Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Koffiekan schreef:Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..
Citaat:Koffiekan schreef:
Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..
zeker in combinatie met het misbruik.

Pauline schreef:Hoe dan ook, niet naar hem toe gaan om je hulp aan te bieden want dan zit je nog meer bij hem.
En al heb je al ja gezegd, nee kan altijd nog, en liefste telefonisch. Dan kom je misschien minder onder zijn invloed.
Heb je geen email van hem die hij leest? Dat je hem mailt dat je dit niet meer wil, mocht het al anders overgekomen, dat je er met anderen over gesproken hebt, lastig vindt het te zeggen maar jij er klaar mee bent?
Dat zou dan per brief moeten ofzo.. Koffiekan schreef:Bedankt voor jullie reacties! Het idee iemand bewust niet te helpen voelt zo fout, jullie reacties maken dit net ietsje makkelijker
quartel schreef:zou je misschien....als hij je vraagt.....het er op kunnen houden dat je bomvol afspraken zit en domweg de tijd niet kan vinden?
Het wordt alleen wel moeilijk als hij begint over 'snelle, simpele dingetjes, kost weinig tijd, enz.. Als hij dan een beetje begint te manipuleren (, of erger..) weet ik dat het moeilijk wordt om achter mijn standpunt te blijven staan.. Maar ik ga ervoor!
LimaMambo schreef:meis je moet echt NEE leren zeggen
misschien is een assertieviteits training iets voor je?