[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:35

Het is helemaal niet nodig om een stop week te hebben ;) Dat is meer iets wat er vroeger bij is verteld..

Bij het spiraaltje zou je ook 5 jaar niet ongesteld kunnen worden, is ook niet ongezond..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:41

Iemand ervaring ?

zo'n 2,5 jaar geleden heb ik mijn spiraaltje laten plaatsen...en mijn draadjes zijn foetsie. Inmiddels bij de gynocoloog geweest en hij zit nog waar hij zitten moet, maar met de draadjes in de baarmoeder

tzt moet hij er natuurlijk wel uit, meer mensen die heb er op een alernatieve manier uit hebben laten halen ?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:50

Ik kom even meekletsen af en toe, want ik wil na 22 jaar pil slikken daar graag eens mee stoppen. Wil me oriënteren op de mogelijkheden.

Ik las iets over de pil doorslikken, dus zodat je 'nooit' meer ongesteld wordt. Ben daar 8 jaar geleden mee begonnen toen ik 9 weken in het ziekenhuis lag, toen aanbevolen door de arts. Ben er nooit meer mee gestopt. Niet meer ongesteld, geweldig! Volgens mijn gynaecoloog ook echt geen probleem.

Maar ben nu beetje klaar met de pil.......

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:44

IngridM: ja, met dat probleem zit ik ook ..ik mag eigenlijk om medische redenen ( migraine) geen pil...en ik zou graag willen stoppen met die hormonen in mijn lijf....maar ja, dan kom je eigenlijk alleen op het condoom uit....en of dat veilig is???? Of een koper spiraal...maar das niets voor mij......
Nagini: Ja, inderdaad ..bij spiraaltje ben je ook niet ongestelt...even "vergeten".

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:34

IngridM, dat is nu net de reden dat ik met de pil wou stoppen na 28 jaar ! Als je op de vorige blz even terugleest zie je dat ik een staafje, Implanon heb laten zetten en nu dus al 3 weken ongesteld ben :(
Ik ben er serieus over aan het denken om terug naar de pil te grijpen.
Sterilisatie zie ook niet zo zitten, gewoon omdat het een ingreep is
Spiraaltje zou voor mij geen optie zijn omdat ik nooit kinderen heb gehad

Ik weet het gewoon even niet meer :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:38

Ik zou het echt even volhouden met de Implanon. Ik heb 2 keer een Mirena gehad.
Eerste keer was ik meteen niet meer ongesteld voor 4 jaar, daarna iedere maand weer.
Tweede Mirena ben ik anderhalve maand ongesteld geweest en daarna helemaal niet meer totdat ik m eruit gehaald heb *ivm kinderwens*.

Je moet niet denken dat het bij jou 'niet gelukt' is. Het kan er gewoon bij horen. En het komt echt wel goed, als je het maar gewoon tijd geeft.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:42

Pirouetje, ik las het ja.
Maar waarom geen spiraaltje ?
Sterilisatie heb ik ook even over zitten denken maar ondanks dat ik 37 ben, geen kinderen wil, vind ik dat dan toch wel weer heel definitief. Heb voorgesteld aan m'n partner om hem te laten steriliseren maar dat wilde hij niet, suf hoor ! Jaren ben ik "de banketstaaf" maar stel je voor dat je aan z'n mannelijkheid komt whahaha.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:05

Jaaaa dat heb ik ook met manlief...wij kunnen jaren de pil slikken met alle rotzooi die in ons lichaam komt..en je hoeft maar naar zijn edele delen te wijzen en je hebt de paniek in huis :D :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:14

Hier gelukkig niet, ik heb al zwart op wit dat na 2 of 3 kinderen hij snip snip mag doen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:20

pirouetje schreef:
IngridM, dat is nu net de reden dat ik met de pil wou stoppen na 28 jaar ! Als je op de vorige blz even terugleest zie je dat ik een staafje, Implanon heb laten zetten en nu dus al 3 weken ongesteld ben :(
Ik ben er serieus over aan het denken om terug naar de pil te grijpen.
Sterilisatie zie ook niet zo zitten, gewoon omdat het een ingreep is
Spiraaltje zou voor mij geen optie zijn omdat ik nooit kinderen heb gehad

Ik weet het gewoon even niet meer :(:)

Hoezo dat maakt toch niets uit? Ik heb er ook nog nooit gehad.. maar toch echt een spiraaltje, net zoals weet ik hoeveel anderen die ik ken. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:24

Ik heb ook nog geen kids en al twee spiraaltjes gehad.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:15

mamendt schreef:
heb je bij Cerazette helemaal geen stopweek en menstruatie meer??? Lijkt me ook niet gezond????

bij cerazette heb je geen stopweek, maar je menstruatie kan verdwijnen, minder heftig worden en/of onregelmatig worden...bij mij is het gewoon netjes regelmatig, alleen een stuk minder heftig en korter...
overigens is de menstruatie bij de gewone pil ook geen echte menstruatie en dient de stopweek puur ter controle voor de vrouw (voor haar eigen gevoel, controle over eigen lijf) ...
cerazette schijnt ook minder gevoelig voor vergeten te zijn aangezien je geen week hebt dat je de pil niet hoeft te nemen en je dus gewoon elke dag slikt...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:48

lammie2701 dus je hebt geen stopweek maar je wordt wel" "ongestelt"???? Hoe kan dat dan regelmatig zijn??? Normaal weet je wanneer je het kan verwachten namelijk in de stopweek????? :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:51

Ik ben vandaag gestopt met de pil, ik heb hem denk ik 3 maanden doorgeslikt nu.
Nou heb ik vandaag wel seks gehad met mijn vriend zonder condoom. Voor zover
ik weet ben je ook gewoon de 7 dagen van de stopweek beschermd..
Ik vroeg mij af waarom je dan die 7 dagen van de stopweek wél veilig bent, maar
als je de pil één keer vergeet dat je dan gelijk, ik meen, 7 dagen niet beschermt
bent?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:54

Sem: ligt eraan wanneer je ergens de pil vergeet..als je in de eerste week 1 pil vergeet is de pil niet meer helemaal betrouwbaar...in de 2/3 week mag je gerust 1x 1 pil vergeten hoor.......

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:00

Ahh oke, dankjewel, dat wist ik niet. :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:05

mamendt schreef:
lammie2701 dus je hebt geen stopweek maar je wordt wel" "ongestelt"???? Hoe kan dat dan regelmatig zijn??? Normaal weet je wanneer je het kan verwachten namelijk in de stopweek????? :+

ik weet niet hoe het bij jou zit maar voordat ik aan de pil of wat dan ook begon was ik ook regelmatig ongesteld, alleen nu dan minder heftig...
bij cerazette kan het gewoon regelmatig blijven dus, het kan verdwijnen, maar het kan ook heel onregelmatig worden...het is een pil die zonder het hormoon oestrogeen werkt en daardoor kan het anders zijn...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:19

Voordat ik aan de pil ging was ik heel regelmatig ongesteld..kon de klok erop gelijk zetten..
Nu met de pil word ik altijd de 5e dag vd stopweek ongesteld.......wel maar een heel klein beetje *\o/*
Zal wel een met mijn HA praten over de Cerazette...raar dat hij dat zelf niet genoemt heeft....

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:20

Over die Cerazette; zou je wel een stopweek in kunnen lassen? (Als bevestiging zeg maar voor mezelf :o )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:24

mamendt schreef:
Zal wel een met mijn HA praten over de Cerazette...raar dat hij dat zelf niet genoemt heeft....

Er zijn toch al meerdere mensen in dit topic die je al gewezen hebben op een pil zonder oestrogeen. ;)
Maar gelukkig ben je nu ook overtuigd.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:25

Pirouetje: waarom zou je geen spiraal kunnen laten zetten omdat je nog geen kinderen hebt gehad?
Kinderen hebben gehad is niet bepaald een 'eis' om een spiraal te laten zetten hoor ;) Je kan 'm altijd laten zetten.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:56

Iris82 weet ik wel maar waarom attendeert de Ha mij hier dan niet op...zal hem eens vragen!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:19

mmmmm 4x doorringen met de nuvaring ging dus mis bij mij! nog geen week de 4e ring in en doorbraakbloeding. Omdat het toch wat meer bloed was als "spotting" heb ik de ring er maar uitgehaald en een stopweek ingelast........ jammer maar helaas. Weet ik dat ook weer. waarom zolang doorringen zou je denken? Omdat ik heel veel migraine heb de laatste weken en ik dit niet wilde verergeren door een stopweek.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:22

xChantal94 schreef:
Over die Cerazette; zou je wel een stopweek in kunnen lassen? (Als bevestiging zeg maar voor mezelf :o )

nee met cerazette kan je geen stopweek inlassen, dit ivm dat het een pil is met maar 1 hormoon en zodra je een dag al geen pil hebt geslikt hij al niet meer als veilig wordt bestempeld. hierbij maakt het niet uit in de hoeveelste week je zit van de strip.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:51

Hoe zit het met veiligheid bij de cerazette? Ik ben best wel heel precies met mijn pillen, maar het wil nog wel eens gebeuren dat ik de ene dag de pil al om 8 uur 's avonds inneem en de andere dag pas om half 1. Kan dit ook met de cerazette?