"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:39

Wat een ongelooflijk dapper besluit! Ik wilde dat ik je kon helpen. Was er maar iemand die het paard koopt, dat jij het dier kan blijven rijden op een andere plek dan waar hij is.

Ik ben zelf moeder van 2 meiden. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn dochter me dit niet zou kunnen of durven vertellen. Het zou mij het gevoel geven dat ik gefaald heb. Ik hoop dat je inmiddels de moed hebt gevonden om dat wel te doen. Je ouders houden toch van je? Mss kunnen ze je toch wel helpen. Een hechte familie kan heel veel voor elkaar doen. Ik weet wel dat ik ook een nichtje in deze situatie echt zonder te denken zou willen helpen.

Heel veel sterkte de komende tijd!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:01

TS ik begrijp uit je verhaal dat je weinig verwacht van je ouders, eerder meer problemen als hulp
helaas zijn niet alle ouders er voor hun kinderen :(:)
is er geen ander familie lid waar je bij aan zou kunnen kloppen voor hulp, een tante ofzo?

er verandert nu gelukkig zowiezo een heleboel

kun je het nu zo uitkienen dat je naar je paard gaat als er veel volk is daar vanwege de sterfte van de broer?

ik hoop dat er gauw een oplossing komt voor je :(:)
je zit nu in de gruwlijkste nachtmerrie die iemand maar verzinnen kan :(:)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:31

Koffiekan schreef:
Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..

Niet doen hoor! Die zoon is ook een volwassen kerel, die kan best zelf zijn pa verzorgen ;)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:14

koffiekan als ik eerlijk ben schrik ik hiervan;

Citaat:
Koffiekan schreef:
Dat hoop ik ook niet en heb ik me ook voorgenomen van niet. Begin deze week heeft hij een klap gehad van een paard, en toen heb ik aangegeven dat ik niet weer zijn gezin draaiende ga houden (dat heb ik wel gedaan toen ong. 2 jaar geleden hij niet kon lopen door een paard dat op zijn voet was gesprongen, toen draaide ik dus praktisch 2 gezinnen, stond ik te koken voor zijn ('goede') zoon van middelbare leeftijd..), dat ga ik nu dus ook vol proberen te houden om dat niet te doen..

Er blijft zo helemaal niks van jezelf over, ik vind dit heel erg :(:) zeker in combinatie met het misbruik.
Je voornemen is goed :j
Ik hoop van harte dat je je eraan kunt houden.
Je bent hem helemaal niks schuldig en al zeker geen hulp op welke manier dan ook.
Als het bij hem in de soep loopt is dat dikke vette pech voor hem.
Hij is best in staat om zelf een oplossing te zoeken en zo niet dan is dat jammer voor hem.

Ik stuur je vanachter mijn pc tje wat power toe.* zoekt powersmiley*

colunder

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:28

jeetje, wat een vreselijk verhaal!
Goed dat je de moed hebt gevonden om hier je verhaal te doen, ik hoop dat "bokt " je de kracht kan geven om door te zetten waar je aan begonnen bent!!

Voor een buitenstaander is het makkelijk oordelen dat je gewoon weg moet blijven ,maar ik weet uit ervaring dat dat niet zo makkelijk is(al is dat wat ik mee heb gemaakt bij 1 keer gebleven gelukkig,was niet waar mijn paard stond maar had er wel indirect mee te maken)

Helaas denk ik dat deze dingen vaker gebeuren dan dat de buitenwereld denkt,hopelijk durven meer meiden voor zichzelf op te komen na dit topic.

TS heel veel sterkte met wat nog komen gaat,hou vol, deze viezerd moet gestopt worden!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:30

Lieve TS: zie dit als een kans om (meer) afstand van die man te nemen - JIJ hoeft die klootzak NIET te helpen. Hij heeft NOOIT iets gedaan waarvoor jij iets terug zou moeten doen. Hij zoekt maar uit hoe hij dingen regelt. Zie het als een eerste 'oefening' om te leren hem af te wijzen. Bedenk dat jij hem echt niets verschuldigd bent, desnoods zeg je dat je geen tijd hebt om hem te helpen.

Ik vind het heel dapper van je dat je hier je hart lucht en mensen in vertrouwen neemt (ook in het echte leven). Je bent op zoek naar hulp - dat is de eerste stap om geholpen te worden! Ik snap heel goed dat het nu nog een te grote stap is om je ouders in vertrouwen te nemen. Toen ik persoonlijke problemen aan m'n ouders wilde vertellen maar dat niet durfde heb ik ze een brief geschreven en 's avonds op hun nachtkastje gelegd. Ik had er ook ingezet dat ik er nog niet over wilde praten. Dat heeft mij erg geholpen, het schrijven zorgde ervoor dat ik heel snel daarna ook erover durfde te praten, en m'n ouders wisten wat er aan de hand was en begrepen waarom ik bepaalde dingen deed. Misschien is dat (over een tijdje) voor jou ook een optie? Je ouders zijn sterker dan je denkt, en zij moeten jou beschermen, niet andersom.

Mocht je in (de omgeving van) Utrecht wonen en hulp willen hebben, of gewoon eens af willen spreken om iets gezelligs te gaan doen, kun je me altijd pb'en.

En ook van mij: heel veel sterkte, kracht en moed toegewenst.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:40

Meid ik geloof in jou! Ik hoop dat je iemand vind op bokt die je zal kunnen helpen. Ik heb je al een pb'tje gestuurd van mijn omgeving.
Kop op hé! X

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:22

Lieve TS, wat ben jij moedig! De eerste stap is gezet door het topic te openen, en je bent op de goede weg.
Ik hoop ook van harte dat je het overlijden van die man zijn broer aangrijpt om afstand te nemen. Hij verdient jouw hulp niet, zelfs niet in zo'n situatie als deze.
Ook vanaf hier nogmaals het aanbod; Als ik iets -wat dan ook- voor je kan doen in mijn regio, kun je altijd PB-en. :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:34

justkid schreef:
Ik stuur je vanachter mijn pc tje wat power toe.* zoekt powersmiley*

smiley niet gevonden wel dit ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:36

TS Het lijkt wel of het "meant to be" is hoe e.e.a. nu loopt, maak er gebruik van 8-) Succes!!
en denk eraan dat je al een goed excuus hebt, want als je je paard al verkoopt ivm te weinig tijd dan kun je hen ook niet helpen met HH enzo :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:45

Hoe dan ook, niet naar hem toe gaan om je hulp aan te bieden want dan zit je nog meer bij hem.
En al heb je al ja gezegd, nee kan altijd nog, en liefste telefonisch. Dan kom je misschien minder onder zijn invloed.

Heb je geen email van hem die hij leest? Dat je hem mailt dat je dit niet meer wil, mocht het al anders overgekomen, dat je er met anderen over gesproken hebt, lastig vindt het te zeggen maar jij er klaar mee bent?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:49

Bedankt voor jullie reacties! Het idee iemand bewust niet te helpen voelt zo fout, jullie reacties maken dit net ietsje makkelijker :)

@Spatter: Van mijn familie hoef ik niks te verwachten. De familie van mijn moeder heeft een enorme familieruzie, als wij bijvoorbeeld bij oma zijn, en er komt een broer of zus aan, vluchten wij door de achterdeur weg om ruzie te voorkomen (en andersom ook), ik ken het grootste deel van de broers en zussen van mijn moeder niet eens.. Ik zou ze op straat niet herkennen... De familie van mijn vader heeft geen ruzie, maar is ook niet echt in elkaar geinterreseerd en woont ver weg..

Haha, dat filmpje :P

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:50

Pauline schreef:
Hoe dan ook, niet naar hem toe gaan om je hulp aan te bieden want dan zit je nog meer bij hem.
En al heb je al ja gezegd, nee kan altijd nog, en liefste telefonisch. Dan kom je misschien minder onder zijn invloed.

Heb je geen email van hem die hij leest? Dat je hem mailt dat je dit niet meer wil, mocht het al anders overgekomen, dat je er met anderen over gesproken hebt, lastig vindt het te zeggen maar jij er klaar mee bent?

Ik ga zeker niet mijn hulp aanbieden, maar als hij het aan me vraagt zou dat een valkuil voor me kunnen zijn, hoewel ik dat niet wil laten gebeuren! Mailen kan niet, hij heeft geen computer :P Dat zou dan per brief moeten ofzo..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:53

zou je misschien....als hij je vraagt.....het er op kunnen houden dat je bomvol afspraken zit en domweg de tijd niet kan vinden?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:55

Koffiekan schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Het idee iemand bewust niet te helpen voelt zo fout, jullie reacties maken dit net ietsje makkelijker :)

Iemand bewust niet helpen is alleen fout als die persoon het verdient om geholpen te worden. Als ik deze man zou rottend in de goot zou tegenkomen zou ik hem een trap na geven, en zelfs dat is meer dan dat hij verdient.

Al moet je een smoes verzinnen, ga hem niet helpen! Hij geeft ook niks om jou.

Echt meid, je kan het! Je kan ervoor kiezen hem niet helpen, en je zult zien, straks kan je hem ook stoppen als hij weer met z'n gore poten aan je probeert te komen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:56

Per brief, ook prima. Maakt niet uit, als het jou de afstand geeft om dat signaal af te geven?
De brief kun je iig schrijven, al was het maar voor jezelf en verbrand je die daarna..

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:58

quartel schreef:
zou je misschien....als hij je vraagt.....het er op kunnen houden dat je bomvol afspraken zit en domweg de tijd niet kan vinden?

Dat ga ik proberen! :) Het wordt alleen wel moeilijk als hij begint over 'snelle, simpele dingetjes, kost weinig tijd, enz.. Als hij dan een beetje begint te manipuleren (, of erger..) weet ik dat het moeilijk wordt om achter mijn standpunt te blijven staan.. Maar ik ga ervoor! :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:00

meis je moet echt NEE leren zeggen
misschien is een assertieviteits training iets voor je?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:01

LimaMambo schreef:

Mee eens. Gewoon nee. Je hoeft niet eens een reden op te geven.
Als niet kan, kan je niet en als je niet wilt, wil je niet. Daar hoef je je niet voor te verantwoorden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:02

mja....manipuleren zal hij best goed kunnen ja.....

schrijf anders, als je een agenda hebt, gewoon allemaal zogenaamde afspraken er in zodat je kan laten zien dat je echt niet kan....hoe graag je ook zou willen ;)
afspraken met vrienden, tandarts, naar de gemeente voor het verlengen van je pas/of vernieuwen van je verloren pas.
Dingen die je voor je ouders moet doen.....maakt niet uit als het maar vol staat.

Als nee zeggen nog niet gaat dan mag je best een leugen om eigen bestwil doen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:04

Pff natuurlijk gaat hij je manipuleren maar de kunst is om vol te blijven houden.
Veel kleine dingen kosten ook veel tijd samen en de heb je niet.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:08

LimaMambo schreef:

Ik weet niet of dat zal werken, ik kan namelijk wel voor anderen opkomen.. Zolang ik het maar niet voor mezelf doe, of de uitkomst eigenlijk onbelangrijk vind, kan ik best assertief zijn, dus dat is een beetje een lastig geval. Misschien is mezelf een beetje meer gaan waarderen (geen idee hoe, maar goed..) een betere oplossing, want ik heb meestal een beetje het idee dat ik het niet waard ben om dingen voor mezelf makkelijker te maken e.d. Ik probeer het leven van iedereen om mij heen makkelijker te maken, en vergeet dan mezelf..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:10

Kan je er niet voor zorgen dat bijv. Een vriendin het paardje koopt?
Uiteraard uiteindelijk voor jou :)
Sterkte!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:11

Zelfverdediging, dan hoek je hem zo neer. :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:12

Ook ik heb ooit eens vast gezeten aan een zeer manipulerend persoon.
Het kost enorm veel kracht je daarvan los te maken, en dan nog gaat dat met vallen en opstaan......
Dan voel je je weer schuldig omdat het je weer niet gelukt is en baal je vreselijk.
Dat hoort daar allemaal bij....niet leuk maar het is niet anders.
Het kostte mij jaren om er mee om te leren gaan tot ik uiteindelijk het contact heb verbroken.
Buiten dat is de schade daarna enorm groot.
Als het je met smoesjes lukt ben je al een heel eind op weg.
zomaar nee zeggen is niet zo makkelijk als het voor sommigen klinkt.