Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:28

Ik heb overigens ook Asics schoenen. Tegen al het advies in niet aan laten meten en gewoon bij Zalando besteld en ze zitten als gegoten en lopen goddelijk. :))

En ik vind de broek ook het belangrijkst. Mijn broek ademt goed en zit strak, zo'n zwabberbroek is echt geen succes en werkt je tegen in je lopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:33

Ik smolt vandaag bijna uit m'n vel met die zon, had spijt van het hemdje onder m'n hardlooptrui en van m'n handschoenen. :=

Amvbeek: ik heb Nikes, heb ze aan laten meten bij Intersport op de manier die iemand hier al eerder beschreef. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:35

Saskiaatje schreef:
En ik vind de broek ook het belangrijkst. Mijn broek ademt goed en zit strak, zo'n zwabberbroek is echt geen succes en werkt je tegen in je lopen.

Ik kan mijn post mobiel niet editten, maar ik ben het hier mee eens! Mijn tight heeft ritsjes van onderen en van de week stond er eentje een stukje open, wat ik natuurlijk niet merkte tijdens het wandelen, maar heel goed voelde tijdens het lopen. Heb me er 10 minuten lang kapot aan geërgerd. :')

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:12

Potverdorie, ik had heel pittig die lessen van 2011 gedownload en op mp3 speler gezet. Zou ik net de deur uit, doen ze het niet! Dus snel die van 2006 die ik nog had erop gezet en toen gaan lopen. Had het de hele dag zo koud dus had lekker een maillot onder mn sportbroek haha thermoshirt aan met trui erover en een rondje gegaan. Ging echt lekker :D met warmlopen en uitwandelen 3.68km in 26 minuten. Is ook net leuk zo'n rondje wat ik ook nog 's ochtends voor m'n werk zou kunnen doen.
Had vanmorgen ook al 16,5km gefietst en paard gereden en vanmiddag 9km gewandeld met m'n pony, was zo heerlijk weer! Wat zal ik lekker slapen vanavond :))

Ik heb Asics trouwens :) Wel mannenschoenen :+ Want ik heb maat 42 van gewone schoenen en doordat die sportschoenen kleiner vielen pastte ik de vrouwen schoenen niet. Dus was heel gedoe want de mannenschoenen waren weer te breed. Heb echt tig paar gepast en nu hele fijne, heb er echt lekker op gelopen net :D

Maartje__

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:54

Decatlon is ook een aanrader voor kleren! Lange thermobroek voor 20 euro, winddicht jasje voor 20 euro. Prima spul voor prima prijzen :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:56

Zal eens kijken of er zo'n winkel in de buurt zit, of kun je daar ook online bestellen? :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:57

Ik kom even binnen vallen met een vraagje :P Ik ga beginnen met hardlopen maar ik heb nog geen schoenen. Ik weet dat er op de Overtoom een winkel zit waar je hardloopschoenen kan kopen, maar weet iemand toevallig nog een goede winkel in Amsterdam waar je goed wordt geholpen? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:03

Mag ik mij ook melden?
Heb namelijk weer een grote stok achter de deur nodig... vorig jaar begonnen met hardlopen en heb in een groepje van 4 de estafette marathon gelopen bij de marathon van Rotterdam.
Dit keer heb ik mij weer opgegeven en probeer 3x in de week te lopen, maar dat schiet er nog wel eens bij in!
Vanaf dinsdag gaat de loopgroep van het werk weer beginnen, alleen ik vind het niet fijn om samen te lopen, omdat ik dan teveel ga wisselen in tempo :o

Ik heb voordat ik begon mijn schoenen laten aanmeten, want ik zie veels te veel blessures om mij heen! Ik heb ook asics schoenen :-)

Julia, dat is eeh runners world op de overtoom toch? Daar gaat mijn vader altijd heen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:12

Decatlon zie ik elke keer voorbij komen is dat een merk of een bepaalde winkel?

Ik moet het even kwijt, begin van de avond werd ik op geroepen voor een reanimatie uiteindelijk kreeg hij een eigen ritme maar was nog wel instabiel. Wel heel heftig hoor al met al!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:18

Is een winkel. :j

Oei, dat klinkt niet fijn... :(:)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:48

MISTRAL94 schreef:
Ik ben beginnen met asics cumulus en heb nu de asics nimbus.

Amvbeek waaraan merkte jij dat asics niet geschikt voor jou waren?

Weet iemand het verschil tussen een softshell jasje en een hardloopjasje? Softshell is winddicht maar je zweet je daar het ongans in.

Ik heb uiteindelijk een scheenblessure gekregen. Dit merkte ik omdat ik na het hardlopen erge steken in mijn rechterscheen kreeg.
Ik kon letterlijk geen meter meer rennen zonder pijn.
Hierdoor kon ik ook mijn werkschoeneb niet meer aan.
Ik heb een half jaar rust gehad en toen schoenen laten aanmeten en ik voel gewoon dat mijn nieuwe schoenen beter dempen en afrollen.

En softshell vind ik te warm om in te lopen. Maar goed ik loop in de sneeuw nog in een dun jasje en een hempje. Ik heb het altijd warm.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:57

Konstantine schreef:
Is een winkel. :j

Oei, dat klinkt niet fijn... :(:)

Nee zijn geen fijne beelden, maar het is maar goed dat het er is. Binnen een mum van tijd stonden er ik denk een mannetje of 12 hulp te verlenen waardoor de afwisseling van reanimeren goed te doen was voor mensen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:58

Ik heb het in het begin van het hardlopen altijd zo koud, maar naar mate je langer loopt is een softshell idd redelijk warm.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:43

Pff, de combinatie van -6 graden en een lichte verkoudheid heeft ervoor gezorgd dat ik vandaag 11-11-6 heb kunnen lopen i.p.v. 11-11-8. >;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:18

Net even een lange hardloop broek gekocht, had er alleen een tot over de knie... en dan is het nu toch best fris!
Het is wel een zomer uitvoering want die was in de aanbieding :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:21

Ik heb juist pas zo'n overdeknie-broek gekocht in de sale. :P
Lange had ik al en 7/8 ook. :P

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:11

He dit topic was ik kwijt >;) ... Hier eindelijk bijgekomen van een mini-hardloopblessure + dip (ik haat naar buiten gaan in de kou) maar ga morgen echt weer beginnen, vanaf 0!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:13

Goed zo, je kunt het! *\o/*

Wij zijn al een week niet geweest, partner in crime heeft een dikke knie van een glijpartij en ikzelf ben ook erg huiverig voor de gladheid. :=

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:15

Ik ben ook niet kapot van deze gladheid hoor, hier is alleen mijn eigen straat spekglad, omgeving valt verder gelukkig mee. Vandaag op de hoek nog een 180 graden draai gemaakt met mijn vroempje, en dan op 20 cm afstand stil komen staan van een andere auto. :oo

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:17

Hier zijn alleen de doorgaande wegen gestrooid en sommige fietspaden, maar ook niet echt heel goed. -O-

Zo, dat was op het nippertje dan! :=

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:20

Zal morgen even bijlezen, ben net terug van wintersport! Enkel is weer oedeemvrij en weinig pijn gelukkig! Nog verplicht een week rust van de fysio en dan ga ik het weer proberen :j zal wel weer bij les 1 moeten beginnen helaas..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:45

Ah, wat fijn, goed nieuws! :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:28

-O- Motivatie om vandaag te beginnen is gezakt tot 0. Sneeuwt hier behoorlijk, nog steeds flink verkouden en een beetje bang om flinke glijers te maken als ik de ijsplakken niet zie. :\

Had trouwens een site gevonden die die leuke Color Run's gaat organiseren in Nederland! Leuk doel! www.rainbowruns.nl

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:40

Same here, ik ga m'n nek/enkels/andere ledematen niet wagen. :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:46

Sorry dat ik zo kom binnen vallen.
Maar ik vraag me af hoe jullie dat doen met die sneeuw?
Ik wil heel graag lopen maar alle stoepen en straten zijn hier in de buurt echt een ijsbaan -O-