Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:35

Er is een heel verschil tussen ziekten zoals kanker/ tumoren/ lidtekens e.d., dan een ongezond lichaam wat men aan zichzelf te danken heeft. Als je er door je eigen toe doen zo uitziet, klaag dan ook niet als men het niet fijn vindt om naar te kijken.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:54

wiebke schreef:
jeetje.. jullie vullen wel veel gedachtes in voor de dikkere medemens zeg.. En smaken verschillen, er zijn ook mensen die dik mooi vinden! Túúrlijk is er een verschil tussen dik en dik.. en een slank persoon is aantrekkelijker om te zien, maar om dan meteen te denken dat zwaar wegen wel een ´zware last´ zal zijn.. hmz.

Ik heb aardig wat zwaardere mensen in mijn omgeving en dat zijn hun gedachtes die met mij gedeeld zijn.
Dus gedachtes invullen niet.
En anderzijds doet niet iedereen dat in de maatschappij.
Hoe vaak ik niet te horen krijg als ik zeg ik lus geen taart.
Dan krijg ik naar mijn hoofd geslingerd nee pas op hoor anders wordt je nog dik.
Zo gaat dat nou eenmaal... :)

IngridM

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:56

Nou ik ben zwaarder dus (ben tenslotte de TS) maar weeg niet boven de 100 gelukkig.
Desalniettemin heb ik zelf wel last van mijn overgewicht ja. Dus in die zin is het best 'een last'
Maar ; eigen schuld dikke bult he (zowaar nog letterlijk ook whahahhaa)

Noah, er zijn natuurlijk ook mensen die er ECHT niet aan kunnen doen dat ze dik zijn, al zullen dat er echt maar heeeeel weinig zijn.

En ja ik sta voorop om te zeggen dat het niet mooi is dus helemaal begrijpelijk als anderen het ook niet mooi vinden hoor ! Ben ik heel eerlijk in :-)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:00

IngridM schreef:
Nou ik ben zwaarder dus (ben tenslotte de TS) maar weeg niet boven de 100 gelukkig.
Desalniettemin heb ik zelf wel last van mijn overgewicht ja. Dus in die zin is het best 'een last'
Maar ; eigen schuld dikke bult he (zowaar nog letterlijk ook whahahhaa)

Noah, er zijn natuurlijk ook mensen die er ECHT niet aan kunnen doen dat ze dik zijn, al zullen dat er echt maar heeeeel weinig zijn.

En ja ik sta voorop om te zeggen dat het niet mooi is dus helemaal begrijpelijk als anderen het ook niet mooi vinden hoor ! Ben ik heel eerlijk in :-)

:D Niet mooi ben ik het niet mee eens.
Zeker niet als het onder de 100 kilo is.
Ik ken mensen van 80 a 85 kilo die er veel beter uitzien.
Dan wanneer ze op het "ideale gewicht" zouden zitten.
Sommige mensen kunnen die extra kilo's juist erg mooi maken.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:07

Klopt Ingrid, bv traag werkende schildklier. Maar dan ben je niet extreem dik.

Mee eens, vriendin van mij is rond de 100kg maar zeker niet minder mooi. Het past bij haar.

Het gaat bij mij om extreem dikke mensen, zoals bij Obese. En als zo iemand dan zonder handdoekje in de sauna gaat zitten, of topless op het strand, denk ik, mag het wat minder?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:19

Ook ik denk dat hoor, van zo'n enorm gewicht schrik ik dan best wel. Maar dat is ook normaal, onze hersens zien heel erg overgewicht als een ziektegen. Het triggert de automatische reactie om afkeer te hebben en diegene te willen vermijden. Het klintk gek, maar wij zijn geprogrammeerd om zieke mensen te ontwijken ivm overleven. Zwaar overgewicht doet niet gezond aan, maar gelukkig zit er wel een verschil tussen wat wij instinctief willen doen/voelen en wat je daadwerkelijk doet.
Ik kan nog denken, jakkes wat is die ongezond dik... Maar ga er rustig naast zitten. Maar goed, ik heb het ook met roken, denk ik ook gelijk... Wat doe je toch je lichaam aan?

Al worden kinderen nu sowieso al groot gebracht met meer dikke mensen dan vroeger het geval was. Dus uiteindelijk zal de perceptie wel veranderen. Helaas moet ik zeggen, want toen ik naar de basisschool ging waren er maar 5 dikke kinderen. Nu zitten er in elke klas wel een paar dikke kinderen. Zonde!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:38

nikkielvis schreef:
[ :D Niet mooi ben ik het niet mee eens.
Zeker niet als het onder de 100 kilo is.

Laat ik het dan anders zeggen; IK vind het zelf (mezelf inclusief zonder daar een trauma over te hebben :D ) niet mooi

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:41

ik vind mezelf gelukkig wel mooi :) Denk ook dat je dat uitstraalt. Als je naar de sauna gaat en daar als een bang / onzeker vogeltje gaat zitten trek je denk ik meer de aandacht en / of negatieve gedachtes van andere. Er zijn ook dikke mensen die hun gewicht goed kunnen handelen en zelfverzekerd zijn...

Dat zie ik bijvoorbeeld goed als ik ga salsadansen. Mensen kijken dan echt zo van: Yeahhhh righttt... die gaan dánsen..pfffff. Gelukkig wéét ik dat ik goed kan dansen en straal dat ook uit, krijg ook vaak te horen hoe goed ik wel niet kan dansen en dat het lijkt alsof ik maar 50 kilo weeg op de dansvloer (maar da´s dan weer een stukje techniek) Een keer zei een man tegen me: ´ ik val helemaal niet op dikke vrouwen, maar jij bent écht sexy!´ Denk niet dat hij dat gezegd zou hebben als ik als een bang vogeltje mijn dansje had gedaan..

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:08

wiebke schreef:
Denk niet dat hij dat gezegd zou hebben als ik als een bang vogeltje mijn dansje had gedaan..

Sorry misschien iets of topic maar er komt gelijk bij mij in gedachte de vogeltjes dans *\o/*

Nu weer ontopic ben het zeker met je eens maar dat geldt voor iedereen.
Ik ken iemand die als je haar niet kent een mooie meid is.
Maar nu ik haar beter ken vind ik haar helemaal niet mooi omdat ze zelf vind dat ze geweldig is.
En haar karakter staat me niet aan. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:26

ja maar zelfvertrouwen hebben en geen mooi karakter hebben zijn twee verschillende dingen :) Je hebt niks aan een mooie auto als de motor kapot is!

Ontopic: De volgende keer ga ik met mijn stiefmoeder naar de sauna (die ook zwaar is) . Gisteren hadden we het erover .. zegt mijn zusje van 15: ´ maar... dan zien jullie elkaar NAAKT!´ hahahahahha alsof mijn stiefmams mij nog nooit in mijn blote billetjes heeft gezien :P Al met al kon zusje dat nou ECHT niet begrijpen!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:58

wiebke schreef:
ja maar zelfvertrouwen hebben en geen mooi karakter hebben zijn twee verschillende dingen :) Je hebt niks aan een mooie auto als de motor kapot is!

Ontopic: De volgende keer ga ik met mijn stiefmoeder naar de sauna (die ook zwaar is) . Gisteren hadden we het erover .. zegt mijn zusje van 15: ´ maar... dan zien jullie elkaar NAAKT!´ hahahahahha alsof mijn stiefmams mij nog nooit in mijn blote billetjes heeft gezien :P Al met al kon zusje dat nou ECHT niet begrijpen!

Klopt wel dat zelfvertrouwen en karakter twee verschillende dingen zijn.
Maar vind wel dat dat iemand zijn schoonheid daar mee bepaald kan worden.
Uitstraling van kijk hoe mooi ik ben.
Of kijk hoe zelfverzekerd (blij met mijn leven look) zie ik toch liever.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:04

Zit idd nog een groot gat tussen zelfverzekerd en arrogant :)

Gekke is, ik ben absoluut niet zelfverzekerd, eerder behoorlijk onzeker, maar in de sauna heb ik hier helemaal geen last van. Al die mensen lopen in hun blote kont, en de meeste mensen hebben wel iets wat niet zo "mooi" is. Ondanks dat er heus wel gekeken wordt, heb ik nog nooit het idee gehad dat ik uitgebreid bestudeerd werd, en dat heeft me over de streep getrokken. Zelfs mijn man, die onzeker is en ooit voor mijn neus nog niet in zn nakie rond durfte te lopen, vind het in de sauna geen probleem (meer).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:07

een uitstraling van kijk-mij-eens-geweldig-mooi-zijn is inderdaad een no-go. Dan ga ik toch voor de tevreden-met-mijn-look-uitstraling :)

als ik er zo eens over nadenk he lieve sauna-mensjes.. zou ik bijvoorbeeld mijn broer ook niet echt graag in de sauna tegenkomen ( hij weegt 200+ kilo ) Maar waar ligt de grens dan? Hoe dik moet iemand zijn pens zijn voordat je zegt van: neej.. die heb ik liever niet in het bubbelbad naast me zitten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:12

Tsja, dat is denk ik helemaal persoonlijk, en zal ook nog van mens tot mens verschillen. Bij mij ligt de grens een beetje bij hoe verzorgd iemand eruit ziet. Ik werk in een ziekenhuis, dus zie veel blote mensen, en ik heb wel eens een patient van 150 kg gehad die nog redelijk "strak" in haar vel zat (voor zover dat mogelijk is met dat gewicht), alles was in proportie en ze was verder keurig verzorgd, daar heb ik dan helemaal geen probleem mee.
Maar ik zie ook wel mensen van 100 kg (en dan vooral oudere mensen) waarbij de buik zowat op de knieen hangt, inclusief de te verwachten smetplekken, tsja, daar heb ik veel meer moeite mee.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:57

Laura82 schreef:
Tsja, dat is denk ik helemaal persoonlijk, en zal ook nog van mens tot mens verschillen. Bij mij ligt de grens een beetje bij hoe verzorgd iemand eruit ziet. Ik werk in een ziekenhuis, dus zie veel blote mensen, en ik heb wel eens een patient van 150 kg gehad die nog redelijk "strak" in haar vel zat (voor zover dat mogelijk is met dat gewicht), alles was in proportie en ze was verder keurig verzorgd, daar heb ik dan helemaal geen probleem mee.
Maar ik zie ook wel mensen van 100 kg (en dan vooral oudere mensen) waarbij de buik zowat op de knieen hangt, inclusief de te verwachten smetplekken, tsja, daar heb ik veel meer moeite mee.

Dat vind ik ook.
Schoon en verzorgt vind ik belangrijker.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:24

wiebke schreef:
ik vind mezelf gelukkig wel mooi :) Denk ook dat je dat uitstraalt. ..

mhaawww weet niet hoor.
ik ben een vrolijke spontane meid die veel plezier uitstraalt en ben verder hartstikke zeker over mezelf.
vind mijn eigen lichaam alleen niet mooi ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:26

Ik ga de dag voor dat ik naar de sauna ga altijd even een onderhoudsbeurt plegen :j
Wel zo verzorgd!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:28

vuurneon schreef:
Ik ga de dag voor dat ik naar de sauna ga altijd even een onderhoudsbeurt plegen :j
Wel zo verzorgd!

Alleen soms pijnlijk als je dan in het zoutbad gaat... :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:31

vuurneon schreef:
Wel zo verzorgd!

En wat doe je zoal bij zo'n onderhoudsbeurt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:33

Even goed alles scheren, beetje bijknippen haha, nagels even netjes knippen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:48

even een ander invalshoek: ik heb een maatje 36 en ga ook niet zonder badjas naar de sauna... waarom niet? omdat ik er verdorie elke keer in slaag om zo'n viezerd achter mij te hebben :( je dan liever een vetrolletje meer en gewoon rustig je sauna kunnen nemen hoor ;-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:54

vuurneon schreef:
Even goed alles scheren, beetje bijknippen haha, nagels even netjes knippen.

Ahh ok, ja dat doe ik ook inderdaad wel.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:02

hm.. een viezerd achter je aan is ook niet alles nee. Maar dan is de vraag of je je eigen ontspanning opgeeft voor zo´n viezerd ;) en volgens mij kun je het toch tegen het personeel zeggen als je van iemand last hebt? Krijgt hij zeker een waarschuwing...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:05

kynshiri schreef:
even een ander invalshoek: ik heb een maatje 36 en ga ook niet zonder badjas naar de sauna... waarom niet? omdat ik er verdorie elke keer in slaag om zo'n viezerd achter mij te hebben :( je dan liever een vetrolletje meer en gewoon rustig je sauna kunnen nemen hoor ;-)

Dat vind ik raar?
Heus niet iedere man vind maatje 36 mooier..

Maar de volgende keer gewoon aangeven bij het personeel :)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:09

tiwi1969 schreef:
Niet netjes maar met mijn (ex)vriendin keken wij, ondanks dat we zelf op vrouwen vallen, vaak naar mannen en hadden daar allerlei namen voor als staafmixer of bonduelle worteltje.
Eén keer een man gezien met een enorme piercing door zijn eikel, brrrr.
Ook een keer een vrouw met een mislukte borsvergroting, je zag de vullingen zitten onder een oud vel.

Zo heeft iedereen wel wat...

Mislukte borstvergroting of reconstructie na borstamputatie? Ik. Idd heeft iedereen wel wat....