het heeft je allemaal niet meegezeten veel sterkte en beterschap meid !
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-12 09:57
Pffff, ALLES zit tegen, echt niet normaal meer! Ik was erg blij dat ik met mijn bijrijder had afgesproken dat ze mijn paard wilde "delen" ze zou hem dan 4 dagen in de week rijden en dan zou ze een X bedrag betalen zodat ik uit zou komen. Dus OF zij rijd hem OF ik rijd hem (dit is even belangrijk..) Het was al normaal bij ons op stal dat verzorgers een bijdrage moesten betalen aan de pensionhouder, dit omdat ze misschien ook koffie drinken en stroom, water en licht gebruiken. Dit wat je anders zelf zou doen en of Mientje of Pietje nou de faciliteiten gebruikt... maar goed dat was een niet zo'n hoog bedrag dus dat namen we voor lief. Maar dat is dus opeens sinds gisteren veranderd, ik kreeg medegedeeld (en op wat voor manier laat ik maar even in het midden) dat het bedrag dat de bijrijder aan de staleigenaar moet betalen nu zo hoog word dat ik er nog niks mee opschiet. Als mijn bijrijder meer dan 3 dagen in de week zou rijden op mijn paard dan moet ze bovenop dat ze met mij het stalgeld deelt ook nog 50 euro aan de staleigenaar betalen. Dit dus om de rede die ik eerder noemde. De grond zakte echt even onder me weg toen ik dat hoorde, ik dacht een oplossing te hebben gevonden maar ik schiet daar dus uiteindelijk niks mee op.
P.S ik weet dat mijn topics worden meegelezen door mensen die graag kwaad over mij spreken, ik zet dit niet neer om iemand te beledigen maar omdat ik het gewoon even kwijt wil, en om te vragen of andere bijrijders ook een bedrag moeten betalen aan de staleigenaar.
nou dat vind ik niet normaal hoor arabel ! bv helft vd stalling voor verzorgster vind ik leuk zat..... zou dan uitkijken naar een andere stal vind echt dat de staleigenaar dan lekker extra aan mensen wil verdienen
Mijn litteken is goed genezen mbv siliconenpleisters, maar dat is niet geschikt voor open wonden natuurlijk.
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-12 11:39
Ja dat vind ik helaas ook, maar de stalhouder denk er anders over en het is zijn bedrijf dus al wilt hij extra geld voor een bijrijder dat is zijn goed recht. De meelezers die mij kennen zijn inmiddels gearriveerd en het word absoluut niet geapprecieerd dat ik hier op het forum over praat dus laten we het hierbij maar laten.
Met mijn been gaat het trouwens echt de goede kant op! Dankzij de Mesitran honingzalf denk ik, het is nog maar een klein gaatje, ik denk nog een week of 4 en dan is het bijna dicht!
Ohhhh fijn dat het zo goed gaat met je been, eindelijk een lichtpuntje. Maak je nog een keer een mooie foto voor ons? Ook al het andere komt vast op zijn pootjes terecht. Dat moet gewoon, na zoveel pech verdien je nu weer wat zonneschijn.
Heb niet alles gelezen in de tussentijd, maar inmiddels heeft mijn vader een vergelijkbare wond. Ik zie mensen praten over dat honingzalf. Wat raden jullie aan en waar kun je het krijgen?
Ik weet dat ze bij mijn moeder op het werk Revamil gebruiken, erg plakkerig (de gel iig), ruikt ook zoet, dus duidelijk honing Heb het ook gebruikt op de mok van mn pony, goed spul
Kentaro
Geplaatst: 20-11-12 16:40
Wat fijn dat het met je gat de goede kant op gaat!!!!!
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-12 17:23
Ik had even een dood momentje op me werk en ik wilde het al doen (meer voor mezelf) maar misschien vinden jullie het ook interessant. Ik heb alle foto's die ik heb van mijn been in een soort collage gezet, de wond is natuurlijk nog niet dicht maar ik blijf foto's maken tot het dicht is zodat ik helemaal vanaf de operatie tot de wond weg is een soort "heling" collage kan maken. Vond het wel grappig... of interessant of hoe je het noemen wilt
Hee, het is al weer even geleden dat we contact hadden. Zoals je ziet heb ik mijn 25 posts geplaatst en kan ik nu hier reageren ipv per PB
Fijn dat de Mesitran zalf ook bij jouw wond zo goed heeft gewerkt ! Het is echt superspul
Wat een toestanden trouwens op je werk en ook op stal zeg. Nog nooit van gehoord dat een bijrijder apart moet betalen, Wat maakt het nou uit of je er zelf ben of dat je bijrijder er is. Bij ons op stal maakt het helemaal niets uit, alleen mogen bij ons de bijrijders de stapmolen niet zomaar gebruiken, omdat de staleigenaar daar vervelende ervaringen mee heeft gehad.
mmk58
Geplaatst: 20-11-12 17:26
Zie nu je foto's pas. Ziet er nu mooi uit en inderdaad al een stuk minder diep. Het gaat de goede kant op. Het zal nog wel even duren voor hij helemaal dicht is, maar het gaat vast goedkomen
Mesitran is geweldig spul ik kan de bedenker wel zoenen.
Danseresje
Geplaatst: 21-11-12 01:08
Arrabel, leuk zo'n collage! Alleen vind ik de laatste foto er nou eigenlijk niet zo lekker uit zien. De wond is wel minder diep, maar niet mooi doorbloed en heb het idee dat er ook aardig wat geel beslag in zit. Dit komt de wondgenezing niet ten goede. Spoel je de wond of dagelijks uit? Dit kan onder de douche hè? Kraanwater in Nederland is ip steriel. De wond kan je dan 2x daags uitspoelen. Ook goed om de mesitran weg te spoelen denk ik (geen ervaring mee), of evt met spoelen en mbv een gaasje. De wondranden lijken, maar de foto kan bedriegen natuurlijk, wat week. Bij de apotheek zou je evt wat cavilon kunnen halen. Eens per drie dagen op de wondranden sprayen en absoluut niet in de wond! De huid direct om de wond is dan beschermd tegen broeien onder het verband en lekkend wondvocht. Zinkzalf is ook een optie, maar dit moet je heel dun en kloppend aanbrengen en elke dag verwijderen. Dit lukt het best met wonderolie.
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 21-11-12 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik weet niet zo goed wat ik van de laatste foto moet vinden eerlijk gezegd ... Gaat het niet te snel dicht..? Hij ziet er zo kleurloos uit..
WolinLotte
Geplaatst: 21-11-12 01:20
Ik zeg: Wondspray van de Silverlinde! Via de paardendrogist.nl te verkrijgen! Dat is werkelijk machtig mooi spul.
Mijn moeder heeft een ongeluk gehad, waarna er een stuk uit haar scheenbeen is geslagen, deels bot en deels vlees, haar Nokia 3310 paste erin, zo groot was het. Eerst AB-kuren, zelfs maden geprobeerd.. en Kaltostat en wat voor ellende er in ging.. Toen is ze er zelf maar wondspray op gaan spuiten uit ellende en ongenoegen en jawel.. met 2,5 a 3 weken was het prachtig GESLOTEN!! Geen ontstekingen, geen wildvlees.. Superspul!
Het is natuurlijk, met essentiële oliën. Ik raad het je ten zeerste aan!
Danseresje
Geplaatst: 21-11-12 01:28
ShauniBef schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik van de laatste foto moet vinden eerlijk gezegd ... Gaat het niet te snel dicht..? Hij ziet er zo kleurloos uit..
Zie mijn bericht boven jou. Ik vind de wond niet mooi doorbloed en er zit geel beslag in....
Ik zie het Danseresje! Denken we iig hetzelfde Ligt het dus niet aan mij
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-12 09:53
Jullie hebben gelijk wat betreft de laatste foto, daar ziet de wond er niet zo goed uit en er zit te veel dood weefsel in de wond. Dat hebben ze in het ziekenhuis eruit proberen te snijden maar na 20 minuten op de tafel te hebben gelegen kon ik de pijn niet meer aan en heb ik ze verzocht te stoppen. Ik spoel de wond nu 2 keer er dag en het ziet er al weer roder meer doorbloed uit, soms zit er zelfs een beetje bloed aan het gaasje dus dat is een goed teken... denk ik.... Ik zal binnenkort weer een foto maken.
Ja Arrabel klopt! Bij mij poetsten ze met gaasjes om het goed doorbloed te krijgen, het is vervelend maar je krijgt wel een goed resultaat en het is inderdaad al een stuk beter geworden.