Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:13

JasmijnJoy schreef:
Hoe gaan jullie met het gevoel om da je de drang hebt jezelf vol te stoppen?
Of dat je een vreetbui aanvoelt komen? Wat doen jullie dan?

Maar je had geen honger meer, toch? ;)

JasmijnJoyJarig

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:16

nee, maar 1 of ander leeg gevoel waardoor ik wou eten. Dus ging ik rondkijken.En zag zoveel, dat ik spontaan honger kreeg.En ik moest gewoon wat eten. Het was geen echte honger nee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:44

Juist ja. Dus je hebt bijna geen honger, maar wel een 'leeg gevoel' wat je bang maakt voor een eetbui.
Dat klinkt als een lichaam wat schreeuwt om eten omdat het veel te weinig krijgt. Als je steeds minder eet dan krijg je minder honger omdat je systeem plat ligt. Het kán gewoon toeval zijn. Het kan ook een waarschuwing zijn dat je lichaam vermindert functioneert. Gezien je eetdrang gok ik op 't laatste.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:01

Okay, dat wist ik niet. Ik dacht gewoon dat ik geen honger had. Pffff. lastig dit allemaal.

Dit filmpje raakte me heel erg. Ik wil het gewoon even met jullie delen:

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:14

Dat kan ook wel, hoor. :) Iedereen heeft wel eens periodes dat je minder honger hebt. Ik eet zomers ook liever wat lichtere gerechten. Maar dat hoort niet gepaard te gaan met (drang naar) eetbuien, want dat geeft aan dat je lichaam stiekem wel naar voedsel verlangt. Tenzij je eetbuien volledig uit emotie hebt (verdriet 'wegeten', eten om niet na te denken, eten uit gewoonte) maar dat is voor mij niet te beoordelen.

Hoe dan ook; het verlangen naar een eetbui komt nooit zomaar opzetten en is géén onderdeel van een gezond eetpatroon. Sowieso een signaal dat het niet helemaal goed gaat, dus.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:27

Okay, bedankt dat je dat even duidelijk hebt gemaakt. Dan moet ik daar toch eens op letten :j
Maar verder moet ik oppassen met wat ik plaats.Dus ga ik er niet verder op in :)

Hoe gaat het met jullie? Dat vroeg ik eerst ookal. Maar niet echt veel reactie :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:27

Met mij gaat alles goed hoor! Had hier nog niet eens verteld dat ik zwanger ben! Ook dat kan na een eetstoornis!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:50

Gefeliciteerd Broccoli!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:31

Ah wauw, wat ontzettend leuk en bijzonder voor je!! Gefeliciteerd!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:47

Gefeliciteerd! :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:52

Gefeliciteerd! Wat geweldig voor je! :D

Spannende dag voor ons allemaal.
Ik moet sinds jaren mijn eetlijst volledig loslaten omdat ik naar het SlamFM feest in Alkmaar ga met vrienden! Je mag geen eten en drinken meenemen naar binnen dus geeeen idee wat me te wachten staat. Eerst bleef ik veilig thuis met mijn es en ondernam ik niks, nu ga ik leven en genieten!

Hoop echt dat ik het een beetje kan loslaten. Al is het maar een beetje, dat zou al een huge stap voor mij zijn :)

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:31

Broccoli schreef:
Met mij gaat alles goed hoor! Had hier nog niet eens verteld dat ik zwanger ben! Ook dat kan na een eetstoornis!

Wauw gefeliciteerd! :D
Hoe lang al?? *\o/*

Chernique schreef:
Gefeliciteerd! Wat geweldig voor je! :D

Spannende dag voor ons allemaal.
Ik moet sinds jaren mijn eetlijst volledig loslaten omdat ik naar het SlamFM feest in Alkmaar ga met vrienden! Je mag geen eten en drinken meenemen naar binnen dus geeeen idee wat me te wachten staat. Eerst bleef ik veilig thuis met mijn es en ondernam ik niks, nu ga ik leven en genieten!

Hoop echt dat ik het een beetje kan loslaten. Al is het maar een beetje, dat zou al een huge stap voor mij zijn :)

Aaaah spannend! Veel plezier zeg! :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:17

Hoe is het bij jullie gegaan?
Bij mij toch iets anders dan gepland.. Kon me er helaas niet toezetten om te eten. Ze gingen loempia's of hamburgers eten en dat was gewoon nog een stap te ver..

Heb 1 evergreen koekje en een appeltje gegeten over de hele dag (Met behulp van mijn vriendin die er vanaf wist anders had ik er helemaal niks van gebakken)
Drankjes/alcohol is er ook niet van gekomen.

Net wel goed avond gegeten + toetje genomen!
En vanavond gewoon mijn avondtussendoortje en nog een stuk fruit :)
Morgen gewoon weer alles oppakken dus komt wel goed!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:55

Wel jammer meid! Maar goed geprobeerd!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:38

@broccoli: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

hier gaat het mwah , heb een hele tijd geen eetbuien gehad en was blij dat ik ze kon onderdrukken en er niet aan toe gegeven heb, nu moet ik zeggen ik had afleiding omdat ik de honden in huis had van mijn moeder en daardoor flink wat afleiding had.
helaas deze week al 2 vreetbuien gehad ( maandag en dinsdag ) baal er flink van .
ik moest de boodschappen doen maandag , en dat vind ik altijd nogal moeilijk.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:14

Wat jammer Chernique, maar ik snap wel dat hamburgers of loempia's nog moeilijk zijn voor je. Gelukkig kon je vriendin je wel aanmoedigen om een evergreen en een appel te eten, en heb je dan 's avonds wel gewoon goed gegeten.

Het kan altijd eens wat minder gaan, maar het is vooral belangrijk dat je daarna je best doet om je lijst weer op te pakken. Daarom vind ik het goed dat je dan wel goed hebt gegeten als je thuiskwam!
Misschien kan je proberen af en toe eens iets nieuws te proberen en te variëren met je eetlijst zodat het de volgende keer iets gemakkelijker gaat?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:33

Jammer van Koninginnedag, Chernique! Maar wat goed dat je gewoon weer doorgaat :)
Ik had er zelf ook wel problemen mee, maar ben de dag redelijk doorgekomen. Helaas nu weer wat meer negatieve gevoelens, maar voorlopig red ik me wel.

En Brocolli: Gefeliciteerd zeg! Wat ontzettend leuk :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:49

Ja zeker jammer.. had echt wel wat willen proberen maar ik sloeg helemaal dicht.
Zelfs toen mijn vriendin dat koekje aanbood kwam de paniek, terwijl ik dat koekje élke dag als tussendoortje eet en nu kreeg ik 'm niet eens weg als td/lunch/td in één.. irritant hoe de angst zo snel boven komt.

Mijn eetlijst heb ik weer opgepakt :) Variëren doe ik nog niet zoveel, dat vind ik nog erg spannend. Maar hier moet ik idd wel mee aan de slag gaan!

@xSwanheart: Wat naar van die negatieve gevoelens, probeer genoeg afleiding te zoeken :) lekker filmpje kijken, wandelen, bellen, knutselen

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:13

gisteren weer moeilijk gehad maar vandaag een goede dag gehad dus ik ben blij.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:43

Wat fijn Neptunus!

En iedereen nog, goed dat jullie het weer oppakken :)

Ik heb gister een feest van een 25 jarig huwelijk gehad. Ik heb me niet ingehouden. Voelde me ook wel slecht. Maar minder als normaal. Maar toch heb ik wel té veel gegeten. -O-
Maar ik ga vandaag rustig aandoen, ik ben blij wanneer school weer begint. (ook weer niet) Maar dan heb ik weer afleiding etc.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:10

Ik kom maar is mee praten hier, misschien beter om me er overheen te zetten en toe te geven dat het nog steeds een rol speelt in m'n dagelijks leven al geef ik dat niet graag toe. Na dat ik van de week een film heb gezien van Carry Slee haalde het weer nare gevoelens naar boven en werd de drang zo groot. Wordt er zo moe van.. ;(

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:44

PINK schreef:
Ik kom maar is mee praten hier, misschien beter om me er overheen te zetten en toe te geven dat het nog steeds een rol speelt in m'n dagelijks leven al geef ik dat niet graag toe. Na dat ik van de week een film heb gezien van Carry Slee haalde het weer nare gevoelens naar boven en werd de drang zo groot. Wordt er zo moe van.. ;(

Pff, wat jammer. Hoelang ging het al goed?
En waarom haalde die film de drang omhoog?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:49

Pff hier ook een dip gehad. Misschien ligt het ook wel aan de regelmaat die weg was ivm vakantie.
Maar goed...draad oppakken en gaan met die banaan!

Komop mede-eetstoornismeiden (en misschien ook wel jongens)...
(moedigt nu vooral zichzelf aan *\o/* )

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:51

yvje86 schreef:
Pff hier ook een dip gehad. Misschien ligt het ook wel aan de regelmaat die weg was ivm vakantie.
Maar goed...draad oppakken en gaan met die banaan!

Komop mede-eetstoornismeiden (en misschien ook wel jongens)...
(moedigt nu vooral zichzelf aan *\o/* )

Hahha, ik moedig mee aan!(goede Nederlands zin? :') ) *\o/* School is begonnen (of werk) en de regelmaat is, gelukkig, weer terug!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:55

Wat ik wel eventjes kwijt wil.
Gister stond ik in een ietwat strak topje. Opzich niet zoveel mis mee. Alleen ik vond het verschrikkelijk met mijn buik. Maar ik moest het aan van mijn vriendin. (Het zit wel echt al veel losser als eerst, en ik heb het hooguit 2x gedragen :D)
En toen ging mijn moeder aan mijn onderbuik zitten. Hetgeen waar mijn vet zich opslaat. En toen zei ze dit :"Je hebt wel een goede vakantie gehad, ofniet?"
Maar mijn oma en haar man en mijn vader waren erbij. Dus ik kon moeilijk dit zeggen:"Ja, ik weet ook wel dat ik dik en lelijk ben, ik doe er tenminste wat aan.En jij niet met je dikke reet"Maar dit is wat ik zei:"Tja, dat weet ik.Maar ik ben niks aangekomen hoor"
Dus dat vond ik eigenlijk totaal niet leuk.Terwijl ze weet dat ik bezig ben met afvallen. En ze vindt dat ik niet hoef af te vallen.Maar dan zegt ze wel zoiets.En ze weet ook hoe onzeker ik ben.