Confronterend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:41

Lucifertje,

Mijn lunch op dinsdag heb ik niet zelf in de hand. Ik eet dan bij het GGZ dus moet het doen met wat hun mij geven. Het is niet zo dat ik lekker een broodje mag uitzoeken oid. We krijgen brood en beleg en daar moeten we het mee doen en niet alles wat erbij zit lust ik.

Dat ik veel eieren eet is periodiek maar ik vind eieren erg lekker en recent onderzoek heeft aangetoond dat ze niet zo slecht zijn als men jarenlang gedacht heeft dus daar blijf ik lekker van genieten. ;)

Hoeveel pasta? Ik heb het niet gewogen. Heb er gewoon ingevroren maaltijden van gemaakt en toevallig deze keer met 4 kazen saus omdat ik dat lekker vind.

Lasagnette is inderdaad een soort lasagna. :j

Pasta was melk, eet ik normaal nooit maar had het laatst gekocht voor logé en dacht laat ik het eens proberen.

Pistoletjes vind ik ook gewoon erg lekker en dan ontbijt ik toch lekker met 4 boterhammen? :)
Eet hooguit 4 pistoletjes in de week en kan er erg van genieten.

Ik vind je opmerking over zondag inderdaad wel wat hard ja. IMO heb ik zondag helemaal niet zo raar gegeten.. Ja, mijn ontbijt/lunch zat in één.. Verder heb ik gewoon patat gegeten en 3 snacks. Exact hetzelfde als de rest van eters die ik op bezoek had, die overigens geen overgewicht hebben en dat bakje chips is voor mij ook om te leren om met dat soort voedsel om te gaan.
Ik wil ook even duidelijk zeggen dat ik niet op dieet ben! Ik probeer een normaal en gezond voedingspatroon te ontwikkelen en dat ik daarbij gewicht verlies is mooi meegenomen maar niet mijn doel.

Ik ben van mening dat ik net zo mag genieten van lekker eten als een ander en dat ik niet constant op een spreekwoordelijk houtje hoef te bijten. ;)

Ook geloof ik niet dat die ene keer patat en chips alles van de 6 dagen daar voor te niet doen. :n

Ik geloof wel dat je het goed bedoelt hoor en ben ook niet boos of beledigt oid.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:52

Ik vind dat je super goed bezig bent hoor. En eieren zijn idd niet ongezond. Mensen met koolhydraat arm dieet die eten veeeel meeer eieren per dag.
En idd. Het is belangrijk dat je eet wat je wilt! Vooral geen dingen gaan schrappen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:52

Het is zeer zeker niet beledigend of aanvallend bedoeld. Ik heb het verkeerd begrepen, excuses daarvoor. Ik meende echt dat je wilde afvallen, en als je dat wilt moet je pistoletjes en friet enz achterwegen laten. Vandaar mijn opmerking erover. Dat de 6 dgn hard werken alles teniet doet. Een miscommunicatie van mijn kant uit ;)

Als ik het met de andere insteek bekijk, je voedingspatroon onder controle houden, dan ziet je schema er goed uit.
Een bakje chips pakken heb je heel goed gedaan! Ga zo door je bent op de goede weg bezig.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:56

Geeft niet hoor Lucifertje! Voel je vooral niet "schuldig" oid! :)

Dat ik het aanvallend opneem komt ook door het gebrek aan zelfvertrouwen. ;)
Kan jij niks aan doen. :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:01

Klopt, maar ik weet net zoals jij wat het is om gebrek aan zelfvertrouwen te hebben. Dat is heel heel heel erg vervelend!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:03

Ach.. Ik snap nu waarom je zo reageerde en heb het van mij af kunnen zetten dus no harm done! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:09

Hoi bedenk dat je iedere dag kan beginnen met veranderen en dat zal niet meteen lukken maar als je echt wilt moet je kijken wat je kan desnoods met hulp , geen schande hoor . ik ben 1.74 en ook rond dat gewicht wat jij hebt, mijn buik ergert me echt maar ik heb ook zoiets ik slik ook nog eens medicijnen waar het ook door komt. Iik zou me er niet voor schamen en het patroon waar je inzit proberen te doorbreken. heb de rest niet doorgelezen btw

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:12

Franka75,

Is ook zo! Elke dag kan je dingen veranderen of proberen te veranderen en dat gaat ook wel goed. Natuurlijk heb je afentoe een terugval, maar ik ga daar nu veel beter mee om dan ik ooit gedaan heb. :j

Qua hulp zit ik bij het GGZ en wil ik als dit is afgelopen denk ik nog een internettherapie volgen.

Bedankt voor je berichtje. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:17

Ik vind het er juist heel goed uitzien nans!
Er zijn zoveel families die 1 keer in de week patatdag hebben.
En dat kan ook prima! Zie geen vreetbuien, dus weer een goede week meid!

Ik heb overigens ook bijna nooit pauze... Behalve in mijn nieuwe functie.
Vind het ook raar, na een kwartier zit al ik te kijken wat ik nou moet doen.
Ben niet gewend om pauzes te hebben, hihi

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:19

Thanks Lin! :)

Ja, ik hoef heus niet elke week patat hoor.. Dit is toevallig nu twee weekenden achter elkaar.. Maar ik denk dat ik van zondag wel een lekkere dag mag maken dat ik gewoon iets eet omdat ik daar echt zin in heb en niet omdat ik een eetbui heb of dat het niet mag omdat het geen gezond voedsel is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:37

Hier zo'n gezin met vrijdag patatdag :')

Maar je doet het keurig hoor nans :j
En idd 1 dag ongezond/snoep dag is juist goed want dan weet je de rest van de week waar je aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:38

Nanne, hoe gaat het nu ?

Al een poosje niets van je gehoord in dit topic :) Hopelijk is geen bericht goed bericht ;) !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:15

Hoe gaat het nu? :) ben erg benieuwd hoe je het nieuwe jaar in bent gegaan :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:57

Gisteren las ik een artikel in de krant over goede voornemens en waarom ze eigenlijk nooit stand houden.
Dat komt omdat je patronen moet doorbreken en dat is moeilijk.
In het artikel stond een leuke/goede tip: Je moet je hersenen voorbereiden op een ander gedrags patroon. Dat doe je door vastgeroeste handelingen anders te doen: Bijv. tanden poetsen met je andere hand, je vork rechts ipv links enz.

Misschien kun je hiermee je hersenen op een dwaalspoor brengen waardoor je drang naar (abnormaal) eten wordt afgeremd.
Heel veel succes!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:27

Ik zal even kort uitleggen hoe het nu gaat :)

Mijn eetpatroon is echt goed nu, normaal. Ik heb weinig tot geen eetbuien en kan nu ook gewoon boodschappen doen zonder "slechte" dingen te kopen en daar heb ik vrede mee. :j

Qua gewicht is het wel heel frustrerend want ik val maar niet af.. Noppes..
Op dit moment word onderzocht of mijn schildklier wel naar behoren werkt.

Ook heb ik op het moment nierproblemen waardoor ik ziekenhuis in en uit loop dus dat gaat nog niet echt lekker..

Lief dat er naar gevraagd word en Silvia, bedankt voor je tip! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:35

Ach dat is balen van je nieren! Beterschap en sterkte.

Maar wat goed zeg dat je eetpatroon nu goed is, frustrerend dat je niet afvalt maar ik hoop dat ze in het ziekenhuis er een verklaring voor kunnen vinden. Jij bent in ieder geval geweldig op weg zo. :j
Compliment!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:01

Aan de ene kant balen dat je niet afvalt maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken: je komt niet aan! Sterkte met de onderzoeken!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:53

Goed om te lezen nans dat je al zo'n stuk vooruit bent gegaan :j

Balen van je gezondheid maar we hopen gewoon dat je snel weet wat er nou precies is... :(:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:53

Ondanks dat dit topic al een poosje stil ligt wil ik toch even een update geven.

Het gaat heel goed met mij! :D

Ik ben in overleg met mijn dietiste koolhydraat arm gaan eten. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal geen KH meer eet, maar gewoon minder dan normaal en het werkt voor mij heel goed.

Op dit moment ben ik 10.4 kg afgevallen.

Ik probeer elke dag een flink stuk te wandelen/hardlopen en dat gaat ook goed.

Sinds gister ben ik ook klaar bij het GGZ. Na mijn therapie voor de eetproblemen ben ik met één op één therapie verder gegaan met een psychotherapeute die ook mijn eetgroep behandelt heeft.
Ik ben nu officieel eetprobleem en depressievrij! *\o/*

Ik heb met haar wel de afspraak gemaakt dat zodra ik merk dat het weer fout gaat ik direct contact met haar opneem.

Maar voor nu voelt het alsof ik mijn leven weer terug heb! :):)

Ik geniet, ga weer uit, ben weer onder de mensen en voel mezelf top!

Ben ook veel eerlijker en directer geworden, schaam mezelf niet meer en heb weer heel veel lol in het leven en stiekem vind ik mezelf best wel leuk! *D

Deze update plaats ik omdat ik dankbaar ben voor de tips die gegeven zijn en ik wou laten weten dat het goed gekomen is.

Bedankt! :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:54

Ben zo blij voor je he Nans!!
Zo heerlijk om te zien hoe jij weer van het leven geniet!! Topwijfie :+:

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 19:55

Dankjewel lieve Nel! :*

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:13

Super Nanne! :D
Fijn dat het zo goed met je gaat. Ga zo door! +:)+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:26

Thanks! :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:12

Super!! :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:50

echt wat super nans!!! ben zo blij voor je! heb je maar mooi bereikt!