redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:54

lang leve buikgriep :) meeste andere frisdranken zijn ook in lange blikken te krijgen, zoals cassis van hero etc.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:57

Ja buikgriep werkt perfect dan hoef ik geen Bullit.

Cassis enz ben ik nog bergen suikers naar binnen aan het kieperen...
Water zou het beste zijn maar ben niet zo'n water drinker

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:57

Nee dat is helaas geen optie. Beide nieren functioneren nog, de ene 25% en de andere 40%. Ook heeft de arts gezegd dat het eigenlijk wachten is tot zijn hart stopt. Dat kan vandaag zijn, dat kan nog jaren duren. Maar een transplantatie willen ze niet doen nu. Zeker niet omdat hij nog midden in de afkick zit van de sigaretten en het niet de eerste keer zou zijn dat hij het niet volhoud. In dat geval zijn die nieuwe nieren voor niks geweest omdat deze dan ook weer aangetast worden door de medicatie.

Psych ben ik al een aantal keer naartoe geweest (onlangs nog), maar dat heeft niks geholpen. Vooral ook omdat ik geen prater ben. Ik kan mijn gevoelens alleen op papier uiten. Schrijven/typen lukt allemaal, maar erover praten kan ik niet. Uiteindelijk zal ik toch zelf beslissingen moeten nemen.

Buikgriep, zwijg erover :D Dan zijn redbulls juist het enige dat ik binnen kan houden :(

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:06

Friesam, dat is echt een kwestie van leren drinken, net als koffie. Ik lustte vroeger absoluut geen water, snapte niet wat mensen bezielde om dat te drinken zo smakeloos. Ben het toch gaan drinken omdat het een stuk gezonder is, en nu, een paar jaar later drink ik gewoon het liefste water. Dus echt, giet het gewoon bij jezelf naar binnen! Als je een tijdje niks anders drinkt ga je het waarderen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:04

Ik ben zelf ook geen prater maar beetje bij beetje heel zachtjes aan wordt het beter, en merk ik er echt wel verlichting van.

Wat ontzettend klote zeg...echt een kwestie van afwachten dus, wat een vreselijk naar idee :( :(:)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:25

Hoe is het met de dames?

Hier zit ik inmiddels aan mijn derde blikje van vandaag :( Ja je leest het goed :o
Ik kreeg vanmorgen vroeg te horen van vriendje dat ik vandaag het appartement moet verlaten en dat ik de kinderen voorlopig bij hem moet laten ;(

Met andere woorden, mijn relatie is opnieuw gedaan. Het zat er al een tijdje aan te komen, maar helaas doet het zeerder als ik verwacht had.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:11

Jeetje Poetser wat rot! :(:) Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je dan teruggrijpt naar je blikjes, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Ik zou dat ook doen. Heel veel sterkte!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:02

Gisteren heb ik 10 blikjes op. Ook vanwege het vooruitzicht dat ik geen dak had 's nachts. Gelukkig toch nog een nachtje bij ex mogen slapen.
Vandaag heb ik er 2 op en vanaf morgen weer proberen om te stoppen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:40

zorg eerst dat je je leven ene beetje op de rit hebt wijffie. Eerder ga je de mentale kracht niet hebben om het echt in de schappen te laten staan. :(:)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:32

Ik heb gelukkig hulp uit onverwachte hoek gekregen. De zus en zwager van mijn ex hebben mij onder hun hoede genomen en gaan mij helpen met alles in orde te brengen. Stoppen zal nu inderdaad niet gelijk lukken, maar toch proberen om zo min mogelijk red bull te drinken.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:32

Jeetje wat een zorgen allemaal in het topic :(
Sterkte allebei, dikke knuffel!!

Gelukkig krijg je hulp Poetser, dat is fijn! Hoop dat t snel beter gaat.

Deze week werk ik maar liefst 45 uur.. heb er wel even aan gedacht om Bullit te kopen, maar toch maar aan de ijsthee gegaan.

Merk wel dat ik veel suiker drink hoor, fanta en ijsthee en af en toe cola.
Vanaf maandag ga ik weer op water, thee en misschien een frisdrankje 3x per week. Een stuk gezonder :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:50

Respect hazira +:)+
Ik heb er gisteren geen 1 op, vandaag 1 nadat 2 grote angsten heb overwonnen (hoogtevrees en claustrofobie)

Ik ben sinds vanavond toch weer samen met mijn vriend. We hebben lang gepraat en uiteindelijk berust alles op een stom misverstand. We gaan het nog een proberen en dit rekening houden met elkaars wensen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:16

respect voor je doorzettingsvermogen Poetser...Hoop dat het voor jullie beide goed uitpakt want dit moet jou ook een hele grote knauw geven in je zelfvertrouwen.

Goed bezig Haziza, je mag echt wel rete trots zijn op jezelf...Ik zit immers nog dagelijks tegen drie-4 blikken aan te kuchen...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:16

ben enorm benieuwd hoe het met de stoppers gaat :)

Ik ben nou weer erg streng tegen mezelf, 2 maar per dag en vanaf woensdag 1 week erna om de dag en ga er dan weer compleet mee stoppen. Cold turkey gaat niet werken op het moment. Ben gestopt met snoep koekjes en chips en de suiker behoefte is ENORM! als ik nu ook nog zou stoppen met de blikjes kom ik helemaal nergens mee :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 17:26

Hier gaat ie prima, ik ben inmiddels al meer dan een half jaar van de blikjes af. Ik mag nu van mezelf heel af en toe (minder dan 1x per maand) een blikje als ik daar zin in heb, maar ik vind het eigenlijk niet eens zo lekker meer.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:57

petje af Murosch!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:07

Ik zit er weer aan...
Laatst een enorm dieptepunt gehad in mijn relatie.
Mede daardoor heb ik weer bullit gekocht. Zo stom :(

Wel ben ik veel geminderd met lekkere dingen, zoals chips/nootjes etc.
Heb er echt spijt van.
Merk weer gelijk dat ik aan het einde van de dag zo moe ben, en ook de vele wc bezoekjes zijn weer terug.
Steken op m'n borst heb ik soms ook, maar of dat met de energy te maken heeft weet ik niet.

Het is niet zo dat ik er weer 6 op een dag drink. Maar meestal toch wel 3 of 4.
Binnenkort maar weer cold turkey!

Murosch, goed bezig! Houden zo!
Als je eenmaal stopt is het idd niet eens zo lekker meer.

Woogy, ook goed bezig! Het blijft lastig he. Maar je kan het wel.
Doorzetten en bedenk je: je kan er alleen maar beter van worden uiteindelijk :)
Die blikjes slaan eigenlijk nergens op en verkloten je gezondheid alleen maar.
Ik ben er serieus van aangekomen, dat zie je ook. Om dat er weer vanaf te krijgen gaat een strijd worden.
Kom op meid!!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:23

Murosch schreef:
Hier gaat ie prima, ik ben inmiddels al meer dan een half jaar van de blikjes af. Ik mag nu van mezelf heel af en toe (minder dan 1x per maand) een blikje als ik daar zin in heb, maar ik vind het eigenlijk niet eens zo lekker meer.
Wauw respect!

Ik zie dit topic nu pas trouwens. Eerste beginpagina's wel gelezen en vind het echt supergoed dat je dit topic hebt geopend TS :j

Ik drink ongeveer drie dagen in de week, 1 blikje light red bull per dag. Die drie dagen zijn de drukste en moet ik presteren + lang autorijden. Ik kan eerlijk gezegd dan altijd wel zo'n blikje gebruiken rond de middagpauze :o Maar moet er ook echt mee stoppen als ik dit zo lees.. Kan nu nog prima zonder (dat doe ik ook geregeld, maar drink dan wel koffie :Y) ).

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:05

Ik dronk ook een blikje of 4 per dag.
Totdat ik een positieve zwangerschapstest had!
Helemaal gestopt en tot nog toe geen moeite! Hopelijk blijft dit ook tot na de bevalling en ga ik niet op oude voet verder!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:52

ik merk inderdaad ook, zodra iets me dwars zit wil ik ene blikje hebben.

Ik neme de eerste altijd 's morgens op weg naar de paarden, de tweede vaak als ik er ben maar doe daar wel vaak 2 uur over. Daarna niets meer. Ben 's avonds poepie fit ineens in plaats dat ik in stort. Kon me vanavond niet meer bedwingen en heb wel drie koekjes op waarna ik direct trek kreeg in alles wat zoet is...zucht. Handje winegums en nou weer klaar. Voel me zoveel lekkerder zonder alle suikers in m'n bloedbaan. Maar ze zijn zooooo lekker :/

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:33

Het was mij niet gelukt helaas, maar ik start vandaag helemaal opnieuw. Dus... dag 1...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:57

goede motivatie atalja

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:07

Woogy, nog gefeliciteerd met Tara, prachtig meisje is het.
Murosh, goed bezig joh, respect.

Ik zit momenteel weer bijna aan een liter per dag. Relatie gedaan, definitief dit keer, op straat gezet met zoontje van 3 en dat samen met nog andere omstandigheden maken het voor mij nu even onmogelijk om te stoppen. Zodra ik alles weer op orde heb onderneem ik een nieuwe poging om te stoppen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:15

nee toch :( wat ene eikel is je ex dan. Snap je volkomen, als iets niet lekker gaat grijp ik er ook gelijk weer naar. Heb wel met mezelf afgesproken dat ik vandaag m'n laatste heb gehad en ga dus met een liter per dag de cold turkey in... |o dit gevoel dus morgen ;)

Dank je wel voor het compliment op Taartje :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:26

Hoi, ik kom even binnen vallen :)
Ik ben vorige week cold turkey gestopt, en m'n hele levensstijl omgegooid. Geen onnodige suikers en andere troep meer. Ik dronk ongeveer 3/4 blikjes per dag..

Had 2 dagen gigantische hoofdpijn en de dagen erna af en toe een beetje zeurend, maar man wat ben ik blij dat ik er af ben zeg! Voel me een stuk fitter!