Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Blue_Eyes schreef:Like where?Ik heb er nog nooit een comfortabel stoeltje ofzo gezien hoor...
Blue_Eyes schreef:En een opgevoede peuter/kleuter kan ook best mee, met mijn vijfjarige heb ik tenminste nooit problemen. Die kletst lekker tegen degene op de stoel naast haar en speelt wat met haar vork en mes ('Hallo vork!' 'Hallo mes!' 'Hoe gaat het met jou?' 'Goed, en met jou? Heb je lepel gezien?')
Er is over mij zelfs al eens geroddeld dat mijn relatie niks voor zou stellen omdat ik geen kinderen wil. Daar ben ik echt woest om geworden, alsof hij iets te doen heeft met hoe ik mezelf (niet) als moeder zie
Angeliekje schreef:Ik snap ook niet waarom bijna iedereen verwacht dat je als vrouw graag kinderen wilt.
F_Orumster schreef:.....
Als dat zo is, gaan we dan geen minder slimme kinderen krijgen op den duur? Mag ik dit zeggen?
En ik weet dat er genoeg hooggeschoolden kids willen en andersom, maar afgaande op eerder genoemde cijfers hier in het topic.
Toad schreef:jullie vinden het raar dat mensen raar reageren op het feit dat je geen kinderen wilt. Toch is het biologisch gezien zeer logisch om je voor te planten, en daarom is het ook logisch dat mensen raar reageren als je zegt dat je geen kinderen wilt, het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.
Equimotion schreef:Blue eyes, de normale toon en volume van kinderen is meestal anders dan van volwassenen. Aan schreeuwerige volwassenen (die kom je ook wel eens tegen) erger ik me ook.
Toad schreef:Angeliekje schreef:Ik snap ook niet waarom bijna iedereen verwacht dat je als vrouw graag kinderen wilt.
Dat is dus omdat mensen (en dieren) leven om zich voor te planten! Het is het meest logische, en daarom verwachten mensen het.
Mijn lichaam zegt dus al jaren dat ik mezelf absoluut niet voor moet gaan planten
Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijn
En zo ben ik dus
Vriendlief heeft helemaal geen diploma's, maar heeft wel atheneum gedaan
Ik ben een carrierevrouw met een niet zo heel erg hoge opleiding
Angeliekje schreef:Nou in deze tijd vind ik het allesbehalve logisch hoor. Overal crisis, alles wordt duurder, kinderen kosten een berg geld, maar nee ik moet dan een kind nemen omdat mijn lichaam zegt dat ik een kind op de wereld moet zettenMijn lichaam zegt dus al jaren dat ik mezelf absoluut niet voor moet gaan planten
![]()
Ik heb een goed leventje. Ik werk fulltime, verdien erg lekker, heb mn beestjes, en ga graag op vakantie/weekendjes naar het buitenland. Moet ik dat allemaal opgeven om een kind op de wereld te zetten en heel veel op te moeten geven......dacht het niet......Ik vind kinderen nou eenmaal verschrikkelijk....kan er niets aan doen. Voorbeeld supermarkt: ik sta in de rij bij de kassa. Zit een kindje in een winkelwagen aardig dom naar me te lachen. Ik kijk de moeder aan en die begint al vertederend te lachen van aaaahh lief he... Ik draai mn hoofd om en reageer er niet eens op. Wat moet daar nou leuk aan zijn
En zo ben ik dus
![]()
En ik ben allesbehalve hoog opgeleid. Heb gewoon een MBO diploma (2 jarige opleiding)Vriendlief heeft helemaal geen diploma's, maar heeft wel atheneum gedaan
Ik ben een carrierevrouw met een niet zo heel erg hoge opleiding
Blue_Eyes schreef:@sallandval: Oh, het kan altijd anders. Ik kon ook naar huis lopen met mijn krijsende kind om daar pas te gaan voeden. Maar ik zag en zie er geen reden toe, sorry. Verdraagzaamheid komt van twee kanten en zoals gezegd: ik heb het heel vaak gedaan, maar ik geloof niet dat iemand er ooit iets van gemerkt heeft. Mijn kind zat dan namelijk gewoon in mijn draagdoek en je hoorde haar niet.
gr_roos schreef:sammy1 schreef:toen ik 22 was wilde ik absoluut ook geen kinderen.
nu ben ik ondertussen al zwanger van de tweede.
als je de goede man tegen komt waar je een goed gevoel bij hebt dan komt dat vanzelf,
en geloof me er zijn genoeg mensen die kunnen beamen dat ik echt ertegen was.
Waarom respecteren jullie het niet gewoon dat er een groep gezonde vrouwen is die de perfecte man, salaris, huis enz hebben en evengoed geen kinderen willen.
Bij mij ontbreken de laatste 3, maar ook als de omstandigheden veranderen wil ik geen kinderen. Dat betekent 2 (1 drachtig) paarden opgeven, want dat is dan zeker niet meer financieel haalbaar. Daarnaast heb ik niet de behoefte om mijn lijf te laten uitlubberen en allerlei ellende van een zwangerschap te ondergaan.
pfffff 
ben te egoistisch die tijd besteed ik liever aan shoppen, vakanties, m'n hond, en mijn paard, en dan zeggen ja een paard en hond belemmert je toch ook in je vrijheid is ook wel zo maar ze zijn het dubbel en dwars waard en toch vind het dan nog niet te vergelijken met kinderen. Okey dit klink vast verschrikkelijk maar ik denk altijd ik zou niet meer van mijn kind kunnen houden dan van mijn hond
... Duidelijk dat ik er niet aan moet beginnen
sallandval schreef:Toad schreef:jullie vinden het raar dat mensen raar reageren op het feit dat je geen kinderen wilt. Toch is het biologisch gezien zeer logisch om je voor te planten, en daarom is het ook logisch dat mensen raar reageren als je zegt dat je geen kinderen wilt, het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.
nee hoor, het is wellicht slechts natuurlijk om sex te willen. Dat men doorgaans kinderen krijgt komt door culturele verwachtingen. En deels misschien ook door marketing van bedrijven die liefst zo veel mogelijk consumenten zien![]()
Hoe zou je anders verklaren dat hoger opgeleiden statistisch gezien vaker kindervrij blijven?
Overigens is het toch juist een onderdeel van de beschaving dat we niet alles doen wat we van nature of instinctief willen ook doen?
sallandval schreef:Toad schreef:jullie vinden het raar dat mensen raar reageren op het feit dat je geen kinderen wilt. Toch is het biologisch gezien zeer logisch om je voor te planten, en daarom is het ook logisch dat mensen raar reageren als je zegt dat je geen kinderen wilt, het is namelijk volledig tegen je natuur en instinct in om je niet te willen voortplanten.
nee hoor, het is wellicht slechts natuurlijk om sex te willen. Dat men doorgaans kinderen krijgt komt door culturele verwachtingen. En deels misschien ook door marketing van bedrijven die liefst zo veel mogelijk consumenten zien![]()
Hoe zou je anders verklaren dat hoger opgeleiden statistisch gezien vaker kindervrij blijven?
Overigens is het toch juist een onderdeel van de beschaving dat we niet alles doen wat we van nature of instinctief willen ook doen?
sallandval schreef:Bij overlast komt verdraagzaamheid maar van één kant hoor![]()
Bovendien snap ik niet dat je je zo aangesproken voelt over mijn verhaal van een geluid dat door een grote zaal heen te horen was als er bij jou nog nooit iemand iets van gemerkt heeft. Als ik er niets van merk heb ik er ook niets op tegen. Sterker nog; al zou iemand zich midden in een restaurant graag helemaal ontdoen van bovenkleding om comfortabel te kunnen zogen of in het park in een boom klimmen. Ik vind het allemaal prima en kijk gerust de andere kant op. Maar als door een vervelend geluid mijn comfort wordt verpest vind ik het wel vervelend ja, en dan ga ik weg![]()
mensen moeten met hun geslachtsdelen doen wat ze willen. maar als ik er last van heb mag ik er best voor kiezen ergens anders heen te gaan, lijkt me. Of moet ik er uit respect maar naar blijven luisteren?