KarinvdM schreef:Dat verschilt vaak wel, waar je wel en niet goed tegen kan.
Maar over het algemeen is het verstandig om gezond en clean te eten en suikers en toevoegingen (oa E-nummers) te mijden.
Zo eet ik eigenlijk nooit iets uit pakjes en zakjes, geen prefab en kant en klaar maaltijden en andere bewerkte producten en fabriekstroep.
Geen mueslirepen, Ligakoeken, Fruitkicks etc etc, in al dat soort dingen zitten veel suikers en andere nodeloze toevoegingen.
Ook eet ik bijna nooit brood, pasta of rijst en aardappelen ook maar zelden en dan meestal bataat.
Over zuivel zijn de meningen verdeeld, ik neem zelf eigenlijk alleen yoghurt en kwark en dan zonder toevoegingen want als er smaakjes aan toegevoegd worden zit er gelijk ook veel andere troep in.
Geen plantaardige boter/margarine/bak/braadproducten, ik gebruik kokosolie bij het koken en soms olijfolie.
Wat eet ik wel?
Ik ontbijt vaak met havermout, dat is op heel veel manieren klaar te maken, op VT loopt daar een topic over.
Mijn lunch is vaak salade met rauwkost met kip/kalkoenfilet, of zalm/tonijn oid, of ik maak een lauw-warme salade met bijv pompoen, courgette of aubergine.
Avondeten is veel groente met een stukje mager (onbewerkt) vlees (dus geen hamburgers en andere vleessoorten met toevoegingen) en/of aardappel/bataat.
Tussendoor neem ik fruit, in principe onbeperkt. Ongebrande en ongezouten noten, soms gedroogd fruit, maar daar zitten vaak weer toegevoegde suikers in. Ook maak ik wel zelf mueslirepen van havermout.
dat lijkt me behoorlijk ingewikkeld
, wat is bataat?