Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Negerzoen schreef:@jolienrotti, jij eet veel te weinig joh! ik lees dat je 17 jaar bent, klopt dat? Dan mag je veel meer eten!
Ik ben 20 en 'mag' dus al iets minder calorieën dan jij. Tussendoortjes zijn zeer belangrijk!
Zoals ik op de vorige pagina (geloof ik) heb aangegeven eet ik 's ochtends max 300 calorieën, dan een tussendoortje van max 120, dan lunch van max 300, tussendoortje van max 120 en avondeten max 500 calorieën en dat werkt bij mij prima! Misschien dat je ook voor zoiets kan kijken? Daarbij letten op je koolhydraat inname. Minder koolhydraten, meer eiwitten en daarnaast veel vezels niet vergeten. Fruit kan je het beste met een eiwitbron eten omdat je lichaam de koolhydraten die daar inzitten dan gebruikt om de eiwitten af te breken, heeft F_Orumster me ooit uitgelegd![]()
Een stevig ontbijt is ook belangrijk. Ik ontbijt zelf graag met Brinta of Havermout. Relatief weinig koolhydraten maar veel eiwitten en vezels's avonds eet ik veel groente, een stuk(je) vlees en evt. nog 1 opscheplepel aardappels
voer je eetschema eens in op http://www.caloriechecker.nl, dan kan je ook meteen zien welke voedingsstoffen je te kort komt of teveel binnenkrijgt!
Een net dagje voor mij vandaag, keurig binnen de lijntjesAlles in het groen, behalve selenium en ijzer maar dit keer wel zink prima voor elkaar. Ik kom straks op een eindstand van 1387 kcal voor vandaag.
Negerzoen schreef:Ik heb mezelf getrakteerd op een middagje shoppen. 3 jasjes, een broek en een shirt rijker kunnen we weer een tijdje voort!
Jannepauli schreef:Voorlopig denk ik maar dat ik de kosten van ontbijt & lunch "uitspaar"... er zit 550 gr in een bus, dus kan ik nog wel even voort. Het programma van Be in Shape is ook wel leuk en hun shakes zijn niet zo duur geloof ik.. http://www.beinshape.nl/
Een halve kilo.. nou da's toch al heel wat! Twee pakjes boter! Volhouden!
Ik ben de optimist die ná een dagje dieet op de weegschaal staat en denkt"hoe kan dat, er is nog niks vanaf!!"