[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:24

Je lichaam zal ook proberen om te stabiliseren, waardoor je stil kan komen te staan. Als je door blijft zetten, gevarieerd blijft eten en genoeg kcal blijft verbranden zal je gewicht vanzelf weer omlaag gaan.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:45

Negerzoen schreef:
@jolienrotti, jij eet veel te weinig joh! ik lees dat je 17 jaar bent, klopt dat? Dan mag je veel meer eten!
Ik ben 20 en 'mag' dus al iets minder calorieën dan jij. Tussendoortjes zijn zeer belangrijk!
Zoals ik op de vorige pagina (geloof ik) heb aangegeven eet ik 's ochtends max 300 calorieën, dan een tussendoortje van max 120, dan lunch van max 300, tussendoortje van max 120 en avondeten max 500 calorieën en dat werkt bij mij prima! Misschien dat je ook voor zoiets kan kijken? Daarbij letten op je koolhydraat inname. Minder koolhydraten, meer eiwitten en daarnaast veel vezels niet vergeten. Fruit kan je het beste met een eiwitbron eten omdat je lichaam de koolhydraten die daar inzitten dan gebruikt om de eiwitten af te breken, heeft F_Orumster me ooit uitgelegd :)
Een stevig ontbijt is ook belangrijk. Ik ontbijt zelf graag met Brinta of Havermout. Relatief weinig koolhydraten maar veel eiwitten en vezels :) 's avonds eet ik veel groente, een stuk(je) vlees en evt. nog 1 opscheplepel aardappels :) voer je eetschema eens in op http://www.caloriechecker.nl, dan kan je ook meteen zien welke voedingsstoffen je te kort komt of teveel binnenkrijgt!

Een net dagje voor mij vandaag, keurig binnen de lijntjes :) Alles in het groen, behalve selenium en ijzer maar dit keer wel zink prima voor elkaar. Ik kom straks op een eindstand van 1387 kcal voor vandaag.

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat ik te weinig eet.. ben alleen juist zo bang dat ik téveel ga eten! ik ga gewoon keihard m'n best doen, beter op m'n voeding letten, en gewoon doorgaan met sporten.

@LynnDenise, Dus m'n lichaam vecht er eigenlijk een beetje tegen nu?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:11

Als je te weinig kcal binnenkrijgt gaat je lijf in de spaarstand. Dan val je dus ook niet meer af. Voldoende eten ( en dan wel gezond voer) brengt het kacheltje weer aan 't branden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:14

Ja dat zou best eens kunnen. Als je gewoon genoeg en gevarieerd eet...

Hoe lang sta je al stil?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:06

Woeeeeeeeeps, had gisteren naar de dieetiste gemoeten. Maar ben t helemaal vergeten, aangezien ik altijd op donderdag ga en er van overtuigd was dat dat nu ook zo was :=
Ben dr ff langs gereden en ze zei ja dat dacht ik al wel. Verder had ze geen tijd, dus nu volgende week terug komen.

De weegschaal was wel ontzettend lief voor me vanmorgen!! - 1,5 kilo in 2 weken!! *\o/* *\o/* *\o/*

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:53

Ik heb helemaal geen honger gehad, ja misschien de eerste dagen even maar dat is normaal. Er zijn zelfs dagen bij dat ik denk man wat moet ik veel eten. Ik heb het 2de boek van haar gedaan. Bereik je ideale gewicht. En erg lekkere recepten. Het boek kost ongeveer € 15 euro.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:24

LynnDenise schreef:
Ja dat zou best eens kunnen. Als je gewoon genoeg en gevarieerd eet...

Hoe lang sta je al stil?

Ik sta nu al zo´n 4-5 maanden stil ongeveer..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:25

Ik ben nu aan de shakes hoor! Vanmorgen om 10:00 uur mijn eerste gehad en nu om 14:30 nog steeds geen honger. Wel dorst!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:26

Voor welke shakes heb je gekozen Jannepauli?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:25

Ik heb mezelf getrakteerd op een middagje shoppen. 3 jasjes, een broek en een shirt rijker kunnen we weer een tijdje voort! :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:36

Negerzoen schreef:
Ik heb mezelf getrakteerd op een middagje shoppen. 3 jasjes, een broek en een shirt rijker kunnen we weer een tijdje voort! :)

soms mag dat ook wel hoor.

ik heb net even ongezond gedaan.

heb een pizza gegeten.

verder ben ik heel goed bezig geweest.
merk nu al dat deze broeken ook al stukje losser gaan zitten :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:39

Ik merk het ook aan de broeken, erg leuk! Kan op het werk (ziekenhuis, dus uniformen) al een maatje kleiner pakken :D Ik vertrek nu weer richting Weight Watchers.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:47

Selka schreef:
Voor welke shakes heb je gekozen Jannepauli?

Voorlopig toch maar die van Herbalife, vanille & cappucchino..

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:37

Jammer dat die shakes zo duur zijn. Het zou mij ook erg goed helpen denk ik.

Ik ben nu een halve kilo kwijt. Het gaat me echt niet hard genoeg!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:10

Voorlopig denk ik maar dat ik de kosten van ontbijt & lunch "uitspaar"... er zit 550 gr in een bus, dus kan ik nog wel even voort. Het programma van Be in Shape is ook wel leuk en hun shakes zijn niet zo duur geloof ik.. www.beinshape.nl/

Een halve kilo.. nou da's toch al heel wat! Twee pakjes boter! Volhouden!
Ik ben de optimist die ná een dagje dieet op de weegschaal staat en denkt"hoe kan dat, er is nog niks vanaf!!"

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:12

Jannepauli schreef:
Voorlopig denk ik maar dat ik de kosten van ontbijt & lunch "uitspaar"... er zit 550 gr in een bus, dus kan ik nog wel even voort. Het programma van Be in Shape is ook wel leuk en hun shakes zijn niet zo duur geloof ik.. http://www.beinshape.nl/

Een halve kilo.. nou da's toch al heel wat! Twee pakjes boter! Volhouden!
Ik ben de optimist die ná een dagje dieet op de weegschaal staat en denkt"hoe kan dat, er is nog niks vanaf!!"

Herkenbaar van die optimist!!!! :')

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:27

Hoihoi,

Laatste keer dat ik hier was waren jullie nog in deel 3!
Het ging heel goed, ik had mijn ideale gewicht bereikt en een beste tijd gehouden. Tot dat ik nieuwe medicijnen(mirtazapine) kreeg, ik ben hier 10 kilo in 2 maanden van aangekomen, en het gaat maar door.....

De eerste tijd at ik niet anders maar kwam echt puur door het medicijn aan, na een maand had ik alleen maar honger, hoeveel ik ook at. Ik voel niet meer wanneer ik vol zit, pas als ik moet overgeven.

Verschikkelijk vervelend, maar ik mag nog niet stoppen met de medicatie. Al wel de halve dosis, maar dit helpt tot nu toe nog niet, ik ben dan ook van pan af te bouwen, helaas duurt dit sowieso nog 2/3 maanden..

Nu heb ik dus helemaal geen regelmaat meer met eten (doordat ik de hele dag honger heb). Dieet schema's die ik eerder voor mezelf had en die toen goed werkten helpen niet meer. Ik krijg er geen kilo af.

Nu kom ik er niet meer uit wat nou een goed schema is. Ik hoopte dat jullie me daarmee kunnen helpen?
Is brood bijvoorbeeld nou wel of niet goed? Wat is een goed ontbijt? (brinta wel eens gebruikt maar omdat ik nu niet meer vol raak kom ik hier alleen maar van aan door het meer eten erna)

Iemand die me kan helpen?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:30

Liin, wat vreselijk voor je! Al die moeite om op je streefgewicht te komen en het dan weer moeten loslaten terwijl je er niets aan kunt doen!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:28

@ Liin: één van de bijverschijnselen van de medicatie die je moet slikken is inderdaad gewichtstoename..
Misschien zou het jou helpen om in plaats van te eten, tussendoor een shake te nemen en wel die van Syntrax, de Matrix 5.0
Die shake vormt door het caseïne eiwit dat erin zit, een soort gel in de maag waardoor je minder behoefte aan eten hebt omdat je al een vol gevoel hebt. Daarnaast is het goed voor je eiwit-huishouding dus voor behoud van goed spierweefsel. Het wordt ook door bodybuilders gebruikt, er zitten geen verkeerde (pep) stoffen in.
Op het internet kun je er het nodige over vinden. Mocht je besluiten dit te proberen, wel even met je arts overleggen.

Krijg je overigens geen begeleiding bij deze medicatie?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:38

Ik ben begonnen met fietsen en heb vandaag 1:32 gefietst, gemiddelde snelheid 22,7 km/h. Nu zegt Endomondo dat ik daarmee meer dan 1000 kcal heb verbrand. Kan dat echt? Zoveel?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:44

Volgens de fiets op de sportschool zit ik rond de 100 calorieën per 20 minuten, maar ik moet dan ook erg langzaam fietsen om mijn hartslag op 128 te houden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:09

Ik zou gewoon lekker 'gewoon' blijven eten en niet naar shakes grijpen. Je wilt toch dat als je weer op gewicht bent ook alles eten..

Brood in een caloriearm dieet is wel goed, met een koolhydraatarm dieet weer niet. Je moet even kijken wat voor jou werkt :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:15

Dankjulliewel! Ik ga even kijken hoe het precies zit met die shake!
Nee ik krijg geen begeleiding met de medicatie... Alleen om de 2 maanden naar de Huisarts om te kijken hoe het is. En ik moest nu de halve dosis omdat zij de gewichtstoename ook belachelijk vond(en nog andere bijwerkingen).
RubyRed, wat goed gefietst zeg! doe je dat dan op een 'gewone' fiets of montainbike oid?
Ik denk dat als je zo lang dat tempo fietst je zeker veel verbrandt, of het ook zoveel is, ik heb geen idee.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:55

@Liin: op een soort kruising tussen mountainbike en racefiets. Wel bedoeld om sportief mee te fietsen, niet om gewoon je boodschappen mee te gaan doen ;).

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 00:50

Beste bokkers, ik ben het zat. Ik ben vorig jaar 11 kg afgevallen met het Cambridge 500 dieet. Ik ben toen heel abrupt gestopt en vanwege het missen van de afbouwfase slecht gaan eten daarna. Ik moest nog 5 kg tot mijn streefgewicht toen. Ik ben sinds het stoppen meer dan 20 kg aangekomen en 10 kg zwaarder dan ik was toen ik de vorige keer begon. Nu ben ik het dus echt zat. Ik ga zo snel mogelijk weer beginnen met het Cambridge 500 dieet, ik WEET dat ik dat heel erg goed kan en dan heel erg consequent ben. Zodra ik begonnen ben zal ik jullie op de hoogte houden van m'n vorderingen. Ik wil en ga 25 kilo afvallen en daarna ook zo BLIJVEN! Maandag ga ik naar mijn consulent om een afspraak te maken, hopelijk kan ik snel bij ze terecht. LET'S GET THE PARTY STARTED!

p.s. Nog meer cambridgers hier?