Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:55

marleen_usar schreef:
Ik ben blij dat er nog steeds een taboe over heerst.

Waarom in vredesnaam?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:55

stef schreef:
Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Ik ken iemand die heeft ondanks een spiraal toch 2 kinderen (sorry TS :(:) ).
Stel dat ik ondanks dat ik er alles aan doe om niet zwanger te raken, toch zwanger zou zijn, gaat het ook per direct weg, absoluut. K zou me geen raad weten met een kind :n

Mijn mama had ook een spiraaltje, en hier ben ik }>
Maar dat gebeurd meer met een koperen dan een hormonaal spiraaltje, heb ik gehoord..

Inderdaad, exact de reden dat ik het heb laten weg halen. Kom nou, ik met een kind, als je me kent weet je écht wel beter :o

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:56

Isegrim schreef:
marleen_usar schreef:
Ik ben blij dat er nog steeds een taboe over heerst.

Waarom in vredesnaam?

Inderdaad..

Het gebeurd nu eenmaal toch. Dan kan er toch beter over gepraat worden?!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:57

Dan nog, als het geen probleem voor je is, doe je voor mijn part 10 keer een abortus.
Ik zou het niet kunnen maar ik stoor me niet aan andere mensen die dat wel kunnen.

Je zou alleen voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken als je geen kind wil en ook geen abortus. Niet omdat andere mensen zich er aan storen dat jij een abortus laat plegen en dat je niets doet.
Dat zijn de zaken van degene die voor een abortus kiest.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 10:59

Ragebol1977 schreef:
Dan nog, als het geen probleem voor je is, doe je voor mijn part 10 keer een abortus.
Ik zou het niet kunnen maar ik stoor me niet aan andere mensen die dat wel kunnen.

Je zou alleen voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken als je geen kind wil en ook geen abortus. Niet omdat andere mensen zich er aan storen dat jij een abortus laat plegen en dat je niets doet.
Dat zijn de zaken van degene die voor een abortus kiest.

Heb je volkomen gelijk in. Beter voorkomen dan genezen!

En jouw onderschrift is suuuper!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:06

ooohooow, ik heb een koperen nu :o

nee hier slappe lach samen met vriend toen dokter zei: "nog even volhouden, er is al een groot stuk weg"
vriend: " alleen nog een armpje en beentje :') "

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 11:56

Milly_ schreef:

nee hier slappe lach samen met vriend toen dokter zei: "nog even volhouden, er is al een groot stuk weg"

Hahaha, geweldig! Je kan er maar beter om lachen, vind ik..

Ja ik heb altijd gehoord, dat een koperen iets minder effectief is dan een hormonaal..

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:34

Milly_ schreef:

Jeetje, ik schrik toch wel van sommige berichten zoals dit. Ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben, zal ook niemand veroordelen om zijn eigen keuze, maar vind het wel onbegrijpelijk dat een aantal mensen zo luchtig doet. Ik las ergens: ik zag het als een parasiet, niet als een ongeboren kindje.
Dat is jezelf dan wel zwaar voor de gek houden, het is en blijft toch het laatstse.
Om dit soort stellingen worden dieren mishandeld (ja hallo, het is maar een hond...), kinderen, alles uit naam van: het is maar...
Een beetje respect voor leven mag wel, ook al is het niet geboren.
Tuurlijk hoef je niet verdrietig te zijn als je dat niet bent, maar vrolijk doen onder het mom van: mij doet het niets dus is er niets aan de hand vind ik kortzichtig...

LadyMadonna

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:36

Voor TS was er ook niks aan de hand. Dat jij het anders ziet mag, maar bepaal niet voor een ander hoe die dingen moeten zien :n

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:40

stef schreef:
Voor TS was er ook niks aan de hand. Dat jij het anders ziet mag, maar bepaal niet voor een ander hoe die dingen moeten zien :n

Dat bepaal ik niet, het verbaast me alleen. ;)
Kijk, als ik mijn hond als een ding zie zonder gevoel, en ik sla hem dood omdat hij voor mij niets is, is het ook mijn gevoel. Is dat dan juist? Omdat ik het zo zie en voel?
Ik vind dat men respect voor het leven moet hebben, nogmaals, abortus blijft ieder eigen keuze, maar blijf dan wel bewust bij het feit dat het een ongeboren leven is. (en geen parasiet).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:44

Het woord parasiet is heel erg, snap niet dat iemand dat verzind?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:50

JunkDeLuxe schreef:
stef schreef:
Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Stel dat ik ondanks dat ik er alles aan doe om niet zwanger te raken, toch zwanger zou zijn, gaat het ook per direct weg, absoluut. K zou me geen raad weten met een kind :n

Maar dat gebeurd meer met een koperen dan een hormonaal spiraaltje, heb ik gehoord..

Inderdaad, exact de reden dat ik het heb laten weg halen. Kom nou, ik met een kind, als je me kent weet je écht wel beter :o

gelukkig gaf zij dus geen no-baby-borrel...was erg jammer voor jou geweest..
Dat je abortus pleegt is je recht. Dat je zo over een leven (en ik weet het, niet iedereen is het daarmee eens) praat dat jij uiteindelijk besloten hebt te beïndigen vindt ik erg, heel erg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:52

Parasiet doet me denken aan mensen op hun luie reet zitten en uitkeringen vreten terwijl er niks aan de hand is behalve een motivatieprobleem, of mensen die weigeren een treinkaartje te kopen want de trein rijdt toch wel. :(:)

Maar niet aan "iets" wat ooit net als ons moet worden, nee dat gaat er bij mij ook niet in. :n

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:07

Heb eerst wat meegelezen en wilde me er niet mee bemoeien. Kan het nu toch niet laten. In mijn familie is het zo: als je oud genoeg bent voor sex, ben je ook oud genoeg om eventuele gevolgen onder ogen te zien. Bij mij in de familie is geen enkel kind ongewenst. Je moet blij zijn dat je er 1 kunt krijgen.

Ik ben niet voor abortus, maar ook niet tegen. Er zijn altijd uitzonderingen. Als een vrouw bijvoorbeeld wordt verkracht, of als via een echo duidelijk is geworden dat het kind ernstig ziek/gehandicapt is. Dan kan ik me voorstellen dat je voor abortus kiest.

Wat mij echt heel erg stoort is het feit dat er nu heel lacherig over gedaan wordt. Wat al werd gezegt: er wordt over gepraat alsof je een parasiet bestrijd. Die toon vind ik echt verschrikkelijk.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:17

JoannevZ schreef:
Heb eerst wat meegelezen en wilde me er niet mee bemoeien. Kan het nu toch niet laten. In mijn familie is het zo: als je oud genoeg bent voor sex, ben je ook oud genoeg om eventuele gevolgen onder ogen te zien. Bij mij in de familie is geen enkel kind ongewenst. Je moet blij zijn dat je er 1 kunt krijgen.

Ik ben niet voor abortus, maar ook niet tegen. Er zijn altijd uitzonderingen. Als een vrouw bijvoorbeeld wordt verkracht, of als via een echo duidelijk is geworden dat het kind ernstig ziek/gehandicapt is. Dan kan ik me voorstellen dat je voor abortus kiest.

Helemaal mijn mening....

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:17

JoannevZ schreef:

Wat mij echt heel erg stoort is het feit dat er nu heel lacherig over gedaan wordt. Wat al werd gezegt: er wordt over gepraat alsof je een parasiet bestrijd. Die toon vind ik echt verschrikkelijk.

Dus jij wilt nu voor andere gaan besluiten wanneer ze wel of geen abortus mogen, en welk gevoel ze er bij moeten hebben?

Het is een hoopje prut, heeft nog geen bewustzijn, geen vorm, geen leven. Het is nog niets. Iedere zaadlozing die ik heb, zijn 300.000.000 ongeboren kinderen die nooit geboren zullen worden. Toch ben ik iedere zaadlozing weer blij *\o/*

Het is af en toe iets te ingebakken dat 'we' kinderen 'moeten' krijgen. Ik moet er niet aan denken. Ik heb niets met kinderen tot ze pakweg een jaar of 12, 13 zijn. En dan nog hoef ik ze geen hele dagen om mij heen. Ze kosten heel veel tijd én geld. Daarnaast stinken baby's (poepluiers, kots, ...). Ik zit er niet op te wachten.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen als TS, die er ook niet op zitten te wachten om welke reden dan ook, blij zijn dat het hoopje prut door artsen weggehaald kan worden. Godzijdank is zwanger tegenwoordig geen chronische aandoening meer, maar -als je er optijd bij bent- goed te behandelen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:19

"als je oud genoeg bent voor sex ben je ook oud genoeg om de gevolgen onder ogen te zien" mwah ik heb toch echt geen sex om kinderen te krijgen hoor, is een vervelend bijverschijnsel waar ik alles aan doe om het niet te krijgen. Zo graag als sommige mensen kinderen willen, zo graag wil ik dat niet. Moet ik dan maar geen sex hebben? Ik slik zeer trouw de pil maar mocht ik onverhoopt zwanger raken, is het voor mij ook een rappe keuze. Hoef ik geen seconde over na te denken. Het gevolg zie ik onder ogen Morning after pil of als het te laat is een abortus. Dat zijn de gevolgen.

Overigens de betekenis van het woord parasiet volgens het woordenboek:

parasiet: organisme dat op of in een ander organisme leeft en daaraan zijn voedsel onttrekt, waarbij de 'gastheer' enkel hinder van diens aanwezigheid ondervind.
parasieteren: Plantaardig of dierlijk organisme dat tijdelijk of blijvend leeft of groeit in of in nauwe gemeenschap met een plant of dier aan de weefsels waarvan het zijn voedsel geheel of gedeeltelijk onttrekt.

Nu zou parasiet ook niet mijn woordkeus zijn, maar in principe qua betekenis.......

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:26

Zieke materialistische wereld met zieke mensen.... kan er niks aan doen maar dat is wat er in mij opkomt als ik bovenstaande berichten lees.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:28

@LHO: Je hebt het echt nog niet begrepen.
Hoe denegrerend kun je spreken over ongeboren leven. Ik vind echt echt shockerend. Zal wel oud aan het worden zijn... Wat een woordkeuze, echt vreselijk!

Alsof er geen verschil zit tussen sperma en een bevruchte eicel. Tjonge jonge. Ik vind dit echt geen respect voor leven hebben. Maar goed, dat vind ik.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:30

@merenque: mee eens; het is in mijn ogen egoisme ten top!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:35

Misschien moet men maar eens leren dat niet iedereen hetzelde denkt als jijzelf.
Dat iemands redenering niet begrijpt omdat je er zelf iets heel anders bij voelt door wat je bijvoorbeel van huis uit is bijgebracht, maakt een ander, die een andere redenering heeft nog geen egoist.

Daar waar de een vindt dat ongeboren leven gekoesterd moet worden, wil de ander er zo snel mogelijk vanaf omdat ze er geen nieuw leven bij willen.
Dat kan en dat mag in Nederland.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:37

Coloured schreef:
@LHO: Je hebt het echt nog niet begrepen.
Hoe denegrerend kun je spreken over ongeboren leven. Ik vind echt echt shockerend. Zal wel oud aan het worden zijn... Wat een woordkeuze, echt vreselijk!

Alsof er geen verschil zit tussen sperma en een bevruchte eicel. Tjonge jonge. Ik vind dit echt geen respect voor leven hebben. Maar goed, dat vind ik.

Zolang er geen bewustzijn is, is dat verschil er ook niet. Het is nog niets. Het kan nog niets. Het heeft geen identiteit, gedachten, gevoelens. Er is nog geen pijnregistratie. Het is onontwikkeld. Het is hooguit wat vleziger dan sperma.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:37

JunkDeLuxe schreef:
stef schreef:

_O-
koper spiraal had inderdaad vaker zulke "foutjes" :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:41

Ragebol1977 schreef:
Misschien moet men maar eens leren dat niet iedereen hetzelde denkt als jijzelf.
Dat iemands redenering niet begrijpt omdat je er zelf iets heel anders bij voelt door wat je bijvoorbeel van huis uit is bijgebracht, maakt een ander, die een andere redenering heeft nog geen egoist.

Daar waar de een vindt dat ongeboren leven gekoesterd moet worden, wil de ander er zo snel mogelijk vanaf omdat ze er geen nieuw leven bij willen.
Dat kan en dat mag in Nederland.

En daarnaast zie ik voorstanders van abortus nergens roepen dat het onverantwoordelijk is om zomaar elke bevruchting op een kind uit te laten lopen. Als iemand zegt dat ze zwanger is, zal niemand zeggen "ojee, weer een extra mond om te voeren op onze overbevolkte planeet. Wederom duizenden euro's aan zorg die de mensen die wel het hele jaar werken mogen betalen! Is je baas zeker blij mee, met je zwangerschapsverlof?". Sterker nog, als je op een dergelijke manier zou reageren, loopt het uit op slaande ruzie :D

Terwijl omgekeerd het wel mag. Iemand die een bewuste keuze maakt (misschien nog wel bewuster dan het krijgen van het kind) kan een heel boek vol verwijten verwachten. En owee als je er niet een paar dagen treurig om bent hoor! :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:45

LHO schreef:
En daarnaast zie ik voorstanders van abortus nergens roepen dat het onverantwoordelijk is om zomaar elke bevruchting op een kind uit te laten lopen. Als iemand zegt dat ze zwanger is, zal niemand zeggen "ojee, weer een extra mond om te voeren op onze overbevolkte planeet. Wederom duizenden euro's aan zorg die de mensen die wel het hele jaar werken mogen betalen! Is je baas zeker blij mee, met je zwangerschapsverlof?". Sterker nog, als je op een dergelijke manier zou reageren, loopt het uit op slaande ruzie :D

Dat verwijt zou ook niet kloppen, de economie in NL (of europa) heeft 2.1 geboorten per gezin nodig om draaiende te blijven. Momenteel is dit dalende.