Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amandananana schreef:Ik merk dat veel van jullie niet in groepen passen, daar herken ik mezelf ook heel erg in. Ik ben wel eens met groepjes omgegaan, maar ik ben en voel me vaak het vijfde viel aan de wagen. Ik houd me niet expres op de achtergrond ofzo, en zeg vaak dat ik wel mee uit wil met vriendinnen enzo, maar vaak nodigen ze me toch niet uit. Ik ben nu in mijn zomervakantie zowat al mijn vriendinnen kwijtgeraakt, omdat die dan allemaal met elkaar omgaan en mij "vergeten" uit te nodigen. Ik weet niet waar dit mee te maken heeft, misschien is mijn groepsgedrag anders.. Ik merk wel dat ik me beter red in 1 op 1 vriendschappen.
laulapaula schreef:ik wil me hier ook graag melden. heb al lang last van de klachten, maar weet pas sinds begin dit jaar dat ik hoogsensitief ben, dit heeft een psycholoog aangegeven, al kunnen ze het nooit met 100% zekerheid zeggen. Ik herken heel veel dingen. Ben ook graag in de natuur en kan moeilijk tegen drukte (heeft ook als oorzaak dat ik heel erg last heb gehad van paniekaanvallen, wat nu overigens wel een stuk beter gaat) ben gevoelig voor sferen bv in huis of bij mensen. Ik heb vooral veel moeite met geluid en licht. Ik ben ook kapot als ik een dagje op pad ben geweest. helemaal als het in drukte paatsvindt. Ik moet er soms wel 2 of 3 dagen van bijkomen.
Dit resulteerd in dat ik regelmatig niet mee ga met feestjes of uitgaan of andere dingen waardoor ik wel wat 'vrienden' ben kwijtgeraakt. Maar daar heb ik me wel bij neergelegt. Ook dat met de groepjes herken ik wel. Dat heb ik mn hele leven al.
Wel fijn om te lezen dat er veel meer mensen bekend zijn hiermee.
amandananana schreef:Ik herken dit ook, ik ben sinds maandag begonnen met mijn HBO-opleiding en telkens super moe. Steeds tussenuren en alles, maar ik denk dat de vermoeidheid ook komt van alle indrukken.
amandananana schreef:Ik denk dat het bij mij komt door de nieuwe indrukken. Ik heb er met lange dagen ook wel last van.
demo_love schreef:Shaar schreef:Ik ook, kom bij een haptonoom die ook bekend is met HSP.
heb je met aanrakingen dan ook niet juist veel moeite?
demo_love schreef:Shaar schreef:Ik ook, kom bij een haptonoom die ook bekend is met HSP.
heb je met aanrakingen dan ook niet juist veel moeite?
amandananana schreef:Ik merk wel dat ik me beter red in 1 op 1 vriendschappen.
SusanH schreef:Taartje: ik kan me juist met paardrijden heerlijk ontladen en weer opladen, maar wij hebben een paard die emotioneel gewoon heel stabiel is misschien dat dat scheelt?