Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:37

Ja maar volgens mij valt dat nog best mee hoe gevuld die zijn, geloof niet dat die echt overgewicht hebben, is dat niet meer dat ze gewoon een maatje 38 hebben ipv 34? (Ik heb geen tv dus ik zie ook nooit reclames)

Grapjasjes12

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:37

Ik denk dat de Dove dames rond de maat 40-42 zitten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:38

Fiffill schreef:
Ja maar volgens mij valt dat nog best mee hoe gevuld die zijn, geloof niet dat die echt overgewicht hebben, is dat niet meer dat ze gewoon een maatje 38 hebben ipv 34? (Ik heb geen tv dus ik zie ook nooit reclames)

Juist, dat is ook mijn idee. Niet graatjemager maar ook geen overgewicht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:38

Afbeelding

Deze neem ik aan? Die zijn nog steeds best slank te noemen... niet ontzettend dun, maar echt overgewicht is toch alweer wat anders.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:39

Ik zou een moord doen voor het lichaam van die tweede van rechts. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:39

Biebabeloeba schreef:
Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde

Ligt eraan waar de reclame voor is :+
Wanneer het een reclame is voor afslankproducten, dan gaat geen reclamemaker een vrouw met maat 46 gebruiken natuurlijk.
Maar zoals bijvoorbeeld Dove heeft een fijne campagne gehad waarbij het gewicht niets uit maakt (vond die dames overigens ook niet te zwaar, maar goed, vergeleken met andere reclames was het in ieder geval opvallend). Plusmarkt heeft ook een zwaardere mevrouw.

Fiffill, die bedoel ik ja :j vind ik ook niet te zwaar, maar werd wel gebracht als zoiets.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:40

Jup, de Dove dames hebben iets van een 38-40-42, en imo is dat geen flink overgewicht. En het zijn allemaal heel mooie vrouwen. Ik heb ook nooit gezegd dat dikker staat voor lelijk e

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:42

Raponsje schreef:
Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen en meisjes die graag zouden willen aankomen maar dit niet lukt.

Ik denk dan ook dat het er vooral om gaat dat je veel verschillende typen mensen ziet op tv en in reclames. Het is vooral dat het zo eenvormig is waardoor je heel sterk een idee krijgt dat dat het ideaalbeeld is en je (dus) minderwaardig bent als je er niet zo uitziet.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:43

Biebabeloeba schreef:
Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde

Nu gooi je er weer 2 uitersten tegenaan, :') Ik bedoel dan volslank ( 42/44 ),niet iemand met overgewicht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:43

Juist daarom vind ik programma's als bijv America's Next Top Model dus slecht voor de jeugd. Daar schetsen ze ook een bepaald beeld van wat het volmaakte plaatje zou moeten zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:44

Shadow0 schreef:
Raponsje schreef:
Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen en meisjes die graag zouden willen aankomen maar dit niet lukt.

Ik denk dan ook dat het er vooral om gaat dat je veel verschillende typen mensen ziet op tv en in reclames. Het is vooral dat het zo eenvormig is waardoor je heel sterk een idee krijgt dat dat het ideaalbeeld is en je (dus) minderwaardig bent als je er niet zo uitziet.

Ja, maar dat idee krijg je toch zelf? Je kunt toch zelf ook bedenken dat dat beeld zo eenvormig is, als je alleen maar om je heen kijkt op straat zie je dat toch al? Vind dat altijd zo gek dat mensen dan toch nog denken dat dat daadwerkelijk het ideaalbeeld is... mensen zouden minder moeten leven voor tv en meer voor de wereld.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:45

Mja, dat is blijkbaar het enige wat marcheert....
Volslank is imo perfect, zolang er geen blubberbandjes of dergelijke vertoond worden, I really don't care. Ik probeer gewoon de reclamemaker te begrijpen en ik denk dat mensen liever een perfect plaatje zien, want dan kunnen ze denken:"Oh, als ik dat koop, zal ik ook zo worden"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:48

Fiffill schreef:
Ja, maar dat idee krijg je toch zelf? Je kunt toch zelf ook bedenken dat dat beeld zo eenvormig is, als je alleen maar om je heen kijkt op straat zie je dat toch al?

Dat soort dingen werken grotendeels via je onderbewuste - het bewuste denken heeft daar lang niet zoveel invloed op als we zouden willen. Daar zijn heel veel studies naar gedaan en dat is ruimschoots bewezen (en reclames gebruiken precies de technieken om het onderbewuste zoveel mogelijk te beinvloeden, want dat is het hele punt van reclame.)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:49

Shadow0 schreef:
Raponsje schreef:

Juist, helemaal mee eens. :j
Bijvoorbeeld de reclames voor dagcreme of haarproducten, daar zou een volslanke dame prima voor in aanmerking komen. Helaas pakken ze dan toch telkens dezelfde soort vrouwen waardoor er een standaard voor een ideaalbeeld neergezet wordt.

En even op de reactie van Fif op de post van Shadow: Ik geloof niet dat het een keuze is. Het is puur onbewust wat er wordt opgenomen in de mens door reclames. Ik kom even zo snel niet op de naam van de theorie (de injectienaaldtheorie wellicht?) maar in de communicatie wordt dat goed uitgelegd: de mens neemt onbewust aan dat wat er in de media vertoond wordt waarheid is. Mensen zijn eigenlijk gewoon makke schapen die iets aannemen van de media.

AustriaTrick schreef:
Biebabeloeba schreef:

Nu gooi je er weer 2 uitersten tegenaan, :') Ik bedoel dan volslank ( 42/44 ),niet iemand met overgewicht.

Even tussendoor; vergis je niet, maatje 42/44 kan ook iemand zijn met overgewicht, ligt aan de lengte. Ik heb zelfs nu nog overgewicht met een (kleine) maat 40.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:51

Volgens mijn toendertijd dieetiste zegt BMI overigens ook niet zoveel.
Een bodybuilder heeft ook een hoger BMI maar heeft er dan ook een berg spieren bij, dus tja.
Vond het wel een aparte redenering, zo had ik het nog niet bekeken :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Met maatje 42 zou ik echt aardig wat overtollige vetjes hebben inderdaad.

Nouja, minder tv kijken wellicht? Misschien denk ik er te simpel over, maar als je er zo door beïnvloedt wordt... ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig mee geconfronteerd wordt (geen tv, enz) en ja, media is overal, maar je kunt het ook zelf tot op een bepaalde hoogte opzoeken. Mensen zouden wat meer zelf moeten gaan denken (dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:53

Fiffill schreef:
Met maatje 42 zou ik echt aardig wat overtollige vetjes hebben inderdaad.

Nouja, minder tv kijken wellicht? Misschien denk ik er te simpel over, maar als je er zo door beïnvloedt wordt... ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig mee geconfronteerd wordt (geen tv, enz) en ja, media is overal, maar je kunt het ook zelf tot op een bepaalde hoogte opzoeken. Mensen zouden wat meer zelf moeten gaan denken (dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan).

Amen. Zelf nadenken wordt veel te weinig gestimuleerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:55

Fiffill schreef:

Het is absoluut een reden waarom ik probeer bepaalde programma's en reclame te mijden, maar het is te makkelijk om het af te doen als 'eigen probleem'. Die reclamemakers investeren miljarden in het uitvogelen hoe ze je onbewust kunnen beinvloeden - denk vooral niet dat je als individu slimmer bent dan de marketingindustrie, of dat je aan dat soort beeldvorming kunt ontsnappen.
En nogmaals: met denken heeft dat weinig te maken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:56

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:58

Shadow0 schreef:
Fiffill schreef:

Het is absoluut een reden waarom ik probeer bepaalde programma's en reclame te mijden, maar het is te makkelijk om het af te doen als 'eigen probleem'. Die reclamemakers investeren miljarden in het uitvogelen hoe ze je onbewust kunnen beinvloeden - denk vooral niet dat je als individu slimmer bent dan de marketingindustrie, of dat je aan dat soort beeldvorming kunt ontsnappen.
En nogmaals: met denken heeft dat weinig te maken.

Natuurlijk is het niet puur een 'eigen probleem'. Maar je kunt er wel zelf voor kiezen om wel of niet naar Next Top Model te kijken bijvoorbeeld.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:00

De reclame wereld draait om een gevoel van schaarste creeeren.

Een heleboel dure designer kleding word alleen in kleine maatjes gemaakt.
Waarom? Het is dan exclusiever en niet voor iedereen toegankelijk.

Toen de nieuwste Ipad uitkwam zijn er op de eerste dag miljoenen verkocht.
Mensen stonden uren lang in de rij voor de nieuwe ipad om de winkel in te mogen, mensen stonden al 3 uur voor openingstijd te wachten.

Waarom niet gewoon online bestellen of de dag daarna in de winkel halen?

Het enige wat een winkel hoef te doen is "Zolang de voorraad strekt" erbij te zetten.
En iedereen word helemaal gek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:04

Misschien heel stom, maar ik omzeil ook altijd alle kookprogramma's.
Soms wanneer ik ze zie koken krijg ik er spontaan trek in en ben dan in staat om het nog te gaan maken ook :+
Dus dan maar niet kijken :') Ik zap ook langs al die programma's heen, soms de reclame ook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:05

Oh, dat heb ik met reclames voor chocola. Ik ben helemaal niet zo'n chocoladeliefhebber, maar dan krijg ik toch zin in chocola. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:07

Ik ben zo blij dat ik geen kabel heb als ik deze berichten lees!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:07

Cayenne schreef:
Misschien heel stom, maar ik omzeil ook altijd alle kookprogramma's.
Soms wanneer ik ze zie koken krijg ik er spontaan trek in en ben dan in staat om het nog te gaan maken ook :+
Dus dan maar niet kijken :') Ik zap ook langs al die programma's heen, soms de reclame ook.

Ik heb het juist andersom.
Bij reclames of kookprogramma's begin ik te watertanden en "proef" ik het al in mijn mond.

Dan denk ik ohja zo smaakte dat ook alweer.
En dan moet ik er niet meer aan denken om het te moeten eten.