Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miranda40 schreef:Sundral schreef:Hoi..
Ik wil me hier ook melden... Alleen heb ik niet een ziekte of faalangst o.i.d. maar een trauma waardoor ik een psycholoog wil gaan inschakelen. Meer mensen hier met zoiets?6 jaar geleden bleek ik na een trauma PTTS te hebben; via de psychiater ben ik bij een psycholoog terecht gekomen (waarbij ik nog steeds loop). Via haar kreeg ik EMDR. Doordat ik het trauma na een jaar weer heb meegemaakt kwam ik weer bij haar voor EMDR. Dit keer sloeg het niet echt aan; bleef in het verdriet hangen. Heb toen medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn psychiater om eerst weer eens rust ik mijn lichaam te krijgen. Daarna is er op het gebied waardoor ik het trauma heb opgelopen (lees: zwangerschap) zoveel gebeurd dat ik nog steeds aan de medicatie zit, inmiddels 2x ben opgenomen en nu eindelijk het een beetje op de rails heb
bromfiets schreef:Miranda: Ik heb ze dat idd wel vaker zien doen, dat ze mensen eerst helemaal naar de bodem laten zakken en dat ze daarna pas inspringen, dat doen ze soms bewust denk ik. Maar ik heb nu 7 opnames achter de rug, heb al veel gezien en ik zie vooral ook bij anderen dat ze (hier iig ) veel fouten maken en dingen verkeerd inschatten. In enkele gevallen hebben die keuzes zelfs levens gekost. De laatste keer heb ik 3 a 4 weken lang bij ambulant aangegeven dat het niet goed ging, dus ik heb het letterlijk gezegd, toen kreeg ik te horen dat ze niks voor me konden doen. Daarna raakte ik volledig uit contact, boden ze me een opname op open aan, die heb ik afgeslagen omdat ik in het verleden mezelf niet veilig voelde op open en daardoor naar de pillen greep en toen zeiden ze dat ze weer niks voor me konden doen. Daarna was het te laat, draaide ik volledig door en belandde ik in het ziekenhuis, toen mocht ik wel naar gesloten.
Ik heb ook gehad dat ik op open een overdosis had genomen, toen kwamen ze om het uur mijn bloeddruk controleren en die was op een gegeven moment nog maar 60 over 40 en ze hebben niks gedaan, ze hebben me gewoon laten liggen. Daar heb ik later een klacht over ingediend, nooit meer wat van gehoord. Af en toe denk ik wel eens dat ik maar het beste over kan stappen naar een andere instelling, maar daar ben ik ook weer bang voor. Wie weet wat daar de problemen zijn, bovendien moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen met dossiervorming e.d. Hier is het voordeel dat de meeste hulpverleners me al kennen...
glindaofoz schreef:Verder vind ik door bezuinigingen dat er teveel misgaat op GGZ/Psygiatrie simpel weg omdat er geen tijd is omgoed te luisteren en samen te werken. Bijv: Ik vertel A verpleger dat het tijd niet goed gaat. Ik ga er vanuit dat dan het hele team op de hoogte is van mijn terugval en in kan grijpen of aanvullende zorg geven. Echter doordrukte gebeurd het vaak dat A het niet aan BCD door geeft en daardoor schakels niet werken en je dus zorgverlies krijgt.
OsMo schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar dat wat ik wel heb gelezen vond ik al best wel heftig.
Wat een trajecten zijn sommige al door geweest en wat een verschillende soorten therepieën zijn er.
Ik moet zeggen dat ik het wel leerzaam vindt om al jullie belevingen met de therepiën en de persoonlijke gesprekken te lezen.
Ik heb geen energie gehad om de hele lange reacties te lezen en sommige afkortingen zijn mij compleet onbekend.
Moet wel zeggen dat ik het heel erg dapper vind dat sommige hier zo open en eerlijk hun beleving durven te delen maar ook vind ik het bijzonder hoeveel kennis een aantal hebben over zichzelf.
Over mezelf.
Vroeger tijdens mijn opleiding SPW en SD wel faalangsttraining gevolgt maar die had geen tot weinig succes.
Ik besef eigenlijk wel dat er wat moet gebeuren omdat ik toch wel problemen heb die niet vanzelf over gaan.
Even in het kort: ik ben extreem perfectionistisch wat zich uit in angst om te falen, angst om teleur te stellen en te kwetsen.
Ik ga uitdagingen uit de weg en komt er onverhoopt iets op mijn weg waar ik geen ervaring mee heb dan zoek ik uitvluchten om er onder uit te komen.
Ik ga finaal over mijn eigen grenzen heen om de ander maar tevreden te houden en thuis stort ik dan in omdat ik het niet trek.
Dan wil ik mijn bed in kruipen en er de hele dag niet uit komen, gelukkig heb ik dan mijn paard die bepaald everantwoordelijkheid met zich mee brengt.
Mijn paard (en mijn man) weer houdt mij eigenlijk van instorten.
Ik lees graag even mee omdat ik er zelf al enige tijd tegen aan hik om naar een psycholoog toe te gaan.
Vindt het nog al lastig om er uit mezelf naar toe te gaan omdat ik bang ben dat ik ze te gemakkelijk om de tuin heen kan leiden.
Ik praat al vanaf mijn 12e met maatschappelijkwerkers en kan zo makkelijk praten over alles van mezelf dat ik het over kan brengen als of het over een ander gaat.
Ik ben dus heel erg nieuwgierig of jullie dit herkennen, dat je zo makkelijk praat en er dan geen emotie meer los komt?
Citaat:Ik ben dus heel erg nieuwgierig of jullie dit herkennen, dat je zo makkelijk praat en er dan geen emotie meer los komt?