Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:21

Vulina schreef:
Hier ook niet de eerste ontsteking in 4 weken hoor ;) En dus ook niet de eerste kuur.

Ik kolf nu, dus stop niet zomaar. Zelfs met kolfen gaan de harde plekken niet weg. En de rest....
Ik vond het heel mooi, zou het graag willen geven maar het kan zo gewoon niet langer..

Ik mag pas vanaf volgende week af gaan bouwen, ik kan niet wachten ;) Verder ben ik super fit, dus hier baal ik echt van..

BM ontsteking lijkt me ook zeker niet fijn! Die koorts he, die nekt je!

Je moet de plekken net zo lang masseren tot ze soepel aanvoelen, daarna kun je de baby ze laten leegdrinken of leeg kolven.
Sterkte

Toverbal

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:39

Ja dat deed ik ook onder de douche met lekker warm water, bij mij gingen de plekken ook niet weg door alleen drinken of kolven, moest echt masseren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:54

Geloof mij, ik heb spierballen van het masseren. Maar de harde plekken bleven. Ook eerst warm maken helpt niet. Kolven, masseren en daarna koelen, niks helpt, behalve antibiotica.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:34

Vulina schreef:
Geloof mij, ik heb spierballen van het masseren. Maar de harde plekken bleven. Ook eerst warm maken helpt niet. Kolven, masseren en daarna koelen, niks helpt, behalve antibiotica.

Ben je kaas aan het maken?
Ik denk dat je een geniepig bacterietje bij je hebt, als die om zeep geholpen is dan zou je in principe
gewoon door kunnen voeden, je kunt nl toch niet acuut stoppen nu want dan ploft de boel.
Te strakke bh misschien?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:39

Nee ook al getest. Geen, of juist goed strak, maakt geen verschil. Door voeren gaat niet meer lukken.. Kleine man haalt alles nl ook nog eens open. Tongriempje is al doorgesneden, hoedje al geprobeerd.. Dus ik denk dat we alles wel gedaan hebben..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:42

Lekker aan de fles dan zou ik zeggen, en een stuk taart voor jezelf als beloning dat heb je wel verdiend na al dit gemartel *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:28

lisa_pluisje schreef:
Lekker aan de fles dan zou ik zeggen, en een stuk taart voor jezelf als beloning dat heb je wel verdiend na al dit gemartel *\o/*

:D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:47

Op borstvoeding.com staan een aantal telefoonnummers van instanties etc waarmee je contact kan opnemen

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:08

Vulina vervelend zeg, maar als het niet wil wil het niet.

Snap niet dat sommige mensen tot in den treure blijven doorgaan met proberen met alle kwellingen vandien.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:49

Goos_horses met de juiste hulp kan de oplossing soms heel makkelijk zijn,en het zijn vast goed bedoelde adviezen
Als je voor jezelf hebt besloten te stoppen is toch geen enkel advies overtuigend.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:57

Goos; soms zijn dingen makkelijk te verhelpen en echt niet het einde van BV hoor

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:09

Nou, geloof mij, na 3 huisartsen, lactatiekundigen, verloskundigen etc bijelkaar (en meerdere borstontstekingen en Antibiotica kuren) wíl je wel ophouden.
Als er nog een oplossing was, prima.. Maar na zoveel deskundigen bijelkaar te hebben gehoord, meerdere dingen te hebben geprobeerd, dan houdt het gewoon op.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:45

Vulina schreef:
Nou, geloof mij, na 3 huisartsen, lactatiekundigen, verloskundigen etc bijelkaar (en meerdere borstontstekingen en Antibiotica kuren) wíl je wel ophouden.
Als er nog een oplossing was, prima.. Maar na zoveel deskundigen bijelkaar te hebben gehoord, meerdere dingen te hebben geprobeerd, dan houdt het gewoon op.

Laat je niet gek maken, zorg dat je beter wordt en geef dat kind lekker de fles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:07

Lijkt mij ook een goed plan, we leven niet meer in de middeleeuwen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:45

Ik denk ook niet dat men niet specifiek de casus van Vulina bedoelt. Vaak is het namelijk met een of twee bezoeken van een goede lactatiekundige de borstvoeding kan "redden" en blijkt de oplossing vrij makkelijk :) .
In het geval van Vulina zou ik ook niet meer voor meer kwelling gaan :) .

Bij mij was het het met een bezoekje van de lactatiekundige ineens helemaal goed :) .

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:01

Ik praat hier ook even mee. Ik ben 2 weken na de bevalling gestopt met borstvoeden omdat het écht niet wilde lukken.

Bij mij was er enerzijds een probleem met aanleggen dat maar niet opgelost raakte. Kleine deed enorm haar best en kreeg dan nog steeds bijna niks. En intussen beet ze alles tot bloedens toe kapot, echt huilen van de pijn telkens ze aangelegd werd.
Anderzijds kreeg ik maar geen melk. Ze lieten me afkolven en zelfs dan maar een paar drupjes, dus na 3 dagen stond de kleine quasi helemaal op flesvoeding omdat ze teveel gewicht verloor.
En ik maar kolven, uren aan een stuk, dag en nacht. Ik was totaal uitgeput van het kolven. Op dag 6 kreeg ik afschuwelijke stuwing, ik had 2 extreem pijnlijke meloenen aan mn borstkas hangen, maar ook toen....véél te weinig melk. De vroedvrouwen en lactatiekundigen maar zeggen dat ik vooral toch moest doorbijten. Ik deed al 4 nachten geen oog dicht en kon alleen nog maar huilen.

Uiteindelijk kwam er een kraamverzorgster met een beetje gezond verstand die me zei dat ik me helemaal niet schuldig hoefde te voelen als ik er gewoon mee stopte. De kleine leefde toch praktisch alleen op flesvoeding. Mijn man smeekte me al dagen om ermee op te houden omdat hij me eraan onderdoor zag gaan. Ik heb de baby aan hem overhandigd, hij heeft er 3 nachten lang in zn eentje voor gezorgd terwijl ik mn slaap inhaalde.

Nu ben ik een frisse, gelukkige flessenmoeder. Ik zie eindelijk de leuke kanten van het moederschap. De kolf is aan de kant gezet en ik kan mijn tijd en energie nu aan mijn baby besteden ipv aan die uren met dat stomme ding. Ik raad het je aan!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:51

Vulina schreef:

Echt respect _/-\o_ ! Zelf heb ik drie kids, en is de bv gelukkig heel goed gegaan. Bij de laatste merkte ik wel dat het wat anders ging, en niet zo vanzelfsprekend: bleek dat zijn tongriempje te kort was. Dat was niet zo erg (en anders kon dat verholpen worden) maar dat verklaarde wel waarom het wat lastiger ging. Ook dit is goedgekomen.

Maar als ik dan lees wat sommige moeders een strijd moeten leveren, jeetje. Het is niet zo vanzelfsprekend dat bv altijd goed gaat. En vaak is het met een goed advies ook op te lossen als iets niet goed gaat. Maar nu blijkt maar weer dat dit niet altijd op gaat, en daarom is het zo fijn dat er een alternatief is: flesvoeding.

Kan me wel voorstellen dat het balen is dat je er niet zelf voor kon kiezen, maar dat die keuze bijna voor jou gemaakt is. Maar zoals janne zegt: gelukkig leven we niet in de middeleeuwen, want toen stierven er ook kinderen omdat de bv gewoon niet wilde lukken. (Heb alleen het vermoeden dat janne het wat anders bedoelde?)

Maar ik heb echt veel respect voor je, dat je het zolang heb geprobeerd! Geeft wel aan wat voor een doorzetter je bent die het beste voor haar kind wil. En het beste voor een kind is m.i. een gelukkige en uitgeruste moeder die gaat voor haar kind!

Voor jou ook een knuf Rapperijder, dat klinkt ook als een hel! Fijn dat het nu goed gaat met jullie!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:08

Voor een ieder die kampt met pijnlijke borsten, voor- tijdens- na het voeden: Witte kool compressen!
Stuur manlief naar de supermarkt voor witte kool; Haal de bladeren af, was deze schoon en stop ze los in de vriezer... Tweemaal daags je borsten rondom met bladeren bedekken en je hebt echt even een moment van verlichting.

Ook hier wat stuwingsproblemen gehad en een ontsteking. Ons kindje had wat moeite met kracht zetten, en bij het kolven bleef mijn reflex uit. Toch vastbesloten om door te zetten, en dus opperde de kraamhulp op een gegeven moment dat manlief maar eens zijn best moest gaan doen. :') We hebben ons rotgelachen en ik heb soms tegen het plafond gezeten van de pijn, maar al heel snel volgde een positief effect. In tegenstelling tot je baby laat een man zich wel goed aansturen met 'iets zachter' of 'even los' :') Met als gevolg dat we de verstopping redelijk relaxt te lijf konden gaan... Uiteindelijk bleken het echt opstartproblemen en heb ik daarna 10 maanden voeding in overvloed gehad.

Ik vind dat er absoluut geen reden is om je te schamen als je toch besluit op flesvoeding over te stappen. Ik doe dat met deze new-born waarschijnlijk ook sneller, maar dan voornamelijk uit praktisch oogpunt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:06

Ik vind dat er trouwens heel veel verschil zit in lactatiekundigen. Die in het ziekenhuis heeft ons veel minder goed geholpen dan degene die daarna bij mij is geweest!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:47

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:47

Bij onze kleine is het tongriempje op dag 7 doorgesneden..
Op dag 6 had ik de 1ste ontsteking.. Door het tongriempje lag alles open, dus kolven. Helaas wou het niet dicht, dus dat 'even kolven' werden 3 weken, met nog een ontsteking. Steeds dikke koorts, ik wist niet eens meer dat mijn kindje drinken moest hebben.. Gelukkig heb ik een super vriend en moeder, maar anders := Geprobeerd af te bouwen met kolven: ontsteking.
Nu afgelopen zondag, wéér een ontsteking en wéér zo ziek als een hond. Dik 40 graden koorts, klappertandend op bed, niet fijn... Huisarts wou me laten opnemen, maar ik heb ze zover gekregen dat ik tot donderdag mocht wachten of het opknapte. Weer AB kuur, aan de paracetamol en nu dan ook maar eens een maagbeschermer.. En ik knap gelukkig op! Ik ben trouwens vanaf maandag accuut gestopt met kolven. }> Ik had zoiets van, ontstekingen krijg ik toch wel. En: Er komt geen melk meer :D Dus nu dan eindelijk klaar??

Ik weet wel, dat het wat mij betreft niet de bevalling of de zwangerschap is die mij tegen zou houden bij een 2de kindje...

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:56

Nou je hebt groot gelijk hoor Vulina!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:00

Thanks :o Ik had van te voren zoiets van: Als het niet wil, dan niet.. Maar op de 1 of andere manier werd dat heel anders toen de kleine man er was. Ik zou en moest bv geven :') Heel vreemd. Maar ik ben nu blij dat ik er af ben (hopelijk) en dat ik nu écht kan gaan genieten van het mannetje!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:07

Ik wil het ook weer gaan doen bij de tweede in ieder geval de eerste drie maanden en dan hoop ik dat beeb en ik samen een ritme kunnen vinden om door te gaan als ik moet werken.
Als ik de ochtenddienst heb en moet er om 05.00 uur uit dan moet ik toch gaan bekijken of alles lukt.
Ik ga mijzelf niet kapot maken of helemaal wegcijferen voor de BV.

Wil ook niet oververmoeid worden, want dan ben ik zeker geen leuke moeder.

Het is leuk als het kan en goed gaat, maar niet tenkoste van alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:03

Wie heeft er trouwens ervaring met jonge baby's en verkouden worden? Mijn zoontje had een besmettelijke luchtweginfectie mee naar huis genomen van de crèche, na een week ab begint hij gelukkig weer op te knappen. Ik heb het inmiddels ook te pakken, jippie. Maar ben uitgerekend van de 2e volgende week, wat als de baby nu geboren wordt heeft die dat virus ook gelijk te pakken? En hoe moet dat dan met borstvoeding met zo'n verstopt neusje?