Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:27

Hoe is het met de stoppers????

Moeilijk zeker nu op de terrasjes met dit weertje ;-)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:30

Nog een weekje en ik zit op 3 maanden rookvrij *\o/* .
Had het gisteren even moeilijk |( . Mooi weer, lekker aan de rosé, bbq lekker zwemmen en dan geen peuk pfff, maar.....heb er géén op hoor ;)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:47

GroteVogel schreef:
Hoe is het met de stoppers????

Moeilijk zeker nu op de terrasjes met dit weertje ;-)

Nog steeds een stopper, en inmiddels de mijlpaal van 1 jaar rookvrij gepasseerd!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Het kan dus! Opsteker voor alle stoppers, volhouden, ik weet zeker dat ook jullie dit kunnen!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:01

Gefeliciteerd countrygirl, mag je best trots op zijn! Heb je nu nog steeds je moeilijke momenten of gaat dat echt helemaal weg?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:26

Hallo dames,

Gister was ik 3 maanden rookvrij :D :D.
Nu nog een weekje wachten en dan ga ik beginnen met lijnen :D.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:07

Ik ben weer begonnen... festival dit weekend, drie dagen tussen de rokers en kampvuren, ja dat helpt ook niet :+ en ik kan die extra kilo's ook echt niet uitstaan... misschien eerst stevig afvallen en dan weer stoppen :=

Nee, nee, smoesjes... ik moet gewoon stoppen... maar ik wil niet!!! |(

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:33

Stevig afvallen Appelmoes :? Je schrijft ergens eerder dat je maar 50 kg. weegt. Het boeit mij verder weinig welke keuzes mensen maken, maar als je niet wil stoppen begin er dan niet aan. En ja, ik spreek uit heel veul ervaring :+
Stoppen wordt overigens niet makkelijker naar mate het aantal pogingen, integendeel ;)

Even een :(:) voor Mando, heftig verhaal zeg. En super dat je ondanks alle stress gestopt bent :j

Blensink, heeft je vriend het tot nu toe volgehouden? :=

Hier nog steeds gestopt (voor het eerst kan ik het aantal weken niet zo uit mijn hoofd noemen *\o/* ). Drie maanden is de volgende mijlpaal (half juni), zal nog steeds niet zeggen dat het makkelijk is (ik herken de moeilijke momenten van Ingrid :)) ), maar ik ben er nu bijna van overtuigd dat ik echt gestopt ben met roken. En mijn biertje smaakt gelukkig nog steeds even lekker :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:58

Pff iedere dag is moeilijk hoor hahahaha.. maar we blijven stug volhouden...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:59

flappie28 schreef:
Gefeliciteerd countrygirl, mag je best trots op zijn! Heb je nu nog steeds je moeilijke momenten of gaat dat echt helemaal weg?

Dankje flappie28! :D Het gaat weg hoor! Echt!! Moeilijke momenten niet... wel nog steeds in het 'systeem' zo af en toe een secondeflits: zo... en nu een peukje! Oh nee... rook niet meer. Raar he?? Gebeurd nog steeds! Wordt wel minder en minder hoor. Vind het ook niet zo gek na 40 jaar stevig doorpaffen :o

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:05

Ninus schreef:
Stevig afvallen Appelmoes :? Je schrijft ergens eerder dat je maar 50 kg. weegt. Het boeit mij verder weinig welke keuzes mensen maken, maar als je niet wil stoppen begin er dan niet aan. En ja, ik spreek uit heel veul ervaring :+
Stoppen wordt overigens niet makkelijker naar mate het aantal pogingen, integendeel ;)

Voordat ik stopte wel ja := maar ik wil ook niet meer wegen dan dat, ben 1.60 lang. Als ik tegen de 55 aan kom, zit ik voor mezelf al echt op het randje. Ik kan daar echt niet mee omgaan -O- ben ook ooit, in een ver verleden, begonnen om af te vallen/niet aan te komen... ellendig gewoon :+

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet over uit of ik wil stoppen :o aan de ene kant wel, want financiën en gezondheid, maar aan de andere kant... ik ben zo emotioneel gehecht :+

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:24

Appelmoes. Toevallig op pinkpop geweest?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:30

Hahaha nee, pinsterlanddagen. :')

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 00:35

Haha nog nooit van gehoord:-P. Denk.3 daags festival kan maar 1 zijn :-P. Ook leuk om trouwens.te.doen:-P

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:00

Jammer Appelmoes, volgende x weer beter?

Ik zit nu op week 3 van de champix, vanavond cursus avond 2 en dan nog een week en moet ik stoppen.
Ik merk nu eigenlijk weinig meer van de champix, en rook nog steeds hetzelfde, had eigenlijk gehoopt dat ik er geen zin meer in zou hebben..............lijkt er maar op dat ik zelfs even meer rook....Maar ach ik laat het over me heen komen en zie wel over een week, ik hoop natuurlijk dat ik dan kan zeggen ik rook niet meer!

Iedereen doorzetten he! ( Of opnieuw beginnen)

Booh al zou ik 10 kilo bij komen en dan gestopt zijn zou me echt niks uit maken, als ik dan weer lucht heb kan ik daarna bewegen om die kilo's er weer ooit af te krijgen toch???
Nu kan ik niet bewegen omdat er geen lucht voor is, dus tja en ben al minimaal 30 kilo te zwaar dus dan maken mij die kilo's echt niks uit....

Ligt het dan aan mij als ik denk man wat maak je je druk over 3/5/7 kilo, da's nog net geen kledingmaat, ga lekker sporten en minder snoepen?
Of denk ik te makkelijk?
( Wil echt niemand kwetsen hoor, dus niet aanvallend bedoeld, of komt dat omdat ik al zoveel gewicht mee sleep?)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:22

Ik ben nog steeds 'gestopt'. Ik rook eens in de 2 weken voor de gezelligheid een peukje mee en dat bevalt me prima. Geen nare gevoelens dat ik het moet laten, maar ook geen verslavingsdrang meer. Wil het niemand aanraden omdat ik bang ben dat anderen misschien wel in een patroon vallen.

Ik doe het maar onder het motto: 'geniet, maar met mate'

Ben nu in totaal 4mnd gestopt waarvan de laatste 6wk dus af en toe voor de gezelligheid een peukje meeroken. Verder taal ik er ook niet naar, denk ik er niet aan, geen behoefte aan. :)

Appelmoes, zijn sigaretten trouwens volledig plantaardig? Ik dacht dat daar ook iets van varkensvet oid als lijmproduct in gebruik wordt, maar moet zeggen dat ik me daar verder niet in heb verdiept.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:24

@ grotevogel, juist als je vrij slank bent valt een kilo of 5 heel erg op. Ik ben nu (niet door het stoppen, maar door het mooie weer en de biertjes en bbq's) 2kg aangekomen en ik zie het gelijk en merk het aan m'n kleren.

Ik ben eerder rond de 85kg geweest en dan merkte ik 2kg meer of minder niet zo. :+ (Weeg nu overigens normaal gesproken zo rond 63kg)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:28

_Nelleke_ schreef:
Ik ben nog steeds 'gestopt'. Ik rook eens in de 2 weken voor de gezelligheid een peukje mee en dat bevalt me prima. Geen nare gevoelens dat ik het moet laten, maar ook geen verslavingsdrang meer. Wil het niemand aanraden omdat ik bang ben dat anderen misschien wel in een patroon vallen.

Ik heb precies hetzelfde :) Ik ben ook nog steeds gestopt...inmiddels een maand of 3 ofzo, geen idee precies. Ik rook zo nu en dan een peukje en dat bevalt goed. Ik heb niet het idee dat ik niks meer mag, maar heb ook geen verslavingsdrang inderdaad. Werkt voor mij beter dan geheelontzegging zeg maar :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:38

Ik heb zaterdag en zondag een trekje genomen, gewoon 1. Lekker voor even tussendoor, maar geen behoefte aan roken of aan een hele sigaret.
Het 'niet mogen' is killing!

Grotevogel, ik ben altijd heel druk met mijn gewicht. Heb 1x een BMI gehad van bijna 27 door medicijngebruik en dat wil ik echt nóóit meer!
Ik ben maar 1.60m.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:39

Ik weet niet wat het bij mij zou doen als ik één peuk zou roken. Ga het maar niet proberen, want ben veel te bang dat ik eraan vast zit (wéér).
Gisteren met bbq had ik me wel heul veel zin in een peuk, maar kreeg er geen van vriendlief _-:( :D .

Ik ben nu ca 2,5 kilo angekomen, en ja, ik zie het :j . maar ja, beter die paar kilo erbij dan een paar jaar korter leven hé ;)
Nee, ik probeer het straks wel eraf te krijgen, maar nu zit ik er niet zo mee, Ik heb meer lucht, voel me beter, dus wat zou ik me druk maken om die
2/3 kilo!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:41

IngridB schreef:
beter die paar kilo erbij dan een paar jaar korter leven hé ;)

Maar als je dood gaat dan weet je niet of je misschien nog een paar jaar langer had kunnen leven :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:45

Xono, geheelontzegging werkte mij ook op de zenuwen. Ik moet wel 'opletten' dat ik niet te regelmatig met anderen meerook, dus ik hou een marge aan van 2 weken. Ik heb namelijk vrijwel dagelijks gezellige rokende mensen om me heen dus als ik een gezelligheidsroker zou worden zit ik straks wel weer op dagelijks :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:17

Ik rook alleen met mensen mee die ik hooguit wekelijks tegenkom :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:19

Quellian schreef:
IngridB schreef:

Maar als je dood gaat dan weet je niet of je misschien nog een paar jaar langer had kunnen leven :P

KLopt, maar ik zal het anders zeggen...beter een paar kilo erbij, dan de rest van m'n leven met minder lucht ;)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:56

Citaat:
============================================================

Maar als je dood gaat dan weet je niet of je misschien nog een paar jaar langer had kunnen leven

Dat is natuurlijk slap ge-oh ,we weten allemaal dat we als we roken :

* minder lucht hebben
* meer kans hebben op allerhande longaandoeningen
* sterk verhoogd risico op kanker
* sterk verhoogd risico op hart-en vaatziekten

Dat zijn toch argumenten die motivatie geven om vol te houden met de stop.

Na een jaar gaat je lichaam weer stabiliseren en kun je makkelijker je extra gewicht kwijtraken zegt men.
Ik merk wel dat mijn lichaam idd nu tot rust komt , nu nog afvallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:12

Kaatje, daarom had ik er ook een :P bij gezet.

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit dat ik een paar jaar korter zou leven (voor die tijd ben ik toch al het hoekje om) en om nou te zeggen dat ik die 10% extra zuurstofopname nou echt merk, nee...
Ik hou alleen maar vol omdat ik niet weer door de 'hel' van het stoppen heen wil. Maar ik hield van roken, was een echte roker en vond het altijd heerlijk. Ik heb nooit de wens gehad om te stoppen, mijn behandelend longarts wel. Ik heb een kind, stop reden numero uno. Ik zie mijn paarden nog maar 2 a 3x per week, omdat kind numero uno is.

Ik vind het jammer dat mensen dit voor zichzelf hebben en dat dit dan voor elke roker en ex roker 'moet' gelden. Nogmaals; ik vind het prima als ik op mijn 75e het loodje leeg ipv op mijn 85e, geen enkel probleem. Had ik er voor over gehad.