30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:34

Sabini schreef:
Raponsje schreef:
Jillian raad inderdaad 1200 calorieen per dag aan (voor vrouwen) om af te vallen.
Je mag inderdaad nooit meer dan 500 onder je calorieen aantal gaan zitten wat je in rust nodig hebt.
Als je 1900 calorieen in rust dagelijks verbrand ben je echt behoorlijk zwaar hoor. :j

Overigens eten de mensen in Jillians dieet heel veel proteine en eten ze juist méér dan mensen denken.
(Je kunt 500 calorieen aan 1 hamburger eten of je kunt een flink stuk kipfilet eten met een half bord groente en nog een goed gevulde salade erbij en een smoothie na)
Wat bedoel je precies met 'in rust'? Is dat een hele dag niets doen en op je kont zitten? ;)
En proteine is sowieso belangrijk voor spieropbouw toch?
Mindert Jillians dieet ook met koolhydraten en suikers?

Ik vind voeding wel interessant, mede omdat ik aankomende week naar een voedingsdeskundige ga. Echter weet ik zeker dat elk lichaam een andere hoeveelheid kcal per dag nodig heeft. En ik heb iets meer nodig dan 1500 kcal per dag, omdat ik anders ook om val :')

De calorieen in rust zijn de calorieen die jouw lichaam verbrand met het laten werken van je hart - nieren etc.
Dus als je de hele dag in bed zou blijven liggen dan verbrand je een x aantal calorieen.
Hoe zwaarder je bent, hoe hoger dit is.

Een vrouw van 25 van 1.65 die 115 kilo zou wegen verbrand 1900 calorieen in rust.

Uiteraard is het ook afhankelijk van je spierpercentage, maar bij een dergelijk gewicht kun je er van uitgaan dat er weinig spierpercentage is.

Jillian's dieet mijd inderdaad ook suiker.
En terecht, mensen zijn vaak verslaafd aan suiker en je hebt het helemaal niet nodig.
Voeding met suiker er in heb je dus niet nodig, neem in plaats daarvan fruit.

Koolhydraten heb je nodig, deze zul je dus ook in Jillians dieet vinden, er is echter wel een verschil tussen ontbijten met brood - lunchen met brood en aardappels bij het avond eten of alleen de koolhydraten eten die je nodig hebt.
Koolhydraten heb je nodig. Tijdens sporten brand je lichaam op koolhydraten, wanneer je deze niet eet gaat je lichaam op eiwitten branden die je juist wilt sparen want die verhogen je spierpercentage.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 06-01-13 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:35

Phor, Ik bedoel meer nav wat jij eet op een dag ;)
Daarom houd ik ook echt een lijstje bij wat ik elke dag eet en weeg ik alles af, anders zou ik niet weten hoeveel ik binnenkrijg (de ene dag veels te veel en de andere dag veels te weinig :+ )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:37

Toen ik nog zwaar was kon ik met veel minder kcal toe dan nu, ik had immers meer vet te verbranden.
Ondanks dat ik best breed ben heb ik toch echt niet al teveel vetjes. Nee, ik ga echt niet maar 1600 kcal per dag eten, dat gaat niet goed komen.

En ik ben ook benieuwd naar m'n resultaten op een gewoon aantal kcal :j

Mootje: oooh op die fiets :D Nee, het is veel vulling, maar calorisch valt het allemaal best mee hoor :) Eet ook geen dierlijke producten, dat scheelt een pak.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:38

Dag 3: check.
Manman, het lijkt steeds slechter te gaan := Eerder hield ik het nog wel vol, maar nu.. Moest meerdere keren op adem komen. Nou slaap ik ook al 3 nachten slecht, dus ik schuif de schuld daar maar op.

Grapjasjes12

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:38

Dag 3 vond ik het zwaarst :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:40

Phor, ik eet meestal maar 2 dagen in de week vlees, en verbaas mij er inderdaad over hoe calorierijk vlees is :D

Ik moet trouwens alleen een opgerolde handdoek onder mijn knieen leggen volgende keren, want op 1 knie zit een enorm ei van een botsing met een rvs tafelpoot :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:40

phormicola schreef:
Toen ik nog zwaar was kon ik met veel minder kcal toe dan nu, ik had immers meer vet te verbranden.
Ondanks dat ik best breed ben heb ik toch echt niet al teveel vetjes. Nee, ik ga echt niet maar 1600 kcal per dag eten, dat gaat niet goed komen.

Mootje: oooh op die fiets :D Nee, het is veel vulling, maar calorisch valt het allemaal best mee hoor :) Eet ook geen dierlijke producten, dat scheelt een pak.

Je hoeft ook niet je calorieen te minderen.

Maar er zullen genoeg mensen zijn die denken dat dit een normale dag is:
- Ontbijt : 2 worsten broodjes
- Lunch: 2 volkoren boterhammen met chocoladepasta
- Avond eten: Wraps met wat voor vulling dan ook en kaas er over heen.

Ze denken dan: ik heb niet gesnoept en zit onder de x aantal calorieen dus ik heb een gezonde dag gehad.
Tewijl als je kijkt naar wát ze hebben gegeten dan zie je dat het helemaal niet gezond is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:46

Waar zit eigenlijk nog meer proteïne in naast eieren?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:46

-O- volgens mij is zon beetje alles wat in dit topic voorbij is gekomen aan voeding precies dat wat ik niet lust..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:49

Destino schreef:

Kwark :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:50

Saintelette schreef:
-O- volgens mij is zon beetje alles wat in dit topic voorbij is gekomen aan voeding precies dat wat ik niet lust..

Je lust geen eieren - kip - kalkoen - fruit - groente - water - gehakt - volkoren producten - rosbief- soja bonen - vis - magere yogurt - noten - kwark ?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:51

Eieren, vlees/gevogelte wel en water in de vorm van thee (zonder suiker haha) wel, de rest niet nee..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 16:51

Saintelette schreef:
:(:)
Maar je lust toch wel groenten en fruit?

Raponsje, bedankt voor de duidelijke uitleg :j

Mijn zwaarste dag moet nog komen denk ik.. Misschien als ik van 1,5 naar 2 of 2,5 kg gewichtjes ga.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Julia schreef:
Destino schreef:

Kwark :D

En zoals magere yoghurt bijvoorbeeld?
Of is dat ook niet goed?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Saintelette schreef:
Eieren, vlees/gevogelte wel en water in de vorm van thee (zonder suiker haha) wel, de rest niet nee..

Dan word het misschien tijd om jezelf meer te leren eten.
Als je geen volkoren producten - fruit of groente lust is het niet zo goed met je gesteld.

In magere yogurt zit ook proteine.
Gooi er nog wat vers fruit doorheen dan is het niet zo saai en heb je direct weer wat meer vulling - vitamines binnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:54

Raponsje schreef:
phormicola schreef:

Je hoeft ook niet je calorieen te minderen.

Maar er zullen genoeg mensen zijn die denken dat dit een normale dag is:
- Ontbijt : 2 worsten broodjes
- Lunch: 2 volkoren boterhammen met chocoladepasta
- Avond eten: Wraps met wat voor vulling dan ook en kaas er over heen.

Ze denken dan: ik heb niet gesnoept en zit onder de x aantal calorieen dus ik heb een gezonde dag gehad.
Tewijl als je kijkt naar wát ze hebben gegeten dan zie je dat het helemaal niet gezond is.

Nu snap ik het beter :j
Volgens mij verbrand ik trouwens ook rond de 800-1000 kcal op een doorsnee dag, heb ik eens berekend.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:57

Bedankt Raponsje!

Ik dacht trouwens ook dat veel eieren eet slecht voor je was?
Maar dat is dan dus ook niet zo :+ ?

Ik ontbijt altijd met zuivel, als in een glas melk of optimel met een schaal magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en kiwi, tussendoor 2 plakjes ontbijtkoek, lunch 3 volkoren boterhammen met kaas en komkommer, tussendoor 2 stuks en dan avondeten (wisselend AVG/rijst/pasta en dan 1x per week iets makkelijks en 1x per week friet), als laatste tussendoortje soms een koek/schaaltje chips(niet dagelijks)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:58

Dat eieren slecht voor je zijn is achterhaald. Je cholesterol word maar voor een klein percentage door voeding beinvloedt.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:59

Ik denk dat als iedereen zijn gezonde verstand gewoon gebruikt, dat je een heel eind komt met een beetje op je eten letten.

Ja ik ben student en eet vaak pasta, gebakken aardappeltjes (altijd bakken in olijfolie), wraps..... Maar ik maak dan kleine aanpassingen zodat het wat gezonder is, bijv pasta maak ik altijd de volkoren pasta, zit je sneller vol van en heb je meer aan. De pasta saus zelf maken met tomaten en groente en wat mager gehakt/kip en wat pesto.
Bij wraps laat ik de crème frèche liggen en doe ik er geen kaas over. En weer de volkoren wraps pakken ipv gewone. Veel tomatenprutje vulling erin en je zit na 1 of 1.5 wrap vol hoor :D Bak sla ernaast. Prima.
Geen sausjes bij de groenten of aardappeltjes.
Met rijst altijd zilvervliesrijst pakken. Saus weer goed volstoppen met groente.
Verder veeeel groene thee drinken, geen frisdrank. Af en toe een glaasje ranja prima.
Tussendoortjes fruit of pakje crackertjes/toastjes zonder iets erop.
's Avonds nootjes of een bakje magere yoghurt.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:01

Raponsje schreef:
Saintelette schreef:

Dan word het misschien tijd om jezelf meer te leren eten.
Als je geen volkoren producten - fruit of groente lust is het niet zo goed met je gesteld.

In magere yogurt zit ook proteine.
Gooi er nog wat vers fruit doorheen dan is het niet zo saai en heb je direct weer wat meer vulling - vitamines binnen.

Ik doe al 21 jaar lang mn best om meer te eten ;) (maat hoe leer je jezelf in godsnaam beter eten?) ik lust wel van optimel de bosvruchten (of perzik) yoghurt, maar ik weet niet of dat telt als goede voeding? Hier eet ik haverzemelen doorheen om mn darmen goed te laten functioneren ;) Oh en volkoren brood lust ik ook, zolang het fijnvolkoren is :)
Fruit en groente zijn hele grote struikelblokken.. Ik kan het meeste niet verdragen vanwege de textuur en vaak ook gewoon vanwege de smaak. Die ga ik dan weer maskeren met veel jus of saus, daarom doe ik het meestal maar niet. Het is een marteling en door de saus is het al niet eens meer gezond..

Maar ik ben redelijk gezond, heb geen overgewicht (ook nooit gehad) en ben eigenlijk ook niet echt te dik, dus volgens mij doe ik het wel redelijk :) heb alleen een ijzertekort (goh) en heb daar pillen voor..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:04

Destino schreef:
Bedankt Raponsje!

Ik dacht trouwens ook dat veel eieren eet slecht voor je was?
Maar dat is dan dus ook niet zo :+ ?

Ik ontbijt altijd met zuivel, als in een glas melk of optimel met een schaal magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en kiwi, tussendoor 2 plakjes ontbijtkoek, lunch 3 volkoren boterhammen met kaas en komkommer, tussendoor 2 stuks en dan avondeten (wisselend AVG/rijst/pasta en dan 1x per week iets makkelijks en 1x per week friet), als laatste tussendoortje soms een koek/schaaltje chips(niet dagelijks)

Ziet er prima uit.
Zou alleen zelf de optimel (zit ONTZETTEND vol met suiker) en de ontbijtkoek vervangen door iets anders.

Het studenten eetschema ziet er ook netjes uit.
Ook al eet je gezond of ben je aan de lijn, je kunt alles eten wat je wilt zolang je er eventjes bij na denkt.

Wil je een keer friet eten, eet dan ovenfriet met bijvoorbeeld kipfilet en wat groente.
In plaats van gefrituurde friet met een kroket en mayo en een frikandel.

Wil je wraps eten? Eet dan 1 wrap (en je kunt er dan ook prima kaas overheen gooien) maar vol de rest van je bord met groente.

Wil je een keer een witte boterham met hagelslag eten? Doe dat dan gewoon lekker maar doe het niet elke dag.

Zin in een saucijzenbroodje? Neem er 1 maar zorg dat je de rest van de dag geen vet voedsel binnen krijgt.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:15

Waar kan ik een beetje kijken wat ik nodig heb op een dag? Ik wil mijn eetgedrag drastisch veranderen want ik eet echt heel slecht..voor een dietiste heb ik geen geld en valt maar 2 uurtjes binnen mijn zorgpakket dus dat heeft verder ook niet zoveel nut maar wil toch aardig mezelf bijschroeven op een manier die bij mij past en niet in het algemeen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:15

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:18

Cindeeh: Je mag me wel even pben dan wil ik je best een eind op weg helpen.
Ben voedingsdeskundige / dietiste alleen niet in Nederland. :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:21

Cindeeh schreef:
Waar kan ik een beetje kijken wat ik nodig heb op een dag? Ik wil mijn eetgedrag drastisch veranderen want ik eet echt heel slecht..voor een dietiste heb ik geen geld en valt maar 2 uurtjes binnen mijn zorgpakket dus dat heeft verder ook niet zoveel nut maar wil toch aardig mezelf bijschroeven op een manier die bij mij past en niet in het algemeen.
Dan kun je toch twee uurtjes naar een diëtiste? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb ook geen geld 'over' voor een diëtist/voedingsdeskundige, maar ga voor een advies er deze week wel heen. Dat valt overigens 0,0 onder mijn zorgverzekering.. Maar vind het t geld wel waard :j

En anders zou je eens kunnen kijken op voedingscentrum.nl. Of Pb-en met Raponsje :D Ik krijg hier de indruk dat zij erg veel van voeding weet :j