Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:56

Ik las net dit en ga het even de wereld verder verspreiden:

'Troost is niet het wegnemen, maar juist het mogelijk maken van verdriet. Niet het opwerpen van een dam, maar het aanbrengen van een bedding'. (H.Veldkamp)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 16:21

Mooi!!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:40

Diep respect en ongelofelijk mooi hoe sterk je relatie is Asjemenouw. Echt super! Petje af hoor! :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:21

Asjemenau: echt zit gewoon een potje te mekken, hadden gewoon mijn eigen posts kunnen zijn....
Hier gaat het redelijk, ik merk toch dat er al flink wat spanning merkbaar is in me lijf over vrijdag.
We waren er heilig van overtuigd dat we geen hormonen wilde gaan spuiten, omdat we allebei echt als de dood zijn voor naalden en spuiten.
Maar nu we vrijdag te horen krijgen of ik moet gaan prikken of pillen moet gaan slikken merken we allebei dat we toch wel heel langzaam beginnen te twijfelen.
En ik ben iemand die daar dus echt niet tegen kan, ik sta altijd 100% achter wat ik zeg en de onzekerheid brengt toch veel spanning mee, waar ik niet echt mee om kan gaan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 08:26

Spannend hoor, ik hoop een een goed resultaat voor jullie!!!
Even terug op het draagmoederschap, ik heb een topic gevonden met draagmoeders of vrouwen die zich hier in willen verdiepen. Is echt ontzettend gezellig en erg leerzaam. Heel interessant om verhalen e lezen vanuit het perspectief van de draagmoeder!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:32

Alsjemenauw heeeeel veeeel succes meid!
Ik duim voor je :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:55

Charlotte heb je een link?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 10:56

Jazeker!! Even via PB :)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:51

Eerst moet ik even kwijt dat ik een beetje teleurgesteld ben in jullie :( Is het dan niemand opgevallen dat ik ben uitgegleden over een naaktslak ? En werkt dat gegeven zelfs niet een beetje op jullie lachspieren ? Ik lig daar heel onverwachts op de grond en ik vraag me toch af hoe ik daar nou gekomen ben. Dus ik ga kijken en ik zie dat het glijmiddel een naaktslak is en ik moest gewoon nog even op de grond blijven liggen hoor. Ik had het niet meer van het lachen! Echt weer een aktie voor mij. Echt hoor, bij de EHBO komen ze allemaal kijken en horen wat er nu weer met me gebeurd is ... :D

muppetmayo http://www.youtube.com/watch?v=F0tR3fdvSqM
Niet een filmpje van mij en Wuppert hoor, maar wel een Belg met super super beweging. Het filmpje van een zijwaartse Wuppert komt over 15 kilo :o Hier een filmpje http://www.youtube.com/watch?v=eWbILu4n7zE wel van mij en Wuppert incl. commentaar van mijn man.

Pauline schreef:
'Troost is niet het wegnemen, maar juist het mogelijk maken van verdriet. Niet het opwerpen van een dam, maar het aanbrengen van een bedding'. (H.Veldkamp)

Heeft me aan het denken gezet. Dank je wel ... echt mooi. Even een bedankje voor de mensen hier in dit topic: jullie zijn super !! Vorige ronde heb ik alles alleen gedaan, eigenlijk gaf ik niemand de kans om een deel van mijn last te dragen. Ik denk dat het daarom ook al snel een te zware last werd om te dragen en dat dat ook een reden is geweest waarom we toen maar gestopt zijn omdat 1 arts zei dat we moesten stoppen. Deze ronde ga ik het over een heel andere boeg gooien.

Maud_82 schreef:
Diep respect en ongelofelijk mooi hoe sterk je relatie is Asjemenouw. Echt super! Petje af hoor! :D

Heeft me ook aan het denken gezet. Dank je wel en ja, je hebt helemaal gelijk !! Onze relatie is super !! Vooral de laatste 2/3 jaar zijn we heel dicht tot elkaar gekomen. Niet dat we als stel helemaal perfect zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Onze valkuil wil nog wel eens zijn dat we pijn en verdriet willen verstoppen omdat we de ander willen ontzien. Daar moeten we dus nog aan werken.

NoGo schreef:
Asjemenau: echt zit gewoon een potje te mekken, hadden gewoon mijn eigen posts kunnen zijn....
Hier gaat het redelijk, ik merk toch dat er al flink wat spanning merkbaar is in me lijf over vrijdag.
We waren er heilig van overtuigd dat we geen hormonen wilde gaan spuiten, omdat we allebei echt als de dood zijn voor naalden en spuiten.
Maar nu we vrijdag te horen krijgen of ik moet gaan prikken of pillen moet gaan slikken merken we allebei dat we toch wel heel langzaam beginnen te twijfelen.
En ik ben iemand die daar dus echt niet tegen kan, ik sta altijd 100% achter wat ik zeg en de onzekerheid brengt toch veel spanning mee, waar ik niet echt mee om kan gaan.

Vrijdag ... morgen dus !! Stapje voor stapje NoGo. Neem het stapje voor stapje en probeer het over je heen te laten komen. Ik weet dat het verschrikkelijk moeilijk is. Ik was zelf ook erg nerveus over alle onderzoeken, maar achteraf gezien valt het allemaal reuze mee. De hormooninjecties zijn super eenvoudig, je kunt het vergelijken met spuiten voor suikerziekte. De handeling is eenvoudig en de naalden vallen reuze mee. Zoek een goed stukje spek uit (dijbeen, buik, billen) en je zult merken dat je banger bent voor het idee dan de werkelijke prik. Als je zelf niet durft te prikken en je kerel ziet het niet gebeuren dan is er vast wel een bekende die je kan helpen. Sommige ziekenhuizen willen het prikken ook wel voor je doen hoor, maar dan moet je rekening houden dat je elke dag op het ziekenhuis bent. Echt ... zelf prikken is dan opeens een heel stuk eenvoudiger.

Ik weet uit eigen ervaring ook dat je in dit traject een aantal keren goed tegen jezelf kan oplopen. Feit is gewoon dat als je niemand nodig hebt lekker 100% bij jezelf kunt blijven. Nu word je gedwongen in te zien dat je het zelf niet kan, je kan het niet alleen. Onderzoeken, bloedtesten, baarmoederonderzoek, spuiten, naalden, prikjes ... het is nog maar het begin. Zet je nu alles op een rijtje dan is het boordje al snel te vol. Neem het stap voor stap ... dan red je het echt wel. Hoe eerder je omarmt dat dit nou eenmaal bij de wens hoort ... hoe makkelijker het word. Maar eerst over die drempel heenstappen. Voor mij was de drempel "als zwanger worden niet vanzelf gaat" de hoogste hindernis. Ik vond het maar moeilijk te accepteren dat het bij ons niet vanzelf zou gaan. Vind ik soms nog ! Maar nu ik heb geaccepteerd dat dit nu eenmaal onze weg is naar het ouderschap ... ja dat moet dan maar.

Even nog een vraagje aan jou:
Als ik het goed begrepen heb dan heb jij dus het pakketje wel compleet maar is er geen ovulatie. De oorzaak is nog niet bekend ? Nog geen baarmoederonderzoek gehad?
Ik denk dat ik eerst zou verzoeken om dit onderzoek te doen, dan weet je misschien meer over de oorzaak en weet je ook of het nodig is/zin heeft om te spuiten of niet. Ben je verder in het traject dan moet er toch een baarmoederonderzoek komen ... maar het zou erg jammer zijn om maanden te spuiten en er dan pas achter te komen dat er iets in de baarmoeder zelf iets is dat de boel stagneert. Beetje jammer van de verloren maanden dan.
Mocht het zo zijn dat je met de hormonen wel ovuleert dan sta je er op zich nog heel gunstig voor. Ook wel iets om voor te duimen. Zeker een goede motivatie om wel voor te spuiten.

Charlotte
Voor mij ook het linkje ?

Boras Dank je wel. Begin me een beetje schuldig te voelen voor al die duimpjes die voor mij in de weer zijn. Is er iets waar ik voor jullie voor mag duimen ?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:59

Natuurlijk heb ik dat gelezen en hard om gelachen. :') maar daar was je te gevoelig en te zielig voor. :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:02

Bij alle grote live events werkt dat zo idd. Stap voor stap. Soms dag voor dag. Dan uur voor uur. En soms minuut na minuut...zo hou je het klein, vermijd je heel veel wat alsen. Dat geldt in dit traject, dat geldt voor alles.
En je merkt dat het weer beter gaat als je onbewust grotere stappen gaat maken, en soms moet je weer even terug, dat is niet erg. :) dat is leven, zeg maar. Ik wil niet betweterig lijken, hoewel ik dat wel graag ben := maar dit heeft mij geholpen in barre tijden en doet het nog.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:03

O haha sorry asjemenauw, had helemaal over je naaktslak verhaal heen gelezen :o
Niet iemand in de buurt geweest met een filmcamera, zijn toch altijd de leukste filmpjes :P

Onze gyn. wil het ook echt stapje voor stapje doen en ik merk dat ik daar enerzijds heel erg onzeker van word in de trant van maar wat als dat ook niet werkt wat is dan het volgende.
En anderzijds word ik rustig van het idee er is dus nog meer niet druk overmaken maar gewoon eerst dit weer even afwachten.
Prikken is voor ons echt een ramp, maar we zijn erover uit wat moet dat moet...tanden bijten en gewoon doorgaan. (dat werkt overigens positief maar ook als valkuil omdat we er beide niet al te gemakkelijk over praten en maar gewoon door blijven gaan).
Klopt alles zit er maar werken doet het niet, baarmoeder onderzoek is er ook geweest en die zou gewoon moeten werken.
Ook alle mogelijke bloedonderzoeken zijn er al geweest.
Na alle hormoonkuren had ik bloedverlies, helaas ook na het stoppen met de pil bleef alles uit en dat is dan weer geen goed teken.
We wachten maar weer af....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:08

Het forum is voor draagmoeders of moeders die overwegen om draagmoeder te worden. De link is via PB te krijgen :) Ben nu heel druk daar op het topic, is erg interessant!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:08

Inderdaad ook het naaktslak gedeelte gelezen, vond het wel apart dat je er over uit kon glijden :D Maar gezien het serieuze verhaal er omheen ben ik er verder niet op ingegaan..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:12

Leuke filmpjes zeg! En ik vind 15 kilo een slecht excuus :+
Ik kreeg van de week ook een vraag van een collega die mijn bokt topic zag, of ik nou echt zo'n buikje had of dat ik nog iets geheim wilde houden :o Dan schaam je je best wel kan ik zeggen...
Ennuhh niet gelachen om de slak(ik zou het zelf kunnen zijn :+ dat wel ). Vond je verhaal zo mooi dat het idee naaktslak glibber niet was binnengekomen denk ik ;)
Vind het erg mooi hoe je omschrijft hoe je alles stapje voor stapje moet bewandelen. Denk dat Nogo en anderen die het traject ingaan er erg veel aan kunnen hebben.

Zat trouwens nog rustig na te denken. Ik roep wel heel leuk dat ik draagmoeder zou willen zijn voor iemand, maar de kans dat ik het ook daadwerkelijk kan zijn voor iemand is klein. Heb zelf endometriose, en als ik kinderen zou willen krijgen, moet dit gelijk aangegeven worden bij de gyn... Kans is best wel aanwezig dat ik helemaal geen kinderen kan krijgen.. Dat is mij al gezegd.. Overigens heb ik zelf geen kinderwens, dus voor mijzelf is het tot nu toe geen enkel probleem (buiten de problemen van de endometriose dan), maar dat zou nog best eens problemen kunnen geven voor draagmoederschap...

Charlotte ben aan de ene kant heel nieuwschierig naar het forum, aan de andere kant wil ik zelf nog even niet meelezen. Weet niet waarom, iets houdt me tegen. Misschien omdat ik zelf niet zo voor de keuze sta nog? (want hier lees ik dan weer wel mee).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:16

Ja dat is toch goed? Het is daar ook niet de bedoeling dat jan en alleman gaan meelezen :)
Het is al heel mooi als er over na word gedacht, als er kleine luikjes open gezet worden..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:19

muppetmayo schreef:
Ennuhh niet gelachen om de slak(ik zou het zelf kunnen zijn :+ dat wel ). Vond je verhaal zo mooi dat het idee naaktslak glibber niet was binnengekomen denk ik ;)
Vind het erg mooi hoe je omschrijft hoe je alles stapje voor stapje moet bewandelen. Denk dat Nogo en anderen die het traject ingaan er erg veel aan kunnen hebben.

:j

@LCharlotte: heb je voor mij wel een link?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:29

Nou dat gevoel heb ik denk ik idd een beetje charlotte. Alsof ik idd jan en alleman ben die "zomaar" ineens meeleest...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:40

Nee dat bedoel ik ook niet :) En die post hierboven was die niet bedoeld voor asjemenauw?
Ik stuur je even een pb!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:42

Ik bedoel dat het draagmoeder forum (dus een ander forum!) een gesloten topic is, er word zeer
persoonlijke informatie gedeeld. Vandaar dat men alleen toegelaten word als men aan die eisen
voldoet :) Uiteraard mag iedereen hier meelezen en mee discussiëren, graag zelfs!!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:49

Nee doelde ook op dat andere topic! Misschien niet duidelijk vernoemd ;) ik bedoel dat ik mijzelf op dat andere forum denk ik een beetje jan en alleman leest mee zou voelen... ;) weet niet zo goed hoe ik t moet noemen, alsof ik inbreek...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:51

Oooooh oke haha, het kwam niet helemaal over :D Ok ja je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:55

Haha excuus ik ben niet altijd helemaal duidelijk in mijn bewoording hihi

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:57

Ik ook niet, maar we zijn er uit gelukkig ;)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:16

Zo ... dag 3 was een heerlijke dag *\o/*
Dieet gaat goed, ik mag best trots zijn op mezelf. Wel gaaf hoor want iedereen werkt mee. Mijn man, mijn moeder, mijn hond, mijn paard ...
Flinke wandelingen met de hond en daarna stevig aan de slag met Wuppie. Gisteren bleek de traktor dienst te weigeren en kon de bak niet gesleept worden. Ik heb mijn tuig gepakt, Wuppert aangekleed en samen zijn we de bak gaan trekken. De eerste keer dat we dit gedaan hebben en het ging super goed. Erg veel lol gehad !! En mezelf flink in het zweet gewerkt !! Wat wil je nog meer ??

Dag 4 begint natuurlijk super met het zonnetje erbij. Heerlijk ! Nog geen idee wat ik doen ga hoor.
Maar een flinke zoektocht naar de oplader van mijn mobieltje sluit ik niet uit. Waar is dat onding ?? Waar is mijn mobieltje trouwens ?

Vraagje voor de "draagmoeders":
Maakt het voor jullie uit of je dragend bent van een jongen, een meisje of een meerling ?
Ik vraag dit omdat mijn zusje bijv 2 jongens heeft en heel graag 1 meisje erbij zou willen. Ik denk dat zij redelijk stuk zou zijn als ze zou horen dat ze een meisje voor mij draagt (is puur theoretisch he)
Dragen van een meerling lijkt mij een grote mogelijkheid omdat vaak een draagmoederschap tot stand komt door IVF of ICSI. Maar vergis je niet met IUI word ook gewerkt met eicel stimulerende hormonen dus de kans op een tweeling komt heel snel om het hoekje kijken.

muppetmayo schreef:
Zat trouwens nog rustig na te denken. Ik roep wel heel leuk dat ik draagmoeder zou willen zijn voor iemand, maar de kans dat ik het ook daadwerkelijk kan zijn voor iemand is klein. Heb zelf endometriose, en als ik kinderen zou willen krijgen, moet dit gelijk aangegeven worden bij de gyn... Kans is best wel aanwezig dat ik helemaal geen kinderen kan krijgen.. Dat is mij al gezegd.. Overigens heb ik zelf geen kinderwens, dus voor mijzelf is het tot nu toe geen enkel probleem (buiten de problemen van de endometriose dan), maar dat zou nog best eens problemen kunnen geven voor draagmoederschap...

Zou het kunnen zijn, heel sluimerend en onbewust, dat er stiekem toch een kinderwens bij jou aanwezig is ?
Bij mij is de kinderwens redelijk laat gekomen. Vroeger had ik helemaal niet gedacht dat ik zo huisje/boompje/beestje trut zou worden. Een vaste partner zag ik al niet gebeuren, en zonder partner geen kinderen. Sterker zelfs ... ik weet niet waarom ... maar ik ben er altijd stellig van overtuigd geweest dat ik nooit moeder zou of kon worden.
Nu kom ik uit een gebroken gezin (was een slechte breuk) waardoor ik niet geloofde in goede huwelijken en dus ook niet van plan was om mezelf in zo'n situatie te zetten. Dus ik sloot alles uit. Ik had alleen vriendjes waar ik absoluut geen toekomst in zag (lekker veilig). Tot de dag dat ik mijn man tegenkwam ... toen veranderde alles ! Ook kwam toen de kinderwens om de hoek kijken. Letterlijk van de ene op de andere dag stond ik op en werd ik wakker met het intens verlangen moeder te worden.

Misschien gek en helemaal niet op z'n plaats of enigzins correct ... maar overweeg jij misschien draagmoeder te zijn om misschien op een "veilige" manier erachter te komen of je wel of niet zwanger kunt worden ?? Onderdrukt de angst van het misschien niet moeder kunnen worden misschien jouw kinderwens?

Even op je eigen vraag terugkomend:
Ik denk dat wensouders voorkeur geven aan een makkelijk zwanger te krijgen draagmoeder. De wensouders moeten immers alle pogingen en onderzoeken ed bekostigen. Zou je alleen een eicel doneren dan ligt de zaak weer anders.

NoGo schreef:
Onze gyn. wil het ook echt stapje voor stapje doen en ik merk dat ik daar enerzijds heel erg onzeker van word in de trant van maar wat als dat ook niet werkt wat is dan het volgende.
En anderzijds word ik rustig van het idee er is dus nog meer niet druk overmaken maar gewoon eerst dit weer even afwachten.
Prikken is voor ons echt een ramp, maar we zijn erover uit wat moet dat moet...tanden bijten en gewoon doorgaan. (dat werkt overigens positief maar ook als valkuil omdat we er beide niet al te gemakkelijk over praten en maar gewoon door blijven gaan).
Klopt alles zit er maar werken doet het niet, baarmoeder onderzoek is er ook geweest en die zou gewoon moeten werken.
Ook alle mogelijke bloedonderzoeken zijn er al geweest.
Na alle hormoonkuren had ik bloedverlies, helaas ook na het stoppen met de pil bleef alles uit en dat is dan weer geen goed teken.
We wachten maar weer af....

De grote valkuil is idd dat de een zich sterker voordoet voor de ander. Zorg dat de lijnen van communicatie tussen jullie open blijft. Aan de andere kant ... spreek ik voor mezelf dan vind ik het fijn om een derde persoon in de mix te gooien bij wie ik mijn hart kan luchten. Met voorkeur een persoon die geen familie is en heel nuchter blijft op het onderwerp. Vorige ronde heb ik alles met mijn moeder en zus besproken. Dat liep niet echt lekker omdat hun qua emotie erg betrokken waren bij mij/ons en onze wens dat ik ook te maken kreeg met het opvangen van hun emoties en verdriet voor mij/ons.

Succes vandaag NoGo!

Pauline schreef:
Bij alle grote live events werkt dat zo idd. Stap voor stap. Soms dag voor dag. Dan uur voor uur. En soms minuut na minuut...zo hou je het klein, vermijd je heel veel wat alsen. Dat geldt in dit traject, dat geldt voor alles.
En je merkt dat het weer beter gaat als je onbewust grotere stappen gaat maken, en soms moet je weer even terug, dat is niet erg. :) dat is leven, zeg maar. Ik wil niet betweterig lijken, hoewel ik dat wel graag ben := maar dit heeft mij geholpen in barre tijden en doet het nog.

Omdat je het graag wilt horen: Je hebt gelijk Pauline
:D