hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:34

Jans schreef:
Klote hms.. Enkel dubbel, keihard gevallen, enkel enpols voelen niet goed, maar had al diclo op voor de val.. Even uit laten werken..

Aai, dat is vervelend!
Beterschap. :(:)

Katja

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:36

Sterkte Jans.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:57

Ah bah Jans, wat vervelend! Sterkte meis .. :(:)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:11

Ik durf het niet echt omdat ik bang ben dat ze me een aansteller vinden omdat je er wel gezond uit ziet. :=
Fijn dat je morgen terecht kan, hopelijk denken ze een beetje met je mee. :(:)
Jans wat vervelend, sterkte. :(:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:36

Jans schreef:
Klote hms.. Enkel dubbel, keihard gevallen, enkel enpols voelen niet goed, maar had al diclo op voor de val.. Even uit laten werken..

:(:) weet hoe het voelt. Maar voelt niet goed in de zin van dat er wat stuk kan zijn (bot/spier)? of voelt 'niet goed' omdat het altijd al een rot gevoel is en je spieren/banden een optater hebben gehad? In eerste geval toch maar even naar de dokter gaan.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:41

Beterschap Jans :(:)

Ik heb al 4 weken last van mijn schouder. Ehm, dat gevoel dat ie bijna uit de kom gaat, maar net niet zeg maar. Normaal duren mijn 'pijntjes' niet zo lang, pols is ook altijd maar een paar dagen, heup ook. Maar dit is toch wel vervelend. Normaal kon ik mezelf op m'n rug krabben :') maar dat kan nu even niet :=

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:33

Katja schreef:
Wel fijn dat je door je eigen ervaring de problemen goed herkent en er al vanaf jongs af aan actie ondernomen wordt.

Ik zit voor de verandering weer eens te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis om te horen of ik weer langs moet komen of dat ik misschien al naar de fysio mag. Mijn voet blijft teveel naar buiten staan en zoveel dat het wel eens een probleem zou kunnen zijn met rijden. Hoop dat ze vandaag nog terugbellen.

lol,..ik had het niet herkent.... weet namelijk pas sinds kort dat ik ook hypermobiel ben,.en juist door mijn meiden.Meiden hebben sinds hun geboorte hypermobiliteit en fysio. eens in de zoveel tijd krijgen ze testen om te kijken hoe hypermobiel ze zijn,..en was 2 weken geleden dus ook.

meiden zijn nu 4 en hadden die dag vd test absoluut geen zin om mee te werken....
besloot het toen maar voor te doen in de hoop dat ze mij na zouden doen...

fysio keek met grote ogen hahah....en teste mij toen ook meteen :+

is wel verklaring voor allerlei klachten van mij in het verleden :j .

@jans....heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:31

Het valt gelukkig mee.. Enkel en pols zijn nog dik, maar pijn veel minder..

Wel veel bloed dit keer.. En nu dus veel betadine :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:06

Ik geef een dikke knuffel aan iedereen die hem nodig heeft!

Ik kan sinds kort mijn haren invlechten, maar dit lukt soms niet altijd meteen en moet ik hem 2 of 3 keer opnieuw vlechten. Geen probleem zou je denken.... nou mooi wel dus. Heb nu een pijn in mijn schoudergewricht die ik niet thuis kan brengen, ik voel het vooral als ik mijn arm naar voren-boven doe. Haren kammen gaat niet en haren wassen ook niet... het is een zeurende, scherpe pijn bij het bewegen

iemand die dit herkent?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:45

Overbelast? Ik herken wel de pijn als ik lange tijd iets met m'n handen boven schouderhoogte moet doen. Dat kost gewoon heel veel kracht.

Ik kon vanochtend niet eens shampoo uit de fles knijpen :') wat ongelooflijk frustrerend!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:14

Wiebke heel herkenbaar heb het ook in me linkerschouder. :(:)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:49

Is het geen slijmbeursontsteking?

Zo, weer terug uit het ziekenhuis. Mijn eigen conclusie was de juiste.
Bewegelijkheid is niet verkeerd maar de aansturing gaat niet lekker. Dus op naar de fysio en dan komt alles vast goed. Orthopeed kwam zelf ook even kijken en vroeg heel lief of ik gerustgesteld was.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:54

Geen idee wat het bij mij is heb het sinds een kleine week nu, moet vandaag naar de fysio.

Katja, Fijn dat je naar de fysio kan en wat lief van de orthopeed dat hij het nog even kwam na vragen. :)

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:54

Zeer herkenbaar inderdaad.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:34

Ik zit hier een beetje in spanning :D ben uitgenodigd om toch te komen voor een medische keuring voor een sportopleiding die ik wil gaan doen :D Ik heb inmiddels het vertrouwen terug in mijn lichaam, dat ik het aandurf, maar toch een beetje de angst; stel je voor dat het toch niet lukt, dat het weer zo erg is als twee jaar terug...

Spannend.. *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:35

Alvast heel veel succes!!

Hoe is het nu Jans?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:33

Roane schreef:
Ik zit hier een beetje in spanning :D ben uitgenodigd om toch te komen voor een medische keuring voor een sportopleiding die ik wil gaan doen :D Ik heb inmiddels het vertrouwen terug in mijn lichaam, dat ik het aandurf, maar toch een beetje de angst; stel je voor dat het toch niet lukt, dat het weer zo erg is als twee jaar terug...

Spannend.. *\o/*

Als je het niet doet krijg je sowieso spijt. Lukt het niet heb je het tenminste geprobeerd! En agja pijntjes heeft iedereen alleen met HMS heb je het soms veel erger. Je leert vanzelf beter je eigen grenzen kennen en weet dan ook wat je wel en niet kan. Succes!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:22

Roane, Hopelijk lukt het maar meer dan je best kan je niet doen! Heel veel succes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:36

Het gaat hier langzaam wel weer goed; enkel en pols zijn nog pijnlijk maar niet meer dik. De wonden die ik heb zijn erger.. en spieren hebben een flinke klap gehad, kan amper mijn arm omhoog tillen :')

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:09

Gelukkig dat het weer beter gaat Jans!

Ik kom net terug van de reumatoloog en deze zegt dat de kans dat ik hypermobiel ben zeer klein is. Hij zegt dat ik waarschijnlijk fibromyalgie heb.. Dus weer bloed laten prikken en foto's van mijn rug en bekken laten maken en volgende week weer terug. Denk je eindelijk te weten wat er aan de hand is, kan je opnieuw het hele proces in... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:12

Fibromyalgie wordt echt heel snel naar verwezen als je maar iets van reumatische klachten hebt en er niets te vinden is :=

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:13

Dat is vervelend Lonneke. Heeft hij ook drukpunten getest? Waar wordt je bloed op getest want fibro kunnen ze toch niet aantonen in het bloed? Neem aan dat hij wil uitsluiten of het niet iets van reuma is. Het blijft vervelend maar of het nou HMS is of Fibromyalgie oplossingen in de zin van medicijnen hebben ze zo niet. Het is iets waar je mee moet leren leven en dat is moeilijk.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:14

Klopt, hypermobieliteit is dus niet de oorzaak volgens deze arts, maar de diagnose fybromyalgie wordt ik ook niet gelukkig van... Stiekem hoop ik dat er wat uit de onderzoeken komt en ik niet weer afgescheept wordt met een vage diagnose.. :=

@That's_me: Ze gaan inderdaad testen of het niet ergens anders vandaan komt. Hij heeft de drukpunten wel getest, maar heb een paar dagen op bed gelegen door alle pijntjes, dus voelde me vanochtend erg goed en had nergens last. Normaal gesproken herken ik die drukpunten wel.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:29

Wat vervelend Lonneke :(:) Wat Jans zegt klopt ook. Vaak wordt naar fibromyalgie gewezen als er verder niets te vinden is, en wordt het ook verward met HMS.
Ik hoop voor je dat er gewoon meer duidelijkheid komt, dit is natuurlijk ook niks, elke keer afgescheept worden met een vage diagnose!

Mijn reumatoloog gebruikte de 5 tests van Wikepedia om HMS vast te stellen := :
- overstrek de pinken 90° of verder
- leg de duimen tegen de voorarm
- overstrek de ellebogen ongeveer 10°
- overstrek de knieën ongeveer 10°
- buig voorover en leg de handen plat op de grond zonder de knieën te buigen

Ik kan het allemaal en nog meer, dus toen was de diagnose snel gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:30

Welke reumatoloog was je nu geweest Lonneke?