In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 12:39

Relaxen gaat met ups en downs. Eenmaal uit bed vanochtend met grote down en nu weer lichte up.
Ik weet dat die paar dagen ook niks meer uit gaan maken, maar toch... het wachten is slopend.
Heb geen flauw idee hoe mijn leven er na dit weekend uit gaat zien en wat ik nog kan, wat ik niet meer kan en of ik erg bang zal zijn. Niet dat ik hier even voor ga zitten om mezelf eens even flink naar beneden te halen, maar dit gebeurd onbewust.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:40

Je bent hartstikke sterk genoeg om je hier keihard doorheen te slaan meid!!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:56

Wachten is zo moeilijk maar probeer je aandacht af te (laten) leiden...ik duim heel hard dat je dinsdag wat positiever nieuws krijgt!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:01

Wat verschrikkelijk nieuws. :(:) ik wens je heel veel sterkte toe

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:10

Jeetje meis! Ik heb niet het hele topic doorgelezen, wel al jouw reacties. Wat ontzettend banketstaaf voor je, zeg!
Hier zitten we midden in de chemo's met m'n vader. Die blijkt longkanker te hebben, maar dan wel een vorm die eigenlijk alleen voorkomt bij vrouwen in tropische landen. Vrij zeldzaam dus. Ik weet dus heel goed hoe je je voelt en dat vreselijke wachten! Ik weet ook hoe het is om dan zoveel steun te krijgen uit onverwachte hoeken. Ook vanaf deze kant wil ik je een virtuele knuffel geven en heel veel sterkte wensen! Geniet van de dagen dat je je goed voelt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:26

dat wachten lijkt me echt vreselijk...aan de andere kant..wil je het allemaal wel weten??

ik hoop dat het gesprek dinsdag gewoon heel positief zal zijn...heel veel sterkte en knuffels voor de komende dagen...

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:16

ik kan alleen maar zeggen hoe vreselijk ik het voor je vind.. :(
heel veel sterkte gewenst de komende tijd!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:32

kimmie261 schreef:
dat wachten lijkt me echt vreselijk...aan de andere kant..wil je het allemaal wel weten??

ik hoop dat het gesprek dinsdag gewoon heel positief zal zijn...heel veel sterkte en knuffels voor de komende dagen...

Natuurlijk wil je het allemaal weten! Je wilt toch weten hoe het ervoor staat? Ook dingen die niet fijn zijn om te horen, kun je maar beter wel weten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:34

oww ik zou een heleboel dingen eigenlijk helemaal niet willen weten hoor...

zou heel goed struisvogel kunnen spelen :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:35

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen voor de komende tijd die niet makkelijk zal gaan zijn.

Moet zelf volgende week naar de huisarts om me op te laten nemen in onderzoeken aangezien het BRCA gen bij ons in de familie zit. Wat jij beschrijft zou mijn grootste angst zijn, zeker als je nog zo jong bent.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:38

Heel veel sterkte. Dit is zon beetje het meest verschrikkelijke nieuws dat je kunt krijgen. Zowel voor jezelf als ook voor je familie/geliefden/vrienden. Ik wens je de kracht en het doorzettings vermogen toe om dit te overwinnen. Jeetje. Ik heb het nu gewoon ijs en ijs koud. Ik blijf jou verhaal zeker volgen, en ik hoop zoals iedereen hier met mij, dat we binnenkort een berichtje lezen dat de behandelingen aan slaan en dat je er weer goed bovenop gaat komen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:50

Ik heb niet dit hele topic gelezen. Maar ik wens je heel, heel veel sterkte toe, ook aan je familieleden en vrienden. Heel veel sterkte!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:52

LiVetime schreef:
Relaxen gaat met ups en downs. Eenmaal uit bed vanochtend met grote down en nu weer lichte up.
Ik weet dat die paar dagen ook niks meer uit gaan maken, maar toch... het wachten is slopend.
Heb geen flauw idee hoe mijn leven er na dit weekend uit gaat zien en wat ik nog kan, wat ik niet meer kan en of ik erg bang zal zijn. Niet dat ik hier even voor ga zitten om mezelf eens even flink naar beneden te halen, maar dit gebeurd onbewust.

Het wachten is inderdaad slopend. Ik had een "scare" niet zo lang geleden -- ook iets suspect in een van mijn borsten -- en moest bijna een week wachten op de uitslag van de bioptie. Ik kon niet slapen, kon weinig concentreren en was erg onrustig.

Het klinkt een beetje vreemd, maar ik ging rota's en lijstje's maken met allerei ideeen over hoe en wat zal gebeuren met, bijvoorbeeld, het paard als ik een tijdje out of the running moest zijn -- wie kan en wil hem rijden en verzorgen (meer dan 1 iemand, uiteraard, dus een sort rota opgemaakt . . .). Ook gedaan voor de kinderen, de huisdieren, het huis -- niet alle details uitgewerkt, maar genoeg om te zien dat het zou lukken. Zo kon ik een beetje zien hoe het leven misschien eruit zou zien, en dat gaf mij een beetje rust.

Ik was eigenlijk niet bang tot de dag zelf. Ik zat in de wachtruimte en mijn hart klopte zo hard dat ik dacht dat iedereen het kon horen. Dat was erg confronterend. Ik hoop dat jij wat rust kan vinden in de komende paar dagen en dat je iets positiefs krijgt te horen op dinsdag. Veel sterkte.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:26

ik heb niet het hele topic gelezen maar ik wens jou, je familie en jou omgeving heel heel veel sterkte toe!
hopelijk wacht je op goed nieuws

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 17:49

Het gaat mij allemaal zo snel dat ik nog echt geen lijstjes kan maken voor 'wat nou als.. '
Het idee alleen al..
Vanmiddag was ik even bij m'n paard. Wilde even rijden, maar kon het zadel even niet vinden en kaptoom ook niet (waar ik normaal mee rij) en flipte helemaal. Ging half huilend weer terug naar de auto om te zien of ie daar lag.
Er hoeft maar íets te gebeuren en ik overzie niks meer..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:55

Maar meis, dat is toch eigenlijk helemaal niet gek? Laat je niet kapotmaken door je angst en woede.... Je mag best boos zijn, natuurlijk! Maar zorg ervoor dat je ook rust hebt, kunt genieten etc. En tja, ik vind het niet raar dat je zo reageert. Waarschijnlijk de mensen uit je omgeving ook niet! Ik vind het juist super dat je alles 'gewoon' doet nu. Je had ook jezelf zo ellendig kunnen voelen dat je het liefst helemaal niets meer doet op dit moment. Ik heb respect voor je, absoluut. :+:

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:05

even een :(:) voor je

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 18:34

Ik ben nog helemaal niet boos geweest, alleen wel erg bang.
Het scheelt al dat ik tegen mezelf kan zeggen dat het helemaal normaal is dat ik om de kleinste dingen in huilen uit kan barsten.
Het zit niet in mij om hele dag depressief op de bank te zitten. Voel me wel zwaar ellendig, maar weet dat buitenlucht, beweging en mijn paard me helpen om even gedachten te kunnen verzetten. En dat is weer goed voor m'n lijf en hoofd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:11

Niks vreemds aan ts. Het is niet niks. E innd bij de pakken neer gaan zitten is net de bedoeling maar je emoties laten spreken is geen enkel probleem.

Nogmaals sterkte

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:12

LiVetime schreef:
Ik ben nog helemaal niet boos geweest, alleen wel erg bang.
Het scheelt al dat ik tegen mezelf kan zeggen dat het helemaal normaal is dat ik om de kleinste dingen in huilen uit kan barsten.
Het zit niet in mij om hele dag depressief op de bank te zitten. Voel me wel zwaar ellendig, maar weet dat buitenlucht, beweging en mijn paard me helpen om even gedachten te kunnen verzetten. En dat is weer goed voor m'n lijf en hoofd.

Goed zo! Je paardje behandeld je niet anders, aardiger of voorzichtiger. Die is gewoon zichzelf en laat jou ook jezelf zijn.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:36

Wat vreselijk dit, heel heel heel veel sterkte bij dit gevecht, je kan het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:41

Wat erg...sterkte... :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:08

lieve ts en je mag best ook boos zijn hoor als je je erna weer bij elkaar raapt ;)
Wachten is het ergste wat er is,die onzekerheid en je gedachten gaan aan de haal...
Probeer lekker van je paard te genieten,dat is je spiegel en degene die onvoorwaardelijk van je houdt,zonder adviezen waar je af en toe niet op zit te wachten...
Kan je alleen maar een hele dikke wel gemeende :(:) geven op afstand......

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:27

Heel veel sterkte de komende tijd... Wat een bericht zeg.. Dat verwacht je niet, en zeker niet op die leeftijd!!

Stuur je ook nog ff PB met wat tips :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:50

Toen ik 11/12 was, ondertussen 10 jaar geleden, is er bij mijn moeder borstkanker geconstateerd. Ze is er toen van 'genezen', ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat sinds enkele maanden blijkt dat er weer uitzaaiingen zijn. Ik heb géén idee meer hoe 'ernstig' haar borstkanker was, ze hebben eerst borstbesparend gedaan (of willen doen? herinner het me niet goed meer) maar uiteindelijk iig borstamputatie (1 kant) er waren destijds geen uitzaaiingen.

Wil hiermee alleen zeen dat ik een piepklein beetje in hetzelfde schuitje zit. Ik heb zelf geen kanker, dus dát weet ik niet, maar maak het wel van heel dichtbij mee, zoals ik zei m'n moeder heeft weer uitzaaiingen, helaas voor m'n moeder geen genezing meer mogelijk. Maar voor jou wel!

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar misschien wat tips. Mijn moeder stuurt niet iedere keer als er een 'update' is een email naar vrienden, familie, collega's etc. Anders krijgt ze de een na de ander 'hoe gaat het' en 'hoe is het', om dan te eindigen met de leuke 'je ziet er wel goed uit!' M'n moeder woorden daarop '53 jaar lang zie je er niet uit, heb je kanker, zie je er goed uit! heeft 't toch nog iets positiefs, je wordt er knapper van!'. M'n moeder kan er dmv humor wel beter mee omgaan, maar dit verschilt voor iedereen natuurlijk! Ze ergert zich wel vreselijk aan iedere keer dat 'wat zie je er goed uit', mensen bedoelen 't goed. De wat zie je er NOG goed uit is nog beter...

En ik vermoed dat je niet iedere keer met jan en alleman het over kanker wilt hebben de godsganselijke dag, mensen zullen je hier naar gaan vragen met het 'hoe is het nu met je?'. Ligt eraan met wie je spreekt maar m'n moeder zegt vaak 'naar omstandigheden goed' maar na de zoveelste vraag flapt ze er wel eens uit 'ik heb kanker, wat denk je zelf?' :+

Ik wil je iig heel veel sterkte wensen, ik raad je echt dat van die e-mail aan, m'n moeder heeft dat voorheen niet gedaan, nu wel, veel prettiger.