Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:22

Maiska schreef:
Volhouden jongens!!

Ik ook al een hele tijd geen insanity meer gedaan maar mis het wel! Ik ga nu nogsteeds vijf dagen in de week naar de sportschool, cardio en daarna lekker krachttrainen. Ben in januari insanity gestart, 1,5 maand gedaan ongeveer, helaas door blessure aan mijn enkel moeten stoppen zoals de meesten van jullie weten. Daarna dus in de sportschool verder gegaan. Ik heb nu alles bereikt wat ik wilde, spieren weer helemaal terug zoals "vroeger" en mn conditie is nog nooit zo goed geweest denk ik. Wel wil ik jullie waarschuwen, dat áls je ergens pijn voelt oid of denkt een blessure te krijgen, het echt rustiger aan gaat doen en de tijd neemt te herstellen! Ik heb namelijk nog steeds last van mijn enkel, wat ik door het "gespring" van insanity heb gekregen. Nooit eerder last van gehad overigens, tijdens alle sporten die ik vroeger heb gedaan. Dus: goed naar je lijf luisteren! (zegt Shaun ook zo vaak, maar tis echt waar! helaas ben ik koppig).

Succes allemaal, ga ervoor! :D

Sommige spring oefeningen doe ik ook niet altijd mee want dan krijg ik zo'n enorme klap en dan ben ik te bang voor blessures. Doe dan gewoon jumping jacks ofzo!

LoisVeenings

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:05

Ook ik doe sinds kort de Insanity, en kort is dan ook echt maar 3 dagen. ;)
Heb net de derde workout erop zitten, en door de spierpijn van de dag daarvoor was ie behoorlijk zwaar!
Maar het gevoel na de workouts zijn echt heerlijk, en daar denk ik dan maar aan als ik het even niet meer zie zitten tijdens de training.
Ik ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden! En ben toch wel benieuwd of de resultaten ook zo 'insane' zijn.. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:42

Ik ga vandaag een poging doen om de dvd's te bestellen (MP, zo'n 7 euro) Hoop dat ik hem snel binnen heb en kan gaan beginnen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:51

De 9e postte ik dit:
Annetje schreef:
Ik ben niet meer zo fanatiek :o Ik heb het heel druk met school en daardoor schiet het er steeds bij in. Het weer oppakken is niet gelukt. Ik doe steeds 1 les en heb dan weer twee dagen vrij geloof ik O:) Ik merk ook dat wat ik eraan getraind had, nu toch wel aan het verdwijnen is dus ik moet snel weer aan de bak!

Ik wilde maandag weer beginnen maar doordat ik veel aan de pc heb moeten werken voor school, had ik weer last van mijn schouder (heb al enkel jaren whiplash door val met paard) dus toen maar niet gedaan. Gisteren ging mijn schouder weer stukke beter en vanmorgen ook, dus ik heb net geprobeerd om het gewoon weer op te pakken, maar helaas -O- Tijdens ronde twee van de warming-up voelde ik mijn schouder/arm/nek alweer, dus ik heb enkel de warming-up en de strech gedaan. Ik moet zeggen dat het me conditioneel ook alweer tegenviel. Gaat echt snel achteruit die conditie! Ik baal er ook wel echt van dat het niet lukte met mijn schouder, juist door Insanity had ik het idee er minder last van te hebben namelijk. Echt al tijden geen last van gehad en nu is het echt weer goed raak. Toch nog even laten rusten dus en misschien na het weekend nog eens proberen.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:20

Winged schreef:
Ik ga vandaag een poging doen om de dvd's te bestellen (MP, zo'n 7 euro) Hoop dat ik hem snel binnen heb en kan gaan beginnen :D

Downloaden??

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:21

Annetje schreef:
De 9e postte ik dit:
Annetje schreef:
Ik ben niet meer zo fanatiek :o Ik heb het heel druk met school en daardoor schiet het er steeds bij in. Het weer oppakken is niet gelukt. Ik doe steeds 1 les en heb dan weer twee dagen vrij geloof ik O:) Ik merk ook dat wat ik eraan getraind had, nu toch wel aan het verdwijnen is dus ik moet snel weer aan de bak!

Ik wilde maandag weer beginnen maar doordat ik veel aan de pc heb moeten werken voor school, had ik weer last van mijn schouder (heb al enkel jaren whiplash door val met paard) dus toen maar niet gedaan. Gisteren ging mijn schouder weer stukke beter en vanmorgen ook, dus ik heb net geprobeerd om het gewoon weer op te pakken, maar helaas -O- Tijdens ronde twee van de warming-up voelde ik mijn schouder/arm/nek alweer, dus ik heb enkel de warming-up en de strech gedaan. Ik moet zeggen dat het me conditioneel ook alweer tegenviel. Gaat echt snel achteruit die conditie! Ik baal er ook wel echt van dat het niet lukte met mijn schouder, juist door Insanity had ik het idee er minder last van te hebben namelijk. Echt al tijden geen last van gehad en nu is het echt weer goed raak. Toch nog even laten rusten dus en misschien na het weekend nog eens proberen.

Dat is zonde! Maar je heb in ieder geval wat gedaan!
Kun ej niet alleen benen werk doen? Dat je je schouder ontziet?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:15

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:48

Winged schreef:
Winged schreef:

Downloaden??

Nee, bestellen ;)
Via MP, dat dan wel: http://www.marktplaats.nl/a/cd-s-en-dvd ... ll-in.html[/quote]

Mijne was gratiezz :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:56

ch_ntii123 schreef:
Annetje schreef:

Dat is zonde! Maar je heb in ieder geval wat gedaan!
Kun ej niet alleen benen werk doen? Dat je je schouder ontziet?

Dat dacht ik ook, maar na de power jacks voor de 2e keer (dus de iets snellere ronde) voelde ik mijn schouder al bij het knie heffen :+ Het is echt een zeurende pijn die een beetje blijft en bij rare bewegingen ineens opspeelt. Misschien dat ik zondag nog eens de warming-up doe en niet meer en dan kijk hoe mijn schouder het houdt.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:31

Net weer begonnen met dag 18 na 2 weken. Ging weer goed. Conditie is wat slechter maar viel niet tegen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:45

Nou ik heb het ook weer geprobeerd. Dit weekend maar gelaten voor wat het was. Zaterdag paardgereden terwijl ik dat al zo'n 3 maanden niet meer doe omdat mijn paard geblesseerd is (en blijft) en dat was nogal intensief. Vandaag Power & resistance nog een keer geprobeerd en nu hield ik het wel vol :) Schouder deed eigenlijk alleen pijn met het opdrukken (daarom maar tegen de deur gedaan = minder belastend en dan geen pijn) en met het 'contract / relax' van de cooling down en die heb ik daarom niet gedaan. Verder iets minder tot het naadje gegaan als anders en volgehouden. :)
Vorige keer met pijn in mijn schouder en enkel de warming up, had ik het ontzettend zwaar, conditioneel gezien, maar misschien dat dat toch de pijn was ofzo. De warming up hield ik nu goed vol!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:01

Ik heb vandaag alles op de computer gezet... Vanavond dus dag 1. Heb de oefeningen bekeken en knijp hem nu al _O- Tempo ligt een stukje hoger dan bij Jillian :))

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:43

Winged schreef:
Ik heb vandaag alles op de computer gezet... Vanavond dus dag 1. Heb de oefeningen bekeken en knijp hem nu al _O- Tempo ligt een stukje hoger dan bij Jillian :))

Spannonnd!!

Ik heb gister ook Cardio power en Resistant gedaan! Poe, heb nu echt doorgezet..
Wat voelt het heerlijk zo dat gesport, ik houd dit echt vol *\o/*
Normaal stop ik bij twee drie keer sporten namelijk

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:50

Motivatie is weg! Bah!
Morgen ga ik tijd maken en DOEN

Succes allemaal!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:15

De fittest zit erop! (dag 1) viel me nog niet mee :=

Switch Kicks 63
Power Jacks 42
Power Knees 69
Power Jumps 41
Globe Jumps 9
Suicide jumps 15
Push-up Jacks 27
Low plank oblique 34

Geloof dat ik voor een eerste keer toch best wel tevreden mag zijn :)

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:49

Ik vind globe jumps het ergste haha bij die fittest.
En idd netjes hoor!! :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:28

Netjes zeg voor de eerste x!

Ik ga zo beginnen aan dag 19 Wil nu echt doorknallen en de laatste vetjes rond mijn buik weg krijgen en dan laat die zomer maar beginnen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:43

Winged schreef:
De fittest zit erop! (dag 1) viel me nog niet mee :=

Switch Kicks 63
Power Jacks 42
Power Knees 69
Power Jumps 41
Globe Jumps 9
Suicide jumps 15
Push-up Jacks 27
Low plank oblique 34

Geloof dat ik voor een eerste keer toch best wel tevreden mag zijn :)

En vandaag kom je om in de spierpijn :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:45

Valt nog best wel mee := Dat is het gekke nou juist :D

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:48

Winged schreef:
Valt nog best wel mee := Dat is het gekke nou juist :D

Nou, dan komt het nog.,..
Volgens mij had ik de eerste dag een beetje spierpijn (dat je het net voelt). En de dag daarna.. Oei..

Maar misschien valt het mee! Dan ben je toch best in model:P
Of je heb niet hard genoeg je best gedaan . hahaha _/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:51

Nou... Heb de workout voor vandaag bekeken en ik heb het vermoeden dat die spierpijn nog wel komt :')

Heb wel gisteravond een liter water weggezopen en heb mijzelf echt naar de douche moeten slepen, incluus trillerige beentjes van de verzuring :+

No pain no gain....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:01

Dat had ik vandaag ook weer!
had 2 weken niets gedaan ivm verhuizing klussen etc.,.

Gister heb ik dag 18 Cardio Circuit gedaan ... daarin nog veel rust genomen weer..
Vandaag dag 19 Pure Cardio & Cardio Abs gedaan heeeeerlijk vind ik dat!

Vooral het laatste op het matje dan voel ik echt de spieren die ik juist strakker minder wil!
Had wel idd ook last van mijn benen weer na gister. Moest me soms er doorzetten om door te gaan.l
Voel me nu wel weer super nu ik heb heb afgerond!
heb alleen de mega sprongen niet gedaan voelde het in mijn kuit schieten steeds dus dat overgeslagen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:27

Cardio Circuit (dag 1)... Ik ben over mn nek gegaan.... Oeps... Daarna even rust genomen, water gedronken en doorgegaan. Wel hier en daar even moeten rusten en een striptease gehouden hier in de kamer. Zwéten :oo

HVU: Wel handig om een matje te hebben dus? Goed om te weten. Enne: Vooral: Goed bezig! Kan mij niet voorstellen om bij dag 18 te zijn op dit moment :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:02

Ik heb een matje voor de streches en de plank oefening waarbij je moet 'rennen' zeg maar. Onze vloer is te glad, ik glij alle kanten op anders.
Als je overgeeft dan ben je volgens mij wel flink te ver gegaan! Zodra je misselijk wordt toch echt rustiger aan doen dus. Ik deed ok altijd een striptease ondertussen, maar begin nu gewoon al met amper iets aan en dan gaat het. Handdoekje om zweet weg te poetsen is flink nodig, anders mag ik elke dag dweilen denk ik. O:)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:24

Ik heb ook een handdoek erbij.. Anders word het echt een zwembad := Ik gebruik geen matje trouwens.
Alleen soms voor de cardio recovery en dan de plank oefeningen