Sabini schreef:Raponsje schreef:Wat bedoel je precies met 'in rust'? Is dat een hele dag niets doen en op je kont zitten?Jillian raad inderdaad 1200 calorieen per dag aan (voor vrouwen) om af te vallen.
Je mag inderdaad nooit meer dan 500 onder je calorieen aantal gaan zitten wat je in rust nodig hebt.
Als je 1900 calorieen in rust dagelijks verbrand ben je echt behoorlijk zwaar hoor.
Overigens eten de mensen in Jillians dieet heel veel proteine en eten ze juist méér dan mensen denken.
(Je kunt 500 calorieen aan 1 hamburger eten of je kunt een flink stuk kipfilet eten met een half bord groente en nog een goed gevulde salade erbij en een smoothie na)
En proteine is sowieso belangrijk voor spieropbouw toch?
Mindert Jillians dieet ook met koolhydraten en suikers?
Ik vind voeding wel interessant, mede omdat ik aankomende week naar een voedingsdeskundige ga. Echter weet ik zeker dat elk lichaam een andere hoeveelheid kcal per dag nodig heeft. En ik heb iets meer nodig dan 1500 kcal per dag, omdat ik anders ook om val
De calorieen in rust zijn de calorieen die jouw lichaam verbrand met het laten werken van je hart - nieren etc.
Dus als je de hele dag in bed zou blijven liggen dan verbrand je een x aantal calorieen.
Hoe zwaarder je bent, hoe hoger dit is.
Een vrouw van 25 van 1.65 die 115 kilo zou wegen verbrand 1900 calorieen in rust.
Uiteraard is het ook afhankelijk van je spierpercentage, maar bij een dergelijk gewicht kun je er van uitgaan dat er weinig spierpercentage is.
Jillian's dieet mijd inderdaad ook suiker.
En terecht, mensen zijn vaak verslaafd aan suiker en je hebt het helemaal niet nodig.
Voeding met suiker er in heb je dus niet nodig, neem in plaats daarvan fruit.
Koolhydraten heb je nodig, deze zul je dus ook in Jillians dieet vinden, er is echter wel een verschil tussen ontbijten met brood - lunchen met brood en aardappels bij het avond eten of alleen de koolhydraten eten die je nodig hebt.
Koolhydraten heb je nodig. Tijdens sporten brand je lichaam op koolhydraten, wanneer je deze niet eet gaat je lichaam op eiwitten branden die je juist wilt sparen want die verhogen je spierpercentage.