ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:23

Zeg nooit nooit...
Jouw tijd komt nog wel, wacht naar af...
Je bent nog jong, je veranderd nog wel van gedachten...
Wacht maar tot je een baby vasthoudt, dan komen de gevoelens wel...

Allemaal dingen die ik vanaf mijn 19e al hoor toen ik al riep dat ik absoluut geen kinderen wou. Wordt dit jaar 32 jaar en ik hoor dat eigenlijk allemaal steeds minder....gelukkig. Ik heb helemaal niets met kinderen, en geniet met volle teugen van mijn leventje zoals het nu is. Gelukkig heb ik een vriend die er net zo over denkt.

Ik snap ook niet waarom bijna iedereen verwacht dat je als vrouw graag kinderen wilt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:28

Blue_Eyes schreef:
Like where? :') Ik heb er nog nooit een comfortabel stoeltje ofzo gezien hoor...

Jij komt schijnbaar op andere openbare toiletten dan ik :+

Maar ben je nu aan een stropop-redenering aan het doen of ben je écht in de overtuiging dat je 'niet anders kunt' dan in het openbaar voeden. Dat lijkt me namelijk niet als het in het grootste deel van de geschiedenis en het grootste deel van de landen niet gebeurt of gebeurde.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:31

jullie vinden het raar dat mensen raar reageren op het feit dat je geen kinderen wilt. Toch is het biologisch gezien zeer logisch om je voor te planten, en daarom is het ook logisch dat mensen raar reageren als je zegt dat je geen kinderen wilt, het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.
Laatst bijgewerkt door Toad op 07-01-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:32

Blue_Eyes schreef:
En een opgevoede peuter/kleuter kan ook best mee, met mijn vijfjarige heb ik tenminste nooit problemen. Die kletst lekker tegen degene op de stoel naast haar en speelt wat met haar vork en mes ('Hallo vork!' 'Hallo mes!' 'Hoe gaat het met jou?' 'Goed, en met jou? Heb je lepel gezien?' :'))

Dit gaat een klap in jouw moedergezicht zijn, maar ik vind dat gebrabbel verschrikkelijk om aan te horen. Nu zit ik meestal op tijden in restaurants dat kinderen al lang in bed liggen, maar het is wel eens voorgekomen dat ik om een andere tafel heb gevraagd omdat het gewauwel van de peuter aan het tafeltje naast ons verschrikkelijk irritant was en onze gesprekken verstoorde. Niet iedereen vindt dat namelijk vertederend. Wat voor een moeder acceptabel gedrag is, is voor omstanders heel vaak al irritant.

Dat van die goede man tegenkomen is ook zo'n dooddoener :roll: Er is over mij zelfs al eens geroddeld dat mijn relatie niks voor zou stellen omdat ik geen kinderen wil. Daar ben ik echt woest om geworden, alsof hij iets te doen heeft met hoe ik mezelf (niet) als moeder zie :?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:32

@sallandval: Oh, het kan altijd anders. Ik kon ook naar huis lopen met mijn krijsende kind om daar pas te gaan voeden. Maar ik zag en zie er geen reden toe, sorry. Verdraagzaamheid komt van twee kanten en zoals gezegd: ik heb het heel vaak gedaan, maar ik geloof niet dat iemand er ooit iets van gemerkt heeft. Mijn kind zat dan namelijk gewoon in mijn draagdoek en je hoorde haar niet.

@Equimotion: dat is geen klap in mijn moedergezicht hoor, ontlokt me hoogstens een meewarige glimlach. :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:34

Angeliekje schreef:
Ik snap ook niet waarom bijna iedereen verwacht dat je als vrouw graag kinderen wilt.

Dat is dus omdat mensen (en dieren) leven om zich voor te planten! Het is het meest logische, en daarom verwachten mensen het.
Laatst bijgewerkt door Toad op 07-01-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:35

Waarom meewarig? Kan je je erin verplaatsen dat andere mensen jouw kind storend kunnen vinden?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:36

F_Orumster schreef:
.....
Als dat zo is, gaan we dan geen minder slimme kinderen krijgen op den duur? Mag ik dit zeggen?

En ik weet dat er genoeg hooggeschoolden kids willen en andersom, maar afgaande op eerder genoemde cijfers hier in het topic.

zie filmpje (vooral vanaf 0.50 min)
http://www.youtube.com/watch?v=BXRjmyJFzrU

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:37

Zo lang als mijn (of om het even welk ander) kind gewoon gezellig zit te kletsen, op normale toon, aan een andere tafel dan de jouwe en niet tegen jou - dan denk ik dat je wel een héél makkelijk leven hebt als je je daar al aan moet ergeren. Of juist een heel moeilijk leven natuurlijk :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:39

Toad schreef:
jullie vinden het raar dat mensen raar reageren op het feit dat je geen kinderen wilt. Toch is het biologisch gezien zeer logisch om je voor te planten, en daarom is het ook logisch dat mensen raar reageren als je zegt dat je geen kinderen wilt, het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.

nee hoor, het is wellicht slechts natuurlijk om sex te willen. Dat men doorgaans kinderen krijgt komt door culturele verwachtingen. En deels misschien ook door marketing van bedrijven die liefst zo veel mogelijk consumenten zien :+
Hoe zou je anders verklaren dat hoger opgeleiden statistisch gezien vaker kindervrij blijven?

Overigens is het toch juist een onderdeel van de beschaving dat we niet alles doen wat we van nature of instinctief willen ook doen?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:41

Haha wat een heerlijk topic! :') Eigenlijk moeten we nog een : hierbij beloof ik plechtig dat ik geen kinderen neem: topic haha :P

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:43

Blue eyes, de normale toon en volume van kinderen is meestal anders dan van volwassenen. Aan schreeuwerige volwassenen (die kom je ook wel eens tegen) erger ik me ook.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:43

sallandval schreef:
Overigens is het toch juist een onderdeel van de beschaving dat we niet alles doen wat we van nature of instinctief willen ook doen?

:j
Anders zouden mannen/vrouwen waarschijnlijk ook niet rustig naast elkaar op het strand kunnen liggen of de sauna bezoeken :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:45

Laatst bijgewerkt door Toad op 07-01-12 20:50, in het totaal 4 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:47

Equimotion schreef:
Blue eyes, de normale toon en volume van kinderen is meestal anders dan van volwassenen. Aan schreeuwerige volwassenen (die kom je ook wel eens tegen) erger ik me ook.

En daar had ik het dus niet over. Ik bedoel een normale toon, voor zowel een kind als een volwassene. Kinderen hebben een wat hoger stemmetje, maar die van mij praten gemiddeld genomen echt niet harder dan een volwassene hoor, waarom zouden ze? Ik ben niet doof.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:47

Toad schreef:
Angeliekje schreef:

Dat is dus omdat mensen (en dieren) leven om zich voor te planten! Het is het meest logische, en daarom verwachten mensen het.

Nou in deze tijd vind ik het allesbehalve logisch hoor. Overal crisis, alles wordt duurder, kinderen kosten een berg geld, maar nee ik moet dan een kind nemen omdat mijn lichaam zegt dat ik een kind op de wereld moet zetten :') Mijn lichaam zegt dus al jaren dat ik mezelf absoluut niet voor moet gaan planten :P

Ik heb een goed leventje. Ik werk fulltime, verdien erg lekker, heb mn beestjes, en ga graag op vakantie/weekendjes naar het buitenland. Moet ik dat allemaal opgeven om een kind op de wereld te zetten en heel veel op te moeten geven......dacht het niet...... :n Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijn :') En zo ben ik dus :j

En ik ben allesbehalve hoog opgeleid. Heb gewoon een MBO diploma (2 jarige opleiding) :P Vriendlief heeft helemaal geen diploma's, maar heeft wel atheneum gedaan :) Ik ben een carrierevrouw met een niet zo heel erg hoge opleiding :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:49

Angeliekje schreef:
Nou in deze tijd vind ik het allesbehalve logisch hoor. Overal crisis, alles wordt duurder, kinderen kosten een berg geld, maar nee ik moet dan een kind nemen omdat mijn lichaam zegt dat ik een kind op de wereld moet zetten :') Mijn lichaam zegt dus al jaren dat ik mezelf absoluut niet voor moet gaan planten :P

Ik heb een goed leventje. Ik werk fulltime, verdien erg lekker, heb mn beestjes, en ga graag op vakantie/weekendjes naar het buitenland. Moet ik dat allemaal opgeven om een kind op de wereld te zetten en heel veel op te moeten geven......dacht het niet...... :n Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijn :') En zo ben ik dus :j

En ik ben allesbehalve hoog opgeleid. Heb gewoon een MBO diploma (2 jarige opleiding) :P Vriendlief heeft helemaal geen diploma's, maar heeft wel atheneum gedaan :) Ik ben een carrierevrouw met een niet zo heel erg hoge opleiding :D

ik zeg ook niet dat jij kinderen moet krijgen, ik zeg alleen wel dat het vanuit instinct gezien logisch is om kinderen te krijgen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:50

Blue_Eyes schreef:
@sallandval: Oh, het kan altijd anders. Ik kon ook naar huis lopen met mijn krijsende kind om daar pas te gaan voeden. Maar ik zag en zie er geen reden toe, sorry. Verdraagzaamheid komt van twee kanten en zoals gezegd: ik heb het heel vaak gedaan, maar ik geloof niet dat iemand er ooit iets van gemerkt heeft. Mijn kind zat dan namelijk gewoon in mijn draagdoek en je hoorde haar niet.

Bij overlast komt verdraagzaamheid maar van één kant hoor ;)

Bovendien snap ik niet dat je je zo aangesproken voelt over mijn verhaal van een geluid dat door een grote zaal heen te horen was als er bij jou nog nooit iemand iets van gemerkt heeft. Als ik er niets van merk heb ik er ook niets op tegen. Sterker nog; al zou iemand zich midden in een restaurant graag helemaal ontdoen van bovenkleding om comfortabel te kunnen zogen of in het park in een boom klimmen. Ik vind het allemaal prima en kijk gerust de andere kant op. Maar als door een vervelend geluid mijn comfort wordt verpest vind ik het wel vervelend ja, en dan ga ik weg :)

mensen moeten met hun geslachtsdelen doen wat ze willen. maar als ik er last van heb mag ik er best voor kiezen ergens anders heen te gaan, lijkt me. Of moet ik er uit respect maar naar blijven luisteren?

corina21

gr_roos schreef:
sammy1 schreef:
toen ik 22 was wilde ik absoluut ook geen kinderen.
nu ben ik ondertussen al zwanger van de tweede.
als je de goede man tegen komt waar je een goed gevoel bij hebt dan komt dat vanzelf,
en geloof me er zijn genoeg mensen die kunnen beamen dat ik echt ertegen was.

Waarom respecteren jullie het niet gewoon dat er een groep gezonde vrouwen is die de perfecte man, salaris, huis enz hebben en evengoed geen kinderen willen.

Bij mij ontbreken de laatste 3, maar ook als de omstandigheden veranderen wil ik geen kinderen. Dat betekent 2 (1 drachtig) paarden opgeven, want dat is dan zeker niet meer financieel haalbaar. Daarnaast heb ik niet de behoefte om mijn lijf te laten uitlubberen en allerlei ellende van een zwangerschap te ondergaan.

wat heeft dat met respect te maken?
Laatst bijgewerkt door corina21 op 07-01-12 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

doemaar

Ik ben 25 en heb altijd geroepen ik wil geen kinderen!! En ik wil ze nu nog steeds niet!

Vaak denken mensen dat je dan een hekel aan kinderen zou hebben als je ze niet wilt. Nou dat is niet zo sommige kinderen vind ik heus wel leuk... Maar al die aandacht die ze nodig hebben verveeld me ik irriteer me er al heel snel aan. Vind het vooral vervelend als ik in andermans ogen leuk doe met een kindje dat ik gelijk te horen krijg je bent heel leuk voor kinderen met andere woorden je vind het stiekem wel leuk :)* pfffff :Z

Ik heb er gewoon geen behoefte aan zie het meer als last :x ben te egoistisch die tijd besteed ik liever aan shoppen, vakanties, m'n hond, en mijn paard, en dan zeggen ja een paard en hond belemmert je toch ook in je vrijheid is ook wel zo maar ze zijn het dubbel en dwars waard en toch vind het dan nog niet te vergelijken met kinderen. Okey dit klink vast verschrikkelijk maar ik denk altijd ik zou niet meer van mijn kind kunnen houden dan van mijn hond :n ... Duidelijk dat ik er niet aan moet beginnen :+

Toad

sallandval schreef:
Toad schreef:

nee hoor, het is wellicht slechts natuurlijk om sex te willen. Dat men doorgaans kinderen krijgt komt door culturele verwachtingen. En deels misschien ook door marketing van bedrijven die liefst zo veel mogelijk consumenten zien :+
Hoe zou je anders verklaren dat hoger opgeleiden statistisch gezien vaker kindervrij blijven?

Nu draai je het om. Mensen hebben hormonen die aangeven dat ze zin hebben in seks, omdat we seks moeten hebben, zodat we ons voor kunnen planten. Kinderen krijgen heeft absoluut niets te maken met culturele verwachtingen, maar alles met instinct.

Het feit dat hogeropgeleiden vaker kindervrij blijven is denk ik omdat zij hun carriere voorop stellen. Zij kunnen hun hormonen/instinct blijkbaar zodanig bespelen dat ze geen kinderen willen. Bij minder intelligente zie je vaker dat de hormonen/instinct bepalen wat ze doen ipv hun hersenen, wat betreft seks of een gevecht aangaan. Daarom hebben laagopgeleide jongeren eerder seks dan hoogopgeleide.

Dat het een onderdeel vd beschaving is om je instinct aan te kant te zetten is wel waar. Dat is wel culturbepaald, want in de Romeinse tijd liep iedereen in z'n nakie rond. Nu zijn er nog steeds zat culturen waarin mensen geen schaamte kennen. Echter, in elke cultuur blijft het voortplanten prioriteit nummer 1.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:52

sallandval schreef:
Toad schreef:

Tegen de tijd dat je hoger opgeleid bent en carriere hebt gemaakt is je lichaam eigenlijk al te oud voor een eerste. Biologisch gezien is 20 jaar ideaal.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:52

Ik vind het ook geen gezicht als mensen hun kind de borst geven in een openbare gelegenheid . Al heb ik zelf een kind ( heeft altijd flesvoeding gehad en nu nog).

Vind ook dat andere mensen GEEN last mogen ondervinden van een kind van een ander zeker in een restaurant of iets dergelijks. Van die jankende en krijsende krengen die zo hun zin willen doordrammen neeeeeee verschikkelijk vind ik het voed op die monstertjes . Vind kinderen alleen leuk als ze netjes opgevoed zijn.

Was een keer op een verjaardig van mijn schoonzus en andere visite had hun zoontje van 2 jaar bij zich die stond eve op zijn gemak zijn schaaltje met ( paprika) chips in me schoonzus haar hoogpolige ( witte) kleed te stampen. Zowel paps als mams moesten er hartelijk om lachen . Nou sorry hoe simpel kan je dan zijn. Zat me echt te verbijten om er wat van te zeggen. Vervolgen ging hij eve me twee stokken op de geluidinstalatie staan rammen en weer vonden ze dit lachwekkend en lieten hem lekker zijn gang gaan . Me schoonzus durfde niks te zeggen nou als het mijn huis was had ik ze er echt uitgegooid.

Ik heb zelf een zoontje van 6 maanden nee doe hoeft later echt niet van die fratsen uit te gaan halen wordt mama en papa erg boos om.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:56

sallandval schreef:
Bij overlast komt verdraagzaamheid maar van één kant hoor ;)

Bovendien snap ik niet dat je je zo aangesproken voelt over mijn verhaal van een geluid dat door een grote zaal heen te horen was als er bij jou nog nooit iemand iets van gemerkt heeft. Als ik er niets van merk heb ik er ook niets op tegen. Sterker nog; al zou iemand zich midden in een restaurant graag helemaal ontdoen van bovenkleding om comfortabel te kunnen zogen of in het park in een boom klimmen. Ik vind het allemaal prima en kijk gerust de andere kant op. Maar als door een vervelend geluid mijn comfort wordt verpest vind ik het wel vervelend ja, en dan ga ik weg :)

mensen moeten met hun geslachtsdelen doen wat ze willen. maar als ik er last van heb mag ik er best voor kiezen ergens anders heen te gaan, lijkt me. Of moet ik er uit respect maar naar blijven luisteren?

Misschien citeerde ik toevallig jou, maar het (sub)gesprek ging over borstvoeding in het openbaar in het algemeen, volgens mij. Een groot aantal meepratenden is van mening dat dat absoluut niet moet kunnen, want er zal toch iemand last van hebben. Ik vind dat er niets op tegen is, als het maar netjes en discreet gebeurt.
Als jij ervoor weg wilt gaan moet je dat vooral doen. Maar het zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen, dat er misschien wel iemand zit die zich eraan ergert. Als ik blijf rondlopen met een kind dat krijst van de honger, zijn er vast ook mensen die er zich aan ergeren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:57

we zeggen wel steeds dat men wat begrip mag opbrengen tov mensen die kindvrij willen blijven, maar sommige berichten hier vind ik een beetje overdreven reageren op kinderen.

Ik heb zelf absoluut geen kinderwens maar als een kindje naar me lacht in de supermarkt zwaai ik er eens naar en knik ns naar de trotskijkende mamma. Je hoofd wegdraaien naar de trots glimlachende mamma vind ik een duidelijke minachting en dat is respectloos en staat buiten deze hele kwestie.

En ja ik hoef ze niet op schoot, daar bedank ik netjes voor, maar we moeten ook een beetje tolereren hoor, in de algemene gemeenschap.