Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:55

Wisselend.

Vorige week even een flinke dip gehad, wat te maken had met drukte op het werk en mijn lichamelijk dingen.
Problemen met arts en ziektekostenverzekering. Dingen waar je gewoon niet mee bezig wil zijn.
En op mijn werk is het gewoon heel erg druk.

Maar nu gaat het wel weer goed. Druk op het werk loslaten blijft moeilijk, maar lukt aardig. Net als het gedoe met arts en verzekering. Heb er even over na kunnen denken en het voorlopig een plek kunnen geven.
Daarnaast heeft Jim echt een pesthumeur, wat ongetwijfeld door mijn humeur komt. Dus ontspanning bij mijn paard zoeken ging ook even niet :+
Heb me op muziek gestort en van het weekend weer even goed gepraat en gehuild en nu gaat het dus weer.

Het is moeilijk om alles vast te houden, terwijl er zoveel dingen van buitenaf zijn die aan je trekken en waar je geen invloed op hebt.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:01

Blijft ook moeilijk!! maar goed, je kan het nu allemaal wel een plekje geven en relativeren!
Dus dat klinkt dan wel weer heel positief!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:06

Is ook wel. Er mee omgaan is een stuk makkelijker dan voorheen.
Maar sommige dingen komen nog steeds hard aan en kan ik wel even flink van slag van zijn.
Ik zit op 100%, maar kan er gewoon echt niet overheen.
Maar binnen die 100% gaat het best goed :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:30

Crazyshar, wat klinkt dat goed van je vakantie :) en natuurlijk is nieuw werk spannend, als dat niet was zou je je zorgen moeten maken! Wanneer begin je nu precies?

Bobomelo, doorzetter dat je bent! Het si niet rg om op zijn tijd echt eens los te laten en over te geven aan de rust die je nu nodig hebt hoor. Doe je best en probeer je er niet schuldig over te voelen. (lekker makkelijk te zeggen natuurlijk ;) )

Amanda, toch weer even een dipje. Zo te horen kun je het wel goed plaatsen. En dat is zeker positief! :)

Hier jaarlijks weekendje weg geweest met vrienden. Was weer super geslaagd! Maar wel beetje dubbel, zijn oud klasgenoten en altijd komt ter sprake hoe het met iedereen is en op het werk etc. En dan heb ik altijd het gevoel dat anderen zo succesvol zijn (lease-auto/ zakenreizen/ enthousiast over hun werk etc) en krijg ik gelijk een gevoel dat ik niet heb en ook niet kan.

Maar.. Ik weet inmiddels waar dat vandaan komt en ga mijn best doen om daar wat aan te doen ook :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:58

@Amanda, je zit in elk geval op die 100%, en dat lijkt mij al heel super!!!
En logisch dat er altijd dingen zijn die je even pakken/raken!! Als dat niet meer zo zou zijn, dan zou je onmenselijk zijn denk ik!! En jij bent gelukkig een heel lief en gevoelig mens!!

@Bienotje
thanks! hihi, nja, is ook makkelijker gezegd dan gedaan....het is gewoon heel moeilijk omdat je niet wil dat anderen je 'zwak'of 'lui'vinden.....(gelukkig ben ik niet meer op mijn werk, want die 2 rotcollegas vinden iedereen die wat mankeert zwak, lui enz.....)maar goed, zo heb je altijd geleefd...heeft een ander pijn dan zeg ik ook: joh, niet doen, laat mij maar effe!!! maar als anderen dat dan bij mij doen is het anders zeg maar......best moeilijk! Maar moet er gewoon mee leren omgaan dat anderen ook best lief voor mij zijn! En dat zij ook menen wat ze zeggen als ik bv teveel doe en zij dat dan voor je willen doen! Dat ik erop moet vertrouwen dat zij het echt menen!! en het echt goed bedoelen!!!!
maar goed! komt wel goed! Ben vandaag ook lief voor mezelf, veel aan het bokken, even 2 wasjes opgevouwen, en straks enveloppen schrijven voor de kaartjes! En verder zoveel mogelijk zitten/liggen!

En gaaf dat je weekendje wel leuk was! ondanks al die 'verhalen'over hun successen!!
(En vaak doen ze zich ook wat stoerder voor dan het echt zo is hoor.......)
En je moet je afvragen of jij dat werk wel wilt doen wat zij doen!!
Weet niet in wat voor richting je gestudeerd hebt? of een opleiding hebt gevolgd?
Maar weet wel dat je super trots op jezelf mag zijn met hoe je nu met jezelf aan de slag gaat!!!!!
Hier in de buurt zijn ook mensen die zoooooo hoog van de toren blazen kwa lease auto's enz....
(ff ter info, mijn man werkt bij een autolease bedrijf)
Komt de buurman hier voor offertes van dikke auto's, maar komt er verder niet op terug.......en nu uiteindelijk, moet de auto zo goedkoop mogelijk zijn, en komen ze uit op een citroen C1 tje.....nou dat is wel heeeeeeel iets anders dan hoe hij er vorig jaar over snakte kwa leaseauto's ed......toen moest het nog groot enz zijn...

Dus laatje daar niet teveel door misleiden hoor!!!!

En ik ben zelf superblij met het werk dat ik nu heb, gewoon 8uur pd werken, en weten waar je aan toe bent, weet mijn rooster, mijn avonddiensten/weekenddiensten enz, en na werktijd: ben je gewoon vrij!!!
En die "interessante"banen zijn vaak geen 8urige werkdagen, maar langer, stresseriger, want je moetje doelen halen wil je je bonussen halen enz enz enz........maar goed, dát vertellen ze er niet bij hoor....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:59

O, maar dat is het denk ik niet hoor. Het is helemaal niet patserig, maar het zijn van die dingen die gewoon ter sprake komen waarin ik mezelf zo gemakkelijk als de nietsnut die niks kan voel. Het voelt namelijk echt niet als ´jaloezie´. Het voelt meer als falen lijkt het wel. Gek uit te leggen, maar denk ik wel goed puntje om mee te nemen en te noemen bij psychloge. Misschien kan zij het wel plaatsen.. :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:02

Oke! En ben indd wel benieuwd wat je psychologe ervan zegt!
Ik ken het gevoel van jou wel hoor, alsof jezelf dan niks bereikt hebt.....

Wat voor opleiding heb je eigenlijks gedaan? of doe je nu?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:12

Ik heb chemische technologie gestudeerd :) Werk nu al zo 6 jaar (wel technisch bedrijf maar wel buiten mijn studie..)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:16

Nou dat klinkt als laboratorium achtig iets?? dus zou me daar geen 'nietsnut'omgaan voelen!!
Wat houdt die studie eigenlijks precies in? is het mbo of hbo?
En wat kan je ermee?

Ik heb zelf MLO-Medisch gedaan, middelbaar laboratorium onderwijs

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:22

Bienotje schreef:
maar het zijn van die dingen die gewoon ter sprake komen waarin ik mezelf zo gemakkelijk als de nietsnut die niks kan voel.

Alsof ik mezelf hoor praten. Ik zit nu in de afrondende fase van mijn semester. En dan merk ik hoeveel energie het me heeft gekost. Ik ben doodop en erg down.
En het erge is: ik moet eigenlijk voor 7 juli een stage hebben gevonden. Maar het zoeken van een stage daar heb ik niet aan toe kunnen komen, qua energie. En ik merk dat thuis daar veel onbegrip over is. Ik zou niet weten wat ik wil en hoe ik alles moet aanpakken. Denk dat ik morgen even naar een stagecoördinator ga.

Ik ben overigens ook soort van aan het daten. Positief zou je zeggen, nou ik weet het niet. Zoveel twijfel, zoveel gedoe.

Volgende week eindelijk weer gesprek met de psych. Ga dan ook dit soort dingen bespreken.

Zo had iemand hier ook een topic geopend over zelfhulp boeken. Lees mee, maar pakte laatst een boek en na drie regels lezen haakte ik al af. Ik zit vol...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:28

@bobomelo, dat is trouwens niet lui zijn maar de rust pakken die voor jou en jullie kindje belangrijk is. :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:18

hoihoi,

hier een kleine spam van een paar vakantie foto's.
een mini selectie uit de 450 foto's waarvan de meeste mislukt zijn door beweging haha.

uitzicht vanaf ons terrasje, 1 van de 2 zwembaden.
Afbeelding

moi, beetje nep lach maar ja, beter iets als niets toch?
Afbeelding

de eerste keer onweer, lekker fel en donker, heel tropisch.
Afbeelding

alles werd super netjes bijgehouden, was helemaal niets om over te klagen.
Afbeelding

het andere zwembad, met daarachter het strand, de zee, en de boulevard.
Afbeelding

historisch stadje Nessebar, veel kerkjes en ruines, maar wel heel mooi.
Afbeelding

Nessebar
Afbeelding

moi en mijn vriend in de lift, de enige keer dat we hem gebruikten.(zaten 3hoog en hadden wat gedronken :o )
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:19

Leuke foto's!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:19

Ziet er heerlijk uit!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:15

Dank je Polivy
En hoop dat het met je stage nog goed zal komen!!!

En mooie foto's Crazyshar! ziet er heerlijk uit!
En als ik op vakantie ben, neem ik zelfs de lift voor naar de 1e of 2e verdieping hoor!(tsjah, je hebt vakantie toch?? :P)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:07

Mag ik me hier ook melden? :o

Na voorstellen uiteraard

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:42

Ja natuurlijk! Iedereen is hier welkom.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:46

Hey.... zie weer activiteit hier!!!

Ben momenteel erg druk, dus niet alles helemaal bijgelezen. Maaar als we het nou gewoon netjes bijhouden met z'n allen, blijf ik ook wat beter bij!! :o

@crazyshar: Je vakantie klinkt erg goed, en hele leuke foto's ook! Ziet er goed uit.... :D

@Bobomelo: 37 weken zwanger alweer... gaat zeker snel! Nogmaar een paar weekjes te gaan, als het goed is! Spannend hoor.
Lijkt me zeker moielijk om bepaalde dingen uit handen te geven..

@Bienotje: Ben heel benieuwd naar jou vervolg afspraak met de spycholoog. Hoe is het gegaan, wat voor gevoel heb je er aan over gehouden en wat zijn op dit moment dingen waaraan je zou kunnen werken met jezelf?
Enne jezelf minder voelen dan andere is helemaal niet nodig.. Wordt je dan zoveel beter of gelukkig van een leaseauto en zakenreisjes?? Als jij maar gelukkig bent met wat en hoe je de dingen doet. Dat is uiteindelijk het belangrijkste. En als ik het zo zie, heb jij je zaakjes toc ook wel voor elkaar, ben je een slimme meid. Dus waarom zou jij je minder moeten voelen dan een ander?? En zoals ook Bobomelo zegt.: mensen doen zich vaak iets beter voor dan het werkelijk is. Misschien ook wel omdat ze zelf niet over willen komen als minde of mensen die hebben gefaald.

@Polivy: Jeetje vervelend dat je zoveel druk op je schouders voelt, wat betreft die stageplaats. Maar inderdaad ga naar je stagecoordinator toe en vraag hulp. daar zijn ze tenslotte voor. Niets om je voor te schamen hoor!!

@Amanda: Gelukkig kun je de dingen die je geleerd hebt om binnen jou 100% gelukkig te ziijn met de dingen die je doet en kan ook echt relativeren. Jij bent iemand die de grenzen van zichzelf op dit moment heel goed kent, heb ik het idee. Dat lijkt me een groot voordeel, om niet over je grenzen heen te gaan!
Huilen lugt inderdaad sosm zo op.. Het kan me ook een rotgevoel geven soms, dat ik het weereens niet aankon o.i.d. Maar er zijn ook mensen die niet kunnen huilen, dat is misschien nog wel erger, want dan krop je alles op!!

Met mij gaat het allemaal wel redelijk goed!! 23 juni mijn laatste afspraak met mijn psychologe. Volgens haar ben ik weer klaar om op mijn eigen beentjes' te staan!!
Vind het jammer, want kwam toch erg graag bij haar om mijn goeie en slechte dagen te delen. Oppeppers en tips te krijgen.
Merk dat het wel veel beter gaat, maar dat ik op bepaalde momenten toch erg onzeker blijf... Heb altijd veel bevestiging nodig dat ik daadwerkelijk oke ben, dat mijn lief 100% voor mij gaat, dat ik goed ik mijn werk ben, of er goed uit zie bijvoorbeeld... Misschien blijft dat latijd een beetje zo?? Hoop het niet!!

Merk trouwens wel, nu ik bezig ben met een nog redelijk groen jarig paard, dat ik daar soms mijn onzekerheid op overbreng. dat vind ik erg jamer, want wil graag groeien met hem en wil graag dat ie me gaat vertrouwen. Hoe doen jullie dat met je paarden, of hebben jullie dan juist geen last van je onzekerheid??

@nektosha: vertel vertel..... en wellicht welkom! :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:52

Nou, ik ben dus Nektosha en sinds kort (volgens sommigen heel lang al weer)overspannen.
Zelf wil ik er nog niet helemaal aan, maar goed.
Heb 5 jaar geleden behoorlijke burn-out gehad en geloof niet dat ik het weer zo ver heb laten komen :o .

Inmiddels heb ik door omstandigheden ook al 2 weken geen baan meer.

Ga zo verder met therapeutisch muurtje verven en dan wandelen met vriendin en haar honden en de mijne.

Nog vragen? Stel ze gerust ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:24

Die vakantiefoto´s, ziet er ook weer heerlijk uit :)

Bobomelo, mijn studie moet ik idd heel veel kanten mee op kunnen. Alleen zie ik mezelf er geen gebruik van maken.. Eigenlijk is het ook niet ´mijn ding´ alleen kan ik zo balen als ik anderen er wel enthousiast over hoor praten. Ik zou ook wel graag willen weten wat wel mijn ding is en daar vol voor willen gaan denk ik ;)

polivy, wat voor stage zoek je? :)

En Nektosha, natuurlijk ben je welkom! Hé bah, dat is toch lastig om bij wizje van weer tegen een muurtje aan te lopen. Enig idee hoe dat komt?

Cindyrella, spannend straks je laastte gesprek. Ik ben ook wel benieuwd of die twijfel die je nog af en toe hebt er bij hoort of niet :)

En ook ik merk het wel in paardrijden trouwens. Maar heb het geluk een 19-jarige die behoorlijk nuchter van zichzelf is te rijden. Die is niet zo snel van de kaart eigenlijk ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:36

Welkom Nektosha!

Cindyrella: heel herkenbaar, je verhaal over het paard.
Ik heb een extreme spiegel in Jim. Daar word ik soms heel onzeker van, omdat hij heel heftig kan reageren op mijn humeur.
En ik weet het vaak niet op te lossen. Verschrikkelijk vind ik dat!
Daarbij kan Jim volledig in zijn eigen wereldje zijn. We hebben een onwijs goede band, maar op zo'n moment kan ik hem niet bereiken. Dat kan best pijn doen, gevoelsmatig dan.

Andersom krijg ik onwijs veel van hem terug en doet hij heel erg zijn best voor me.
Soms zo erg enthousiast dat ik er ook niets mee kan overigens :+
Maar daar kan ik zo van genieten!
Hij was 3,5 toen ik hem kocht en groen.
Hij is nu ruim 6 en we gaan nog steeds vooruit. Dus ergens doe ik best wel wat goed :D
Ik durf te beweren dat hij bij veel mensen toch bij de slager zou belanden vanwege zijn extreme gedrag.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:30

Bedankt voor het welkom :)

@Bienotje: Wat doe je voor studie als ik vragen mag? Wat zou je graag willen doen?
Dat ik weer vast loop, is volgens mijn coach (en stiekem ook wel volgens mij) omdat ik al jaaaaaaaaaaaaaaaren in de overleefstand sta. Maar ik wil gewoon de stoere sterke ik zijn die ik altijd was ;).

@Amanda: knap dat je toch zo'n goede band hebt met je paard, ondanks zijn karakter. Doe je goed!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:48

Zie dat ik in mijn vorige post wat snel en onvolledig was.. Bedoelde een redelijk groen 3 jarig trekpaard! ;)
Het is niet zo'n makkelijke vent, hij loopt als het meneer niet zint of angstig is al snel op zijn achterbenen (stijgeren ;) )

Maar inderdaad, die spiegel...het is zo frustty... Door mijn onzekerheid, wordt het paard waar ik mee bezig ben ook niet zekerder. En dat zou ik wel graag willen... Zou graag willen dat hij op mij gaat vertrouwen en mij als leider gaat zien. Maar zolang ik het gevoel blijf houden het niet te kunnen met hem, zal dat dus zeker niet gaan lukken. En ik weet wat ik zou moeten doen, maar het komt er niet uit... Vaak klinkt mijn onzekerheid ook een beetje door in mijn stem.. Als het goed gaat, is het oke, maar als ik overtuigend over moet komen, hoor ik zelf gewoon de trilling of aarzeling in mijn stem. Zooo fout!!! En daar an mijn psychologe me dus niet bij helpen...

Maar inderdaad Amanda, je krijgt er ook veel van/voor terug. Heb weleens jankend in de stal gestaan.. En dan was ie zooooo lief, alsof ie wist wat ik voelde.
En soms kan hij zo gek doen, dat ik zo om m moet lachen.. Als ie jeuk heeft op zijn buik bijvoorbeeld, gaat ie liggen en met zn buik over de grond wirijven en trekt dan de gekste koppen! <3

@nektosha: Welkom.. join the club!!
Ook herkenbaar... ben ook bezig de stoere ik weer terug te krijgen. En de dingen die ik heb meegemaakt te verwerken i.p.v. alles maar in die bodemloze put, die toch niet zo bodemloos blijkt te zijn, blijven gooien!
vervelend dat je nu ook nog je baan kwijt bent.... Ben je alweer aan het solliciteren??

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:02

Wat leuk die paarden die spiegelen :+ .
Maar vind je dat niet eng, op z'n achterbenen elke keer? Is dat je eigen paard?

Ik wil voorlopig even helemaal niets met paarden had ik bedacht, maar op mijn vrijwilligersplekje lopen er nogal wat, waarvan er met eentje gewandeld moet worden.
Nu werd dat gisteren aan mij gevraagd.
Ze wilde graag mee, kwam 'zingend' de wei mee uit, maar stond tijdens het echte wandelen steeds stil.
Tot ik stond te huilen.
Ze liet haar hoofd zakken, naast het mijne..... pffff.
lastig hoor.

Lastig he, je stoere ik weer vinden, zonder in dezelfde valkuilen te vliegen...
Ben zeker weer aan het solliciteren, zal wel moeten. Ik woon alleen en heb geen recht op een uitkering.
Eén van mijn lastige punten nu is het grote gebrek aan zelfvertrouwen. Daar wordt wel aan gewerkt, maar gaat me niet snel genoeg.

Probeer op de betere dagen wel wat klusjes in huis te doen inmiddels.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:59

zo weer een lap tekst erbij,

Nektosha: welkom, er zijn 2 dingen die meteen in mij op kwamen: 1 heb je de burn-out van 5jaar geleden wel volledig uitgezeten en te boven gekomen? en 2 waarom moet je perse een stoere ik zijn? is je gewone ik niet goed genoeg? ik denk dat daar al een deel van jou probleem mee zou verdwijnen ;) (heel makkelijk hoor aan deze kant vd pc)

@cinderella: ( ook voor amanda zie ik net) het jou mss om tijdens die onzekere seconde letterlijk een stap achteruit te doen, en dan opnieuw te proberen.
ook kun je kijken aan welke kant jij je het beste voelt.
het is zo dat jou linkse kant een "ontvangende"kant is waarbij jij dus dingen/gevoelens/stemmingen/... binnenkrijgt, en rechts is de "verzendende"kant waardoor jou gevoelens/stemmingen/... doorgeeft aan de persoon/dier/.... naast jou. dus als jij onzeker bent en je paard staat aan jou rechtse kant met ZIJN linkse kant, dan krijgt hij dus vol jou onzekerheid binnen.
ga jij aan zijn rechtsekant staan met JOUW linkse kant dan krijg jij ZIJN stemming binnen, waardoor je makkelijker kunt reageren.

hoop dat je laatste gesprek goed gaat en dat je dan daarna op je eigen benen makkelijk kunt blijven staan, zou je nog tussentijds met haar kunnen mailen ofzo? als stok achter de deur?

@bienotje: hoe is het gegaan vandaag? je hoofd zit wss super vol haha, als dat zo is 100% normaal hoor.