[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:04

Bitje, ik zou overdag meer & vaker eten en 's avonds wat minder :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:04

Waar is je lunch bitje? Die broodjes bij je avond eten zijn dus geen probleem als je dat gewoon als je lunch ziet := En zal een ochtend tussendoortje nemen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:07

ja die broodjes zaten dus bij de lunch, kon ze niet laten staan... foute mij :+

Mootje: heb je gelijk in alleen ben bang dat als ik smiddags ook nog eens een paar broodjes naar binnen werk dat ik er niet van af val, of heel langzaam maar hoop toch echt dat ik voor juli minimaal 10 kilo ben afgevallen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

Je hoeft toch geen brood? Ik eet een snee zuurdesembrood en 1 snee notenbrood per dag, verder salade, fruit of kwark :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:12

Mootje schreef:
Je hoeft toch geen brood? Ik eet een snee zuurdesembrood en 1 snee notenbrood per dag, verder salade, fruit of kwark :)

zuurdesembrood , wat is dat als ik vragen mag? :+
En kwark, dat is toch hartstikke vet? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:16

Brood is een stuk ongezonder dan magere kwark imo :')
Zuurdesembrood is duits brood. Het is redelijk zwaar brood en ligt bij het roggebrood in de supermarkt :)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:18

is zuurdesembrood beter dan gewoon brood?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:21

Uhm, hier staat wat over dat brood: http://www.hitbitz.com/zuurdesem.htm
Ik zit na 1 snee al vol, terwijl ik van gewoon brood met gemak 6 snedes of twee italiaanse bollen opkan :')
Speltbrood is iig nog gezonder! (en duurder)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:23

ik vind het altijd een beetje droog en alleen maar lekker met dik becel en oude kaas
dat is niet zo gezond hahahaha

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:58

Magere kwark zit niet eens vet in dacht ik... Tenminste in die van ons niet :P

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:40

Goedemorgen! Begin nu te merken dat het afvallen minder snel begint te gaan.. Vandaag een lange dag colleges, dan heb ik het altijd moeilijk :))

Schematje voor vandaag:
O: magere kwark met beetje light jam en handje honeyhitters erdoorheen
T: appel
L: 3 bruine boterhammen met spread
A: tomatensoep en crackers (pas om 19u)

Qua beweging; 7km joggen, 80 buikspieroefeningen en 50x de benen.

Edit; typo

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:48

iemand ervaring met een roei apparaat?
is dat goed voor je buikspieren?

ppff ik ben mijn motivatie kwijt maar ok

vandaag
4 bh met am filet
4 dunne plakjes ontbijtkoek met een beetje becel
vanavond eigen gemaakte bruinebonensoep

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:55

hoi :wave:
(als ik zo mag binnenvallen :o )

ik heb een roeiapparaat.. :) het is goed voor bijna alles :j benen buik en armen.. vooral mijn benen.. buik merk ik niet zoveel van maar ik voel em wel als ik een half uurtje geroeit heb :j

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:56

sashafierce schreef:
Welkom Lissol! :) Ga je er ook bij sporten?

Mijn dag vandaag ging wel, voel me nogsteeds niet helemaal 100%.. Ook maar niet gereden vandaag

Schematje:
O: snee bruin en snee roggebrood met spread (niet bepaald lekker, haha :P )
T: Kommetje magere kwark met theelepeltje aardbeien jam light
L: 2 crackers met filet american en een pizza punt (zelfgemaakte van gisteren, 1/3 van de helft :)) )
T: Appel
A: Weet mam nogniet....

Ik ben erg aan het twijfelen of ik vanavond nog naar Zumba ga, of dat ik toch nog 7km ga joggen/hardlopen

Edit; Een kennis van mijn ouders was laatst aan het vertellen dat witte thee beter is als groene thee? En dat groene thee met een smaakje (zoals bijv cranberry groene thee of mandarijn groene thee) de werking van de groene thee afneemt. Weet iemand hier meer over?

hay!

sinds januari ben ik begonnen bij sportschool.
op maandag doe ik zumba en paard, op dinsdag doe ik steppen, woensdag fitboks en paard, donderdag cardio en paard, vrijdag paard en zaterdag bodyshape en paard.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:58

Wij hebben thuis ook een roeiapparaat, ga er alleen nooit op. Misschien ook maar eens doen dan!

Jeetje Lissol, goed bezig! Fanatiek zeg :D

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:00

Ja, ik wil nu gewoon echt van die vetrol af..
ben het zo zat..
*shake aan het shaken*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:58

sashafierce schreef:
Goedemorgen! Begin nu te merken dat het afvallen minder snel begint te gaan.. Vandaag een lange dag colleges, dan heb ik het altijd moeilijk :))

Schematje voor vandaag:
O: magere kwark met beetje light jam en handje honeyhitters erdoorheen
L: 3 bruine boterhammen met spread
A: tomatensoep en crackers (pas om 19u)

Qua beweging; 7km joggen, 80 buikspieroefeningen en 50x de benen.

Edit; typo

Ik mis voldoende eiwitten voor de opbouw van de spieren en om verzuring tegen te voorkomen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:16

Ik denk dat je dan het beste optimel kwark kunt nemen, dat is lekker en er zit relatief weinig in :)

In een snee bruinbrood met mager beleg en boter zit al snel 150 kcal, laat staan in kaiserbroodjes. Daar zitten meer suikers in dus ook meer kcal (dit wijkt weleens af natuurlijk). Wat bij mij helpt is op een moment wanneer ik honger krijg water gaan drinken (om met slimpie oid erin ik houd niet zo van water namelijk). En neem liever bruin brood ipv wit :) bruin vult meer en is beter!
Succes Lotte! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:40

Ik meld me ook weer eens... ik durfde de afgelopen dagen niet, ik heb het echt zó slecht gedaan in het weekend, ben ook nog niet op de weegschaal geweest. Heb weer een schop onder m'n kont nodig van jullie :o

Zaterdag springles, een dubbele. Toen ik binnenkwam was het uur voor ons net begonnen en daar loopt een springkanon bij die af en toe ietsje overenthousiast kan worden. Meisje dat erop zat had 1 sprongetje gemaakt en durfde niet meer. Of ik hem even mee wilde springen, en even uitproberen wat er aan de hand was (meisje was maar aan het rondgalloperen, kreeg hem niet eens meer terug naar draf). Ik vind dat paard superleuk dus ja, waarom niet. Nou, ik heb het geweten. Wat was ie sterk! Was een goed half uur hard werken en ik voelde m'n spieren direct al. En toen hadden ze mijn paard gepoetst en gezadeld voor me, omdat ik nog op springkanon 1 zat. Kwam ik vanaf, kon gelijk op mijn eigen springkanon, direct weer een uur les. Binnenkort wedstrijd, dus hard trainen. Was kapot, maar heb ook zo'n vreselijke spierpijn, nog steeds... afijn, in het weekend wel beweging gehad, maar 's avonds werd er bij de snackbar eten gehaald... :o En zondag ook niet zo gezond gegeten, wél 11 boxen gedaan en hooibalen gesjouwd etc. Maandagochtend kon ik amper lopen en mijn schouders deden echt vreselijk pijn, dus ook nog geen work-out gedaan. Wel wat gezonder gegeten gisteren.

Vanavond wordt ook geen work-out ben ik bang, ik heb gewoon teveel pijn. Ik kan er niet "doorheen" omdat ik een beetje voorzichtig moet zijn met mijn kapotte schouder.

Kortom, slecht weekend geweest...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:52

Gisteren;
O: italiaanse bol rauwkost, kaas, peperoni, salami.
T: niks
L: snack a jacks (2, caramel)
T: niks
A: twee pakjes droge crackertjes

Vandaag:
O+L samen, net gegeten: vier sneetjes bruinbrood met kaas.
A: uiteten, all u can eat. Maar ik doe van alles echt een beetje denk ik dan :+ vooraf gewoon voldoende salade eten, dan zit ik al sneller vol en heb ik het gezonde al op.

Ben nu flink aan het klussen in mijn kamer, heb al een bed in elkaar gezet en ben nu bezig met een van mn kasten. Al bezig sinds half 9 ofzo :+

ladyliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:05

Hallo,
ik meld me ook!
ben dmv shakes 13 kilo kwijt, nu wil ik zelf nog 5 of 6 kilo eraf met gewoon diëten.
maar het ligt stil! het lukt niet! wat doe ik fout?

O: ong 40 gram cruesli noten, weet dat cruesli slechter is dan muesli alleen ik moet een stevig ontbijt hebben
T: fruit, verschilt per keer
L: 2 sneedjes brood
T: meestal weer fruit
A: wat de pot schaft, normale porties

daarbij sport ik ook veel, en doe ik elke dag 3x 15 buikspieren, alleen dat ligt nu even stil omdat ik door mijn rug gegaan ben...

iemand tips? :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:08

Wauw Dreamy wat weinig! :(:)

GC: hier hetzelfde probleem <3 Ik blijf het in het weekend zo moeilijk vinden om gezond te blijven eten. Veel te druk bezig met allerlei dingen waardoor ik maaltijden oversla of veel te laat eet en vervolgens veel te veel.

Lijstje vandaag:

O: magere kwark met rood fruit uit de koelkast van de Dekamarkt.
T: 1 appel, 2 kleine koekjes,
L: 5 <3 meergranen crackers met filet american, eru smerkaas
T: mueslireep denk ik of ander klein koekje,
A: Geen idee nog.

Iemand had hier als tip optimel yoghurt/kwark. Mijn ervaringen zijn toch minder goed :o Hardstikke lekker maar ik heb het idee dat het veel minder vult dan gewone magere kwark. Zo had ik vandaag gewone magere yoghurt met wat rode vruchtjes en gister optimel yoghurt met zwarte kers. Heerlijk, maar na een uurtje had ik alweer trek.

@ noppeslover: allereerst welkom! als tip: misschien iets meer zuivelproducten er bij? Ik probeer me altijd een beetje aan de schijf van 5 te houden :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:28

_KellyAV schreef:
Ik denk dat je dan het beste optimel kwark kunt nemen, dat is lekker en er zit relatief weinig in :)

In een snee bruinbrood met mager beleg en boter zit al snel 150 kcal, laat staan in kaiserbroodjes. Daar zitten meer suikers in dus ook meer kcal (dit wijkt weleens af natuurlijk). Wat bij mij helpt is op een moment wanneer ik honger krijg water gaan drinken (om met slimpie oid erin ik houd niet zo van water namelijk). En neem liever bruin brood ipv wit :) bruin vult meer en is beter!
Succes Lotte! :D

Thnx kelly! Wist niet dat je hier ook zat :D

Oke dankjewel, nadeel is wel een beetje dat ik 15 ben en nog thuis woon, maar zal vragen of ik dat mag halen :j
Klopt, die broodjes van gisteren was echt dom van mij, maar zal t nu niet meer doen :D

Water drinken helpt je inderdaad van de honger af, probeer dit nu ook, beetje jammer dat je t alleen echt moet leren drinken :))

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:29

Mijn lijstje tot nu toe vandaag!
6 maart
O: 2 br bolletjes met kipfilet
T: -
M: 1 appel + 1 bekertje kippensoep
T: 2 kiwis
A: ?
S: 24 km fietsen + 2 paarden trainen (daarvan 1 uur stevig les)

3 stuks fruit per dag is zeker ook niet goed? :+ Had gehoord dat er te veel suikers in zaten ?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:50

Ik vind je lijstjes echt te weinig. Vooral voor je leeftijd. Je 'moet' volgens je leeftijd 5-7 plakken per dag eten!( van de dieetiste)