1 en een halve minuut rennen en dan 2 minuten lopen en dat 6 x
none
Geplaatst: 30-07-12 18:20
Dat is natuurlijk ook zo, waarschijnlijk merk ik vanzelf wel hoe het gaat terwijl ik loop.
Ik ben naar dat Nike+ aan het kijken, maar ik zie dat mijn (toch best nieuwe) Ipod nano dat helemaal niet heeft, maar de Ipod Touch van mijn vriendin wel. Maar ik vind het sowieso een beetje apart dat je dan speciale schoenen moet hebben (geloof ik?). Achja, ik kan het ook gewoon met mijn telefoon bijhouden, gaat prima!
spokie79
Geplaatst: 30-07-12 18:22
None, als je een nieuwe Ipod hebt zit de Nike+ kit al ingebouwd en moet je alleen de sensor nog kopen. Moet je even in de gebruiksaanwijzing kijken.
Je hebt pb
Polly, motivatie moet je uit jezelf halen. Ik krijg dat dan door een schema aan te maken en te volgen. Als ik de eerste keer heb gelopen en dat ging lekker, heb ik gelijk genoeg motivatie voor de volgende. Je moet alleen wel een reeeel schema maken, anders werkt het juist demotiverend; als je de tijd/afstand niet vol kan houden of als je het aantal dagen per week niet redt.
Ik zit nu gewichtheffen voor vrouwen tot 58kg te kijken. Echt leuk om te zien .....zo knap.
Ja maar blijkbaar heb ik dus een oudere Ipod. :S Op die van mij staat alleen een stappenteller. Dat is jammer. Dacht dat ik een redelijke nieuwe had. Maar ik las inderdaad hier over die sensor aan je schoenen. Maar aangezien ik toch niet de goede Ipod heb blijbkaar wordt dat hem helaas niet. Maar bedankt voor je reactie!
Je kan dan de kit kopen. Dan doe je in het opladergat (hahaha) een receiver. En dan de sensor aan je schoen. Zo doe ik dat ook. Mijn ipod is ook al ruim 4 jaar oud.
Ik heb een weekje stilgestaan wat betreft hardlopen. Veel gewerkt, niet helemaal fit en nog wat andere stressvolle dingetjes. Ik ga me nu omkleden en les 7 lopen, ben erg benieuwd!
Mag ik me hier melden? Ik ben gister eindelijk begonnen met hardlopen! Het doel is om mijn conditie te verbeteren, maar vooral ook om negatieve energie om te zetten in positieve energie. Merkte gister al dat ik echt totaal geen conditie heb. Ben een rondje gaan rennen dat ik normaal met de hond loop, maar ik heb echt rennen/lopen moeten afwisselen. Ik heb last van een lage bloeddruk, dus als ik me te veel inspan (en vooral doorrennen als ik moe ben (dus geen lucht krijg, steken in de zij) heb ik kans om flauw te vallen . Moeite heb ik vooral met mijn ademhaling. Ik denk dat ik niet goed adem, heeft iemand misschien tips? Heb normaliter ook altijd een pompje bij, om het ademen te vergemakkelijken.
Ik hoop over 3 tot 4 weken het hele rondje in zijn geheel te kunnen rennen. ben benieuwd of het me gaat lukken. Vanochtend had ik wel echt spierpijn, maar ben gewoon weer gegaan. Morgen ochtend eerst paardrijden, daarna wil ik het weer proberen. Rennen jullie ook elke dag? De meeste mensen die ik ken rennen maar 3 of 4 keer per week.
Iedere dag rennen is in ieder geval het eerste jaar echt niet aan te raden! tenzij je graag snel een blessure op wilt lopen natuurlijk ... ik zou zeggen, lees je even in. genoeg sites met goede info over hardlopen voor beginners.
Evelijn
Geplaatst: 31-07-12 08:58
Wat Wendy zegt... elke dag is gewoon wachten op blessures. Er zijn op internet genoeg gratis schema's voor beginners te vinden om het hardlopen mee op te bouwen. Je moet hardlopen niet onderschatten... je hebt zo een blessure te pakken waar je niet zomaar afkomt. Zorg dat je iig goede loopschoenen hebt en bouw rustig en verstandig op met minstens 1 rustdag tussen het lopen.
_MG: Probeer start to run is, of het loopprogramma van Renate Wennemars. Zo elke dag gaan rennen is absoluut geen aanrader en de kans dat je binnenkort aan de kant zit met een blessure is heel groot.
Ik ben sinds vorige week begonnen met Start to Run. Ik kende het programma al van enkele jaren geleden, en nu samen met een vriendin eraan begonnen. We gaan 1x per week samen om elkaar te blijven motiveren en te ondersteunen. En de andere 2x doen we alleen. Ik vind het prettig om iemand op de hoogte te kunnen houden van de vooruitgang.
Eind september zijn de 10 weken voorbij en als we het halen gaan we een weekend naar Berlijn. Nu maar hopen dat het lukt haha!
Sorry dat ik gisteren een beetje bot uit de hoek kwam trouwens. Verder heb ik nog wel een tip voor je, MG, doe het rustig aan. Zorg dat je op een tempo loopt waarbij je nog kan praten. En in het begin kan dat verrekte langzaam aan voelen, maar het zorgt er wel voor dat je je spieren niet "opblaast" en je werkt aan conditie opbouw. Snelheid komt later...
mywayzidane
Geplaatst: 31-07-12 09:38
Ik kom me hier ook maar eens melden. Na wisseling van instructeur kwam ik erachter dat mijn conditie toch wel echt dramatisch is en heb me voorgenomen dat daar iets aan moet worden gedaan. Samen met mijn vriend (die een mega conditie heeft) ben ik gestart met start to run. De allereerste week heb ik gewoon zelf gelopen (1 min.) zodat ik niet bij les 1 het al niet meer zag zitten Vorige week hebben we dus de eerste week van start to run erop zitten. Vanavond starten we dus met les 4....... We zullen zien.
@Laura: wat leuk dat jullie een weekendje naar Berlijn gaan als jullie het hebben volgehouden.
Ik hoef me over rustdagen gelukkig geen zorgen te maken. Het ontbreekt me simpelweg aan de tijd om echt iedere dag te kunnen rennen, dus dat scheelt weer in overbelasting. Ik zou er inderdaad toch wel mee uitkijken om iedere dag te rennen. Je doet al snel te veel en dat zou wel zonde zijn, want dan lig je er voorlopig wel effe uit.
Ik had graag gisteravond een rondje willen hardlopen, maar helaas stond mijn paard weer eens geblesseerd, dus dat heeft mijn tijd weer opgeslokt. Te frustrerend voor woorden, we blijven maar sukkelen. Gelukkig stond ze er vanmorgen al een heel stuk beter bij, dus ik maak me niet al teveel zorgen meer. Ga in ieder geval bijrijdpaard rijden (want die stond ook op de planning gisteren) en even kijken hoe ik dan zit in mijn tijd om nog een rondje te doen.
Als je geen motivatie hebt om te lopen, lijkt het me vrij lastig om aan de slag te gaan. Mijn motivatie zit (behalve de geweldige voldoening na het lopen) in de kleine dingetjes. Heb ik weer een nieuwe broek gekocht of shirtje ofzo, of mijn ipod, waardoor ik die gelijk wil uitproberen en testen hoe ik loop met nieuwe kleding enzo. Ik heb niet zoveel nodig om gemotiveerd te worden haha.
Vooruitzichten voor motivatie op te brengen zijn in ieder geval goed voor mij, want ik vlieg volgende week als het goed is weer voor een weekje naar zuid oost Spanje en daar kun je heel fijn lopen. Heerlijk 's ochtends vroeg mijn bed uit en dan nog in de 'koelte' aan de slag! Paar weken terug ook paar dagen geweest en dat bevalt toch wel kan ik zeggen.
Zondag had ik echt moeite om mezelf te motiveren... maar toen ik uiteindelijk toch ging, was het heerlijk. Ik probeer de motivatie er dus in te houden door doelen te stellen. Ik heb al een paar wedstrijdjes achter de rug, en in september staan er sowieso nog twee op de planning, misschien zelfs drie. En in oktober waarschijnlijk ook nog één. De vaste training op dinsdag is ook prettig om het ritme er in te houden. Ik heb ook geen tijd om dagelijks te lopen Voor mijn werk ben ik van half 8 's morgens tot sowieso kwart over 6 's avonds van huis. Daarna moet er nog gekookt worden. Dus ik kan niet op één avond naar mijn paard en hardlopen, want ik heb eigenlijk ook nog 9 uur slaap nodig, per nacht.
@stacey: klinkt goed, zo in Spanje @winged: ja, als je je kloffie maar aan hebt he?
Ik zit al ruim een uur in mijn kloffie... durf niet. Gisteren met wandelen voelde ik me knie al een beetje... en daar baal ik enorm van. Vandaag maar even terug in training... tot 2 weken terug was er niks aan de hand. Dus nu maar weer kortere loopstukken en vaker rustpauzes.
missfitness
Geplaatst: 31-07-12 10:06
Grappig te lezen hoe jullie je motivatie krijgen en om doelen te stellen! Natuurlijk heb je ook nog andere dingen die overdag moet gebeuren en het is knap en goed van je dat je toch tijd vrij maakt om te kunnen hardlopen!! Maar idd, probeer een doel te stellen en het is ook handig om vaste hardloop avonden of middagen vast te leggen, zodat je weet dat dat jou hardloopmomentje is!
Heerlijk Stacey naar Spanje. Het is daar volgens mij wel ontzettend warm, dus idd vroeg hardlopen!
Mijn man zijn vakantie is om dat is wel jammer want nu kan ik niet meer 's morgens rennen (er is dan niemand thuis bij de kleine) dus vanaf nu ga ik weer 's avonds rennen. Heb mezelf voorgenomen op dinsdag, donderdag en zaterdag te gaan rennen. Zaterdag kan ik dan wel 's ochtends (doe ik toch liever). Vanavond les 12 met Evy.