Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:20

Ohh in Barcelona kun je zooo lekker eten!! Ik ben er afgelopen zomer geweest!
Wij hebben toen zo'n citytrip gemaakt in de hop-on hop-off bus... (scheelde vele KM lopen!)
Goed weer gehad? Lekker dat afgevallen bent!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:57

We hebben zo onwijs veel geluk met het weer gehad! We zijn zondag ook op de tours geweest met de bussen, ideaal want anders is het gewoon niet te doen qua afstand! Zaten we daar lekker in het zonnetje met 24 graden :D Maandag was het 20 graden en iets bewolkt, voor ons niet erg want we hebben toch alleen maar geshopt (serieus geshopt, van 11 tot 20uur :') ) Gister vlogen we terug in de stroooomende regen, volgens de nieuwsberichten bleef het daar ook de hele week regenen :=

dressagelady

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:59

Ik heb trouwens ook het meetingtopic eindelijk ontdekt :') Het komt mij de komende tijd niet heel goed uit, maar voor een volgende meeting houdt ik me sowieso aanbevolen! Misschien leuk om wanneer het mooier weer is een stel paarden te huren oid :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:06

Jaaaa paardjes huren vind ik ook leuk! Neem ik mn eigen pown mee!

Haha lekker geshopt! So dan heb je echt geluk gehad ja! Regen is nix aan! Hier begint t nu ook te miezeren.. jakkie...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:12

Oeh, barcelona is leuk :D En nog afgevallen ook, doe je goed!

Zo, ik heb net bij sportschool de zonnebank besproken voor om 5 uur, dus nou móet ik wel die kant op zo :+ (ff extra stok achter de deur :P )

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:17

Oeeh, zonnebank na het sporten is heerlijk! :D

Even een update vanaf hier.. Ik zit al dagen in de stress over of ik mijn tentamen heb gehaald- en dus mag blijven.. Nou heb je met 45 punten een voldoende.. heb ik 46 punten gescoord.. Alleen, is het zo dat onze school nogal van het 'achteraf veranderen' is :+ Dus ik wacht nog maar even met het zeggen van dat ik het heb gehaald.. :P
Helaas is de stress er niet minder op geworden ;(.

Vandaag een balansdagje, hoop morgen weer te rennen en paard te rijden..
Vanochtend gewerkt 6-11, daarna tot 2 uur in bed gelegen :P ben er net weer uit.. en moet zo voor het eten zorgen.. Dus tijd om te sporten is er deze middag sowieso niet, misschien vanavond!

Oja, ik was naar run2day gegaan voor advies. Mijn schoen is errrrug flexibel.. je kan m alle kanten op buigen. maar aangezien ik een jaar heb gerend op die dingen zonder klachten, ligt het er aan dat ik niet goed opbouwend heb gerend. van 5 naar 7km was een te grote stap. Dus nu een trainingsschema opzoeken :) ik ben er klaar voor!! gelijk een mooie renbroek bij H&M gekocht :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:31

Zo lekker fanatiek ook met een nieuwe broek hihi
Ik moet ook want mijn 2de broek gaat al stuk
Het eerste kleine gaatje zit er in
Dat word nu mer 2 voor de vuilbak
Vrijdag toch kleding voor de kids kopen dan ook maar gelijk
Een nieuwe broek kan ik niet meer zeggen dat alles in de was ligt en ik dus niks heb
Om aan te trekken
Ik ga morgen weer heb er zin in
Dan zijn mijn BBB spieren weer aan zet
Heb gisteren wel heeeeel fanatiek gedaan op de loopband
Voel mijn kuiten echt goed begin ook best wel wat vorm te krijgen daar
Nu nog in de rest

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:43

Hee Marije dat is spannend zeg, maar dat achteraf veranderen, daar mogen ze toch niemand mee benadelen? Dat zou echt stom zijn dan!

en Airborn lekker onder de zonnebank, ik moet dat ook weer eens doen, gewoon lekker voor de vitamientjes! n vriendinnetje van mij heeft dat laatst ook gedaan en daarna kwam ze naar mij, bohh was net alsof ze van een maand spanje ofzo afkwam! (nou moet ik eigenlijk niet zeuren met mn getinte huid, maar vergeleken met hoe ik normaal ben ben ik nu echt bleek!)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:44

Vorige week maandag heb ik een kennismakingsgesprek + rondleiding gehad.
Vanmiddag heb ik een gesprek en test met mn coach.
Ondertussen mocht ik alvast gaan sporten en heb ik vorige week woensdagochtend vroeg 1 uur op de crosstrainer en de fiets (incl heuvelparcourtje) gezeten. Ik zou eigenlijk meedoen met les spinnen, maar ik stond in de file vanwege de mist en was helaas te laat.
Maandag heb ik meegedaan met een circiuttraining, dat was erg leuk! Alle apparaten 3 x 50sec volhouden (1sec wegduwen, 3 sec terug laten komen). Fijn vond ik dat je dan controle hebt of je de oefeningen wel goed doet en dat je met een groepje bent.
Ik heb behoorlijke spierpijn in mijn kuiten door een martelwerktuig waarbij je met de bal van je voet op een soort plankje moest staan met kussens op je schouders. Het gewicht wat op je schouders druk moet je dus met je kuiten wegdrukken, pfoeh die viel niet mee. Daarna nog meegedaan aan het buikspierkwartier en voel ook mijn buikspieren. Verder geen spierpijn, volgende keer dus ietsje meer gewicht op armen en benen.
Ben benieuwd naar de test van vanmiddag!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:17

dressagelady: Welkom terug op Nederlandse bodem!

Wanneer komen de meiden eigenlijk terug uit Slowakije?

Off topic: De foto's van onze hond die door zwenneke zijn gemaakt: [BB-ITP] Buddy door de lens van Foto'Z

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:32

Ahhh wat een mooie foto's die lieve blik! Die is echt mooi vastgelegd!! en hij is al 10? Ziet er goed uit!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:53

Zo, dat was ff lekker :D Nieuwe oefening ipv lat machiene, namelijk, optrekken, maar dan met je knieen op een soort plankje, waardoor je niet je hele gewicht omhoog hoeft te trekken. Maar goed ook, want erhm, ik had dr best moeite mee :P Wel mn armen lekker moe getraint! En met cardio vrij fanatiek geweest :D Niet heel lang, maar wel hoge intensiteit.
En toen nog ff onder de zonnebank, heerlijk...

De weegschaal zei trouwens wat ik verwachte: weer terug op oude gewicht. Maar das nie zo raar, want ik kwam er na het sporten achter dat het de tijd van de maand is (word niet ongesteld, dus merk het niet zo verder). Dat verklaart ook meteen waarom ik zo sjago en bluh ben afgelopen paar dagen :P En waarom ik zo snaai...
Komt allemaal weer goed over een paar dagen dus :+

retivi, hihi, als je iets al een martelwerktuig noemt is het vast een goede oefening :P

Marije, mja, zoiets dacht ik al, overbelasting ofzo. Overbelaste scheen heb ik vorigjaar gehad, was heel naar, kwam dr ook slecht weer vanaf.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:31

Dressagelady is back!! :):)
Lekker genoten van het mooie barcelona :)

Ik heb zo lekker getraind vandaag :D
De borst en de biceps gehad, 7 oefeningen borst, 3 oefeningen biceps, 4 oefeningen buik.
Was echt super lekker! :j Oeeehhh :):) :):)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:08

Super Nancy! Heerlijk dat je je er zo goed bij voelt *\o/*

Ik wilde vanochtend wat oefeningen doen, maar ik voelde me zo slapjes. Dus eerst maar wat ontbeten, maar gatsie, het wil helemaal niet. Na 2 keer de watjas variant van opdrukken (op de knieën dus :P ) al compleet buiten adem en veel te hoge hartslag. Bleegh. Ik weet niet of ik gewoon door moet gaan, of vandaag moet overslaan :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:30

Ik ga morgen middag even flink aan de cardio. Ik heb mijn strenge week nog niet echt kunnen volhouden, dus dan maar even extra, stevig sporten om het weer te compenseren.
Ik las laats via goog dat het een goede oefening voor je billen is om de loopband op een helling van 10 a 12% te zetten en dan met een snelheid van 4,5/5 te lopen. Ik ga het morgen eens uitproberen. :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:28

10/12% :oo
Mijn record was 7% maar dat was echt zwaar
Het lukt me nu eindelijk wel een minuut of 3 op 4,5% en dan 5,5 snelheid
Vanavond weer

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:43

rustig opbouwen makkink! op welke stand zet jij m dan als je 1,5 uur gaat op de loopband?

ik doe meestal eerst 10 min fietsen, 1 uur krachttraining en dan
20 min 9km u rennen
dan 10 min 7,5 procent helling 5,8 km/h

of HIITTEN 20 min op de cross :') dan ken ik niet meer lopen

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:51

Helling loopband voel ik mn kuiten meer als mn kont! :(
En die zijn al zooo dik! Maar ja mn kont ook en die moet juist dunnen, maar volgens mij heeft die zn eigen leventje en trekt ie nix aan van wat ik vindt! :(

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:08

veel squatten wollie?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:12

Je kan niet op specifieke zones vet laten verdwijnen, dus alles waarmee je je bilspieren gebruikt train je die spieren mee en krijg je dus een grotere strakkere bilspier. Je kont word daar dus niet kleiner van, wel strakker als het goed is.
Besides, een kont hebben is sexie :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:40

hahaha jajaja, gelukkig is mn vent een kontenman! (zoals ie zelf zegt) maar hij is wel enorm voor mijn lengte, ja squats en lunges pek ik 2 keer per week mee, maar tis vooral t vet wat wegmoet! Helaas als ik een frietje eet zakt t eerst door naar mn buik, waar ik t de dag erna altijd zie zitten, en daarna zakt t door naar mn kont/heupgebied om de eerste 2 jaar lekker te verblijven.... :(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:55

wollie2004 schreef:
hahaha jajaja, gelukkig is mn vent een kontenman! (zoals ie zelf zegt) maar hij is wel enorm voor mijn lengte, ja squats en lunges pek ik 2 keer per week mee, maar tis vooral t vet wat wegmoet! Helaas als ik een frietje eet zakt t eerst door naar mn buik, waar ik t de dag erna altijd zie zitten, en daarna zakt t door naar mn kont/heupgebied om de eerste 2 jaar lekker te verblijven.... :(

Hahaha hier ook!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:27

Oh oh... Net mn rooster gezien voor de eerste 6 week van mn master... Freakinghell ik ga het DRUK krijgen! Hoop echt dat ik dan nog de puf heb om ook te blijven sporten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:37

Mijn nieuwe schema is er. Ik train nu met minder gewicht, maar met meer herhalingen. Ik ga nu 2 x 25 herhalingen. Verder train ik nu ook in supersets, 4 x 12 per apparaat. Dus even iets heel anders. Vetpercentage hoeft in pricipe niet meer naar beneden. 21 % is de ondergrens en ook 57 kilo, dus meer dan 2 kilo moet er niet af, dus iets minder cardio.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:47

Gym time *\o/*