B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:42

Ik plant de spuit ongeveer altijd in het midden. En meestal gaat het goed. Maar af en toe doe ik moeilijk, en dan doet het ook zeer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:52

Bonny_CT schreef:
Ligt er aan waar je prikt,

Het verschilt toch ook echt van persoon tot persoon. Ik ben waardeloos te prikken in allerlei opzichten, bloedprikken doet bv bij mij ook zeer (ook tijdens het prikken) terwijl veel mensen er na de initiele prik weinig van voelen. En deze injecties zijn ook altijd pijnlijk. Ik voel het bv als ik door een bloedvatje heen prik (twee keer), en de overgang tussen vet en spier bv.

Dat soort dingen voelen gewoon per persoon anders. Het is natuurlijk erg fijn dat jij er weinig van voelt - geniet ervan :) Maar je kunt niet zeggen dat het ok is als ... want dat verschilt gewoon van persoon tot persoon.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:21

Oke, ik zal mijn mening terug trekken, tuurlijk voel ik het ook als ik van vet naar spier ga, lekker is anders, voelt als prikje, ik bedoel het meer over de vloeistof..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:59

Om in te haken op de discussie, dinsdag heeft m'n vriend me geprikt. De prik zelf was veel pijnlijker (door weinig ervaring vermoed ik zo) maar het inspuiten van de vloeistof deed gek genoeg minder pijn...

Morgen m'n laatste en dan op vakantie. Daarna maar even m'n HA bellen over wat nu... Klachten zijn nog niet verbeterd. (Geen idee of ik dat al mag verwachten na 3 weken - 6 injecties).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:48

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Het is nu 5 weken geleden dat ik mijn 6 injecties heb gehad. Ik ben nog steeds erg moe, slechte concentratie, veel vergeten en niet op woorden kunnen komen. Volgens mijn huisarts zou de B12 nu geen rol meer mogen spelen in de klachten en moeten ze ergens anders vandaan komen. Ik weet nog even niet hoe ik daar zelf over denk en duik straks even de wetenschappelijke literatuur in om te zien wat daar wordt gezegd.
Ben wel doorgestuurd naar het lab om mijn bloed te laten testen op het cmv virus, omdat dit ook vermoeidheidsklachten kan geven. Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:55

Bij sommige duurt het veel langer voor dat ze verschil merken. Ik merkte al vrij snel wat. Maar bij mijn moeder heeft het zeker meerdere maanden geduurd.

En je moet ook niet stoppen, maar gewoon door blijven gaan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:31

Ik prik al vanaf begin april 2 keer in de week, in het begin elke 3 dagen, toen elke 4 dagen en zit nu sinds 4 keer op 1 keer in de 5 dagen. Ik had al lang op 1 keer in de maand mogen zitten maar dat trek ik niet.. Blijf zeker nog een tijd 1 keer in de 5 dagen prikken voordat ik naar 1 keer in de 6 dagen ga

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:09

Bij mij is het inmiddels een stuk beter en zit op de 21e injectie. Ik denk dat het na 10-15 injecties pas echt verschil begon te maken. Nog steeds is niet alles de oude, maar ik vraag me af of dat nog volledig met de b12 te maken heeft of ook met andere dingen. Zeker niet stoppen na die 6 injecties!
Ik ben half maart begonnen en zit nu op 1x in de 10 dagen prikken en zijn heel langzaam aan het afbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:12

Joh ik had volgens mijn huisarts allang op 1 x in de 3 maand moeten zitten. Maar ben blij als ik de 4 weken haal _O-

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:55

Ik vraag me af of ik ooit 1x in de 3 maanden haal. In februari ben ik begonnen met injecties, en ik zit nu nog steeds op 1x in de 2 weken. Omdat ik afgelopen weken op vakantie was was het toevallig 1x in 3 weken, en dat viel toch vies tegen!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:58

Ik wil ook op B12 laten prikken, maar denk dat je eerst naar de huisarts moet? en dan gewoon aangeven dat je daarop wilt laten prikken?

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:07

Ja je moet toch sowieso eerst bij de huisarts een brief halen die je bij het bloedprikken kan geven zodat zij weten waar ze naar moeten zoeken in je bloed?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:11

Dan ga ik dat wel even doen. Misschien komt er iets uit :) Ik eet namelijk nauwelijks vlees, drink geen melk oid. Heb al paar jaar klachten van licht in m'n hoofd, vaak last van blaas. En ook het evenwicht komt me bekend voor. Moet bij de chiropractor altijd evenwichttesten doen, maar mn evenwicht is hetzelfde als van iemand rond de 65 volgens hem.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:15

Waarom zorg je dan niet dat je wat meer zuivel/vis/vlees eet?
Ik eet zelf ook amper vlees maar ik probeerde daarom altijd extra dingen als vis of yoghurt te eten. Niet dat dat helpt, aangezien ik b12 gewoon niet opneem :')

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:31

ik ben een hele moeilijke eter, ben zo ongeveer vegetarisch, met moeite krijg ik een hap vlees naar binnen maar probeer het wel. en van melk/yoghurt oid ga ik zowat over mn nek (klinkt nu wel verwend.. :o) maar ik probeer het altijd wel hoor. eet trouwens wel gewoon kaas/boter.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:42

Hahha oké ik begrijp wel wat je bedoelt. Yoghurt is dan ook een van de weinige zuivel dingen die ik lust en vlees krijg ik ook niet weg, behalve frikandellen oid :')
In vis zit geloof ik ook b12, dat lust ik dan weer wel :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:44

Dat lust ik dan ook weer niet.. ja kibbeling en vissticks. maar dat haalt niet zoveel aan denk ik. Een haringetje met zout ofzo krijg ik ook niet weg :')

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:13

Nouja goed, als je denkt hier last van te hebben is het nooit verkeerd het even te laten testen bij de huisarts ;)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:56

Wat fijn dat dit topic nu net vandaag weer boven komt! Ik heb 10 spuiten in 10 weken gehad, merkte echt verschil, maar heb daarna na een maand een spuit gehad en morgen moet ik er weer 1 na een maand. Maar dat is echt te lang.. Zat er vanavond echt compleet doorheen... Voelde me weer net als voor de spuiten. Merk na 2 weken al dat het minder gaat.

Focussed schreef:
Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Het is nu 5 weken geleden dat ik mijn 6 injecties heb gehad. Ik ben nog steeds erg moe, slechte concentratie, veel vergeten en niet op woorden kunnen komen. Volgens mijn huisarts zou de B12 nu geen rol meer mogen spelen in de klachten en moeten ze ergens anders vandaan komen. Ik weet nog even niet hoe ik daar zelf over denk en duik straks even de wetenschappelijke literatuur in om te zien wat daar wordt gezegd.
Ben wel doorgestuurd naar het lab om mijn bloed te laten testen op het cmv virus, omdat dit ook vermoeidheidsklachten kan geven. Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag.

Heb je na die 6 injecties niets meer gehad? Sowieso is 6 te weinig. "Gewoon" meer spuiten eisen. Dit kan juist wel B12 als oorzaak hebben.

@Dniekje, ik drink smorgens altijd een glas coolbest (vruchtensap) Hier zit volgens de verpakking 100% van de aanbevolen hoeveelheid per dag in. Ik neem het toch niet op, maar baad het niet schaad het niet denk ik altijd maar :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:57

@Jargeau, thanks voor de tip. ga het morgen meteen halen. :)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:58

Jargeau schreef:
Heb je na die 6 injecties niets meer gehad? Sowieso is 6 te weinig. "Gewoon" meer spuiten eisen. Dit kan juist wel B12 als oorzaak hebben.

@Dniekje, ik drink smorgens altijd een glas coolbest (vruchtensap) Hier zit volgens de verpakking 100% van de aanbevolen hoeveelheid per dag in. Ik neem het toch niet op, maar baad het niet schaad het niet denk ik altijd maar :)

Dat is een goede tip! Ga ik ook doen, ook al is het voor het idee :)

En als 1x per maand te weinig is, kun je dan niet wat vaker prikken?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:59

Wel even op de verpakking kijken welke smaak B12 heeft. Ik heb altijd tropical of Original, niet alle smaken hebben B12. Ik vind het erg lekker. Het staat trouwens in de koeling.

@janna, zou ik wel moeten doen. Maar heb een huisarts die echt niet mee wil werken, pas na heel boos te worden heb ik dit bereikt. Maar is dit volgende maand weer zo, dan moet ze me maar meer geven.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:04

Desnoods een andere huisarts zoeken.. Toch?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:06

Dat had ik ook bijna gedaan, maar toen kreeg ik eindelijk spuiten. Dus toch maar gebleven. Maar kan nog altijd wisselen.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:09

Ik hoop voor je dat je huisarts wat beter mee gaat werken, sterkte nog!