Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Goldie

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:51

Ik ben ook weer terug van les 16. Ik had helemaal geen zin meer, eerst vertraging met de trein, hoofdpijn en buikpijn. Toch gegaan en naar omstandigheden wel goed gelopen, ik moest ook echt wel goed op m'n houding blijven letten idd, ik zakte ook in :P was wel elke keer in 2 minuten weer op adem dus viel me niet tegen. Was wel warm trouwens...
Ik zou ook niets weten idd voor je rug, doe wel ook elke keer buikspieroefeningen voor het lopen, zie echt al verschil :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:15

Gister de Marikenloop gedaan, 10km. Wat was het warm!! Tot de 6,5 km ging het erg fijn, daarna kreeg ik het zoó warm. Gegeven moment had ik overal kippevel terwijl ik het snikheet had. Ben toen even rustig gaan wandelen, even afkoelen. Daarna weer rustig verder gelopen, mijn eindtijd was 1,14 min. Ben wel tevreden! Deze 10km kwam nét iets te vroeg, ik train rustig door en dan 10 juni staat de volgende 10km. Ben benieuwd hoe die gaat! :D

Ik had trouwens wel extra water gedronken de hele morgen al en ook tijdens het lopen nog. Ik had niet te warme kleren aan, hempje en korte broek. Had het dus snikheet, maar zweten deed ik niet echt.. daardoor raakte ik ook een beetje oververhit, iemand een idee hoe dat kan? Toch te weinig gedronken?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:29

Zo ik ben echt trots op mezelf en me vriend. Heb gewoon hard gelopen!!! 2 km met een app voor op de iphone. Vriendje lief had hem niet aangezet en wij begonnen met rennen en ik had echt zoiets van nou rennen we echt al meer dan een minuut hoor. Zegt vriendje lief ik heb nog geen eens een half nummer geluisterd jij heb echt geen tijdsgevoel :o dus wij verder rennen. Kijkt vriendje lief even op de telefoon had ie hem niet aangezet :o? en was die boem boem boem =:) =:) =:) muziek aan het luisteren. tjsa hadden dus meteen al 6 minuten ongeveer gelopen. Daarna maar wel app aangezet en die uitgelopen. Ik voelde wel wat verzuring in mijn benen, maar dat komt omdat ik al meer dan een jaar niet meer gerent heb. Uiteraard hebben we opgewarmd en gestretsjt (hoe schrijf je dat?) :o? :o? :o?

Ik denk dat als je gewichten in je hand neemt en je armen dan evenredig aan je schouders omhoog en dan rondjes draaien dat je dan in iedergeval je boven rugspieren traint. Je onderrug spieren zou ik niet weten.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:33

Goldie schreef:
Oooh Kasmir wat balen zeg... Een halfjaar is echt wel lang idd

Gaaf wel zo'n trailrun, wel belastend denk ik zo :=
Ik zag ook een wedstrijd hier in de buurt, parcours liep deels door zee, nou nee bedankt :+

Door zee? :P niet langs de zee? :P

Goldie schreef:
Ik ben ook weer terug van les 16. Ik had helemaal geen zin meer, eerst vertraging met de trein, hoofdpijn en buikpijn. Toch gegaan en naar omstandigheden wel goed gelopen, ik moest ook echt wel goed op m'n houding blijven letten idd, ik zakte ook in :P was wel elke keer in 2 minuten weer op adem dus viel me niet tegen. Was wel warm trouwens...
Ik zou ook niets weten idd voor je rug, doe wel ook elke keer buikspieroefeningen voor het lopen, zie echt al verschil :)

Fijn dat het toch goed ging :)

Ik heb net les 9 gelopen bij de sportschool :) ging goed! alleen in het begin even kramp in mn bovenbeen, toen even gerekt, en toch doorgelopen en toen ging het weg gelukkig :) daarna nog ff krachtraining gedaan :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:35

Samo dat probleem ken ik, ik ga ook pas zweten zodra ik stop met lopen :=

Ja Iris er stond echt door zee, was de overlevingsloop dus dat klinkt ook al heftig :+
Lekker dat jou les op zich toch ook wel fijn ging. Misschien als we allebei 5km kunnen lopen dan een keer samen meedoen aan zp'n loop ofzo :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:39

Goed plan Elies! :) heb je al een leuke loop gevonden?

Mijn hardloopschoentjes gaan ook mee naar Italië... :) is daar vast te heuvelig en te warm om hard te lopen, maar we hebben 4 accomodaties en bijna allemaal hebben ze een fitnessruimte :) ga ik daar wel ff op de loopband staan, wil niet m'n conditie kwijt zijn! :) Goed voornemen...nu nog waarmaken :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:52

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:56

Ik heb vandaag ook gelopen. Wat een benauwdheid! 5-6-7-8 min gelopen en in totaal 5,5 km in 35 min.

Mijn eerste echte loop staat gepland in oktober! De 4 mijl van Groningen :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:13

Fantabulouss schreef:
Misschien 01-08 of 05-09 de Robbenoordbos Zomeravondloop? :)
http://www.avwieringermeer.nl/

Die leek me ook wel wat idd, bos is wel leuk lopen!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:16

Weten jullie nog leuke wedstrijden in augustus? Voor de 5 km in de omgeving van utrecht/amersfoort/tiel etc.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:21

Geen idee, staat er niks op de kalender?

Ik doe toch nog steeds iets verkeerd met hardlopen, beetje last van m'n heupen elke keer. Veer niet genoeg door denk ik, maarja hoe verbeter ik dat?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:26

Bij de fysio moet ik altijd oefeningen doen, die ik thuis ook moet doen.
Zal hieronder 1 oefening daarvan beschrijven.

Voor de rug te trainen:
Afbeelding
Bij deze oefening is het de bedoeling dat je je billen eigenlijk omhoog trekt.
Ik moet deze oefening 10x achter elkaar doen, en op het moment dat je in een soort "brug" hangt/zit 5sec vasthouden.
Je kunt hem nog zwaarder maken door 1 been omhoog te steken en dit ook even vast te houden. dan krijg je zoiets !

Filmpje!!
Laatst bijgewerkt door sunshine op 21-05-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:28

Had vandaag eigenlijk les 5 moeten lopen, maar toch maar doorgeschoven naar morgen.
Gister beetje maf gedaan op de camping ( op de familieskelter, en dik uur tennissen sinds tijden) en nou enorm spierpijn...
Leek mij beter om vandaag dus maar niet te gaan rennen en dat morgen te doen zodat de spierpijn nog wat afzakt.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:29

Anoli verstandig, ik kan denk ik niets anders zeggen dan dat het verstandig is naar je lichaam te luisteren en rustig aan te doen :')
Goldie een overlevingsloop?? Heftig haha, ja dan zou ik denk ik ook afhaken, met natte schoenen verder lijkt me 3x niks. Dan moet
ik eigenlijk net zoals mijn vader op blote voeten gaan hardlopen, dan is het ineens niet zo erg meer, maar dat vind ik zonde van m'n Saucony's :P.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:07

Ehm.. vandaag zou ik eigenlijk les 6 moeten gaan lopen, maar ik heb zo slecht geslapen (ik had enorme hoofdpijn en een slechte droom) dat ik besloten heb hem door te schuiven naar morgen. Nu baal ik wel want dan heb ik al 3 dagen rust gehad. Maar goed, dat is dan maar zo.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:25

MrUlbe schreef:
Ehm.. vandaag zou ik eigenlijk les 6 moeten gaan lopen, maar ik heb zo slecht geslapen (ik had enorme hoofdpijn en een slechte droom) dat ik besloten heb hem door te schuiven naar morgen. Nu baal ik wel want dan heb ik al 3 dagen rust gehad. Maar goed, dat is dan maar zo.

Ik heb precies hetzelfde!!
Heb gisteren ook een drukke stage dag gehad en voel mijn spieren nog! Niet zo prettig ...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:40

Ik ben ook niet gegaan, want ik kreeg mijn mp3-speler niet aangesloten op mijn computer, dus kon de les er niet op zetten. _O-

Straks op een andere manier proberen en dan morgenochtend hopelijk even hardlopen.

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:49

Ik vind het nu te warm dus ga vanavond lopen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:54

Ik ga zo weer hardlopen
Maar vind het wel vermoeiender met dit weer! dus lekker in de schaduw in de bossen haha :P

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:10

Jammer alleen dat je straks hier de bossen bijna niet meer in kunt....de dazen komen er weer aan.
Hoewel....je gaat er wel heel erg hard door lopen :')

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:17

haha spray je wat van dat paardenspul op je :D tegen dazen

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:58

Hallo allemaal,

Ik ben ook onlangs begonnen met hardlopen, via start to run (versie 2006). Ik heb inmiddels les 12 afgerond en zou eigenlijk gisteren les 13 doen. Maar ik ben zó snotverkouden dat ik het een dagje had uitgesteld. Vandaag zag ik het eigenlijk ook niet zo zitten, maar ik wil niet het kleinste beetje van mijn zorgvuldig opgebouwde conditie verliezen, dus toch maar gerend. Ik heb wel een oude les (les 6) nog eens gedaan ipv les 13 en eerlijk gezegd was dat al meer dan genoeg, want ik kwam erg gaar thuis. Maar ja, je moet er wat voor over hebben...

Eigenlijk ben ik helemaal geen sportief type, ik houd helemaal niet van sport. Ik was dan ook vooral begonnen met rennen uit conditie-overwegingen. Maar ik betrap mezelf erop dat ik het toch best leuk vind nu, vooral doordat je elke keer net een beetje langer volhoudt, dat geeft veel voldoening.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:16

Naomi, heel goed dat je toch doorzet :D Ga zo door! Ik snap overigens wel dat je gaar thuis kwam, ik zou met dit weer liever aan aan het begin van de dag of aan het eind van de dag rennen. Overdag is echt te warm vind ik...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:26

Zo vroeg avond gegeten en nu nog even huiswerk maken. Ga lekker vanavond hardlopen, was vanmiddag al om 14.00 vrij maar in deze hitte ga ik echt niet hardlopen overdag :')

Hopen dat het vanavond wat afkoelt of misschien een regenbuitje??

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:42

Hoi,

Leuk zo'n topic over hardlopen. Ik ben een aantal weken geleden begonnen met hardlopen met Start to Run, ik zou vandaag les 12 moeten doen maar ik moest onverwachts ook 's avonds werken dus ga ik morgen een rondje lopen. De reden dat ik hardloop is om m'n conditie te verbeteren. Omdat ik ziek ben is het niet altijd mogelijk om 3x in de week te lopen maar ik probeer het wel. M'n vader loopt marathons maar ik wil over een paar maanden m'n eerste wedstrijdje (10 km) gaan lopen!

Groetjes :)