldt nog steeds: zolang je maar moeite genoeg doet, lukt het je wel. Alleen voor de 'normale' mens zal dat gemakkelijker gaan dan voor degene met een stoornis. Het is ook zeker geen handicap; het maakt je tot wie je bent. Je bent door de ADD nou eenmaal een lekker chaotisch, in het rond springend mens. So what? Ik vind echt dat zodra het gaat om stoornissen men teveel spreekt van beperkingen en niet meer kijkt naar de mogelijkheden. Je kan alles nog, het kost je alleen wat meer moeite. Iemand zonder benen, of iemand met een spierverlamming, díe heeft een handicap. Die kan echt niet lopen/rennen/sporten, hoe hard hij/zij het ook probeert. Dus ook Esther, Cindeeh, Raponsje, iedereen hier met of zonder stoornis, met of zonder moeilijkheden, met of zonder problemen, of het afvallen en/of strakker worden je nou makkelijk af gaat of niet, IEDEREEN kan het! De een zal er alleen iets meer moeite voor moeten doen dan de ander, maar zo gaat het in het leven.

@ Cindeeh; als dressing kun je gerust een (mini)scheutje olijfolie gebruiken en misschien wat druppels citroensap als je dat in huis hebt. Verder ziet het er wel goed uit, het is in ieder geval gezond. Zoals ik je PB'de kun je in de OP opzoeken hoeveel kcal je per dag binnen mag krijgen, en aan de hand van de verpakking/op internet/via een app kun je dan bekijken of je nu te weinig of te veel hebt. Te veel is niet goed, maar te weinig ook niet (en ben daar toch een beetje bang voor met je sla als diner).

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:55

Ohja, ik had ook nog aardappelschijfjes erbij, die was ik nog vergeten, maar dat is niet zo gezond hahaha.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:03

Ukkiee schreef:
Ik snap precies het punt wat Esther bedoelt, maar je moet er ook voor oppassen dat een stoornis niet iets wordt waar je je achter kunt verschuilen. "Ik kan dat niet, want..." Je kan het sowieso wel, alleen door je stoornis is het iets moeilijker. Dus hetzelfde geldt nog steeds: zolang je maar moeite genoeg doet, lukt het je wel.

:j Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Zoals ik een manier heb moeten vinden om mijn lijf weer mee te laten werken, moet iemand anders misschien een manier vinden om zijn/haar hoofd mee te laten werken. Denken dat je het gewoon niet genoeg wilt, al dan niet omdat anderen dat zeggen, helpt daar niet mee. Erkennen dat je het moeilijk vindt en gaan bekijken waarom je het precies moeilijk vindt en hoe je dat op gaat lossen, helpt wel. Schema's zijn een hele goede optie en voor sommigen is dat misschien al voldoende. Wat ook echt kan helpen is gewoon iemand inschakelen om je te helpen. Je moeder/vader/zus/vriendin/.... Stel je wilt iedere dag om stipt 9.00 gaan shredden, spreek dan af dat je om 8.50 aangesproken/gebeld/gesmst word door iemand. Op die manier kun je het niet vergeten, heb je een stok achter de deur en nog belangrijker, je maakt er een gewoonte van die je uiteindelijk ook zonder hulp vol kunt gaan houden. Is maar een voorbeeld hoor, er zijn natuurlijk eindeloos veel mogelijkheden.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:06

Ja, het gaat bijna te makkelijk! Zit hel hard te denken wat hierna....

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:11

Zo ik ga naar bed, mijn hersens hebben deze avond overuren gedraaid, om alles op een rijtje te zetten.
Ik weet dat we het net hadden over motivatie. maar vind het belangrijker om nu mijn eten goed op orde te hebben, en uitgerust te zijn, dan dat ik tot 11.00 sta te shredden/uitdampen/douchen.
Morgen gaat de wekker weer om 05.30.
Dinsdag ben ik vrij, dus morgen heb ik lekker de tijd voor een shredje en een andere workout erbij of desnoods een rondje wandelen.

Het word zelfs zulk mooi weer, dat ik wel met de fiets naar stage wil... alleen de weg die ik moet fietsen, om 06.15 sochtends houd me een beetje tegen haha. Maargoed ik ga van de week de weg maar even in gedachten nemen, fietsen is sws goed.

Oh terugkomend op mijn dag qua eten morgen, hoe kan ik het beste die aardappeltjes erbij doen, maar dat het niet te word? Bakken is snel al vet, is in de oven een optie?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:12

Cindeeh schreef:
Ohja, ik had ook nog aardappelschijfjes erbij, die was ik nog vergeten, maar dat is niet zo gezond hahaha.

Zolang ze niet voorgebakken zijn maar vers...

Bakken in kokosolie kan ook, als je dat hebt. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:15

Ziet er toch netjes uit Cindeeh! En dat met improviseren :)

Persoonlijk heb ik zelf absoluut geen probleem met gebakken aardappeltjes.

Veel succes morgen! En de eerste stap zetten is vaak het moeilijkste, nu ben je toch mooi op weg :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:21

dus als ik zelf gewoon aardappels schil, kook, en daarna bakken in de oven ofzo? Kokosolie heb ik niet, houd ook niet van kokos.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:22

Kokosolie smaakt ook helemaal niet naar kokos. :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:28

Ah nou dan ga ik dat binnenkort maar eens proberen, wat is een goede soort?

Raponsje, maak je tzaziki zelf of koop je dat gewoon??

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:29

Aardappeltjes schillen, koken, en dan de pan in met een beetje boter en kruiden :)
En precies, kokosvet is het gezondste en smaakt gewoon naar... bakstof

Ik vergeet nog: geen idee of ik het al zei/of je het al doet, maar je kan best wat inspiratie opdoen in het Wat heb jij allemaal vandaag gegeten-topic. Enkele bokkes doen daar aan gezond eten, en hebben lijstjes om je vingers bij af te likken.
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 05-05-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:31

Ik vind het knap dat iedereen hier, met welke stoornis dan ook, doorzet om fitter, strakker en gezonder te worden! We doen het toch allemaal maar! Hoe moeilijk het soms ook lijkt, we zullen ons einddoel bereiken :)!

Ik heb zelf een vriend met ADD en kan beide kanten heel goed begrijpen. Het zal daardoor inderdaad moeilijker kunnen zijn om deze verandering in je leven te krijgen, maar je moet maar zo denken; als er eenmaal een ritme in zit word je er minder makkelijk uitgehaald dan een gemiddeld mens zonder ADD ;)

Persoonlijk had ik vandaag een dip, de hele dag rond gelopen met een opgezette buik, mezelf daardoor niet graag willen zien in de spiegel en eigenlijk balen van hoe ik er uit zie, stomme menstruatie. Gelukkig weet ik dat dit wegtrekt en als ik door train het resultaat vanzelf komt. Maar had gehoopt dat ik inlevel 3 al iets meer resultaat had kunnen zien.

Mochten er nog mensen zijn met voor en na foto's; deze motiveren mij altijd enorm :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:33

Oh ja Nikki, menstruatie = ballon in de spiegel :') Maar geen nood, na een paar daagjes is het weer weg!

Gelijk heb je hoor, knap dat zoveel mensen elke dag doorzetten! In combinatie met een drukke baan/studeren/gezin/omgeving... is het niet elke dag even makkelijk.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:42

Tzaziki is heel goed simpel zelf te maken!
Hier ook iemand die add tot haar pakketje mag rekenen.. Ik heb geleerd dat het niet makkelijk is, maar mijn persoonlijkheid en mijn leven ook wel erg apart en uniek maakt.
Sinds dat ik niet meer krampachtig probeer te doen en te zijn wat ik dacht dat 'mainstream' en normaal was en accepteer dat ik ben wie ik ben, lukt het goed voor mijzelf zorgen (waar onder een goed eetpatroon en trainen valt) een stuk beter

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:51

En jij bent toch wel heel fanatiek en gedisciplineerd bezig Sall! Het resultaat dat jij op die paar maanden geboekt hebt is echt wow! Knap hoor