Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:50

Haha Annn dan kan jouw hondje beter thuisblijven inderdaad :D.

Nee een appenzeller is een zwitserse hond, zoiets als een kortharige berner sennen.
Als ik in het bos ga rennen gaat ze gewoon los, maar ik ren ook vaker op de weg en dan gaat ze aan de riem!

Annn

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:53

Appenzellers zijn leuk! :D
Mijn vader heeft vroeger wel altijd gerend met de hond, ze vond het altijd heerlijk. Mja, zo schiet het niet op nee :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:53

Smudges, vrijdagavond ga ik in mijn nieuwe kleding lopen :)
Ik heb helaas geen hond, anders is het inderdaad wel een mooie manier van uitlaten!

Iemand had stiekem onzichtbare broodjes lood aan mijn benen vastgemaakt. De laatste drie minuten gingen wel fijn. Runkeeper liet wel dezelfde gemiddelde snelheid zien als vorige keer, dus dat was wel hoopvol!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:13

Iedereen weer goed bezig, wat blessures en de zoektocht naar de ideale hartslagmeter duurt voort. En dan nog de mogelijkheid om met de hond te rennen. Dat zou ik zeker doen als ik er 1 had :D Intussen is Evy maar mijn nieuwe vriendin.

Ik wil het morgen weer gaan proberen maar merkte vandaag met gewoon lopen naar mijn auto dat mijn spieren nog niet in orde zijn. ik ben nu begonnen met magnesium te nemen en hoop dat dat helpt. En nu maar hopen dat ik morgen weer normaal kan rennen. Denk dat ik voor de zekerheid maar les 1 ren ipv les 5. wel jammer! Maar hardlopers zijn dus inderdaad doodlopers ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:54

Goedemorgen allemaal!

@ nieuwelingen: welkom en klets gezellig mee :)
@ Mootje: tof dat je kleding er is! Vervelend van die broodjes lood, maar netjes dat je toch je snelheid vast hebt gehouden :j
@ sunshine: mijn hond is te enthousiast om mee te gaan hardlopen vrees ik. Die ziet alles als spelletje, dus ik vrees dat ik dan binnen 100m op mn snufferd lig :P
@ _manuela_: Vervelend van je spieren, hopelijk helpt de magnesium je.

Ik had gisteren training op de AV, we waren op de één of andere manier maar met de helft van de groep. We begonnen met een onwijs zware warming up, in no time lagen we met zijn allen naar lucht te happen. En dan denk je intussen wel wat conditie te hebben :D
Meteen na de warming up (waarbij we al 4 rondes van 400m liepen=1600m) hebben we de 3 km gelopen (7,5 rondjes). Dat was zwaar, maar ik ben blij en trots dat ik het toch gered heb :j Alles bij elkaar toch 5 km gelopen en ik had niet gedacht dat me dat ooit zou lukken :D :D :D

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:42

Hey er staat vandaag op ibood een trainingshorloge met hartslagmeter etc.
Groetjes s

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:48

Hardlopen met de hond, gaat dat goed? Lijkt me heel leuk om te doen, maar loopt de hond je niet voor de voeten? Wij hebben hier geen hond helaas, zou er heel graag een willen.

Welkom nieuwelingen!

Netjes Mas!

Herkenbaar van die broodjes loot Mootje, daar heb ik af en toe ook last van. Ben er nog niet uit waar het aan ligt, te weinig water gedronken? te weinig koolhydraten gegeten? Nog niet goed uitgerust? Ik ben er niet achter.

Sinds vrijdag is mijn opa kreupel en kan ik er 2 keer per dag naar toe om het watje in zijn hoef te vervangen en zijn been in de soda te zetten. Gisteren hardloopkleren aangetrokken, naar stal gelopen (5,4 km) paard gedaan, terug gelopen (weer 5,4). Met wandelpauzes ertussen, had ook last van de broodjes lood. Gaf wel een heerlijk gevoel toen ik weer thuis was!

Goede tip smudges!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:53

Goedemorgen!
Even snel, gisteren weer een stukje gelopen.. ondanks dat ik nog niet helemaal gestopt ben met roken kwam ik nu met mn lucht heel goed uit :j

Runkeeper valt af en toe van de GPS af, ik loop dan hele rare routes.. :+

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:57

haha dat had ik ook, alleen dan met een andere app. Midden door de weilanden ofzo :+

Je kunt dus duidelijk verbetering merken Cer? Komt het door de verbetering van je conditie of door het stoppen met roken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:07

CalvinM schreef:
Herkenbaar van die broodjes loot Mootje, daar heb ik af en toe ook last van. Ben er nog niet uit waar het aan ligt, te weinig water gedronken? te weinig koolhydraten gegeten? Nog niet goed uitgerust? Ik ben er niet achter.

Die Koolhydraten kunnen het denk niet zijn, die eet ik zelden tot nooit en ik voel me fitter zonder :D Maar ik merk bij mezelf wel verschil in tijdstip qua lopen. Sochtendsvroeg gaat t gewoon niet, mn lijf is nog niet wakker :n

@CalvinM: het is nu echt het verbeteren van mn conditie :j desondanks dat ik rook. Mijn doel is op de 3,5 km komen zonder amechtig te worden en dan rook ik ook niet meer. Ik ben ook blij dat hardlopen verslavend werkt, kan ik het ene inruilen voor het andere :+

Je loopt wel een heel eind zeg! Hoor jij nog wel bij de beginners? :P

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:14

@ calvinm wat een goede oplossing. Wel veel beterschap toegewenst voor je paardje.
@ cer kan je nagaan als je gestopt bent ;)
hoeveel rook je per dag?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:26

Haha ja hoor! Zo lang loop ik namelijk nog niet. Heb door verkeerde schoenen 2 keer moeten stoppen met een blessure. Nu loop ik sinds november weer (met goede schoenen). Dus al met al loop ik nog niet zo lang.
Dat van de ene verslaving inruilen voor de andere herken ik wel. Ik rook niet, maar eet wel erg graag! Laatste 4 jaar 10 kilo aangekomen door weinig sporten en troost-eten. Nou was ik altijd maatje spriet (1,72, 58 kilo, maat 34) dus meer mocht er wel aan. 10 kilo was wel wat overdreven :p Sinds ik hardloop, heb ik geen behoefte meer aan troost-eten. Snoep nog wel, maar niet meer om me beter te voelen.

Smudges: thanks. Hij liep gisteren gelukkig alweer bijna goed. Verwacht dat hij vandaag weer 100% rondhuppelt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:39

Mijn hond gaat ook wel eens mee, is wel gezellig en loopt gelukkig niet voor mijn voeten. :)

Ik heb ook gerookt maar ben blij dat ik dat niet meer doe. Als ik een sigaret opstak dan voelde ik mij helemaal moe worden, herkennen jullie dat?

Gisteren wilde mijn kinderen mee toen ik ging hardlopen, dus zij op de fiets! Afijn, valt de ketting van mijn dochters fiets af, dus is mijn man ze op komen halen. Ben ik verder gegaan met hardlopen en heb 9 kilometer gelopen. Het ging hartstikke lekker! :j En dat terwijl ik niet zo'n 'alleenloper' ben. :)

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:08

Het lijkt wel alsof ik sinds ik loop minder trek heb in snoep. Heb zondag op een verjaardag wel cola gedronken en stokbrood met eiersalade gegeten en dan niet 1 stukje. Maar verder gaat het hartstikke goed. Eet 's avonds wat droge crackertjes als ik zin heb. Drink ook meer water. Ben dan ook al 1 kilo kwijt in anderhalve week :j
Ga zaterdag wel bij de mac eten omdat we naar gelredome gaan en geen tijd hebben om echt te eten. En daar verheug ik me dan wel weer op.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:13

Dat heb ik ook smudges. Snoepen 'moet' niet meer. Heb er weinig trek meer in. Ik drink ook nog gewoon cola, eet gewoon stokbrood met eiersalade, af en toe chips, een bakje ijs of inderdaad een keer eten bij de mac. Aan het begin heb ik zelfs nog regelmatig (lees, 1 keer per week!!!) een hele bak ben en jerry's naar binnen gewerkt. Toch ben ik nu 4 kg kwijt.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:32

zozo gaat lekker hier...

ik ben vanmorgen maar even niet gaan rennen... heb weer erge pijn in mijn rug.... dan wordt het vanavond maar zwemmen... om toch wat energie te verbranden (ga ook de paarden rijden maar goed)

ook bij mij gaat hondlief altijd mee... ik houd haar aan de lijn anders rent ze te hard vooruit en neemt ze de verkeerde route, mijn hondje in een kruising bordaux dog X amerikaanse stafford (pitbull) maar denkt dat ze een schoothondje is. enige nadeel aan mijn hond is dat ze altijd wil zwemmen als ik langs de vijver kom bij ons... maar dan mag ze even los, zwemt zij het stuk langs de vijver en loop ik en kom ik even op adem.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:45

Leuk te lezen dat hier meer rokers zijn, ben ik niet de enige slechterik :P
Wel rook ik maar heel weinig, ik heb er niet veel last van bij het lopen, maar misschien merk ik pas echt verschil als ik helemaal stop :)
MamboBeach schreef:
Als ik een sigaret opstak dan voelde ik mij helemaal moe worden, herkennen jullie dat?

:j
Maar voornamelijk als ik een tijdje niet gerookt had, beetje high gevoel kreeg ik dan.

lelijke heks, vervelend van je rug!Zwemmen is dan wel heel goed, verbranding is daarmee super en het belast alleen je spieren en niet je gewrichten.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:52

Vervelend van je rug! Zwemmen is ook niet verkeerd, lijkt me heerlijk nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:24

Yv_ schreef:
Oh Mas, die vind ik echt weer verschrikkelijk haha! Dan vind ik die lichtblauwe van Sigma nog leuker, maar ik heb het niet zo op sigma.. Kan alleen niet vertellen waarom niet :?.. Ik denk dat ik einde van de maand gewoon die witte ga bestellen, vind 'm errug leuk en er zitten genoeg functies op (ik wil graag handmatig en/of automatische zones en een stopwatchfunctie erop). Einde van de maand krijg ik toch mijn vakantiegeld *\o/* .

Ik ben gister met werken door mijn enkel gegaan toen ik mijn auto uitstapte, dus heb gister niet meer gelopen. Gaat vandaag weer goed, dus ga met een vriendin les 3 van Evy meelopen. Goed voor haar, goed voor mijn lichaamsbeweging maar toch lekker rustig aan.

Jeetje love_western, succes ermee! Hoe is dat zo gekomen met je hond? Aangereden? Is de verlamming 100% genezen?

Goed hoor This_is_me!!

Weten niet precies de oorzaak. We vonden hem zo in onze achtertuin. Waarscheinlijk lag hij onder de (houten) tafel en is te snel opgesprongen waardoor hij met zijn rug tegen de tafgel is geknald. Want er stond 2 ruggenwerfels scheef. We zijn er toe mee Dorit Aharon geweest. En het is bijna 100% genezen. Hij heeft er alleen een slappe blaas+darmen aan overgehouden. Dus we mogen regelmatig wat opruimen in huis. Maar dat maakt niet uit.
DA + Dorit Aharon gaven hem weinig kans. Omdat het toch een berner is van ruim 55 kilo. Maar na lang revalideren gaat het nu weer goed :D

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:51

Poeh gelukkig maar dat het goed gaat en dat jullie door gezet hebben. Moet er niet aan denken dat er iets met mijn hondje gebeurt. Het is echt mijn kindje.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:07

same here...!!!!
bah nee mijn hondje en mijn paardjes daar ben ik heel zuinig op!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:09

Welke witte Yv_ ?

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:12

Krijg net een telefoontje van run in dat mijn schoenen binnen zijn. Was eigenlijk al van plan naar een andere zaak te gaan. Afspraken niet nakomen? Dan ben ik weg. Maar goed, ze zijn binnen. Hoop dat ik zaterdag een gaatje kan vinden anders ga ik woensdag. En hopen dat ze goed zitten. Mijn linker voet is trouwens zeker een halve maat kleiner dan mijn rechter voet. Meer mensen last van?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:18

Top dat ze binnen zijn Smudges!
Mijn linkervoet is juist iets groter, maar dat scheelt geen halve maat. Maar ik merk wel dat nieuwe/niet ingelopen schoenen llinks strakker zitten.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:24

Smudges schreef:
Krijg net een telefoontje van run in dat mijn schoenen binnen zijn. Was eigenlijk al van plan naar een andere zaak te gaan. Afspraken niet nakomen? Dan ben ik weg. Maar goed, ze zijn binnen. Hoop dat ik zaterdag een gaatje kan vinden anders ga ik woensdag. En hopen dat ze goed zitten. Mijn linker voet is trouwens zeker een halve maat kleiner dan mijn rechter voet. Meer mensen last van?

:j scheelt bij mij ook een halve maat. Erg irritant.

En bij deze kom ik het topic binnenvallen, mag ik meekletsen? Ik ben van de winter met start to run begonnen, toen na 4 x lopen afgehaakt omdat ik geen goede schoenen had en alles zeer ging doen. Van de week toch maar besloten dat ik weer verder moet. Dus naar runnersworld gegaan voor een degelijk advies en schoenen gekocht. Ook een outfit gekocht (je moet toch een beetje leuk voor de dag komen he) en zo'n armband voor mijn telefoon/mp3-speler, dus nou is het wachten tot ik genoeg moed verzameld heb. :')

Overigens staat er op die start to run serie geen warming up en cooling down, hoe doen jullie dat? Welke oefeningen zijn aan te bevelen?