Heeft u autistische trekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:48

Nee natuurlijk niet maar zeker in mijn tijd waren het niet de sociaalste mensen, wel lief en aardig alleen een beetje contact gestoord. Zagen er ook vaak wat stoffig uit. Ligt ook wel een beetje aan de richting. Scheikunde en chemische technologie is vaak minder erg dan natuurkunde, computertechniek of werktuigbouw.

Chanen

Re: Heeft u autistische trekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:49

Was ook maar een grapje hoor. Ik studeer (hopelijk) tegen de zomer af en zou er nu toch wel achter moeten zijn gekomen dat ik hier heel slecht in was, als de wetenschap niet voor mij weg was gelegd. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:51

:o dat had ik niet begrepen dacht echt dat je het serieus meende. Maar ja dat is offtopic.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:57

karuna schreef:
Techneuten opleiding zoals natuurkunde, wiskunde, computertechniek, werktuigbouwkunde, electronica enz. De vroegere B vakken op school, de leuke vakken dus. :o

Een goede wetenschapper is vaak redelijk contact gestoord en doen het het beste alleen in een kamertje met buisjes en proefjes. En ja ik mag dat zeggen, ben zelf ook een heel erge beta mens en ben kort wetenschapper geweest :+

Ik heb bij een onderzoeksinstituut gewerkt, waar 1000 autisten elke dag rondliepen :') .

Incl. mezelf dus :\ , echt van die gasten die je aankeken als je ze tegenkwam in de luchtsluis alsof je een haai was ofzo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:11

Komt me bekend voor ik heb oa stage gelopen op een universiteit en ook bij ECN in Petten dat was een reservaat voor echte techneuten. :') en bij de baas erna deden we tests en onderzoeken op materiaalgebied heerlijk werk leuke collega 's maar geen moppentappers of zo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:36

karuna schreef:
ECN in Petten dat was een reservaat voor echte techneuten. :')

O:)

(over die had ik het ja)

Er staat ook een echt hek omheen, anders lopen ze weg overdag :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 03:52

Ik scoorde 34, tja is bekend heb Asperger (zelf test aangevraagd nadat bij mijn vader op z'n 50e pas keer Autisme is geconstateerd en ik gewoon wou weten of ik ook iets had, beter er optijd achter komen dan helemaal niet). Reden dat mijn ouders of ik zelf nooit echt zo iets hadden van ja die heeft Autisme is juist doordat er veel regelmaat thuis was, ik wel eens spontane acties heb, sociaal aardig uit de voeten kom maar dat komt doordat ik qua woorden weet wat ik moet zeggen (zelf aangeleerd). Heb een hekel aan koetjes en kalfjes gesprekken (blijf dan eerder stil dan dat ik ga praten, zo stom! Wil het graag kunnen...). En echt een kenmerk van mensen met Asperger is dat ze toch wel vrij goed zijn in 'trucjes' ontwikkelen en aanleren waardoor ze toch best goed functioneren in de maatschappij en het eigenlijk niet eens opvalt (tot op zekere hoogte dan).

Overigens volg ik een bouwkunde studie, telefoonnummers weet ik binnen no time uit m'n hoofd, goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde etc. Had het moeilijkste pakket met mijn examens volgens vele (veel van die exacte vakken e.d.) maar deed het met 2 vingers in de neus. := Talen knobbel heb ik absoluut niet! Heb wel dat ik dingen snel uit hoofd leer, weet over bepaalde onderwerpen toch wel heel veel. :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:57

29, ik ratel te veel over mezelf, voel me niet makkelijk bij vreemden en in nieuwe situaties en kan geboeid met iets bezig zijn en ben dan echt opvliegend en chagrijnig als ik gestoord word in mijn bezigheden.
Die cijfers, reeksen en patronen herken ik dan weer helemaal niet.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:09

6, had geen idee wat ik ervan moest verwachten maar 6 punten vind ik we erg weinig haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:28

_Marinke_ schreef:
Ik En echt een kenmerk van mensen met Asperger is dat ze toch wel vrij goed zijn in 'trucjes' ontwikkelen en aanleren waardoor ze toch best goed functioneren in de maatschappij en het eigenlijk niet eens opvalt (tot op zekere hoogte dan).

klopt inderdaad,dat merk ik aan mezelf ook
heb een heleboel aangeleerd,ben er zelf vaak niet helemaal mee eens dat ik me dan gedragen moet "zoals het hoort"
maar goed,het werkt wel :j

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:31

Uw score op deze test is 27.

Had ik wel verwacht, ik weet van mezelf dat ik niet goed om kan gaan met veranderingen in mijn dagpatronen en dingen spontaan doen kan ik al helemaal niet. Mijn coach op school heeft me hier ook al op aangesproken, ze vind dat ik beter moet gaan leren omgaan met veranderingen. Alsof dat zo 123 lukt :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:41

ik heb een score van 9 :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:50

ellepel schreef:
_Marinke_ schreef:
Ik En echt een kenmerk van mensen met Asperger is dat ze toch wel vrij goed zijn in 'trucjes' ontwikkelen en aanleren waardoor ze toch best goed functioneren in de maatschappij en het eigenlijk niet eens opvalt (tot op zekere hoogte dan).

klopt inderdaad,dat merk ik aan mezelf ook
heb een heleboel aangeleerd,ben er zelf vaak niet helemaal mee eens dat ik me dan gedragen moet "zoals het hoort"
maar goed,het werkt wel :j

Hier hetzelfde, ik krijg constant te horen dat het totaal niet aan me opvalt. Alleen de mensen die me goed kende herkennen het in me.

Sowieso valt het minder op bij vrouwen. Meisjes zijn toch gevoeliger voor "wat er van je verwacht word" dan jongens. Die leren sneller die trucjes om sociaal mee te kunnen. Een jongetje op zichzelf dat kan nog wel, maar meisjes horen sociaal te zijn. Zo hebben de meeste meisjes met asperger ook niet zoveel moeite met bijvoorbeeld het maken van oogcontact. Meisjes leren makkelijker dat het zo hoort...

[edit] eeesj, mijn 12345 de berichtje!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:36

InekeH87 schreef:
Bokt wordt overspoeld door Auti's zo te lezen :P

Inderdaad veel hoge scores :) Las laatst ergens een artikel over autisme bij meisjes, dat het zo vaak niet herkend wordt en dat een obsessieve interesse in bijvoorbeeld dieren of paarden bij meisjes veel vaker als normaal gezien wordt. Misschien dus toch niet zo'n toeval op bokt? :D

Ik scoorde 24, wat trekjes.. ach wie niet? :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:38

klopt ook. Obsessieve interesses bij jongetjes gaat vaak over dingen als vliegtuig modellen uit een bepaald jaar, of insecten of weet ik wat. Bij meisjes zijn die interesses vaak normaler, paardrijden, lezen, etc. Daarom valt het minder op.

Nogmaals, als iemand interesse heeft om hier meer over te lezen (asperger bij meisjes) kan ik het boek Aspergirls heel erg aanraden. Ik heb daar heel veel aan gehad.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:44

Ik scoorde 2. Heel laag dus.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:24

Ik had 13 :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:30

Arabesk schreef:
Citaat:
Uw score is heel hoog. De meeste mensen met het syndroom van Asperger of hoog functionerend autisme scoren rond de 35.

Ik zat op 40 ^)

Vroegah kon ik de perioden in tijd van de dino's uit mijn hoofd opnoemen 8)7 ; perm trias, krijt , jura etc. En ik leerde de namen van dino's uit mijn hoofd, later de paardenrassen en ziektes. 8)7

Ik miste nog de vraag

'Heeft u een beta studie gedaan'

100% autisme :+ _O-

Ach ik heb geen autisme maar dat kon ik ook ;) ik kende ook alle vogelsoorten uit mijn hoofd... tsja.... zo heeel gek vind ik dat eigenlijk niet hoor, een kind met interesses :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:37

Ik had 16 en ik ben een zowel statisch als groei denker :S

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:50

Ik had 10, maar had wel hoger verwacht. Heb vorig jaar nog een test gedaan bij een psycholoog, zij dachten dat ik pdd ofzo had.
Niemand in mijn familie heeft autisme, soms denk ik wel dat mijn vader adhd heeft, want die is vaak erg druk.
Ik vind dat men niet aan testen kan zien of iemand autisme heeft of niet. Zijn maar moment opnames.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:07

mijn score is 13.. gemiddeld dus.

terwijl er bij mij wel autisme is vastgesteld 6 jaar geleden.... 8)7

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:23

Hier ook een 'score' van 13.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:54

Een score van 9.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:29

Ik scoor hoger dan het gemiddelde maar ik ben nooit op autisme getest. Waarom stond de vraag van theater en museum ertussen? Kan iemand dat verduidelijken? :o Ik hou van structuur maar dat maakt in mijn ogen het leven gewoon veel gemakkelijker. Ik ben ook geobsedeerd door cijfers en geboortedatums, daar heb ik geen verklaring voor :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:44

20, dus gewoon gemiddeld.