Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fiffill schreef:Ja maar volgens mij valt dat nog best mee hoe gevuld die zijn, geloof niet dat die echt overgewicht hebben, is dat niet meer dat ze gewoon een maatje 38 hebben ipv 34? (Ik heb geen tv dus ik zie ook nooit reclames)
Biebabeloeba schreef:Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde

vind ik ook niet te zwaar, maar werd wel gebracht als zoiets. Raponsje schreef:Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen en meisjes die graag zouden willen aankomen maar dit niet lukt.
Biebabeloeba schreef:Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde
Ik bedoel dan volslank ( 42/44 ),niet iemand met overgewicht. Shadow0 schreef:Raponsje schreef:Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen en meisjes die graag zouden willen aankomen maar dit niet lukt.
Ik denk dan ook dat het er vooral om gaat dat je veel verschillende typen mensen ziet op tv en in reclames. Het is vooral dat het zo eenvormig is waardoor je heel sterk een idee krijgt dat dat het ideaalbeeld is en je (dus) minderwaardig bent als je er niet zo uitziet.
Fiffill schreef:Ja, maar dat idee krijg je toch zelf? Je kunt toch zelf ook bedenken dat dat beeld zo eenvormig is, als je alleen maar om je heen kijkt op straat zie je dat toch al?
Shadow0 schreef:Raponsje schreef:Als we vanaf nu volslanke vrouwen zouden gebruiken dan zouden de slanke vrouwen zich daar niet prettig over voelen.
Ik denk dan ook dat het er vooral om gaat dat je veel verschillende typen mensen ziet op tv en in reclames. Het is vooral dat het zo eenvormig is waardoor je heel sterk een idee krijgt dat dat het ideaalbeeld is en je (dus) minderwaardig bent als je er niet zo uitziet.

AustriaTrick schreef:Biebabeloeba schreef:Ok, even een vraagje dan, als je als reclamemaker voor een spotje kunt kiezen tussen 2 identieke vrouwen waarbij het enige verschilpunt het gewicht is, waarvoor zou je dan kiezen? De vrouw met maatje 36 of die met maat 46? Dat is het enige wat ik met mijn "oh-zo-gemene-stevig-is-volgens-die-trut-niet-aantrekkelijk-post" bedoelde
Nu gooi je er weer 2 uitersten tegenaan,Ik bedoel dan volslank ( 42/44 ),niet iemand met overgewicht.
Fiffill schreef:Met maatje 42 zou ik echt aardig wat overtollige vetjes hebben inderdaad.
Nouja, minder tv kijken wellicht? Misschien denk ik er te simpel over, maar als je er zo door beïnvloedt wordt... ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig mee geconfronteerd wordt (geen tv, enz) en ja, media is overal, maar je kunt het ook zelf tot op een bepaalde hoogte opzoeken. Mensen zouden wat meer zelf moeten gaan denken (dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan).
Fiffill schreef:Nouja, minder tv kijken wellicht? Misschien denk ik er te simpel over, maar als je er zo door beïnvloedt wordt... ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig mee geconfronteerd wordt (geen tv, enz) en ja, media is overal, maar je kunt het ook zelf tot op een bepaalde hoogte opzoeken. Mensen zouden wat meer zelf moeten gaan denken (dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan).
Shadow0 schreef:Fiffill schreef:Nouja, minder tv kijken wellicht? Misschien denk ik er te simpel over, maar als je er zo door beïnvloedt wordt... ik moet zeggen dat ik er zelf vrij weinig mee geconfronteerd wordt (geen tv, enz) en ja, media is overal, maar je kunt het ook zelf tot op een bepaalde hoogte opzoeken. Mensen zouden wat meer zelf moeten gaan denken (dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan).
Het is absoluut een reden waarom ik probeer bepaalde programma's en reclame te mijden, maar het is te makkelijk om het af te doen als 'eigen probleem'. Die reclamemakers investeren miljarden in het uitvogelen hoe ze je onbewust kunnen beinvloeden - denk vooral niet dat je als individu slimmer bent dan de marketingindustrie, of dat je aan dat soort beeldvorming kunt ontsnappen.
En nogmaals: met denken heeft dat weinig te maken.

Ik zap ook langs al die programma's heen, soms de reclame ook.
Cayenne schreef:Misschien heel stom, maar ik omzeil ook altijd alle kookprogramma's.
Soms wanneer ik ze zie koken krijg ik er spontaan trek in en ben dan in staat om het nog te gaan maken ook
Dus dan maar niet kijkenIk zap ook langs al die programma's heen, soms de reclame ook.