Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:24

Volgens mij heb jij het over wat anders, Mizora. De kokosvet die ik gebruik ruikt helemaal nergens naar.

Die kokosderrie die mensen in hun haar smeren is volgens mij meer créme. Dat ruikt inderdaad verschrikkelijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:41

Prima, ik zou er in ieder geval heel scherp op zijn. Goed in de winkel ruiken als het even kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:58

je hebt ooknvanndie kokos haar producten idd, die verschrikkelijk naar kokos ruiken. Je hebt ook vam palmers zo'n spulletje wat kokosolie heet, maar dat is meer wax..
Maar echte kokosolie heeft niet een hele sterke geur :)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:05

helaas woon ik in België en is er hier in de buurt dus helemaal geen Toko :Y)
dan maar eens op internet kijken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:13

echte kokosolie ruikt naar niets, die pot die ik heb (bij reformwinkel) is gewoon neutraal

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:14

vroeger deed ik wel eens die kokosvet in mn haar van palmers die dus heel erg ruikt) best ranzig was die ja :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:36

Die vind ik juist echt heeeeeerlijk ruiken!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:18

He leuk topic, ik heb ook een tijdje ge no-poo'd, inmiddels was ik het 1 keer in de week met een 'zogenaamde' natuurlijke solid Shampoo van the beauty bakery. Eigenlijk heb ik geen idee of dat wel zo natuurlijk is, ik betwijfel het zelfs aangezien mijn haar soms best raar aanvoelt en er geen ingrediënten op de verpakking staan. Misschien moet ik toch weer eens beginnen, ik ben gestopt met no-poo omdat mijn haar plotseling erg achteruit ging, het werd enorm statisch, pluizig en klitterig.

Tipje trouwens voor de mensen die aan het afbouwen zijn en vet haar hebben, als je haar droog is flink over je hoofdhuid rossen met een handdoek zorgt ervoor dat het vet beter verdeeld wordt en daardoor ziet het er een stuk beter uit. Wel kan het wat klitten *Understatement*.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:28

Ik heb het vanochtend weer gewassen na ruim 2 weken met water spoelen, nu kijken of ik het 3 weken volhoud.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:56

Heb gisteren mijn haar een kokosoliemasker gegeven. Dat werkt wel goed! Al is het dan wel fijn dat ik die olijfzeep heb om het mee uit te wassen want anders kon ik kroketten bakken op mijn hoofd.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:58

Peppertree, hoe bevalt die zeep voor je haar? Had het al gegoogeld en het klinkt goed.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:03

Goed! Op google vind je nog wel reviews van mensen die vinden dat het wat stug kan worden, maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Het verschil met shampoo is, dat ik hier geen jeukende hoofdhuid van krijg en dat het wat voller lijkt te worden. Het ruikt alleen nergens naar. Dat is wel een beetje gek.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:05

Ok, dankjewel. Ik denk dat ik ook een stukje ga bestellen :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:08

Ik heb vandaag m'n haar gespoelt met gewone azijn, dat werkt ook prima! Het begon wat vettig te worden waar m'n haar over m'n gezicht valt (en m'n huid wil nog weleens gaan glimmen :+ ) en dat is nu veel minder :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:56

Moet ik ook eens proberen, spoelen met azijn.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:42

Een rare vraag wat ik mij bedacht bij de HEMA:
Wassen jullie handen met zeep? Aangezien jullie (sommige) je lichaam met alleen water en spons wassen. :o

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:54

Ik wel. Hoezo?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:55

Ivm siliconen of die andere zooi.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:00

Die zitten niet in handzeep. Of in die ik gebruik dan ;-).
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 19-02-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:00

Hangt ervan af hoe vies mijn handen zijn. Mijn handen drogen heeeeel snel uit dus als het even kan doe ik het alleen met water. Maar als ik eten moet koken ofzo maak ik het wel even wat beter schoon, met een heel klein beetje zachte zeep. De eventuele siliconen of andere zooi maken me daarbij echt totaal niks uit.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:01

eclair98: Leuk dat je dat vraagt, ik ben inderdaad ook op zoek naar een betaalbare en ''schone'' handzeep. Vind het wel belangrijk om je handen zonodig zeer grondig te kunnen wassen, aangezien je daarmee toch veel in direct contact komt met viezigheid, waar dat bij je haar meer indirect is.
Ik probeer echter wel zoveel mogelijk zónder zeep te wassen, ook vanwege het uitdrogen e.d. Heb zelf tijdens een stageperiode in een verpleeghuis veel agressief desinfecterend uitdrogend spul moeten gebruiken(help me even met de naam) en heb hieraan een nare exceem overgehouden (overigens, na een paar weken van zalfjes, nu weer over maar komt in lichte mate af en toe terug als mijn weerstand minder is).

Nu we toch een beetje die richting op gaan: hoe wast men hier zijn/haar kleding? Met bijvoorbeeld Neutral?
Laatst bijgewerkt door Maeve op 19-02-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:03

handen wassen doe ik wel met zeep, wel zo schoon, maar ik heb wel plantaardige (natuurlijke) handzeep.
dus niet met al die dierlijke vetten en andere troep er in.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:03

Met wat er maar in huis is. Soms alleen soda, soms poederwasmiddel van de AH, soms weer iets totaal anders.
Ik ben mijn haren niet zonder shampoo gaan wassen omdat er teveel rommel in shampoo zit (ik had al natuurlijke shampoo) maar omdat ik echt geloof dat het beter is voor je haar als je het niet ontdoet van de vetlaag (en het is superpraktisch natuurlijk).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:24

Ik was mijn handen meerdere malen per dag met zeep. Voor m'n werk voer ik veel gesprekken met mensen en schud die de hand, vind het dan wel zo fris om mn handen regelmatig te wassen. Sowieso vind ik handen wel iets anders. Met m'n hand til ik ook de hoeven van mn paard op (met mest, etc) niet met m'n dijbenen. Handen worden snel vies

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:50

Sorry voor mijn af en aan reageren,, ik zit in ecuador haha.vind het wel heel leuk dat er zo'n interessante discussie ontstaan is. Wat betreft mijn handen, thuis hebben we vaak blokken olijf of honing zeep oid, hier gebruik ik alles. Ook voor wassen; of naar een wasserette of met de hand met zeepjes. Thuis hebben we wasbollen