Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
?
. Wij naar het ziekenhuis toe.. Daar bijna flauw gevallen (zat ong.1,5 uur tussen ongeval en eerste hulp).
. Uiteindelijk een foto gemaakt en toen moest ik plat blijven liggen! Van de L2 een stuk afgebroken en ietsjes gekanteld. Ik werd opgenomen en de dag daarna kreeg ik een scan omdat niet duidelijk was of de breuk stabiel was. Ik heb alleen paracetamol gehad.. ik trok het niet meer dat plat liggen dat deed zo'n zeer. Ik werd echt helemaal gek. Uiteindelijk een slaappil gehad die vrij weinig uithaalde
.
En dan die afhankelijkheid... kan zelf nog steeds mijn haren niet wassen. Heb de eerste week hulp nodig gehad bij het aankleden en wassen. Nu word ik steeds mobieler gelukkig en kan ik een heleboel weer zelf doen. 1 dag voor kerst moet ik terug komen en dan mag hopelijk mijn gips eraf
.
Vooralsnog is dat het paardrijden mij niet (meer) waard. Als mijn merrie nog had geleefd was ik er op geklommen dat beestje was, en ik begin het steeds meer te beseffen, goud waard.
. Wel jammer van je paard.. als dit niet gebeurd was dan was je er gewoon verder mee gegaan en wie weet wat voor mooie toekomst jullie samen gehad zouden hebben. Het is geen makkelijke keus! Het zijn allemaal stappen die je in dit genezingsproces door (moet) maken. Hoe moeilijk en verdrietig dat ook is. Ik merk het ook aan mezelf. Je lichaam én geest (oeii.. klinkt zweverig) moeten genezen. Door een trauma (zo noem ik het maar even) kunnen mensen veranderen en ook daar gaat tijd overheen. Als je een slecht gevoel hebt over je herstel en je naar jouw idee nog te veel pijn ervaart, kun je beter er een (andere) arts naar laten kijken. Je voelt het zelf het beste aan namelijk
) en ben ik o.a. aan de arnica druppels gegaan.
ik denk bij elke ambulance ook nog wel terug aan het ongeluk. Hoop niet voor je dat je er erg angstig van word.. ik had laatst voor het eerst 2 nachten achter elkaar soort nachtmerrie over het ongeluk, heb jij dat ook wel eens? En ik snap je vermoeidheid, heb ik ook nog steeds heel erg! Ik doe ook echt nog niet veel op een dag, maar kan elke nacht wel 10uur slapen.. en als ik niet op zou staan, kan ik zo weer verder slapen.. gek he?
Eindelijk het gevoel dat ik zelf een beetje invloed kan uitoefenen op mijn herstel!! Vanmiddag voor het eerst zwemmen!
. Maar het spookt wel meerdere keren per dag door m'n hoofd, dan zie ik dat paard gewoon op me vallen. Echt bizar maar ja haha kan er ook niet zo veel aan doen. Succes vanmiddag met zwemmen!!
En lekker afbouwen nu
Nouja dat gaat ook niet zonder slag of stoot denk ik maar uiteindelijk ga je zo langzaam aan toch de goede kant op!
, maar inderdaad daarna erg moe! Ineens moet mijn bovenlichaam weer zelf aan de slag, dus dat zal nog wel even afzien en wennen zijn
)). Ik heb voor maandag een afspraak bij de dokter gemaakt... Wil scans laten maken.
.
. We zijn verder gegaan, andere artsen etc. en die rolstoel is nooit nodig geweest en leef nu een net zo normaal als ieder ander.
. De rest moet je maar voor lief nemen haha.