marleen_usar schreef:Ik ben blij dat er nog steeds een taboe over heerst.
Waarom in vredesnaam?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef schreef:Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Ik ken iemand die heeft ondanks een spiraal toch 2 kinderen (sorry TS).
Stel dat ik ondanks dat ik er alles aan doe om niet zwanger te raken, toch zwanger zou zijn, gaat het ook per direct weg, absoluut. K zou me geen raad weten met een kind
Ragebol1977 schreef:Dan nog, als het geen probleem voor je is, doe je voor mijn part 10 keer een abortus.
Ik zou het niet kunnen maar ik stoor me niet aan andere mensen die dat wel kunnen.
Je zou alleen voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken als je geen kind wil en ook geen abortus. Niet omdat andere mensen zich er aan storen dat jij een abortus laat plegen en dat je niets doet.
Dat zijn de zaken van degene die voor een abortus kiest.
Milly_ schreef:ooohooow, ik heb een koperen nu![]()
nee hier slappe lach samen met vriend toen dokter zei: "nog even volhouden, er is al een groot stuk weg"
vriend: " alleen nog een armpje en beentje"
Milly_ schreef:ooohooow, ik heb een koperen nu![]()
nee hier slappe lach samen met vriend toen dokter zei: "nog even volhouden, er is al een groot stuk weg"
vriend: " alleen nog een armpje en beentje"
stef schreef:Voor TS was er ook niks aan de hand. Dat jij het anders ziet mag, maar bepaal niet voor een ander hoe die dingen moeten zien
JunkDeLuxe schreef:stef schreef:Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Stel dat ik ondanks dat ik er alles aan doe om niet zwanger te raken, toch zwanger zou zijn, gaat het ook per direct weg, absoluut. K zou me geen raad weten met een kind
Mijn mama had ook een spiraaltje, en hier ben ik![]()
Maar dat gebeurd meer met een koperen dan een hormonaal spiraaltje, heb ik gehoord..
Inderdaad, exact de reden dat ik het heb laten weg halen. Kom nou, ik met een kind, als je me kent weet je écht wel beter

JoannevZ schreef:Heb eerst wat meegelezen en wilde me er niet mee bemoeien. Kan het nu toch niet laten. In mijn familie is het zo: als je oud genoeg bent voor sex, ben je ook oud genoeg om eventuele gevolgen onder ogen te zien. Bij mij in de familie is geen enkel kind ongewenst. Je moet blij zijn dat je er 1 kunt krijgen.
Ik ben niet voor abortus, maar ook niet tegen. Er zijn altijd uitzonderingen. Als een vrouw bijvoorbeeld wordt verkracht, of als via een echo duidelijk is geworden dat het kind ernstig ziek/gehandicapt is. Dan kan ik me voorstellen dat je voor abortus kiest.
JoannevZ schreef:Heb eerst wat meegelezen en wilde me er niet mee bemoeien. Kan het nu toch niet laten. In mijn familie is het zo: als je oud genoeg bent voor sex, ben je ook oud genoeg om eventuele gevolgen onder ogen te zien. Bij mij in de familie is geen enkel kind ongewenst. Je moet blij zijn dat je er 1 kunt krijgen.
Ik ben niet voor abortus, maar ook niet tegen. Er zijn altijd uitzonderingen. Als een vrouw bijvoorbeeld wordt verkracht, of als via een echo duidelijk is geworden dat het kind ernstig ziek/gehandicapt is. Dan kan ik me voorstellen dat je voor abortus kiest.
Wat mij echt heel erg stoort is het feit dat er nu heel lacherig over gedaan wordt. Wat al werd gezegt: er wordt over gepraat alsof je een parasiet bestrijd. Die toon vind ik echt verschrikkelijk.

Coloured schreef:@LHO: Je hebt het echt nog niet begrepen.
Hoe denegrerend kun je spreken over ongeboren leven. Ik vind echt echt shockerend. Zal wel oud aan het worden zijn... Wat een woordkeuze, echt vreselijk!
Alsof er geen verschil zit tussen sperma en een bevruchte eicel. Tjonge jonge. Ik vind dit echt geen respect voor leven hebben. Maar goed, dat vind ik.
JunkDeLuxe schreef:stef schreef:Das toch gelul? Aan voorbehoedsmiddelen heb je niks meer als je al zwanger bent. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, absoluut, maar ongewenst zwanger worden kan gewoon gebeuren.
Mijn mama had ook een spiraaltje, en hier ben ik![]()
Maar dat gebeurd meer met een koperen dan een hormonaal spiraaltje, heb ik gehoord..
Inderdaad, exact de reden dat ik het heb laten weg halen. Kom nou, ik met een kind, als je me kent weet je écht wel beter

Ragebol1977 schreef:Misschien moet men maar eens leren dat niet iedereen hetzelde denkt als jijzelf.
Dat iemands redenering niet begrijpt omdat je er zelf iets heel anders bij voelt door wat je bijvoorbeel van huis uit is bijgebracht, maakt een ander, die een andere redenering heeft nog geen egoist.
Daar waar de een vindt dat ongeboren leven gekoesterd moet worden, wil de ander er zo snel mogelijk vanaf omdat ze er geen nieuw leven bij willen.
Dat kan en dat mag in Nederland.
LHO schreef:En daarnaast zie ik voorstanders van abortus nergens roepen dat het onverantwoordelijk is om zomaar elke bevruchting op een kind uit te laten lopen. Als iemand zegt dat ze zwanger is, zal niemand zeggen "ojee, weer een extra mond om te voeren op onze overbevolkte planeet. Wederom duizenden euro's aan zorg die de mensen die wel het hele jaar werken mogen betalen! Is je baas zeker blij mee, met je zwangerschapsverlof?". Sterker nog, als je op een dergelijke manier zou reageren, loopt het uit op slaande ruzie