[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:00

Nou opzich denk ik dat het wel mee zal vallen :) Maar ik vind het gewoon prettiger als ik fatsoenlijk ongesteld ben :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:33

Ik ook auk. Ik klaag gewoon als ik het teveel vind, maar ook als ik het te weinig vind. Haha
Maar goed 100% tevreden over de nuvaring ben ik nog niet........ maar wel stukken tevredener als alle pillen die ik al heb geslikt. De tijd zal het leren maar ik verwacht toch eind van het jaar te stoppen met de anticonceptie ivm kinderwens. Daarna wil ik een spiraal. Dat vond ik nu zonde om te doen omdat ik m er dan na een paar maanden weer uit zou laten halen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:49

Ik heb net toch voor de zekerheid een Predictor test gedaan (was de enige die ze hebben bij het tankstation :D) Maar godzijdank niks aan de hand. Ben nu in ieder geval gerust gesteld. Schrok me nog wezeloos want er kwam heel snel een streepje, dat bleek het controle streepje te zijn..... Ja ik ben (gelukkig!) een leek met die testen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Ach, nu heb je in ieder geval zekerheid :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:17

Bloed nog steeds vrolijk door 3 maanden na plaatsing mirena.:(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:54

He bah wat rottig Iris :\

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:23

Even hier een vraagje: ik slik al heel lang de pil, had altijd een bepaald merk en een tijdje geleden een andere merk omdat de eerstgenoemde niet meer leverbaar ofzo iets was. Het gekke is nu ik de 'oude' weer gebruik heb ik veel meer last van mijn buik, rug en ook weer kuitkrampen terwijl ik die al lang niet meer gehad heb. Zou dit kunnen liggen aan de andere pil? En verder heb ik altijd last van brandend maagzuur net voor de dagen dat ik ongesteld zou moeten worden, hebben meer mensen dat?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:11

Is de samenstelling hetzelfde? Of ben je echt op een geheel andere pil gezet door je huisarts?
Of door de apotheek zelf? Die mogen je niet zomaar een andere pil meegeven dacht ik! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:55

Het enige wat verschilt is het vulmiddel.
En dat is echt een verschil van 0 komma niks. Ik kan me echt niet voorstellen dat iets als kuitkramp daardoor veroorzaakt wordt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:04

kuitkramp en de pil is inderdaad een combinatie die ik nog niet ken. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar ik acht de kans heel klein.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:14

Nouja wellicht misschien als bijwerking op de hormonen. Maar niet op een ander vulmiddel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:53

Samenstelling en hoeveelheid is hetzelfde, alleen andere doosjes en uiterlijk van de pil.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:59

Ik heb morgen de mirena precies 4 weken, ik heb heel licht gebloed dat na een week ook over was. Verder heb ik 1,5 week donkere afscheiding gehad waar ik nu vanaf ben. Ik heb nog wel wat last van me buik, volgens mij zijn dat me eierstokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:26

Ik heb even een vraag want ik kom er niet meer uit. :') Tijdje geleden was ik extreem heftig ongesteld, door een hormoonschommeling (zei de huisarts). Dit heeft 2 weken geduurd, het stopte uiteindelijk doordat ik twee soorten medicijnen kreeg (een bloedstollingsmiddel en een middel met progesteron erin). Ik moest toen stoppen met de pil omdat ik anders wel heel veel hormonen ineens in zou nemen. Na de medicijnen had ik eigenlijk een week gewoon helemaal niks moeten nemen, maar ik ben toen weer met de pil begonnen (wist niet dat ik eigenlijk een week niks moest nemen omdat je blijkbaar van die progesteron medicijnen juist weer een bloeding krijgt. Dat krijg ik nu dus niet omdat ik weer met de pil ben begonnen).

Ik ben toen op maandagavond weer met de pil begonnen. Wanneer zou hij dan weer veilig zijn? Is dat dan gewoon na 7 dagen? Of niet? Omdat ik 'zomaar' op een moment begonnen ben zegmaar. En niet op bijv. de eerste dag van een menstruatie wat ze aanraden volgens mij als je net begint met de pil (ik heb hem al wel 10 jaar btw).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:59

Ik ervaar al heel de avond de beste anticonceptie die er is! De kids hier in de straat! De ene krijst en jankt nog harder dan de andere! Ppffffff

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:11

Wuis: Normaal gezien raden ze dat aan omdat als je begint op de eerste dag van je menstruatie, je dan meteen veilig bent. Als je op een andere dag van je menstruatie begint, ben je vanaf die dag + 7 dagen veilig. Maar op een gewone dag wordt geloof ik een maand aangehouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:45

Ik vond dit: Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, -7 dagen regel blabla-

Maar geldt het dan als in:

Bijv: op Maandagavond beginnen, zondag weer veilig, of maandag? En dan avond? Of?

Ik ben een leek hierin. Ben in al die jaren nooit tussentijds zomaar gestopt. :')

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:05

ik dacht altijd dat je dan de maandag NA het slikken van je pil op maandag veilig bent. ( niet dat die pil dan zin heeft, maar het gaat om het tijdstip. slik je maandag ochtend, ben je maandag ochtend na een week weer veilig, maar slik je maandagavond, ben je dus sochtends nog niet veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:27

lillytjuh schreef:
Ik ervaar al heel de avond de beste anticonceptie die er is! De kids hier in de straat! De ene krijst en jankt nog harder dan de andere! Ppffffff

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:30

Toch snap ik het niet. Want is het niet gewoon zo dat de 7 dagen regel geldt als in: 7 dagen achtereen hem ingenomen te hebben, en dan is het veilig? Want als je het hebt over de dag +7 heb je het immers over 8 dagen?

Stel je begint de eerste op woensdagavond. Dan moet ie toch eigenlijk na de 7e pil, die je dus op dinsdag inneemt, weer veilig zijn? Of zie ik dat nou verkeerd?

Ik bel anders wel naar de apotheek. _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:55

Ik hou voor de zekerheid in dat soort gevallen aan: als ik de achtste pil van de nieuwe strip heb geslikt weet ik het zeker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:00

Ik heb gebeld en de apotheker zei dat als je op een willekeurig moment begint dat je dan gedurende de hele strip niet beschermd bent. Het klinkt mij raar in de oren maar het zal wel zo zijn dan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:11

Dat is wat ik ook zei.

Hvelreki schreef:
Wuis: Normaal gezien raden ze dat aan omdat als je begint op de eerste dag van je menstruatie, je dan meteen veilig bent. Als je op een andere dag van je menstruatie begint, ben je vanaf die dag + 7 dagen veilig. Maar op een gewone dag wordt geloof ik een maand aangehouden..

Zou op zeker spelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:21

Doe ik zeker weten. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:46

pft morgen wordt bij mij mirena geplaatst. Ben best beetje bang zegma.
Hoe lang duurt het plaatsen zelf eigenlijk?